pruvodce

Autobusy místo vlaků, chybějící strojvedoucí, odklon přes Žilinu. Jak se železnice vzpamatovává z povodní

Ostrava-Svinov po povodních 16. září 2024. Foto: Správa železnicOstrava-Svinov po povodních 16. září 2024. Foto: Správa železnic

Koridor z Hranic do Bohumína zůstává mimo provoz, do Polska jede jediný dálkový vlak.

Odebírat
Upozornit na
guest
109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Matfyzák

Dnes jsem vyzkousel cestu odklonenym regiojetem pres Slovensko. Asi 10 minut pred odjezdem vlaku mi prisla SMSka, ze poradi vagonu bude „7, 6, 5, 4, 3, 1, 8, 10, 9“, diky cemuz vsichni najednou zacali prebihat tam, kde si mysli, ze bud ten jejich vuz. (Vlak byl kompletne vyprodany). Hned jak jsme vyrazili z Prahy, steward vzal sluchatko a zacal ukrajinsky hlasit, ze kvuli povodnim vlak mimoradne pojede odklonem pres Slovensko a ze nebude obsluhovat stanice Ostrava-Svinov, Ostrava-hl.n. a Bohumin. Pote nasledovalo hlaseni lamanou cestinou, kde o odklonu nezaznelo ani slovo, jen ve vyctu stanic chybely Ostrava a Bohumin. I… Číst vice »

Jardásek

Ubohost ze strany dopravce ČD, ve srovnání s Regiojetem. Osobně vyzkoušeno v pondělí. V Hranicích n/M žádný koordinátor (zaveden až v úterý odpoledne), zavedeny 2 autobusy na celou trasu, v obou směrech dohromady (v úterý 3),o časech jejich odjezdu věděli jen jejich řidiči a jejich dispečeři, nezaveden žádný jízdní řád autobusů, neexistuje návaznost. Z Ostravy hl. n. byli po dopolední uzavírce zdejším koordinátorem cestující posláni na svin. mosty, ale kdo neměl správné informace, že bude odjezd ze Středu, měl smůlu, neboť náš řidič prohlásil, že tam nepojede. Za to ve Studénce zastavoval. Možná, že kvůli takové neinformovanosti a takovým zmatkům… Číst vice »

El Barto

A kde je to srovnání s Regiojetem? Nechci se zastávat ČD, opravdu mě zajímá, jak to RJ zvládl a zvládá.

Jardásek

Nemám vyzkoušeno jízdou, ale regio má od pondělí koordinátora v Hranicích n/M, má zavedený autobusový jízdní řád, na příjezdy jejich vlaků od Přerova a Olomouce. Nevýhodou může být přesun na autobusové nádraží v Hranicích, odjezd autobusů (jedou 2) v jednom směru asi za deset minut po příjezdu od Přerova. Možná i díky lepší informovanosti cestující veřejnosti jelo včera odpoledne na 70 cestujících v každém směru. Informace mám od koordinátorky regiojetu v Hranicích. Výhodou jsou u regia vlastní autobusy.

Jardásek

Autobusy ČDbusu postávají v Hranicích a Lipníku často nevyužité.

Honza

No a když jeli v autobuse jen dva cestující, hádám, že si na ČD řeknou, že odvedli dobrou práci a zlepšení není zapotřebí, protože teď NAD stejně nikdo nevyužívá.

David

U všech dopravců mi na webových stránkách chybí přehledná mapa, kam se dá dostat vlakem, kde je omezený provoz, kde jezdí náhradní doprava a kde mám jít pěšky nebo nejezdit vůbec. Díval jsem se na ČD, RJ a LE a všude mají jen nepřehledné slátaniny textu, kterým většina cestujících nerozumí. Nedivím se, že jsou přetížené infolinky dopravců.

Davy

Trochu nechápu proč místo autobusů nezavedou odklon

182-097

Kudy a kam?

mezera

NAD vzduchem:
Praha Letiště Václava Havla Ostrava,Mošnov
To tu asi ještě nebylo. Když se chce, všecho jde.

Matt

Momentálně neexistuje obízdní trase do Ostravy

Kuba2

Tak abychom byli přesní, dá se jet přes Horní Lideč a Žilinu. Náklady tak asi jezdit budou.

182-097

Ale ani tato trasa zatím nepomůže obsluze nejdůležitější části ostravského uzlu.

Z. Lapiltr

Přes Krnov?

Chleba Nakup

Po jednom kole to půjde, akorát se všici musí nahnout na stranu.

Honza

Když už NAD, tak alespoň nějak rozumně na trase těch zrušených vlaků na Žilinu a ne že udělám NAD pouze ze Svinova do Hranic, zruším od Olomouce všechny vlaky na Prahu jedoucí od původně od Ostravy nebo Slovenska s tím, že cestující si už nějak poradí. Toto by bylo skvělou příležitostí pro ČD blýsknout se po nákupu vlastního ČD BUS, leč to mají naplánováno jinak.

Pezos

Tak ono bohužel zatím se tváří tak, že Ex1 za Ostravou jezdí pouze týždňovkári z východního Slovenska do Prahy. Jako bonus nejezdí ani autobusová linka Čadca – Návsí (bo SADce v Čadci plavalo v garážích 20 autobusů).

Honza

Přesně. Od Ostravy se na Slovensko člověk veřejnou dopravu nedostane. Přitom v Žilině zůstal jeden pár Fatranu.

Pezos

Ostravu bych samozřejmě chápal, ale celé Třinecko, Těšínsko až po Karvinou je v podstatě nedotčené a z Kysuc tam dojíždí lidé do práce. Ale veřejnou dopravou je to nemožné a jediná rada „jeďte přes Vsetín“ zní trošku jako výsměch.

Ic540

Klidně to může točit Vítkovice Havířov Těšín Třinec Navsi Čadca až Žilina..
Když to nyní jinak nejde…👍

Teda pokud by to umožnil počet souprav. Personálu atd…

Dalo by se napsat více…

Pezos

Když už nic víc, tak úplně minimalistická varianta NAD do Mostů/Návsí k jezdícím spojům linky S2.
Srovnejte s horečnatou snahou obnovit provoz, když to bude jen trošku možné nebo zavést NAD i v oblastech s poškozenými silnicemi. Tady je sjízdná trať, vedle ní sjízdná silnice a nic.

Ic540

SAD Žilina a plavání autobusů. No neuvěřitelné zvlášť v dnešní době. Debata o jízdních řádech v oblastí Žilinského kraje. Nějakých návazností. Smysluplné obsluhy území zatím byla na úrovni když jdu s vnučkou 3,5 roků na odpolední procházku. Neuvěřitelné odpovědi v emailové dokumentaci mě tak překvapily že i s vnučkou je lepší diskuze. Jako častý uživatel dopravy v Žilinském kraji si nyní chystám pořídit Žilinskou kartu. K Odsisce Msk kterou mám samozřejmě již celá léta… No i řidiči při diskuzi zcela nechápou rozhodnutí v mnoha místech o jízdních řádech…. Poslední diskuze kdy řidiči nechápavě kroutili hlavou bylo rozhodnutí kraje pořídit autobusy… Číst vice »

Jano

Trepeš hlúposti!

Dfg

Mě by zajímalo, co vede mínusaře k nesouhlasu s vámi… organizace NAD je tady tristní

Surio Mario

Jen pro doplnění, protože v článku vidím jen zrušené sudé vlaky. Z lichých na Ex1 dnes nejedou: EC 113, EC 115, EC 117, IC 547, IC 549, SC 505, SC 507, IC 511, SC 517, SC 241.

David

Jak je to s Krnovem? Podle záběrů bylo nádraží včetně okolí pod vodou, ale SŽ uvádí, že tam je pouze zastavený provoz.

182-097

Kolejiště stanice bylo zaplaveno, směr Brantice podemleto, směr Opava v dlouhém úseku podemleto, zničeno.

SpitiPater

Tak já jsem prý z Bohumínska…

Erik85

No super je, že ČD ani po dvou dnech nejsou schopny na svůj web napsat, že zastávky NAD jsou na Svinovských mostech, takže plno lidí jede k nádraží a pak musí utíkat nahoru, kde jim to před nosem ujede…

Erik85

Asi tak 10 minut. Předtím to tam nebylo, což mi potvrdili i na zákaznické lince, že to tam opravdu není.

Tomáš R.

Vždyť to tam je.

Aaabbb

Viděl jsem to tam už včera večer.

Dispečer

Samozřejmě,že to tam bylo. Ale vždy se najde nějaký jouda,který to nevidí..

Dispečer

..Ostrava Svinov mosty (horní zastávka). Asi se budeš muset naučit číst..nebo mám asi jiný web..mě vždycky fascinuje, jak každý ví, co by se mělo dělat, přitom absolutně nikdo z vás neví souvislosti, příčiny a pod ..zajímalo by mne, jaké jsou vaše profese a jak to funguje u vás v zaměstnání…

Jardásek

A zkusil sis to sjet, ty tlučhubo, na vlastní oči bys viděl, jak to nefunguje u ČD.

David

Jezdí se Šumperk – Petrov n.D. – Sobotín.
Od pátku 20.9. pravděpodobně až do Velkých Losin.
Trať do Koutů se zřejmě zprovozní za 1-2 měsíce.

Šestka

Mě by spíš zajímalo jak se začne řešit nákladní doprava. V Polsku se údajně hromadí vlaky. Koksovna v Ostravě nutně potřebuje dodávky uhlí, Třinec co se týče rudy je od Slovenska v pohodě, ale vázne odvoz zátěže do vnitrozemí. Ingoty, struska mají zatím smůlu. Jediná šance by byla taky přes Žilinu. Jsem zvědav na další vývoj.

Honzablb

Však můžou jet z Petrovic do Těšína a pak do Ovy.

Tomáš R.

Prosím vás, až vás k ČD vezmou, hoďte sem prosím vždycky rozpis svých směn s přesným uvedením vlaků, které povezete. Aby si případně cestující mohli dobře naplánovat své cesty. Hodně štěstí u pohovoru!

182-097

V pořádku, takového odborníka je u nás snad škoda. Tady by to byl jen promarněný potenciál 😀

Péťa

Odborník na vozbu, takovýho vola jako vy bych chtěl mít za kolegu.
Ale jsem v klidu, u nás si dost vybírají a na normální lidi mají čich.

Jardásek

To by ti co je vybírají museli být sami normální.

3PO

Proč chodit na pohovor někam,kde nehodláš pracovat?

JendaVenda

Bože, Bože, do čeho jsi to duši dál. Už chápu proč mermomocí chcete k ČD. Ani v ojczyzně takového chytráka nechtějí.

JendaVenda

Není, je to čistě vaše věc jak se na pohovor dostanete.

Filda

Všechno je to o domluvě. Zvlášť s olomouckým personálním oddělením. Jestli jste tam naběhnul stylem jak mistr světa omeleta, co má 4 tituly a je odborník na dopravu a začal je tam na personálním poučovat o tom, jak mají ČD organizovat provoz při živelných pohromách (ten provoz, který se upravoval, zastavoval s tím, co a jak v depu bylo k dispozici, jak z pohledu lidí, tak vozidel a sjízdnosti tratí), provoz obecně a jestli jste tam naběhnul s takovou averzí proti ČD, jakou tady v komentářích popisujete (ČD státní zakázky? V Polsku, že se vás to tak dotklo? Mohl bych… Číst vice »

182-097

Hej díky za radu, že nás to ještě nenapadlo, to jsme ale blbci. Momentálně se dá dostat na hlavní nejdál od Kunčic někde na Stodolní. Na Uhelnou službu koksovny Svoboda se dostat nedá, protože jaksi projet z Báňského přes jižní zhlavi do osobního není možné. Včera to bylo celé pod vodou, zatím se neví jak to tam bude vůbec vypadat. Od Bohumína by to šlo teoreticky líp, ale zatím tam teprve opadla voda a minimálně do Chalupek nesjízdné.

JiVe

Teda inženýre, takovou práci ti to dalo napsat….

Ic540

Jako místní znalý bych si troufnu tvrdit že to není tak jednoduché…
Detaily ověřím přímo ve stanici Cieszyn.

182-097

Neni potřeba, přes Zebrzydowice-Cieszyn je zastaven provoz. Stejně většina vlaků i tak jezdí přes Petrovice a Karvinou i za normální situace.

Ic540

Liberty Ostrava očekává/vozí vlaky v úseku Kazachstán, Rusko, Bělorusko, Polsko, Ostrava Bartovice. Dva měsíce to celkem nyní fungovalo. Nyní to vypadá na delší odstávku provozu Liberty Ostrava středojemné válcovny která je spravovaná tollingem prostřednictvím Kazachstánsko Polské společnosti Don Kichot. Píše se to samozřejmě jinak…

Jen pro středojemnou válcovnu(závod 14) by touto trasou mělo jezdit 30 tisíc tun materiálu,/bram…měsíčně…

Dalš násobné desítky tisíc tun do Bartovic by mělo jezdit skrze tolling miliardáře Strnada který se chystá provozovat dle povolení insolvenčního správce závod 15 rourovna s následným provozy. A závod 16 válcovna pásů/minihuť s následnými provozy jako svodidla, plechy a mnohé jiné…

182-097

A ono už tam snad něco začalo jezdit? Já myslím že žádné bramy ještě pro Liberty ani nezačaly jezdit, krom těch z Koperu někdy na jaře.

Ic540

Bramy tam jezdí/vozí pravidelně.
Vyrábí se z nich betonářské ocel a závitové týče na středojemné valcovně.

182-097

Tak jsou asi nějaké neviditelné.

Martin Verner

Hlášení staničního rozhlasu pro linku R8 v Brně dnes dopoledne:
Z důvodu nepříznivých povětrnostních podmínek vlak mimořádně ukončí jízdu ve stanici. V úseku je zavedena náhradní autobusová doprava.
Automatizovaná plechová huba je fajn, ale když se tam nenaklikají ty názvy stanic, je to takové nepříliš vypovídající…

Juraj

To je pořád ještě luxusní oproti nové klasice SŽ: „Sledujte informace dopravce.“

Jiří Kocurek

Staniční rozhlas má na starosti samozřejmě ta samá SŽ.

Jiří Kocurek

„mimořádně ukončí jízdu ve stanici“

To je důležité. Copak by mohl ukončit jízdu v zastávce? Na to je předpis!

Poutnik99

A co konečná v Ploužnici?

Matfyzák

Nebo treba v zastavce „Velke Mezirici zastavka“

fous55

A což teprve někde v polích!

Jan

A co třeba konečná v lese, kvůli spadlému stromu.

Frantík

Pitín Zastávka, naprosto běžné 🙂

lii

Moc nechápu, proč rychlíky ČD končí v Olomouci a NAD je vedena až z Hranic. Přitom nikdo negarantuje ani neslibuje návaznost ani v Olomouci, ani v Hranicích. Opravdu to nejde zorganizovat lépe?

Dfg

Jde, ale to by se muselo pracovat

Tomáš R.

Přesně. Je zcela zjevné, že veškerý dispečerský a další aparát ČD i jiných dopravců již od začátku povodní sedí s nohama na stole a pije kafe. Nebýt rad internetových odborníků – mudrlantů, tak se ta doprava zhroutí úplně!

Dispečer

..děkujeme všem za cenné rady, při příštích povodních si z nich vezmeme ponaučení..

Dfg

A jak chcete obhajit ten nesmysl s ukončením vlaků v Olomouci? Do hranic dostan se jak umíš a pak se možná vejdeš do NAD… obvyklý přístup železnice k zakazníkovi…
V prvních dnech by se to i dalo pochopit, teď už opravdu ne…

Jiří Kocurek

Jestli by se to všecko vešlo do Hranic i s objížděním souprav. (Pendolíno ten problém nemá). Řešením je popojet do Hranic Valašským expresem, nebo do Přerova osobákem a pak předpovodňová NAD do Hranic.

Filda

Tak do Koutů se asi jezdí těžko. Maximálně po Petrov. Vždyť okolo Loučné n. Desnou jsou podemleté koleje, odplavený násep a koleje metr ve vzduchu hned na několika místech…

David

Od pátku pravděpodobně začneme jezdit Šumperk-Velké Losiny, Do Koutů podle prvních odhadů za 1-2 měsíce. Rozsah poškození je rozhodně menší než v r.1997. Petrov – Sobotín bez problémů

Dejv

Strojvedoucích na Bohumínsku je dost, ovšem nemá je kdo vozit služebními auty, např. do Hranic či Olomouce. Ještě, že ČD mají tak málo těch služebních aut.

182-097

Taxislužba už byla vynalezena

Vid

A není spíš problém v tom, že ti strojvedoucí mají jiné starosti, než jít do práce? Třeba uklízejí doma zkázu po povodni. Jinak by mohli najíždět do Olomouce autobusy NAD.

Zbyněk

Vyplaveny byly kompletně všechny města a obce na Ostravsku?

Permonik

Ano.

Pietro

V Olomouci jsou stabilně minus dvacet strojvedoucich. V Šumperku jsme jeden plus, ale to nestačí..

Jiří Kocurek

Jestli by se k tomu služebnímu vozu vůbec probrodili, jestli jsou vůbec doma a ne evakuovaní.
A že mají ve vedení služební vozy… co bude ten člověk z vedení dělat na opačném konci republiky, zavazet?

Martin

Do Koutů se jen tak jezdit nebude, jezdí se pouze do Petrova. Viz vyjádření na fb Ano, tohle je Petrov.

XXyy

řekl bych, že se do Koutů jezdí

luke.pl

Z Petrova jezdí NAD, takže spoje do Koutů jezdí.

Kuba2

Podle Omezení provozu ČD i podle GRAPPu se do Koutů zatím nejezdí.

Stadler

K tomu Grappu, nebude to tim, ze do Koutu je jiny provozovatel drahy? 😀

Ares

Sokolov – Kraslice je taky na Grapu a to je tam jiný dopravce i jiný provozovatel dráhy.

Jaaa

Jenom výluky. Poloha vlaků ne.

Ares

Já tam ty vlaky normálně vidím, zkuste se podívat znova.

Avlaky

Vlaky co jezdí do Waršavy z Prahy, nedají se trasovat přes Wroclaw?

pony

Racte se seznamit s povodnovou situaci v dolnim slezsku, predevsim kolem Klodzka.

Dan

Víte, každý nemáme tak skvělý přehled jako vy. Takže slůvko „račte“ nebylo potřeba. Pán se jen slušně zeptal.

Avlaky

proč bych se měl seznamovat se situací v polsku když řeším svoji vlastní….

slušně jsem se zeptal bohužel nemužu znat vše

Martas

Přes zatopené město pošleme vlaky? Wrocław je velmi ohrožena kvůli protržení několika hrází.

Dan

Tak je zatopená, nebo velmi ohrožená? Nějak se v tom nevyznám.

Martas

Je částečně zaplavena, ale hrozí velká vlna, i když podle posledních informací by k tomu dojít nemělo.

roman

to by museli jet přes Německo, to se asi nikomu nevyplatí.

182-097

Nedají. Od Strzelina po Kamieniec je výluka a odneslo to tam násep. Z Kamienca se nedá jet ani směrem na Jaworzynu ani směrem na Nysu. Klodzko bylo celé zatopené.

prezessss

A z Vratislavi dal prolitnou nebou pojedou na Drazdany?

Tomáš
maaaca

Jasně, přes Meziměstí 🙂

Jan Tichavský

A co přes Harrachov?

Michal M

Já se těšil, že pojede přes Skalité…

182-097

To asi těžko když je na polské straně výluka.

Jiří Kocurek

No nazdar, to teda dopadlo, vypadá to jak plavecký stadion. 🙁

Igor
Martas

Já bych do těch hnědých věcí nelezl, ale taky nejsem z Ostravy 🙂

Jiří Kocurek

Lol to nevydá na fotomontáž 😀

none

Nedávno po dešti v Pardubicích na něčem podobném řádila omladina na jedné zastávce MHD. Byla tam taková kaluž, že si někdo přinesl nafukovací labuť a tahali ho v ní.
Plus na druhé straně silnice se další nechali nahazovat obří vlnou od projíždějících aut 😃

Honza135

Ano, po velkých deštích se na Masarykově náměstí tvoří pravidelně laguna. Je dobře, že se na to ze strany veřejnosti upozornilo touto formou satiry, snad to magistrát dokope k řešení problému. Tou vodou jsou jinak při průjezdu vozidel nahazováni čekající cestující na zastávce, což je za mě prostě špatně.

Filip

Není, někde bylo i video