pruvodce

Aut se v Česku letos vyrábí nejvíce v historii, ukazují čerstvá data

Výroba nové generace Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai Motor Manufacturing CzechVýroba nové generace Hyundai Kona Electric. Foto: Hyundai Motor Manufacturing Czech

Nepatrný pokles výroby zaznamenal Hyundai, překonal ale své plány.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Klemovak

Pro nás dostupná nejsou. Místo aby vozový park mládnul, tak je to obráceně. Tak nevím, jak se projevuje růst ekonomiky. Bytů také málo. Do důchodu jdu také později.

Dálnice

Mate to pomotane. Auta a byty se normalne daji na volnem trhu koupit. jen vase prijmy jsou prilis nizke. Do duchodu odejdeme pozdeji, protoze populace starne. Jake mate jine reseni?

PetrH

Když budete déle pracovat, budete si moci auto koupit!

Black

Jeden čas jsme stále byli poučováni ekonomy, že jednostranná orientace na těžký průmysl na Ostravsku je špatně. A tato jednostranná orientace na automobilový průmysl v MS kraji je dobře?

David

Vypouští do vzduchu nějaký jedy po tunách, mají vliv na sesuvy? Kyselé deště?

V těch tovarnach je docela automatizovaná výroba, většina těch pracovních pozic je vyšší přidanou hodnotou.

Frantisek X

Jde spíše o závislost od jednoho oboru (navíc s devastačními účinky mj. na státní dopravní politiku, takže nakonec jde též o škodliviny), nikoli o vliv samotné výroby na okolí, pokud odmyslíme nový zábor krajiny halami.

Michal M

Žádná závislost na jednom oboru není, tu si vymyslel Black. (Jinak kdyby se ta auta nedělala tam, dovezou se odjinud.)

Jiří Kocurek

„navíc s devastačními účinky“

By to bylo, kdyby hasičům sebrali Tatru.

Jiří Kocurek

Apropós zrušit Tatru, tak má ukrajinská strana značné (nejen) logistické problémy. Mají na podvozcích Tatra hromadu techniky, opěšalí by proti tankům šanci neměli.

Náhodný Kolemjdoucí

Asi jsou rádi, že tam jdou vůbec nějaké firmy.

Michal M

Na tomhle důchodcovském špekulování je nejstrašlivější ta ignorance, se kterou se pouští do oblastí, o kterých naprosto nc nevědí… https://bit.ly/3Wd77Ht

Jiří Kocurek

Automobilový průmysl dělá 10-11 % exportu ČR. Strojírenství a elektropříslušesnství (nezahrnuje dopravní prostředky) pak 37 %.
Co se výpočetní techniky týká, tak 38 % exportu jde do Německa.

https://oec.world/en/profile/country/cze#historical-data

PS: Jestli je v MS kraji jednostranná orientace na auta, tak bych si jedno přál, značky Bonatrans. 🙂

Karl vB.

Pokud dojde k nějakým ekonomickým otřesům a zájem o nová auta (z jakéholiv důvodu) poklesne, tak tuto nepříjemnou změnu pocítí zejména ekonomiky, které vše vsadily „na jednu kartu“ – automotive, tedy zejména Slovensko a Česko.
To jsou země, kde je nejvyšší počet vyrobených aut v přepočtu na obyvatele.
Nejednalo by se pouze o redukci pracovních míst v samotných automobilkách, ale i o významnou část navázaných subdodavatelských firem na našem území.
O tom, kolik si toho automobilky vyrábějí samy a kolik nakupují po celém světě nás přesvědčily problémy s výrobou v období Corony, čipového hladu, nebo záčátku války na Ukrajině.

superhero

Jn, ještě chtějí závislost prohloubit GigaFactory. Ten pád dolů z vrcholu až ta bublina splaskne bude hrozný průser.