pruvodce

Arrivě zůstanou rychlíky do roku 2029, stát prodloužil smlouvu výměnou za klimatizaci

Jednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czJednotka 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Malá Skála. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Stát má ve smlouvě opci na prodloužení až do roku 2030.

Odebírat
Upozornit na
guest
202 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Mach

Za mě bych řešil klimatizaci na stejných jednotkách z Tanvaldu do Prahy. Mezi Libercem a Pardubicemi mi tolik nechybí, i když tam jezdím častěji.

Mako

Mám takový nekalý pocit, že se 845 do roku 2029 rozpadnou.

Mako

Největší má perla s Arrivou byla, když jedna jejich slavná obrazovka ukazovala, že vlak jede směr Česká Lípa a druhá, že vlak jede směr Nymburk. Až později jsem zjistil že obrazovka která ukazuje směr Česká Lípa je zaseklá a ukazovala o několik hodin pozadu čas .

Dominik

Cestující, zase máte o důvod víc být naštvaný. Nepovede se jen tak vyhnat to zlo z českých kolejí. Doba temna nemá konce, bohužel.

xyz

Srov. se „zdůvodněním“ ze strany MD z roku 2019, že moderní jednotky a 10+letý kontrakt nebyly poptávány „kvůli nejistotě dieselu“ (i zde připomínám – pro kontrakt od 12/2019 by musela být soutěž vyhlášena už někdy v roce 2016, měly-li být požadovány moderní jednotky – aby stihly být pořízeny, přičemž v roce 2016 žádná „nejistota dieselového pohonu“ nebyla).

No a on tam ten diesel nakonec těch přinejmenším 10 let (počítaje od roku 2019) bude…

Adam Ř

Na rychlíky to nejsou nic moc vlaky (byť pořád lepší než to co jezdí Praha – Brno přes Vysočinu nebo Rožmberky nebo všemožné „posilové“ vozy). Ale až jim to tam za pár let skončí (a s troškou štěstí bude soutěž, že které vzejde něco slušného), tak tohle budou ideální vlaky co poslat na méně významné dieselové osobáky. Oproti Regionově nebo rakví je to nádherné. Napadá mě třeba Chlumec – Trutnov nebo Praha hln – Modřany a dál

Libor

Dobrý nápad….na trať Chlumec Trutnov nasadit ,,toto“ před novopacký tunel postavit hasičskou základnu,protože to stoupání od Bělohradu by jim dalo zabrat… naštěstí tady je svět ještě v pořádku…rakve tu pomalu dojíždějí a už se těšíme na nové jednotky

Daniel Mach

Zažil jsem tam na spěšňáku i Regionovy, takže v pořádku to úplně nebude.

tarten

Nejsou nízkopodlažní, takže ideální nebudou nikdy ani trochu.

Mako

To je vtip? A vůbec… Chlumec – Trutnov budou jezdit RegioFoxy…

Daniel Mach

O fous lepší, ale stále jen ne úplně povedená kopie Desira Classic.

libor706

Minulou neděli jsem s tím modrým šrotem byl nucený jet z České lípy do Bezdězu. Něco v tom horku strašného 🙁

Petr

Nevím co na tom pravdy, ale kdesi jsem zaslechl že se při dosazeni téhle beden bortti strechy

tarten

Já zase zaslechl, že se to ví, a že se kvůli tomu s klimoškou dávají také výztuže. Což ovšem měrnému výkonu jednotky jaksi nepomůže. Ale je to ode mě jen JPP.

Mirda

Do nebe volající ostuda a hanba !
Místo nízkopodlažních souprav tu jezdí z Prahy – hlavního města ČR do Neratovic, Mladé Boleslavi, Turnova (Tanvaldu) na rychlících tyto střepy a budou jezdit ještě déle za držhubné – možná někdy nějakou funkční dodělávanou klimatizaci. To jako vážně? Z Kolína do Nového Boru to samé. Je rok 2024! Proč mezi Libercem a Pardubicemi mohou vozit cestující nízkopodlažní jednotky?
Co je to v Praze za hyeny, které nutí cestující jezdit takovými šroty!!!
Nízkopodlažnost je standart a klimatizace taky !!! Kdo je zadavatelem objednávky? Arriva? Za kolik? Jídášové.

Dan

Ok to beru, ale nyní je rok 2024, tedy uplynulo 19 let. To se musí historie opakovat? Myslel jsem si, že za tu dobu naše společnost trochu vyspěla, evidentně ne.

Dan

Myslím, že možností objednat něco normálního se potom naskytlo poměrně dost.

Dan

Třeba se mohly už před 10 lety objednat nové Pesy.

Dan

Na to mě neptejte. Ale čistě teoreticky usuzuji, že by na to potřebovaly smlouvu alespoň na 10 let, aby jim to dávalo smysl. Jen jsem tím chtěl říci, že místo zmíněných Desir nebo Lintů byly možnosti.

kix

a proč je tam sama nenasadí arriva? Ta sama nedá ani klimu do 845, když jí MD před 2 lety s přidáním poslalo k šípku, jako ano tenkrát to byl problém, ale od té doby se tam nové jednotky mohly pořidit už několikrát, takže Dan má naprostou pravdu, tamto nelze omílat donekonečna i kdyby k tomu nasazení v roce 2006 došlo, tak už tam mohlo mezitím stejně jezdit něco úplně jiného..čd pesy nabízely..

Dan

Ze stejného důvodu lepší vozidla nepořídili tedy ani ČD.

kix

tak to arriva mohla vzít na svoje komerční riziko, lepší jednotky=více cestujících a zisk z jízdného, protože to je stejně zcestný argument.. paradoxně tentokrát ty lepší jednotky zazdila právě arriva, kdyby arriva nedala nevyžádanou nabídku (pod cenou čd), tak by tam v současnosti začinalo nasazování foxů, na tom se MD a ČD původně dohodly

kix

já myslel komerční riziko, nad rámec závazku zvyšovat komfort, nikoliv absolutně bez dotace na vlkm. Fakta sedí naprosto dokonale, na R14 nebyla žádná soutěž, pouze porovnávní dvou nabídek a to na sklonku léta 2020, nikoliv 2019, ČD nabízely původně objednání nových souprav průběhu 7leté smlouvy, takže zasmluvnění foxů v roce 2021 do toho krásně zapadá a nyní by se tam objevovaly první kousky. Sám jste o tom psal..podání nabídek mělo termín do 30.září 2020 https://zdopravy.cz/hledani-dopravcu-na-posledni-chvili-stat-o-rychlicich-rozhodne-az-v-rijnu-59980/

kix

jinými slovy nebyly by tu 845 navždy, protože oba víme, že rokem 2029 to nebude končit, ale od 2025 by tu jezdily foxy. Arriva do té doby také jezdila bez klimatizace..a zásuvky a wifi je prkotina co se mohla dodělat i do 843, mám pocit, že wifi snad 843 mají..wifi a zásuvky mají i 814..ale to není věc co by mě nějak trápila, v životě jsem zásuvku nevyužil a wifi párkrát pro zvědavost a pak to stejně přepnul na data. Já vlakem chci jezdit a necítit se při tom jako dobytek (tzn neuvařit se ve vlastní štávě, neohluchnout při brždění… Číst vice »

Tomáš R.

Ale no tak, je to skoro 20 let. Tohle vysvětlení fakt neobstojí.

Edudant

Souhlasím s predrecniky vymlouvat se na něco co se stalo před 20 lety je strašně trapné. Nikdo MD nebrání pořádnou soutěž, jen jejich neschopnost.

Dan

Ta kritizovaná smlouva byla ale na 10 let, tedy 9 let už tam mohlo jezdit něco poplatné době, kdyby byla vůle.

Dan

Prodlužovat se neměla s tím souhlasím. Po jejím skončení byla ještě vhodná doba na objednání nových dieselových jednotek.

Tomáš R.

A liberalizace a výběrová řízení se dělají proto, aby šroty ČD byly nahrazeny podobnými šroty jiných dopravců?

Tomáš R.

Že je R14, potažmo R21, vzorovou ukázkou selhání státu, na tom se shodneme. Nechat tam cestující jezdit v tom, co tam jezdí, je neodpustitelné. A debaty na téma 845/854/843 jsou stejně smysluplné, jako debaty kupé/velkoprostor. Každý preferuje něco jiného.
Pro mě jako cestujícího bylo zásadní to, že s nástupem Arrivy přestaly fungovat u ČD zcela běžné služby – nákup jízdenek v aplikaci, rezervace místa pro kolo, věrnostní program atd. Tím se pro mě kvalita cestování výrazně zhoršila a vlak jsem prakticky opustil. K radosti BusLine a producentů benzinu:-(

Tomáš R.

Promiňte, ale to je naprosto zcestná argumentace. Jakože když si nemůžu pohodlně a rychle koupit jízdenku v aplikaci, což bylo u ČD možné po mnoho let, tak si pak jako kompenzaci můžu ve vlaku strčit prsty do zásuvky a nabít se pozitivní energií? To snad nemyslíte vážně. Každý příčetný objednatel by měl v první řadě trvat na zachování funkčních služeb a případně žádat služby nové, ne některé základní služby zrušit a nahradit je jinými.

Vena

Řekl bych daleko více. Ale to někteří nevidí nebo spíš nechtějí vidět…

Dan

Nechci tady porovnávat ve stylu „kdo ho má většího“ obojí není poplatné době. Co mě na R14 v současnosti vadí je tepelný komfort jak v létě, tak i v zimě a místenky. Většinou cestuji na IDS tarif a samotnou místenku zakoupit nelze, navíc si to Arriva usnadnila a místa neoznačuje, k tomu mělo výtky i MD, ale jistě to i přes prodloužení smlouvy zůstane při starém.

kix

arriva jízdenky včetně rezervace měla na R14 ihned při spuštění..jestli to měla i při spuštění tanvaldu nevím, ačkoliv sem tím první dny jezdil, tak trochu na jiné pozici než cestující a ne v 845, to tam byly dokonce i stahovací okýnka 🙂 ale tenkrát se myslím jezdilo spíš „zadarmo“, když sem viděl ten cirkus. Ale na krajské osobáky šlo online nakupovat ihned v prosinci 2019, tam však bez rezervace..což bylo stejné jak za čd

Tomáš R.

Na Tanvald jízdenky a místenky v aplikaci po spuštění rozhodně koupit nešly, aplikace se spustila později. Na webu to myslím šlo, ale třeba pro kola musel člověk volat někam na nějakou linku.

kix

jestli to šlo v aplikaci nebo na webu je nějaký zásadní rozdíl? web byl optimalizován pro mobil, při vytvoření záložky na plochu člověk nepozná ani rozdíl jestli je v aplikaci nebo v okně prohlížeče..to že aplikace byla později, je asi to poslední co se arrivě dá vyčítat. Důležité bylo, že jízdenka i rezervace šlou koupit online a člověk nemusel řešit pokladnu/automat/či kupovat ve vlaku. Problém byly jen ty kola, to se vleklo hrozně dlouho

Vena

vsechny služby, co byly v rakvoidnich rychlíkach, jsou zachovány a k tomu si můžete třeba kabelem dobít ze zásuvek tu pozitivní energii a k tomu si třeba přes wifinu pouštět porno do aleluja, aby té pozitivity bylo ještě více… :))) co dál tam máte?

nowas

Ta 1. třída je kde? (na R21)

Vena

nákup jizdenky v aplikaci včetně rezervace konkrétního místa u Arrivy funguje, stejně jako rezervace místa pro kolo… co dál?

kix

ty kola docela dlouho nefungovaly, to má pravdu

Tomáš R.

Funguje teď, ale při převzetí linky v prosinci 2019 nefungovala. Trvalo dost dlouho, než Arriva aplikaci spustila a dovolím si tvrdit, že je ta aplikace stále výrazně horší, než MůjVlak.

Tomáš R.

Rezervace místa pro kolo nefunguje dodnes. Osobní zkušenost cca měsíc zpátky.
Aplikace začala fungovat až dost dlouho potom, co Arriva začala na Tanvald jezdit.

kix

v roce 2019 ale nekončila čd smlouva z roku 2005..mezitím to dostaly čd nabagrováno dále.., ono těch nabídek na desira totiž bylo více..arriva 2014, regiojet nejspíše také desira 2010, connex opět 2007..takže problém je jen žába na prameni..MD..nikoliv jedna aféra z roku 2005

libor706

A jaké šroty na dálkových linkách máte na mysli? Prosím, jmenujte. Kdyby ty modré křápy od arrivy alespoň měly stahovací okna.

libor706

Můžete napsat konkrétně a na rovinu, co je nasazováno na R12? Nechci to hledat.

libor706

A jaké šroty na dálkových linkách máte na mysli? Prosím, jmenujte. Kdyby ty modré křápy od arrivy alespoň měly stahovací okna.

libor706

To nebylo na Vás.

nowas

Ne, proto ne.

Mirda

Promiňte, ale čtu dobře, že jste použil téměř 20 let starý argument?

xyz

Tam toho bylo zajímavého víc – nejen 40 Kč/vlkm na Pardubice – Liberec (a 16,70 Kč/km na Plzeň Most) s rakvemi, ale i zadání MD ohledně R14 znamenající skoro 2h obrat v Pardubicích i Liberci = nutnost 5 Desir v oběhu aneb „z 10 hodin jen 6 jet, zbylé 2×2 mít obrat na konečné“.

Přitom se namítalo, že při vhodném protrasování s jinou linkou by odpadl 2h obrat v Liberci + že Desira jsou svižnější a že by to do Pardubic (i v tehdejší situaci bez dílčích dvoukolejek mezi Pcemi a HK) stihly na ostrý obrat.

Petr

Joooo, furt se řvalo, hurá budou soukromnici, lip se svezem. Tak tady to máte!! Teď budou najednou české dráhy dobré…

HLN

Přesně tak, soukromníci v závazku přinesli jen zhoršení služeb, zvýšení jízdneho… pozitiva nevidím

Rako

Takže někdo má soutěže a někomu se to prodlouží.. že. Pak Sůra kope za doukromniky

Honza

To je fakt úžasný – rychlíky bez 1. třídy, když jedničku má dneska už pomalu každý osobák kolem Prahy!

zyx

Kdyby do těchto končin vedly modernizované a hlavně elektrifikované tratě, tak by to asi bylo také o něčem jiném.

Ale není to tak dávno, že se nechalo říci že jediní představitelé státu, co navštívili radnici v Liberci/Reicheberg i.B. byl Franz Josef a Adolf. A za nich se také do železnice tam nejak investovalo. Naštěstí o návštěvách radnice to už neplatí necelých 35 let, a o tom že se SŽ(DC) nechala přemluvit k opravě nějaké ty tratě, tak asi necelých 20 let, ale jakoukoliv elektrifikaci planuje asi až za dalších 20 let.

jkt

je to hezky meme, ale staci chvili hledat a mate tunu fotek a clanku, kdy a kde v tom Liberci jaky prezident kdy byl. Ale OK, nevim, zda treba Petr Pavel vysel v roce 2023 i do radnicniho salonku ve druhem patre, a jestli tam meli stejne zavesy jako za koncem prvni republiky, kdyz tam zrovna byl Hitler…

zyx

Asi nerozumíte psanému textu: Masaryk do Liberce se ani neobtěžoval, Beneš až když bylo pozdě stal jen na schodišti před radnicí. A z komunistických prezidentů během jejich funkce nikdo.

tarten

Ale prosim vás, komu záleží na nějakých komančských moskevských loutkách, nota bene když to není až tak dlouho, co je Liberec krajským městem? A poslední 4 prezidenti navštívíli Liberecko všichni, a i Masaryk tam byl (ne konkrétně v Liberci).

kix

kdydy do těch končin vedly dráty tak sem jezdí tak leda „Béčka“ s peršingem, tohle nejsou nijak lukrativní tratě, takže můžete srovnávat s podobnými R pod dráty..

Petr

DB 628 jedničku má, ale protože jí MD neobjednalo (dělalo se to podle vozidel předchozího dopravce), byl z toho udělán tichý oddíl.

Modrofob

Do Rakovníka i Kolína 1. třída jezdila. Co tam máte dál?

kix

jen mě trochu zaráží, že lze cenu navýšit s „okamžitou“ platností? Už od prosince 2024, čekal jsem, že arriva dostane navýšenou platbu za km pouze v tom prodlouženém období, takhle to je docela ojeb, takže se vyplatí nabídnout šrot za nízkou cenu a pak v průběhu to „vylepšit“ a pak nadsadit cenu vyšší i než měl třeba jiný dopravce v původní nabídce? Sice se to nestalo, čd nabízely 123 za km, což je pořád více, než teď nově Arriva (113), ale je to zajímavý přístup

zyx

Asi jsem ten dodatek smlouvy projel příliš rychle, tak mi prosím ukažte, kde je zmíněné to okamžité navýšení plateb. Já tam viděl platnosti jak vozidel, tak finančního schématu až za budoucí termíny.

kix

strana 5, tam je kompenzace zvýšená od platnosti nového gvd v 12/24 a na straně 7 je to odůvodněno investicí do modernizace vozidel

MHD

Perpetum mobile. Ariva si zhodnotí motoráky za peníze státu a ještě si prodlouží kšeft.

zyx

A co je jiného na tom, když jakýkoliv dopravce si přijme dotaci na spolufinancování nového vlaku, nebo v rámci plateb od zadavatele financuje leasing těchto vozidel?

Chronosphere

A jiní dopravci snad postupují jinak?

qěcy

12/2027 začne výhradní provoz ETCS Cheb – Beroun.

Petr

Uvidíme, zda se stihnou dodat Foxy na S60. Vzhledem k realizaci elektrifikace tratě 200 v letech 27-29, zřejmě dojde v úseku Beroun – Zdice k posunu termínu ETCS na rok 29, kdy má být i na trati 200. Ostatně Jedna kolej je zestátněná Rakovnicko-Protivínská a druhá zestátněná Česká západní. V tomto úseku totiž nedošlo k výstavbě druhé koleje pro Českou západní. A jak to tak vypadá SprŽel ji ještě nějaký čas nepostaví.

qěcy

Tuhle historii jsem neznal.

Petr

Ve Zdicích to bylo vidět na odsunu osy až do rekonstrukce v roce 87. Před vybudováním prokopávky na hořovickém zhláví se dokonce dalo odjíždět na Příbram jen z kolejí hned u staniční budovy. Je zajímavé, že Zdice tak bylo prakticky rozdělené nádraží, ale Beroun už byl společný a navíc se začala používat jen budova Rakovnicko-Protivínské, protože provoz na obouch tratích zajišťovala Česká západní (tehdy přezdívaná Krobianbahn).

qěcy

A kgy se mají dodat lišky na S60?

Petr

Podle smlouvy s krajem do roku 2027. Ale známe to, nejspíš to bude 28 nejpozději 29.

Jan Sova

Měli jim dát na výběr, klima nebo stahovací okénka….

Bda

Arriva je podvod

Jaaa

Opravdu majstrštyk, modernizovat tyhle smradlavý sazomety. To se zase ministerstvo vycajchlovalo.

rodilyslavkovak

třeba na ně pošle tu svou emisní policii …. no vlastně tady jsme na železnici, že jo

Dan

Pomalu jsme mohli na R14 jezdit novými vlaky. Nízkopodlažními, s ETCS a klimatizací. ČD je před 4 lety nabízely o dvacku na kilometr dráž, než nyní Arriva, které se má teď přihodit 14Kč na kilometr za dobastlení dieselové klimatizace s tím, že není jisté, zda se linka kvůli ETCS nebude zkracovat. To se tedy vyplatí. Takto se lidi do vlaků přilákat nepodaří. O nevychovaném personálu Arrivy, který je zřejmě motivován a snaží se vnucovat jejich tarif namísto IDS se raději více rozepisovat nebudu.

Patrik vlak

No oni ani tarafi IDS PID údajně neprodávají.

Dan

Měl jsem na mysli Iredo a Idol, který prodávají. Pokud jedete pouze po trase dané linky a výslovně žádáte IDS tarif, tak jste v lepším případě přesvědčován, ať si koupíte tarif Arrivy, v horším případě dostanete tarif Arrivy bez jakéhokoliv upozornění.

kix

vážně? Ale za ČD se taky prodával přednostně tarif ČD, takže ono to bude asi podobné, naštěstí jízdenky si kupuji já, nikoliv nějaký personál, takže tohle je zrovna hloupost cestujících

Dan

Ano, po výslovné žádosti o tarif IDS. Průvodčí argumentoval, že je to snad jedno, když je cena stejná. Dokonce jsem zažil i lež, když tvrdil, že tarif Arrivy je levnější, což v mém případě nebyla pravda. Stalo se mi to opakovaně u různých průvodčích. Asi mají nějakou provizi, když prodají jízdenku v tarifu Arrivy, jinak si to nedokážu vysvětlit.

kix

co jsem zažil u čd, tak situace byla stejná a pořád je, na L1 v srpnu jsem byl svědkem jak jedné cestující cpali svůj tarif a že dál než do Tanvaldu jí to prodat nemůže a pak oneticket, když chtěla idol, protože jela až do brodu

Kjubik

To se přesně stalo mně. Říkám: “prosím, DÚK jízdenku Děčín – Ústí” a ejhle. Dostanu jízdenku Arriva. Takže jsem to hned vrátil a slečna to musela pěkně stornovat. Arrivou skoro nejezdim, tak se mi to stalo poprvé. Ale jak čtu, je to u nich normální…

Kuba2

Jo, mohli jsme jezdit motoráky ještě dalších 30 let. Takhle je aspoň šance, že v novém výběrku bude podmínkou nějaký pohon odpovídající dnešní době.

Dan

Jsem upřímně zvědav, jestli to v tempu SŽ bude za 5 let možné. Současný stav infrastruktury ani zdaleka neumožňuje provoz BEMU, sázka na vodík by také byla asi pěkná loterie.

Huh

To jste trochu mimo, to nejsou lokálky 30km tam a zpátky…

Dan

Věříte tomu, že tam budou do 5 let dráty alespoň v některých úsecích?

pacicka

Který nebude dalších 10-15 let fungovat jak ukazuje nasazování vodíků v Německu a zase tam jezdí diesely…. Nehledě na cenu takového pohonu.

tarten

Diesel JE pohon odpovídající dnešní době. (Bohužel…)
Lišáci jsou aspoň připravení jezdit na ten upravený olej z friťáku.

kix

bude prodloužení o další dva roky znovu, nakonec už si to smluvně připravili

kix

no zrovna ČD tam prvně zazdily desira od connexu, takže bych tohle úplně nevytahoval, stejně tak arriva nabízela před 10 lety desira na R14, ale byla dražší než ČD a MD nic jiného než cena nezajímala (zvýšení kvality cestování MD neakceptovalo vyšší cenou), tak se arriva přizpůsobila a začala nabízet prostě levné šroty a uspěla oproti čd, které chtěly nabízet lepší vlaky, ale mám pocit, že čd byly dražší i za rakve „nažvdy“. Jako z dlouhodobého pohledu výběr Arrivy nebyl nejštastnějším řešením a to i pro lbc kraj, kde místo slibovaných desir jezdí většinou 845..ČD nabízely o 1 Kč/km více… Číst vice »

kix

tak musím upravit fakta, ČD nabízelo 123 Kč/km za rakve „navždy“, foxy by byly ještě dražší, takže i arriva s klimou (113 Kč/km) bude levnější než české dráhy s 843

hor411

Zajímavé je, že když stát prodlouží smlouvu s ČD, tak taky půlka lidí řve. Prodlouží smlouvu Arrivě a všichni mlčí. Divné

Martin1

Nepřijde mi, že by tu lidé mlčeli, stačí si projít diskuzi. Jediný, kdo mlčí, je Adamka, kterému to samozřejmě vyhovuje. Dodnes má totiž na odboru veřejné dopravy MD očko v podobě vedení odboru, se kterým sám dříve tamtéž před lety pracoval.

dopravák

Obor „manažerů“ v oblasti veřejné dopravy je tak malý, že se dobře znají prakticky všichni, takže poukazovat na to, že se zná zrovna tenhle s tímhle, je nesmyslné, protože se zná i se všemi ostatními…

Jaaa

Tím hůř – střet zájmů, podnikej jinde.

pacicka

Jako že vy třeba Jatky Horní Dolní provozovaly rychlíky. 🙂 Už v Básnících bylo řečeno: “ každej je něčí známej“

HLN

To víte že řvou, arriva je v zavazku jeden velký omyl

Martin1

Tak tohle je fakt průšvih. 🙁

Vavrroch

Jedna tématická (omluvte prosím sníženou kvalitu zvuku):
https://www.youtube.com/watch?v=iio8_hn6B70

Rako

A pak někdo píše nesmysly o bagrování výkonu že? Arriva se nemusí snažit a dostane výkony ani etcs netřeba.

qěcy

A jak bude jezdit ze Závodí do Zdic od 12/27?

Zdrasa

Tedy ten nápad zkrátit R14 z Liberce jen do Děčína mi přijde dost nešťastný. Xkrát jsem přímo z Ústí jel a přišlo mi, že už z něj jezdí ty soupravy minimálně z 50, obvykle tak 70 % plné, někdy i zcela – tudíž poptávka přímo z Ústí zřejmě bude značná. Tudíž by mi to přerušení připadalo opravdu nevhodné.

Kuba2

Já myslím, že je to spíš hypotetická možnost, s největší pravděpodobností tam do roku 2029 výhradní provoz ETCS nebude. Pořád není dokončená soutěž a navíc to nemá být jen doplnění ETCS nad stávající zabezpečovačku, ale komplet nové zabzař, takže to nebude hop na krávu a už je tele.

Petr

Sice je to mimo téma, ale neví se náhodou, jak to bude s personálem ČD v Ústeckém kraji po roce 2026? Od pokladních, přes vlakvedoucí až strojvedoucí. Dost by mě zajimalo zda většina lidí od ČD bude ochotna přejít k RJ, anebo jestli zůstanou za cenu dojíždění za prací do vzdálených končit vzhledem k tomu, jaký zlomek linek zůstane ČD na Ústecku, a taky by mě zajímalo zda bude vůbec Regiojet schopný udržet tak provozní soubor okolo údržby a množství souprav, vzhledem k tomu, že budou obsluhovat území od Karlovarska až po hranice Středočeského kraje.

noerf

Strojvedoucí a vlakvedouci Regiojet bude přebírat, pokladní jen tam, kde bude mít pokladny podle smlouvy s krajem. Údržbu jednotek předpokládám v depu v Děčíně, pokud to nebude zajišťovat Škoda dle smlouvy.

Edudant

Velká část taky odejde do jiných oborů, žádná povinnost přejít není.

Bram

Takže se strojvedoucí stane třeba skladníkem?!? Ale jděte, vy jste vážně komik :-).

Edudant

Skladnikem asi ne ne ale strojnikem určitě, krom toho nejde jen o strojvedoucí.

Ústečan

Jojo, vlakoši určitě přejdou, když je Regiojet podepíše jako průvodčí, a dá jim o 40% míň 😀

Zapa

Zase na druhou stranu ty lidi někde sehnat musí, když to má ve smlouvě. Ale je jasné, že na severu má výběr o něco jednodušší, než třeba v Praze.

HLN

Pod RJ by pracoval jen blázen 😀

libor706

Byl jsem tam a již nikdy více.

libor706

Hlavně pro mě jako cestujícího, jak RJ zajistí čisté vlaky, hlavně interiéru. Poněvadž je to momentárně taková žlutá špindíra v síti SŽ

vojta.tydli

Twl. Rychlíky Jana Palacha na další roky. Tak to potěš koště.

Šalina na Špilas

A hezky historicko-zeměpisně jezdí přes Palachovy rodné Všetaty.

Karel

Jaká je pravděpodobnost, že se v příští soutěži přihlásí ČD a zároveň ji vyhrají?

tarten

Pokud budou už všechny limetky vyhořelé, tak dost slušná.

Jarda

doufam že žádna, čd tady nechceme.

MilanSima

Při pohledu na jednotku 845 si vzpomenu na film Hoří, má panenko -D

Jarda

To si někdo dělá srandu. To, že tyhle soupravy budou jezdit ještě šest let budiž, to že stát doplatí klimatizaci bez jakékoliv soutěže ok, ale zrušit ty vlaky z Děčína do Ústí jenom proto, že Arriva není schopná nainstalovat ETCS, o kterém se ví už nějaký ten rok, mi přijde dost přes čáru. Už vidím to nadšení, jak musí cestující v Děčíně přestupovat a čekat na další spoj. Výborná návaznost v Ústí ve směru Cheb také v háji. V podstatě vyhnání cestujících z těchto vlaků.

Patrik vlak

Možná bude lokomotiva s ETCS, která to potáhne z Děčína do Ústí.

Michal.S

Na to není v ÚnL kapacita

Petr Šimral

Přeložte si to trochu jinak…
Ačkoliv stát sám stanovil NIP a pravidla přechodu na ETCS, tak ARRIVĚ za to ve výběrovém řízení nezaplatil…

55p

Rozkaz zněl jasně: Dát výkony Arrivě. Chtělo se to udělat tak, aby byla levnější.

Milan Dvořák

Že prodlouží smlouvu Arrivě mě nepřekvapuje, ale zajímalo by mě, jak to vypadá s plány na instalaci ETCS z Rosic do Stéblové a jestli se tam náhodou nespěchá právě kvůli obstarožním jednotkám tohoto dopravce? Je trapné, když moderní vlak (Panter) nemůže využívat svou maximální rychlost na trati, která byla za těžké peníze rekonstruovaná na 160 km/h.

M152

Údajně ETCS z Rosic do Stéblové 2026.

kix

takže se bude jezdit jen do Hradce a na druhé straně do Děčína?

Kuba2

Spuštění ETCS ještě nemusí znamenat výhradní provoz ETCS.

Dan

Pomalu jsme mohli na R14 jezdit novými vlaky. Nízkopodlažními, s ETCS a klimatizací. ČD je před 4 lety nabízely o dvacku na kilometr dráž, než nyní Arriva, které se má teď přihodit 14Kč na kilometr za dobastlení dieselové klimatizace s tím, že není jisté, zda se linka kvůli ETCS nebude zkracovat. To se tedy vyplatí. Takto se lidi do vlaků přilákat nepodaří. O nevychovaném personálu Arrivy, který je zřejmě motivován a snaží se vnucovat jejich tarif namísto IDS se raději více rozepisovat nebudu.

Dominic

Dalších 5 let ty jednotky určitě nevydrží, na R14/R21/R22 jezdím často a už v žádné jednotce nefunguje správně informační systém, obrazovky nesvítí nebo blikají, rozhlas šumí nebo nehlásí, hlásí jen některá slova a nebo někde hlásí až moc třeba 5x za sebou že další stanice bude Mladá Boleslav. U sedadel odchází jejich „sklápění“, stolky jsou neustále upatlané, občas vyrvané.

Dan

Hold za nízkou cenu se platí

Pepa

A vy si myslíte, že to jezdí jen na informační systém, hlášení a čisté stolky? 😀

Vena

Fajn, asi hlavní problém řady 845 vyřešen. Pro cestující si myslím vcelku pozitivní zprava, pro většinu železniční komunity už asi o něco méně… 😇

Jiří Šrámek

Ne. Jde jen o jeden z několika „hlavních problémů“. Klima chybí, to je bez debat. Nízký výkon v kopcoviém kraji je také dost průs*r. Když se vlečeme od Svoru nahoru na Jedlovou, je chybějící výkon sakra znát.

Vena

Jak je to znát? Co je za problém ze Svoru na Jedlovou? Mám tu trať doslova za barákem a 845kou jsem tam jel nesčetněkrát a žádného takového problému jsem si nevšiml. Jízdní doby to drží. Kde je tedy problém?

qěcy

No tvl. Je to slabý stroj. Tak ho vytuníme klimatizací. To bude jízda. A bude se tou klimatizací chladit také pohon, aby už nedocházelo k přehřívání požárům?🤪

kix

klima má svůj vlastní pohon..ale váha navíc to je

Jarda

vlastní pohon? to jako je tam další motor? Nebo je to udělané elektricky a klimu pohání elektrický kompresor?

Karl vB.

Do konce kontraktu zbývá 6 let, takže příští rok by MD mohlo vyhlásit (a také vyhodnotit) soutěž na další období po roce 2030.
Jednotky řady 845 jsou už dávno za poločasem rozpadu (bereme li průměrnou životnost vozidla 50 let), tak by MD mohlo najít odvahu k tomu, aby požadovalo vozidla, která nebudou potenciální zákazníky odrazovat a přesouvat do autobusů, nebo aut.

Karl vB.

Pokud by si MD osvojilo zásadu vyhlašovat soutěže nejméně 5 let před začátkem kontraktu, aby bylo dost času na pořízení solidních vozidel, tak by to byl významný posun vpřed pro všechny zúčastněné a v konečném důsledku z toho bude těžit koncový uživatel – cestující.

kix

ono to na těch linkách není jen o vozovém parku, ale uznávám že arriva tomu ještě přidala, já taky cestování vlakem s nástupem arrivy omezil jen na občasné výlety, ale oproti začátkům se arriva v něčem zlepšila, ale v něčem i zhoršila..teď už to není takový amatérismus

Tomáš M

To je dobrá komedie….

Distribuce

Tak pokud namontují něco jako je v busech, bude klid. Pokud namontují to samé, co do těch čtyřech, kde to neustále nefunguje, o prohnutém rámu nemluvě, tak to bude opruz.
Mě moc není jasné, proč si komplikují život různými vynálezy z Šumperka jako ČD.
Asi je to „malá domů“, jiný důvod mne nenapadá.

kix

kde se prohnul rám? Klimu tam má i GW, ale jiné řešení

Tomáš R.

Arriva, tehdy vlastněná DB, na to šla chytře. Nejdřív si vyzkoušela, co Češi vydrží, na linkách kolem Prahy, pak se pustila do naprosto šíleného motorového rychlíku Praha – Trenčín (ten nápad, odhaduju, musel vzniknout v DB tak ve 3 ráno po nějakém obzvlášť vydařeném firemním večírku) a když zjistila, že domorodé obyvatelstvo je schopné skousnout i tenhle dadaistický spoj, tak vzala český trh útokem. Jako odkladiště jinde nepoužitelných jednotek je to super a objednatelé za to ještě platí. Nenáročný substrát tím tak nějak i jezdí (co mu taky zbývá) a získání státních zakázek pomohlo do určité míry i zvýšit hodnotu… Číst vice »

Šalina na Špilas

20 let a koncepce na R14A je stejná, stačí šrot, nehledě na dopravce! A pak že stát nemá vizi a kontinuitu 😆.
Nyní bez ironie, je to škoda, že se soustavně vyhání lidé z VHD na této lince (a to nejen tím, ale i díky SŽ, která neumí u Dvora Králové – nevím přesně kde – postavit výhybmu pro eliminaci zpoždění).

kix

ona ji uměla sž akorát zrušit..

j.k.l.

Křižovalo se v Kuksu.

Kuba2

Díky těm pobytům a celkově nataženým jízdním dobám se to jednokolejné království aspoň pravidelně nehroutí jako domeček z karet. Výhybna by sice pomohla stabilitě, ale určitě do ní při současném konceptu na 031 nelze přesunout křižování rychlíků.

Bram

Nejhorší na tom je, že Správa železnic lije naprosto zbytečně gigantické peníze do nádražních budov, přičemž již nyní je jisté, že jde akorát o těžký finanční průser, kdy si tento podnik hraje na naprosto neschopného developera a realitní kancelář v jednom. Přitom se handrkuje při možnosti výstavby několika výhyben v celé síti a vymýšlí akorát důvody, proč nejdou realizovat teď a jejich realizaci každý rok odsouvá do vzdálené budoucnosti o jeden rok.

dopravák

Já jsem určitě pro zřízení výhybny v Kuksu pro eliminaci zpoždění, ale pro pravidelné křižování asi těžko – jak by podle Vás řešila pobyty ve Dvoře Králové?

král j

Proč to vůbec České dráhy pustily? Neměli kapacitu? Ne byly by takovéto problémy.

Tomáš R.

Přístup ČD k soutěžím a ztrátám výkonů je skutečně záhadný. Někdy to působí dojmem, že o ty výkony přijít prostě chtějí (nebo musí).

Pan průvodčí

Spíš chtějí. V mnoha případech jim ztráta výkonů paradoxně pomáhá. Pro příklad ztráta tzv. elektrické páteře v ÚK pomůže řešit v tuto chvíli již prakticky personální kolaps ve středních čechách. Jen Praha bez okolních stanic má práci pro několik desítek strojvedoucích, vlakvedoucích nebo posunovačů. Z Ústeckého kraje stále relativně dost vlaků do středních čech vozit ČD budou, tak se to dá celkem bez problémů turnusově napárovat s výkony ve středních čechách.

Tomáš R.

A nehrozí, že značná část těch lidí z UK přejde k Regiojetu?

Pan průvodčí

Vzhledem k obrovským rozdílům v ohodnocení a pracovním podmínkám se to dá očekávat jen u velmi malé části současných zaměstnanců. Jestli budou nějaké přestupy k jiným dopravcům až vyklidí ČD pole, tak spíše k Arrivě, Landerbahnu nebo GW trainu, kteří také bojují s nedostatkem personálu, ale nabízí relativně srovnatelné mzdové a pracovní podmínky. RJ má v Ústeckém kraji jako zaměstnavatel příšernou pověst a spíše od RJ utíkají lidé k ČD než naopak.

Tomáš R.

Tak to čekají cestující v ÚK opravdu světle zítřky.

XP3

Jen v Ústeckém kraji má RJ jako zaměstnavatel příšernou pověst? 😀

Vesper

Je zcela evidentní, že státu vůbec nejde o kvalitu služby pro cestující, ale jen o to aby to stálo v absolutní částce co nejméně. A zdaleka ne pouze na těchto linkách.

Tomáš R.

Ovšem potíž je v tom, že ono to nakonec nejméně ani nestojí. Cesty, jak vítěznému dopravci (jakémukoli) dosypat něco navíc, existují a absurdity typu dvě až tři pokladny různých dopravců na jednom nádraží, z nichž v každé sedí jedna nudící se pokladní, nikdo nepočítá.

Halbáč

Sorry, ale ty vlaky jsou děsný. Je mi jedno, kdo to bude jezdit, ale i ty Desira na rychlíku by byly lepší.. Už do toho nic nového nemontujte.

Juraj

klimatizace jakožto významná investice, neskutečný 😀

Moza14

Možná by stačilo nechat Arrivu vyměnit okna za polospouštěcí a nic si nepřiplácet. Na ty dva roky je to stejně jedno.

M19

A to by nic nestálo? 😁

El Barto

Třeba tam po roce 2029 hodí ETCS a obnoví AEx Praha – Nitra na komerční bázi… 🙂

Konec nadsázky.

Martin Hodek

Já vím, že tam nejsou nataženy dráty, ale když v Jaroměři vedle stojí tenhle šrot a Regiopanter ČD, je to zábavné…

Ferda Vomáčka

Tak ještě, aby ji ten personál pouštěl. Párkrát jsem jel tou upravenou jednotkou a ne vždy byla klima puštěná. Vedro a k tomu otevřené sklápěčky…

Jan pesina

Takže se tam budem dusit v tom vedru nadále ony se ty jednotky samy vyřadí z provozu zahořením by mě zajímalo který politik dostal všimne za tyhle vraky

Blzx

Když bude klima, tak se vařit nebudete. Když klima nebude, bude možnost dávat novou pokutu. Když zahoří, tak to aspoň arrivu donutí koupit něco slušnějšího, nehledě na to, že se snad budou snažit ten problém vyřešit, aby jim ta investice hned nevyletěla oknem. Každopádně pro cestující snad v rámci možností win

kix

na ty pokuty rovnou zapomeňte..jestli přijde 1 kontrola na klimu za sezónu, tak to bude hodně..

Jiří Šrámek

Do háje!

Joseph

Slušně řečeno!

Distribuce

To teda! Nebude platit režijka, jako ve zlatých rakvích, katrech, *aginách…

Jan pesina

Na rezijku se můžu vykálet já se nechci dusit zlata otevírací okna

kix

no ty zrovna v 845 nejsou..

tarten

Nepřijde vám, že tenhle hlupácký argument už netáhne?

Dominik

Nebojte, ono se na Arrivu zase něco nového najde, co bude sedět jak zadek na sedátku.