pruvodce

Až 44 sekund na očích. V metru se objeví nové reklamy, zaplní i dosud čisté eskalátory stanice Anděl

Nový reklamní formát v eskalátorovém tunelu stanice metra Anděl. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNový reklamní formát v eskalátorovém tunelu stanice metra Anděl. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Nový komerční formát zaplní i eskalátorové tunely ve stanici Anděl, které byly od rekonstrukce bez reklam.

73 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza Ajznboňák

Než agresivní reklamní smog tak radši dražší jízdné. Klidně ať stojí půl hodinová jízdenka 40 Kč a celodenní 240 Kč a roční lítačka 5000 Kč. Jinak je to lowcost . Výhoda je že si mohu Zdopravy, idnes a Seznam předplatit a tedy zaplatit bez reklam ale u DPP tu možnost nemám. Radši budu platit dražší jízdné v MHD bez rušivého reklamního elementu. Jinak je to lowcost.

Vlastimil Kocurek

Navíc DPMP a ostatní instituce udržují v Praze tímto byznysem reklamní firmy s nekvalifikovanými a polo-kvalifikovanými pracovníky v obrovském měřítku. Ti pak zaplavují Prahu svým kýčem. Tak vzhůru, jen je povzbuzujte, ať tu Prahu zoškliví ještě více. To nechápu. Naopak, měla by existovat vyhláška, které by tento a podobný druh reklamy držela na uzdě.

patology_chef

Říkám si, jestli cestujicí náhodou DPP neobtěžují. Zjevně jim komplikují pronájem reklamních ploch a provozování dopravy snižuje zisk z reklamy. A teď vážně… DPP by měl na rovinu přiznat, že provozuje lowcost. Kdyby to tak nebylo, tak by se například revizoři zabývali i jinými porušeními přepravního řádu, než jízdou načerno. Letní jízdní řády by se sestavovaly podle přepravních průzkumů a ne „mínus čtvrtina“. A nechlubil by se nesmysly a fiktivními porovnánimi s jinymi – jezdím docela často do Bratislavy a jediné, v čem je DPP lepší než DPB: četnost spojů na méně důležitých autobusových linkách. Jinak stačí porovnat tramvaje, 15T… Číst vice »

Tomáš R.

Miluju schopnost tiskových mluvků dát jakékoli kokotině „vznešenou“ podobu.
„Místo tříštění pronajatých ploch je koncentroval do kompaktní plochy opticky nerušící vestibul nebo nástupiště,“ to je fakt perla.

Absolutně spásné

Osobně jsem dost vědom jak nesnáším reklamní smog. Je to absolutně důvod proč omezuju používání MHD. Je to také důvod proč nepoužívám několik jiných věcí. To neznámém že nikdy nepoužiji ale komfort prostě je nižší.

Nevím jak to bylo před 30 lety ale svět se pořad mění. Jsem si jist že ztráty mnohonásobně překonávají jaké koliv směšné peníze MHD získává.

Air Traveller

Jakože vy zaplatíte za MHD toliko peněz, co získá DPP z pronájmu těchto ploch?

Aha.

Ne etická společnost

Prodej reklam do MHD vydělává městu kolem 3% toho co vydělává prodej jízdenek. Jako že mám teda zaplatit 31kc místo 30kc? Říkám upřímně nevím jak společnost vnímána prostředí před třiceti protože je to už Dlouhi a bylo mě jen lehce pod 20. Ale dneska já osobně nesnáším reklamní smog a vyhýbám se míst kde je (web stránky, MHD, ulice, obchody). Možná protože už je moc stimulace v roce 2024 díky technologií. Nevím. Osobně ale vím že proplacení reklamy v MHD je dost pro mě aby ten MHD vůbec nepoužil. Co jiného někdo chce než to že je to dost abych… Číst vice »

MHD

Na reklamu by měla být spotřební daň. Měla by i regulační funkci.

Kebab

A emisní povolenky. Třeba jen kolik mobilních dat takto proteče zcela zbytečně. To samé těžba kryptoměn a AI.

Vlastimil Kocurek

A občasně udělat razii, jestli pracovníci nepracují na černo.

Petr

Kolik procent zisku z reklamy obdrží cestující?

Air Traveller

Nestačí vám, že už tak cestujete za výrazně podnákladové ceny, a ještě byste chtěl něco dostávat zpátky? .)

Petr

Tvrdí se, že nikde ve světě, dokonce ani v USA není MHD ziskový podnik. DPP dostává z jízdného obvykle třetinu nákladů (je to číslo staré cca 10 let, ale prý je to takový standard), zbytek platí město a podobně. Zajímavé by bylo číslo, kolik (v procentech nákladů, částka v milionech je nezajímavá) dostává z reklamy, jestli je to aspoň nějaké větší než zanedbatelné procento (řekněme aspoň 10%). Tak si to spočítejte, dneska stojí jízdenka 30 nebo 40 a je-li to třetina nákladů tak by měla stát zhruba 100-120, myslíte, že za tuhle cenu by vůbec někdo MHD používal (možná chudáci,… Číst vice »

Petr K.

to je hnus!

Toada

Když už tam „musí“ být reklama, tak ať si za ni dpp řekne třeba 100 000kč/den (nevím, za kolik je to teď, ale prostě aby to bylo tolik, aby si každý dobře rozmyslel, jestli tam vážně chce dávat svou reklamu). Získané finance ať jdou třeba na nová vozidla. A ne že to má v režii firma, které to dpp jen „levně“ pronajímá.

mlokXCM

Co to je za nesmysl? DPP to pronajmout chce, proč by tedy nasazovali takovou cenu, aby si to nikdo nenajal. Pokud by tam ty reklamy nechtěli, tak to nebudou vůbec pronajímat.

watslaw

Až si zase vedení Prahy bude stěžovat, že tolik lidí jezdí po městě autem místo MHD, tak tady má jeden z mnoha způsobů, kterými lidem tu MHD znechucují.

Frantík

Proto IAD znepříjemňují aby se nedalo hlasovat nohama. No aspoň že kola se někde použít ještě dají.

Frantík

Ale pochopitelně za rovných podmínek bude MHD vždycky pomalejsi nez auto, nebereme-li nutnost parkování.

XXXD

Na to jste přišel jak?

XXXD

To je teda nesmysl. Když pojedete tim autem, tak reklamy taky uvidíte. Mimochodem MHD není jen metro.

watslaw

Já teda auto polepené reklamami nemám.

Der

Kdo se nechá ovlivnit reklamou v metru, zbytečnější věc pohledat. Možná to budou obhajovat tím, že díky tomu má Praha levné jízdné, v tom případě by mě zajímalo o kolik korun denně

31kc

Tak přibližně 31kc místo 30kc za jízdenku pokud by bylo cele MHD čisté od reklamního smogu co mizí komfort cestujících a a všech vlastně lidi v městě co na to musí čumět.

Kamui

A co ty světelné reklamy, co se testovaly/testují v tunelu mezi Dejvickou a Bořislavkou? Bude z toho něco?

Y.K.

To tam je a oblažuje cestující kteří nekoukají do mobilu nebo do opačné stěny.

Matěj Šedivý

Opravdu tohle máme zapotřebí? Pochybuju, že je pronájem reklamní plochy nějaký významný příjem dopravnímu podniku. Naopak negativní dopady na vzhled prostor metra jsou velmi výrazné.

Pavouk

V těchto případech většinou nejde o příjem velkých firem, pouze o příjem konkrétních dobře zainteresovaných jednotlivců.

panpan21

Bing ho! Jinak by to tam nebylo… nemusí dostat přímo „igelitku“, ale ono se to nějak proseje přes jiné kanály a skončí kde má viz. Mr. Hřib a akce Nádraží Holešovice, kde jim do toho hodila protistrana vidle. Asi byl u korýtka už někdo nenažraný nebo začal mlaskat. Vívat Hllavní město Praha a tunel DPP atd.

Frantík

Kdo ví, kdyby to dávali za milion denně (přes všechny stanice dohromady), třeba by z toho něco bylo.

Tomáš

1) Není to na Andělu, ale u Anděla. Viz základní škola (Anděl je obraz, který místu dal jmého, na ZŠ se učí, že předložku „u“ obrazu přejímá i odvozený název, u (obrazu) Anděla. Celé jmého domu je U zlatého anděla. Anděl zůstal poblíž výstupu z metra nad schody té hnusné šedé budovy.
2) Anděla nebyly jezdící schody doposud čisté, ale naopak špinavé šedivé. Šeď je „barva“ špíny, smogu prachu. Pokud budou oživeny čistou barvou, jedině jim to prospěje.

Frantisek X

1) Naprostý souhlas od začátku do konce.
2) Nebylo by lepší pravidelné čištění, než překrytí spletí barev, mající lidi stimulovat ke zbytné spotřebě (nemluvě o spotřebě jednorázových plastů a dalších hmot na ono překrytí)?

Vavrroch

Bojujete udatně, ale je to marný, je to marný, je to marný. Dnes je všechno „na“… na pokladně, na vrátnici (asi na její střeše), na Muzeu, dokonce jsem slyšel i obrat „na ajkýe“. To jsem dešifroval jako „v IKEA“, ale jist si nejsem. Dříve se skákalo na špek a jednalo se přímo, což bylo nutno změnit – převládá naskočit, napřímo, naživo , nacenit, naskladnit… Obchodní sféra vytváří neologismy i nelogismy se značným zápalem. Prostý hokynář by napsal na kvelb, že má otevřeno „6 – 18“ nebo „od 6 do 18“. Hokynář tvůrčí zplodí nápis „Otevřeno od 6 – 18 hod.“… Číst vice »

Y.K.

No nevím s některými bych oponoval. Na pokladně a v pokladně mohou být dost odlišné věci (jedno je prostor a druhé zařízení), na vrátnici se používá odedávna v podnikových kruzích. Kromě toho „na ministerstvu“ to také nebude na střeše. Nacenit je normální pojem, určení / přidělení prodejní ceny. Naskladnit je také procesní pojem, lidi co v tom dělají nebudou požívat mnohoslovné pojmy typu „vložit do skladových zásob“, i to tlačítko v aplikaci tak dlouhý text určitě nemá. Naživo je ekvivalent „živě“ s více odstíny, třeba vidět/dělat něco naživo = bez záznamu. Posílení toho pojmu jaksi souvisí s médii a tím,… Číst vice »

J.J.

OK boomer

DavidS

A místo toho „na Muzeu“ chcete napsat nebo ještě lépe říci co přesně?

U nacenit a naskladnit střílíte úplně mimo.

Vlastimil Kocurek

Naskladnit, nacenit nebo vylistovat (ukončit prodej položky ze seznamu, vyškrtnout) je obchodní slang, který nepodléhá české gramatice. Je to interní jazyk obchodních jednotek
Na muzeu je totální nesmysl.

rom

je hezké, že znáte původ lokálního označení, ale rozhodující je, co lidé používají. kromě debat na internetu jsem nikdy v životě nikoho neslyšel říct „u anděla“ a to se „na andělu“ hodně pohybuju. další věc je, že zatímco dříve lokální název tvořil onen anděl, dnes je to ta stanice metra. „na andělu“ znamená „na metru anděl“ a takle to funguje i na další stanice „na budějovický“, „na pankráci“ , „na radlický“ …

Frantisek X

A co přesně znamená „na metru“? 🙂 Na Budějovické (stanici, ulici) říci lze, jde o vynechané podstatné jméno (byť částečně uměle – stanice je v místě Budějovického náměstí). Na Pankráci = na Pankrácké pláni. Radlická je ulice, byť vede od Anděla přes bývalé Radlice k Jinonicím (a přesnější by tedy byl název stanice Radlice, naproti tomu pak měla být Radlická škola místo „Školy Radlice“), ale – je to marný, je to marný… Je to marný.

Mickey

Dokud to byla jen tramvajová zastávka, pak bylo správně U Anděla, místní to hojně užívali a byl to zavedený pojem, jako U Bulhara. Se vznikem stanice metra ovšem byl smysl Anděla posunut a stejně jako s většinou dalších stanic metra je nově užívána předložka „na“.

Frantisek X

No jo, protože nejsme ve stanici ani nad stanicí, nýbrž „na stanici“ (což už bylo zase logičtější u té tramvaje). Je to pitomost, asi částečně způsobená minulým způsobem pojmenování podle ruského vzoru [Malostranskaja (stancija)], žel už se to vžilo, jako mnoho jiných…

Noname

ÚJČ: 2.7 Názvy stanic městské hromadné dopravy: na Želivského Jména stanic se pojí s předložkou na: jedeme na stanici Želivského, vystoupíme na stanici Želivského. Pouhé spojení předložky na s názvem stanice, v mluveném úzu poměrně časté, může však v některých v některých případech působit zkratkovitě až slangově: jedeme na Želivského, vystoupíme na Želivského. Ve spisovném vyjadřování dáváme v takových případech přednost explicitnější formulaci: jedeme na stanici Želivského, vystoupíme na stanici Anděl. Je rovněž rozdíl, řekneme‑li např. sejdeme se na metru (= na nejbližší nebo některé předem dohodnuté stanici metra) a sejdeme se v metru (= uvnitř, na nástupišti, dole) –⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠… Číst vice »

Nose Peak

Ne brýle s rozšířenou realitou, ale brýle s adblockem potřebujem…

Jiří Kocurek

Díky, ten se povedl. S vašim dovolením bych rád předával dál.

Nose Peak

Předávejte. Třeba nám to ta “firma přes ovoce” za nějaký šílený prachy jednou nabídne…

Jiri Polacek

Neskutečné. Za pár šušňů z nosu dostanou Pražané totální reklamní smog

Lukáš Kníže

Netěší mě to, ale budiž. Doufám však, že za to alespoň DPP dostane astronomický balík peněz.

V. K.

Na DPP zbyde pár drobných. Většina zřejmě směřuje do úplatků.

Jan Tichavský

Bohužel na reklamách v metru se napakují prostředníci, kteří tu reklamní plochu nabízejí, DP z toho má míň než by mít mohl, kdyby to ve vlastní režiji sám pronajímal. Velký je na to dost a nakonec by se mu brzo vyplatilo věnovat těch pár lidí navíc pro tyhle účely. Zároveň by si mohl sám stanovit co kde a komu je vhodné pronajmout a co se nehodí, než to přenechávat rámcově.

jva

Nojo, dřív stačil človíček s kýblem lepidla, smetákem na rozetření a reklamními archy. Dnes musí být všechno podepřené padesáti normami a certifikáty a než na všechny získat štempl, je levnější zaplatit (ne levně) zprostředkovatele.

Jiří Kocurek

Kdyby tam bylo něco hezkého, tak neřeknu. Nemusí to být zrovna od věhlasného malíře, ale tohle se moc neliší od sádrových trpaslíků lemujících silnici.

Frantík

Doufám, že si za to nechali zaplatit aspoň tolik, aby to třeba pokrylo nová vozidla, a nekývnuli jenom na nejdražší nabídku.

Mysel

Nova vozidla? Ten, co to za DP podepsal, si za to nove auto asi nekoupi, ale zadarmo to nejspis nebylo. ;o)

jaroslav-toman

Nejzbytečnější věc na světě.

Vojta

Totální nesmyslnost plakátů a reklam v metru dokládá neskutečné množství reklam na provozující firmu samotnou, Bigmedia! Čumíme na reklamy na reklamy. Jako např. Billboardy pomáhají, nesmyslný charity bigboardu, PrahaIN, Mucha.. všechno společnosti propletené vlastnickými strukturami na Bigmedia. HNUS

Někdo

A jenom ty billboardy pomáhají to jsi doopravdy kdy myslím že pomáhají -kdyby na to vzali peníze.

Dominic

Prosím ty polepy na eskalátorech (celkově polepy všude, i v přestupních chodbách) odstranit, je to příšerný, Prahu to vizuálně řadí někam na východ. Proč se reklama nezreguluje/nesníží počet poutačů a nezvýšší cena?

mlokXCM

A Londýn to řadí také na východ?

Kopr

prijmy z reklamy jsiu pro DPP jen drobne, kez by se reklama hlavne ze vsech tram odstranila. Jezdici billboardy pridavajici reklamni smog do uz tak nekulturne oblepeneho mesta.
Nedavno jsme se vratili z dovolene ve Skandinávii. Ten kontrast s Prahou byl az nesnesitelny, na Revolucni a vsude kolem zapachajici pomocene chodniky, reklamni smog a upatlanost vsudypritomna. Neprijemny navrat a probuzenj z ‚normalu‘.

Jan Tichavský

To nemusíte jezdit ani do skandinávie. Naposledy jsem byl v metru v Bulharské Sofii a zaujal mě čistý interiér, který není polepený desítkami plakátů jako naše pražské vozy.

Twix

Ano metro v Sofii je takový ten východní vypulírovaný styl, a zároveň je to skoro všechno nové s opravdu pěkným designem. Jsou tam i hlídači na peroně, jednou jsem si chtěl vyfotit soupravu a on na mě naběhl, ať to hned smažu. Ale zase bych řekl že když potom člověk z toho metra vyleze (stačí do vestibulu), reklamní smog je horší v té Sofii.

Blzx

Zajímalo by mě, jak vybereme stanice, kde reklama nebude, a kde bude ta nejagresivnější – např. monitory v tunelu na A. Člověk by myslel, že za jízdné platíme všichni stejně, ale očividně dost záleží na tom, kudy jezdíte a jak agresivní reklamě tedy budete vystaveni, což prostě dost ovlivňuje kvalitu samotného cestování. Že na jiřáku nebudou reklamy je super, ale že se kvůli tomu jinde nacpe o to víc, takže to víc odnesou tamější cestující, je prostě na hlavu. Všichni cestující by měli být vystaveni zhruba stejnému množství reklamy (ideálně žádnému), ohromné rozdíly mezi jednotlivými stanicemi jsou prostě nefér. Ať… Číst vice »

P_V

Ten metroposter, který je k vidění v jiných stanicích. je na hulváta přivrtaný do obkladů. Původně asi měl být přilepený oboustrannou páskou, ale nedrželo to. Takže až se ten nesmysl někdy odstraní, zůstane na něj „památka“.

Radek

To stejné můžete vidět i v podchodu pod brněnským nádražím, nicméně tam to udělalo samo město. Do travertinového obkladu navrtalo město reklamní kampaň co.bude.brno. Balkán.

Vasek

Jasně, pronajmeme firmě, která masivně parazituje na městském majetku. Kolik má Bigmedia černých staveb na pozemcích Prahy? Kolik platí magistrátu za nájem?

Vojtaano

Troll

Jan

To je skvělý jak se městská firma „brání“ svému nájemníkovi a snaží se s ním „dohodnout“…

Frantík

Asi se bojí žaloby za řádného hospodáře, když si nenechá polepšit metro reklamou, která tak pokryje jenom 1 % nákladů.

Jan

Ale určitě to nemusí dělat monopolně a ani za jejich podmínek…

Frantík

Myslel jsem to ironicky no.

David

Jo, ty prostory, který byly dlouho soutěžný kvůli architektuře, kvůli tomu jsou pak dražší, určitě potřebují další místa s reklamou na půjčku, jogurt a nebo prací prášek.

By si měli už konečně vybrat, jestli není lepší mít levnější ‚technicky‘ vzhled a reklamy a nebo soutěžit architekty a designéry.

Na těch reklamách pak stejně má vejvar jen Rittig.

Jaaa

Přesně tak, reklamy v metru nepotřebujem.

Pražec

Tohle tesat do toho mramorového obkladu v přestupní chodbě na Muzeu, co stál při rekonstrukci majlant a nakonec je stejně přelepenej alzákem. Přitom by na to vlastně stačila osb deska.