pruvodce

Boeing hasí hrozbu stávky, dohodl se s odbory na zvýšení mezd o 25 %

Výroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: LufthansaVýroba letadla Boeing 777-9 v Seattlu. Foto: Lufthansa

Součástí dohody je i závazek vyrábět dosud neoznámeného nástupce 737 v regionu Seattlu.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Průvodce původní Aleš

Je kolem toho nějaká mlha. Protože tady zase pro změnu tvrdí, že dohoda s odbory ohledně výroby v širším Seattlu se týká B797. Přitom B797 má být dvouuličkový, kapacitou mezi B757 a B767. Tedy ne nástupce B737.
https://www.msn.com/en-us/money/companies/boeing-s-new-797-will-be-built-in-washington/vi-AA1qmqtg?ocid=msedgntp&pc=HCTS&cvid=fbac7a9f38d145f3b98c58ebf56e3022&ei=23

Pájin

Souhlasí v ní s plošným navýšením mezd o 25 % v rámci čtyřleté kolektivní smlouvy…….
Součástí dohody s odborovými centrálami IAM 751 a W24 rovněž je, že pokud během jejího trvání zahájí výrobce projekt nástupce letounu 737, bude se vyrábět v regionu Seattlu.

Výroba nástupce 737, o kterém nic nevíme je krytá 4 letou odborářskou smlouvou. Turbo vývoj /certifikace. Hmmm…

Anonym

Opravdu vyvozujete z vety „…pokud během jejího trvání zahájí výrobce projekt nástupce letounu 737, bude se vyrábět v regionu Seattlu…“ zaver, ze behem tech 4 let probehne komplet vyvoj vcetne certifikace?

Pájin

Rozhodně považuji 4 násobek za optimisticky termín. Za ty 4 roky se možná už bude vyrábět 777x.

Malé stydlivé prasátko

V článku se hovoří o zahájení projektu. Dá se očekávat, že k zahájení vývoje (alespoň v koncepční fázi) během zmiňovaných 4 let může dojít, tedy projekt již v tomto časovém rozmezí poběží.

Jan

Zřejmě slušnej oddíl…

Y.K.

To není nic s oddílem, ale letos vyprší staré 10 (a více) let staré dohody mezi firmou a odbory. Takže odbory vyjednávají nové.

rzc

Kdo sleduje situaci tak vi, ze v Boeingu jsou platy oproti konkurenci ve vyrobe opravdu spatne a jsou jednim z duvodu, proc kvalifikovani lide opustili firmu.

X 1

Souhlas. Američané se běžně stěhují za lepším. V Mobile (Alabama), v závodě Airbusu, má mnoho zaměstnanců ve svém životopise jako předchozí zaměstnání uveden Boeing.

kopr

Situaci nijak extra blizko nesleduji, ale Seattle znam a vim, ze je to jedna z nejdražších casti US, prevazne díky IT sektoru, takze jestli jsou mzdy v BA pozadu a chteji si zamestnance udržet, tak tohle je jen opravnene.
Mimochodem navrat HQ do SEA za mne super zpráva, verim, ze BA se z tech sra.ek vyhrabe a zas se bude rikat If it’s not Boeiny, I’m not going:)