pruvodce

Dálnice Brno – Vídeň bude do roku 2032, věří ŘSD. Odpor proti stavbě klesá, někde se i těší

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

Souhlas ministerstva životního prostředí chce ŘSD ještě letos.

Odebírat
Upozornit na
guest
170 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta _7

Mě by spíše zajímalo, kdy bude dálnice Praha-Vídeň, dálnice E50 by pak mohla vést přímo od Jihlavy do Plzně…
A ne 2x odbočovat v nějaké pr*eli…

Ondřej Wagner

Dálnice z Jihlavy do Vídně asi přes Znojmo pravděpodobně není v územním plánu a asi není odsouhlasení Rakouskem. Příprava takové dálnice by trvala několik desítek let, a mezitím může být dálnice z Brna do Vídně dávno dokončena.

Jarek

A nei to moc brzo? Tech 23 km za 8 let? Stavba stoji od roku 1996, tak bychom mohli pockat do roku 2036 a oslavit hezke vyroci..

karel

Bacha abys to nepřivolal….Pragocentrismus je všehoschopný….

Slávek

Za zdržení si může JmK sám, protože ještě nedávno neměl tuto dálnici ani v územním plánu.

Jan

Lidé potřebují něčemu věřit…

DavidS

Mátl: Dálnice bude do roku 2032.
Patrik: Hold my beer!

mgr.pavel

Patrik: Hold my hamster!

Zdendik

Však on si Patrik zase nějaké vidle opatří. Na rakouské straně jsem kdysi viděl transparenty na podporu stavby jejich části dálnice.

Tomáš Gottschalk

20 km v rovině a stavebně víceméně ppřipravené (aspoň do Ivaně) stavět dalších 8 let, to si někdo dělá….

Jiří Kocurek

Ona už se staví? Vždyť se ještě nezačalo, tak jakých 8 roků.

Že je potřeba dávno, to je věc druhá.

Artur

2032??? To už mělo dávno stát. Poláci čekají na D11, Rakušané na D52. Komedie.

Dálnice

Tak jako ČR cekala na polskou A1, nemeckou A6, bude cekat na rakouskou S10 a nikdy se nedocka nemecke A70. Jen proste nevite o cem mluvite.

Jhm

Vy jste na nějaký mluvčí ŘSD? Klidně obhajujte neschopnost ve výstavbě dalnic, ale srovnejte také dálniční síť Rakouska, Německa a Polska. Pokud správně chápu, tak pro Vás rok 2032 je úplně v pořádku?

vlachjan

Tady je na vinně spíše politická reprezentace, než ŘSD.

MKzB

Tak voda z Tetčic skončila, protože ten jediný člen tohoto spolku zemřel.

Dálnice

O mrtvych jen v dobrem. Nic me nenapada. Soustrast rodine.

Libor

Tak to sedlo..

Jirka

Nezemřel. Ale je velmi těžce nemocný…

Lojza123

Tak ono to přijde , dědek co kdysi blokoval I/37 a dodnes chybí exit v Opatovicich , tak už taky prdí do hlíny 🤣

Bob

Umírat nutně nemusí. Stačí když nebude škodit. Totéž platí pro Patrika. Už má taky 60 tak by si mohl dát pohov.

karel

Mohl by se přemístit na D3….ale to má zakázané….

kuna

Prostě je v lihu

kuna

J. D. se věnuje své poslední a největší lásce ethylalkoholu a zanevřel na celý svět a všechny lidi okolo.

:-)

Do roku 2032? Kéž by. Termínů už bylo vícero, snad se to už tentokrát začne rýsovat

Tomáš Záruba

Když tedy od Brna na Vídeň bude dálnice přes Mikulov, tak mě napadá, proč se to nevyužije na „alternativní“ dořešení D55, kde bude vždycky problém na trase Bzenec – Hodonín plus pak z Břeclavi na Rakousko…
Něco v tomto smyslu: https://mapy.cz/s/nugatozura
Je samozřejmě možné, že tam by se našly jiné těžko řešitelné věci, ale aspoň by na rakouském území ta dálnice sloužila současně pro směr Brno/Praha i Slezsko.

PeS

To uvažovaná trasa protne Lednicko – Valtický areál ? Trošku soudnosti, tohle by nikdy neprošlo, a pro jiné trasy – vpravo je Soutok, vlevo Pálava

aha

A co v trase obchvatu Breclavi I/55 a rakouske B47?

PeS

Nastudujte si něco o problematice obchvatu Břeclavi, dá se něco najít i tady a jak funguje přechod Reintal

Tomáš Gottschalk

Už jsem se bál, že se ten obehraný nesmysl v diskusi neobjeví.

Otto

To ze je to nerealne neznamena ze je to nesmysl. Tranzit AT-PL pujde pres brno, coz je imho velmi spatne… to mela vzit D55 … kdysi mel jit tranzit do AT pres D38 a prave napojeni na D2…. Takhle tu budeme mit dve dalnice 20 km vedle sebe…

Jaaa

Jojo, ono by bylo totiž logické tu dálnici od Vídně rovnou napojit na D2/D55 u Břeclavi. Ale ne, chceme další pruhy betonu krajinou.

PeS

Přesně naopak – žádné nové pruhy

Zdeněk Hlavní

Žádnou dálnicí a to ani vaši ,,nereálnou ,,nikdy AT nenapojí na A5 !
A zničit lužní lesy a Lednicko Valtický areál polskou kamionovou dopravou to je opravdu nápad.
D55 vždy měla končit u Břeclavi a napojit se na D2.

Otto

Luzni lesy nebo Palava, vyberte si… D2 vede pomoravim uplne stejne a nikdo se z toho 40 let nehrouti. Takhle bude D55 dalnici polovicniho vyznamu a u brna bude doprava kolabovat stejne

Ottis

Dal jste si aspoň „turistickou mapu“ a podíval se, kudy to reálně vedete? 😀 😀 😀

Tomáš Záruba

To samozřejmě neměl být návrh konkrétního trasování, ale nějaká rámcová myšlenka. 🙂

vlachjan

Spojení D55 a D3 bude určitě nejpozděj v době kdy se boudou obě tyto dálnice blížit dokončení nějak vyřešit. Problém je, že ideální by bylo provést toto spojení alespoň z části na rakouském území.

Karel III

Mikulov 2x
Perná
Iváň
Pohořelice 2x
… není to málo? Antone Pavloviči??? …
Jestli si to zbytečně neprodražujeme

Ing. Vladimír Bílý

Mezitím Miroslav Patrik přišel ze zahrádky, udělal si kafe, podrbal se na čele, zapiná počítač a jde si studovat stovky stran dokumentace, jestli tam nenajde přece jen nějakou chybu, která by se dala napadnout:⁠-⁠)

mgr.pavel

A i když chybu nenajde, stejně pošle blanketní odvolání poslední možný den.

Co kdyby náhodou, že..

Honza

Už nepošle blanketní odvolání, to již není naštěstí není možné.

karel

Odpor Prahy klesá….tož konečně….to trvalo….

kbk

Viděl jsi mapu? Morava má mnohem lepší dálniční síť než Čechy. A to říkám jako Moravák.

karel

?????????????????

beran

Konečně jeden soudný Moravák

Milan

souhlasí – Dávno hlásám své přesvědčení, že: a) rozšíření dálnic směřujících do a od Prahy by nemuselo být v jejím okolí vůbec potřebné, kdyby je směrově nesmyslně nemusel využívat tranzit do Prahy nepotřebující – stačilo by realizovat tzv. český dálniční okruh sloužící zejména pro rychlá spojení krajských měst mimo okolí Prahy, ale tím i pro mezistátní tranzit b) výstavba obchvatů měst a obcí na stávajících silnicích 1. třídy reálně žel doslova jen hasí roky trvající přehlcení měst a obcí tranzitní dopravou, neřeší ovšem stav, že mnohdy tranzitní doprava jede raději násobně delší trasou – často dopravně nesmyslně přes dopravou přetíženou… Číst vice »

Jaaa

Na dálniční okruh středníma Čechama je fakt pozdě. A vždycky bylo. Koncept dálnic míjejících Prahu už z 20. let 20. století by všechno, co vy se tady snažíte za strašně těžký prachy řešit, vyřešil mnohem levněji a účelněji.

karel

Přesně! Pragocentristé řekli tenkrát Baťovi: „ševče drž se svého kopyta“…..

karel

Tak tuto věc měl J. A .Baťa již dávno vyřešenou. https://cs.wikipedia.org/wiki/Budujme_st%C3%A1t_pro_40_000_000_lid%C3%AD

libor

tak to my víme, že na Moravě máte více chodníků, více dálnic, větší JZD… i když počet obyvatel je menší a rozloha taky 😉 však už by se mělo měnit začít budovat i jinde…

Víte, co píšete?

Opravdu neuvěřitelné. D52 se od r. 1996 nepohnula ani o jeden metr, vypadá to, že by snad v r. 2029 (po 33letech!) mohli řidiči (z různých částí ČR) konečně jezdit rychleji do Rakouska, které na nás již několik let čeká a Vy máte tu drzost napsat toto „však už by se mělo začít budovat i jinde“?! Ledaže narážíte na I/73 (viz níže v komentářích intenzita „24 300 před Lipůvkou“ – když vidím tu šílenou dopravu, tak jí fandím, i když ji třeba využívat nebudu). Nebudeme si tady přeci tvrdit, že by se mělo ještě zrychlit u D6 (zkapacitňovaná I/6 8-11tis./den)… Číst vice »

karel

Zajímavé jak moc se v Čechách investuje do D7, která vede jen do Křimova….😎

Víte, co píšete?

Ještě si prosím do toho srovnání příště doplňte i hustotu zalidnění: Čechy 115ob./km2, Morava 179ob./km2, Č. Slezsko 224ob./km2.
ŘSD na přelomu 2023/24 jasně řeklo, kolik km nových dálnic chce zahájit a kde: z celkem 118km nových dálnic připadalo necelých 5km Moravu a Slezsko, zbylých 113km na Čechy.

Ondrash77

A máme na Moravě taky štěstí v tom, že debilů je v Čechách víc. Zaplať pánbůh za to 🙏

beran

Největší si to.neodpusril a hned zanechal.

Jaaa

Ano, protože není koncentrické jako u Prahy, takže stačí méně km.

karel

Potrefené husy zakejhaly….ach jo…

Honza

Škoda, že to blokovali Děti Země z Brna a Voda z Tetčic. Tak si na té jižní Moravě udělejte pořádek mezi sebou…

Jan M

Za mě by to chtělo ještě postavit I/73 od Troubska k Rajhradu, tak se to zamýšlelo dřív. Dost by to pomohlo. Ale to není snad v žádném výhledu a ani v ZÚR

PeS

Zcela zbytečné, postavit z D52 v Rajhradu spojku na D2, kolem Popovic

kix

tohle je velice zajímavé, když jsem byl pro variantu Brno-Vídeň přes Břeclav s využitím D2 a místo D52 postavi D/R38, tak mě tu všichni ukamenovali, že přeci nemůžů do Brna po D2 přitáhnout větší provoz a nakonec se postaví spojka z Popovic na D2..takže přes Brno pojede transit, co tam vůbec nepotřebuje..70-80% provozu přes Mikulov nemíří do Brna..většina je Praha a zbytek sev. Morava..takže řešení s 38 a protažením D55 by mělo mnohem větší smysl

kix

spojka na D2 naopak ten provoz v Brně na D2 ještě mnohem víc zvýší, než moje navrhované řeší s 38, kde by transit Vídeň-(Praha) vůbec po té D2 nejel, protože by jel přes Znojmo, takže na D2 by došlo ke zvýšení jen lokálního provozu od Rakouska do Brna..

PetrN

Až na to že vůbec… Drtivá většina nákladního tranzitu od Rakouska/Mikulova vede z Brna na Ostravu a do Polska, u osobní dopravy tam je rovněž velmi silná vazba, jen k ní nemám čísla, ale u té obecně převládá místní doprava do Brna… Jižní tangenta alias spojka z Rajhradu na D2 bude mít za následek to, že se uvolní nejkritičtější úsek na D1 mezi sjezdy Brno-centrum a Brno-jih, protože v současnosti se tam, dvě jasně nejsilnější tranzitní vazby vzájemně potkávají a proplétají (Praha-Bratislava a Ostrava-Rakousko) což má mj. za následek ty hrozné kolony na D1, s vybudovanou jižní tangentou se na… Číst vice »

karel

Ok, ale to je stále běh na dlouhou trať. Proto by bylo efektivnější dostavět D52, postavit před Brnem D2-D52 Rajhrad spojku a další spojku D52- D1 Troubsko a bylo by vymalováno!

kix

právěže to na sever by jelo z Břeclavi po D55, nikoliv přes Brno, mít k tomu D/R38, tak odpadne transit do čech a k praze a zas tolik by toho na tom úseku D2 mezi Brnem a Břeclaví nebylo, protože min 70% toho co jede nyní Mikulovem by jelo právě na D55 a nebo v Rakousku rovnou na 38..tady se staví prostě druhá Praha, vše do Brna..

PeS

tahle varianta není průchodná, obchvat Břeclavi když bude tak dva pruhy a pokračování Rakouskem už vůbec ne

kix

Rakousko tam postaví obchvaty obcí a dva pruhy už jsou v Břeclavi jasné, D55 až bude hotová, tak tam bude silný provoz od Polska

PeS

Rakousko tady nic nepostaví, proč taky v takové zádeli, v horším případě ještě časově omezí přechod Reintal

Milan

Jenže mezi prodloužením D52 k D2 k jejich vzájemné dálniční MUK a dálniční MUK D2 s D1 se musí D2 rozšířit na 3+3 průběžné jízdní pruhy a další odbočovací/připojovací, a logicky to rozšíření D2 a prodloužení D52 přebere jen jízdy mezi Vyškov – Pohořelice a dále, čímž uleví D1 mezi MUK D1 s D2 a MUK D1 s I/52 – Vídeňskou, ale doprava mezi Pohořelice a dále – západ D1 furt bude jezdit po přivaděči I/52 Vídeńskou ulicí = kdyby se tranzitní doprava z/do Rakouska vedla nikoliv přes Mikulov, ale kolem Břeclavy a po D2, tak tato by musela být… Číst vice »

PetrN

Na co proboha 4+4 pruhy na D2?? Maximalne na 3+3 by to davalo smysl. Obrovské množství dopravy na současné D52 dělají relace od Znojma a pak lokální doprava do Brna z oblasti Pohořelic a okolí. Kdyby byl nákladní tranzit dotazen z Rakouska do Břeclavi, tak v drtivé většině bude pokračovat po D55 na Přerov, Ostravu a do Polska a oblasti Brna by se dost ulevilo. Jinak souhlas s tím co jste psal na začátku, oproti současnému stavu to s novou jižní tangentou bude fungovat lépe…

karel

D2 je už věky přetížená a D52 je už roky rozestavěná. Plus Rakouská strana byla proti břeclavské variantě.

Videnska

Původně byla v ZÚR, tím začal výprodej pozemků, hlavně zahrad kolem její trasy za hodně nízké ceny bo se toho všichni snažili honem zbavit. No a pak to ze ZÚR zmizelo. Ale to je asi jen náhoda, že to tak bylo 😉 Taky si myslím, že by to mělo smysl, aby se tento dopravní proud ze severu na jih nemusel tlačit přes úzké hrdlo D1xD52 a případně ještě dál na D1xD2.

Zlámalík

Ten problém pomine s dostavbou D55. Trasa Vídeň – Polsko bude lepší přes Břeclav – Otrokovice – Přerov než se zajížďkou přes Brno. Pak v Brně zbudou jen kamiony na trase Balkán – Německo.

Videnska

Dokončená D55 bude určitě velká úleva, ale ono je to Polsko dost velký, aby ho to stáhlo celý. Z Vratislavy se na D55 nepoženou.

PetrN

a furt je tu problém zvaný zákaz vjezdu nákladní dopravy nad 3,5 tuny na přechodu Poštorná/Reintal a žádné reálné vyhlídky na změnu na rakouské straně… dálnice je sesmluvněna přes Mikulov…

PetrN

No zatím na přechodu Poštorná-Reintal platí zákaz nad 3,5tuny a cesta z Břeclavi na Valtice do Mikulova je pitomost, to pokud bude dálnice přes Brno nějak průjezdná a tak pojedou od Katowic všichni po D1+D52… V Rakousku se sice zvažují nějak dlouhodobě obchvaty Reintalu a Grosskrutu, ale bude velkou otázkou jestli si tam k sobě i tak pustí ten nákladní tranzit od Polska, oni totiž nic nemusí a my se můžeme třeba stavět na hlavu, dálniční přechod bude v Mikulově na základě společného memoranda…

Otto

Vubec nechapu, proc jsme se do teto varianty (D52) nechali natlacit … D38 ve spojeni se zkapacitnenim D2 a jejim napojenim do AT by pro nas melo mnohem vetsi prinos

Jaaa

Jak “nechali natlačit”? Rakušáci v devadesátkách počítali s trasou Vídeň – Břeclav, to Čecháčci si vydupali Mikulov.

karel

Vídeň – Břeclav? Máte k tomu zdroj?

karel

Tož ideální by byl kolem Brna velký okruh. Jeho jižní část by začínala u Holubic a pokračovala kolem letiště na Chrlice a D2, kde by se napojila na spojku směr Rajhrad D52. Odtud pak na D1 u Troubska. A bylo by vymalováno!

kix

ve výhledu už to měl jistý pán z Německa

karel

….tak on pán byl z Rakouska a velká škoda že s tím útokem na východ nepočkal…..mohli jsme mít dálnici z Vídně do Brna a dál do dnešního Poska (Vratislavy) už někdy v roce 1942 hotovou….

Dálnice

Ovsem s nebezpecim, ze tvuj deda s babickou vylitli kominem…

karel

???????????

PetrN

tím bylo nepochybně myšleno že jsme sice mohli mít hotové dálnice od 40.let, ale zdaleka jsme tady vůbec nemuseli už existovat, a to klidně jako celý národ…

karel

Přesně. Zmiňoval jsem to nedávno jinde. Protože kamiony směřující z Balkánu po D2 a dál na Prahu po D1, by Brnem projíždět vůbec nemusely. Samozřejmě by k tomu bylo potřeba postavit před Brnem u Rajhradu krátkou spojku mezi D2 a D52. Ale jak říká moje žena….tady u nás to asi plánují cukráři…. 😢

Slávek

Už teď přes Brno nemusí. Můžou jezdit přes Vídeň.

PetrN

Spojka D2-D52 se plánuje, ale tady k tomu by byla potřeba dříve zvažovaná jihozápadní tangenta napojující se na D1 u Troubska, ale ta je bohužel v dnešní době už neprůchozí… Jinak je správně píše Slávek, ona by stačila trochu úprava legislativy, zdražení mýta a tvrdé vymáhání přestupků jako v Rakousku, a to obrovské množství kamionů co přes nás jede od D2 a přes D5 (Rozvadov) do Německa může krásně o 70km kratší a výrazně rychlejší trasou (kvůli kolonám v ČR) trasou přes Vídeň a Linz k Norimberku, proč ale přesto jezdí přes nás?

PeS

Uvěřím až když to prondu ….

Dálnice

I u laicke verejnosti doslo v prubehu dekad ke zmene pristupu ke stavbe dalnic. Byly doby, kdy část lidi verila tem blabolum ekotalibanu, ze dalnice nepotrebujeme a ze nejlepší reseni je nedělat nic. Trochu se zlepšila legislativy, soudy jsou pod drobnohledem a kazde jejich otaleni je kritizovano a hlavne všichni ti Patrikove, deti Zeme, vody z tetcic se uz v prubehu let dostatecne odkopali jen jako pomatenci a potizisti. Postoj průměrného danoveho poplatníka lze dnes shrnout ctyrmi slovy: Uz To Proboha Postavte. Tak snad i tady na D52 se to da do pohybu…

Petr

U VRT nás bude čekat celý tento koloběh odznova. Tady to ale bude horší, protože nájezdy na dálnici jsou po pěti kilometrech, zatímco stanice na VRT po padesáti.

libor

no jasný, ono přínos dálnice je i pro kdejakou „prd*l“, kdežto VRT, to je spíše pro sídla velikosti okresního města.. takže zábor krajiny horší jak dálnice, ale přínos pro místní nic moc..

Jaaa

Zábor krajiny je u VRT oproti dálnici poloviční…

Milan

Nadruhou stranu u VRT nejsou důležité jen stanice, ale i jejich propojky s klasickými železničními tratěmi – viz např. https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/04/vrtmorbrana.jpg z tohoto článku https://zdopravy.cz/hranicke-viadukty-projdou-rekonstrukci-poslouzi-vysokorychlostni-trati-219299/, díky čemuž bude reálné, že vlaky obslouží k sobě blízké stanice na klasických tratích (např. Šakvice – Břeclav/Hustopeče), ze kterých pak ty vlaky přímo přejedou na VRT (např. Šakvice – Brno) a dojedou tzv. spěšně do vzdálenějšího centra, které tak přiblíží časově srovnatelně na úroveň jeho bližšího okolí obsluhovaného zastávkovými vlaky jedoucími po standartních tratích!

Otto

VRT dopadne uplne stejne jak dalnice – my budeme delat studie a kdejaky jouda z druheho konce republiky se bude odvolavat a soudit a polaci mezitim nacerpou dotace a VRT postavi a zas se nam budou z druhe stany hranice smat… jsme proste nepoucitelni svejci

Gawain

Hlavně intenzita doprava hrozivě narostla, jako tranzitní země nemáme jinou možnost než dobudovat páteřní síť dálnic.

Standa

A ještě ji posílit.. doufám že to není konec a D35 povede od Úlibic v plném profilu až na hranice s Polskem a mohl bych pokračovat…. to je ale na další dekádu…. Ještě vám to tam naroste ta intenzita po dobudování D1 u Přerova a rozšíření u Brna.

Olin

A proboha odkud, když už tam je…

Karel

Kdyby tu válce zůstal Baťa, tak ty dálnice už jsou dávno všechny postavené..

karel

….kdyby tu po válce….

Luboš Beneš

Kdyby byly v potoce ryby, nemuseli by se stavět rybníky…..no jo na kdyby se nejezdí.

karel

Hmm….u vás v potoce nemáte ryby? To je mi Vás líto…

Jaaa

Ale máme. Tranzitní dopravu regulovat. Tohle není fyzikální fenomén.

Kozor24

Tady naprostý souhlas, ale předpokládám jak tady zdejší zelenobolševická úderka začne hlasitě kvičet

karel

….nemýlil jste se….

Pája

Tak zrovna dálnici Brno – Vídeň slibovali už v roce 1990 a od té doby v různý

Pája

…různých cyklech a s většími nebo menšími obmněnami. Možná se jí nakonec alespoň vnoučata dočkají.

karel

Jo kamaráde Pražáci se bojí opětného sblížení Brna a Vídně….nic jiného za tím nehledej…… 😎

Gregyros

Co si budem, já když mám na výběr jet z Brna na koncert/někam letět tak jedu raději do Vídně jak do Prahy..

Pája

Už několikrát mně to taky napadlo

karel

Potrefené husy zakejhaly…..😎

Jaaa

Až na to, že je to naopak. 😀

Vaše materialistická generace lačnila po dálnicích jenom z toho důvodu, že byly na Západě a chtělo se všechno betonovat s tím, že hromadná doprava je přežitek.

Všude jinde se tenhle přístup dávno brzdí, akorát Češi jsou zase 20 let pozadu za západní Evropou.

Otto

Všude jinde mají ty dálnice postavené – srovnejte hustotu rychlostních komunikací u nás a třeba v Holandsku nebo Belgii, což jsou velikostí srovnatelné země, a zjistíte, že jsme fakt 20 let za nimi… a nevšiml jsem si, že by se rozhodli to bourat a něco brzdit…

Jirka

Buduj dalnice, posilis mir, nebo Dalnicemi vice prace, to je nase agitace 🙂

Ne ted vazne, drzim palce, at se ten kousek D52 uz konecne dostavi, je to velka ostuda. Skoda jen, ze se jeste minimalne 8 let musi cekat, melo to byt hotove uz davno,

Karel

Kamaráde, kdyby to Praha neblokovala, tak je to již dávno hotové. Pro Prahu je totiž důležitéjsi D3 než D52.

marty-t

ledaže by lidi z Prahy dokázali financovat prudiče co budou brzdit stavby v okolí Brna a zároveň dosadit do brněnského ŘSD méně schopné/akční lidičky… Ne, tuto geniální kombinaci by ani nejšílenějši mozek nevymyslel… No snad to bude brzo historií…

karel

Aha…potrefená husa zakejhala….

Marty-t

??? Já jsem ze severu Brna… A to, že se šedesátiletý Miroslav Patrik přestěhoval z Bíliny v Ústeckém kraji do Brna, protože tu studoval na MU geologii a pak tu zůstal nás „ochraňovat“ před dopravními stavbami mne taky docela mrzí, ale za jeho stěhováním ještě v době komunismu bych fakt spolčení z Prahy nehledal…

karel

Netřeba všechno svádět na „nemocného“ Patrika. Pragocentrismus Moravu ničí již od dob první republiky. Oba bratři Baťové by mohli vyprávět….

Liposh

Ad. dosazování do brněnského ŘSD. Známého právě takhle oslovili před pár lety, aby šel dělat ředitele brněnské pobočky ŘSD. A on jim řekl, že je řadový Ing. elektrikář v malé továrně a že o silnicích nic neví. A oni mu řekli, že přesně proto to nabízí jemu, za rok že ho pro neschopnost vyhodí a dostane královské odstupné….Tož tak.

Luboš Beneš

Tak Praha to brzdí a mezi Brnem a Ostravou jsou 2 paralelní dálnice pár km od sebe….

karel

????????

beran

Ty už seš trapnej, vole

mgr.pavel

A hateman Hašek je taky z Prahy, žejo. (sarkasmus)

Jen on sám svými politickými hrátkami se ZÚR pozdržel tuto dálnici o pár let..

karel

Bohužel. To jméno raději nezmiňovat…

FrenkyUL

Nejdřív územní plán a potom Mirek, co má samospráva společného s Prahou, to musí být ale inteligence…

Martin H.

Kdo musí využívat silnici I/52 v úseku Pohořelice – Mikulov st.hr. využívat, nebo s ní nějakým způsobem žít, zákonitě se musí na dálnici těšit. Na tu cestu je problém najet i ji jen přejet. Extrémně hustý provoz je na ní ve dne v noci. Jen moc nerozumím, co měli Pohořelice, když se přímo kolem města nic dít nebude, protože aktuálně končí dálnice až za městem. Snad jen přestavba té zoufalé úrovnové křižovatky, kterou je aktuální dálnice ukončena v blízkosti Velkého Dvora…

ukulele

Nová Ves je místní část Pohořelic a navíc jsou Pohořelice obec s rozšířenou působností.

Camillos

Patří pod ní Nová Ves.

Hoermalmeister

Protihlukové stěny u Novej

PetrN

co jsem četl tak Nová Ves chce také obchvat doprovodné komunikace v souběhu s dálnicí, aby v případě problému na dálnici nejela veškerá doprava přes obec, ale kolem ní…

Asd

Tak to na papíře vypadá nadějně. Snad se v dohledné době začne stavět. Včera bylo pozdě.

Otansiho

No tvl za 8 let? 😱 Jesteze mame vylepsenou legislativu, taky to mohlo byt v roce 2050. To radsi mohli stavet po etapach a uz mohl byt komplet obchvat okolo Mikulova.

Jenda

Blbý je, že i kdyby se to náhodou do roku 2032 stihlo, tak na rakouské straně budou s tím finálním úsekem vyčkávat do roku 2031, až bude fakt jisté, že už to žádný soud nezablokuje a opravdu se to dostaví. Viz Linz.

libor

však mají rozum, tuší, jak to v ČR chodí… a hlavně trvá

Jirka

Jelikož mají aktuálně zelenou ministryni dopravy, která stopla už několik velkých silničních staveb, tak můžou být rádi, že mají svoji dálniční síť už prakticky hotovou.

Jara

Když se to hodí k vydělávání peněz, nesmrdí v Česku nic.

PeS

v Rakousku u hranic to co bylo kritické je dokončené, zbytek počká

kix

navazující úsek u Mikulova by mohl být dříve, tak i třeba v Rakousku začnou dříve, ale tam je to jen hraniční přechod, jinak je to pořešené..i u nás by to bylo fajn mít pořešené i kdyby přecho Nových Mlýnů zůstal v současné podobě, bylo by to neskutečné zlepšení, současný obchvat Mikulova už nestačí a dále hromada křižovatek i kdyby se jen udělal nový obchvat Mikulova a vytížení křižovatky mimoúrovňové, je to zlepšení o 300%, ta silnice má jinak parametry rychlostní komunikace

Milan

A kolik z té rakouské A5 chybí – https://mapy.cz/s/lasucozosa oprvdu se to nedá dosatvět za pouhý rok? Já myslí, že oni to hravě zvládnou!

mic

Ohledně mostní estakády se rozhodne podle stanoviska životního prostředí. Kdo by to řekl, že ten, kdo to bude platit či udržovat chce násep a ten kdo jen kafrá prosazuje most …

Jaaa

Co to kecáte? Platí to stát…

218

To je hezké,že stavíme i takovou infrastrukturu,na kterou se někde těší..

Hoermalmeister

Hlavně půlka Brna už se na to těší xd

Zdeněk Hlavní

Jednoznačně nejdůležitější dopravní stavba na Moravě snad se termín dodrží a napojení na A5 bude plynulé…

Jaroslav Řezník

Za mě je tedy důležitější směr na Svitavy, kde je to opravdu velký průser. Tady ten kousek dolů je sice ostuda, ale dá se projet celkem v klidu. Směr na sever je extrémně špatný.

peter

To je příměstský provoz. Kolik je tam tranzit?

Rodney

Takže, když někdo jeden jednou za rok k moři, tak si zaslouží dálnic. Ale lidí denně dojíždějící/stojící ne?

Rodney

Připojil bych se tu ke kolegovi Řezníkovi. Čistě řečí čísel:
nejvytíženější úsek I/52 je přes Nové mlýny – 21 400 vozidel
I/43 před Lipůvkou – 24 300 vozidel

PetrN

Je tu jedno velké ALE, na I/52 přes NM máte 3860 NSN (kamion/návěsová souprava), zatímco na I/43 před Lipůvkou jen 1060. Což z I/52 dělá jednoznačně nejzatíženější silnici těžkou nákladní dopravou v ČR…

Jirka

Jednoznačně nejdůležitější dopravní stavba na Moravě je D-35.

Zdeněk Hlavní

Tak když pominu, že d35 je na Moravě už postavená,tak srovnávat významem dálnicí Brno Vídeň se spojkou střední Moravy s VČ je hodně věcí neznalé opatrně řečeno.

Jara

Řekl bych Evropy, když se podíváte na registrační značky vozidel.

Láďa

Hlavně ten obchvat Mikulova ať udělají rychle,,,

Nose Peak

Schválně, jestli bude dřív v nové poloze hotovej obchvat, nebo casino a hampejz 🙂

karel

Tož on už byl jednou postavený, ale radnice povolila kolem něj zástavbu a tak se teď bude stavět další obchvat…to nevymyslíš….

Gunduľ neubiješ

Tak schválně, za kolik let si Mikulov obstaví i dálniční obchvat a začne řvát, že chce nový?

karel

Boha raději mlč….abys to nepřivolal….

Geralt

Proč jsou vždy protesty odpůrců výstavby, ale nikdy nejsou protesty proti odpůrcům výstavby (ze strany lidí, kterým nová dálnice v obci uleví od tranzitu)?

Ventura35

Asi česká klasika – je snazší si stěžovat, než dělat něco pozitivního. Odpůrci jsou bohužel vždy hlasitější.

Jan Tichavský

Negativní emoce je vždy silnější než pozitivní, takže petice za stavbu (třeba nového mostu pod Vyšehradem) nejsou populární. Na tom principu stojí všechny populární sociální sítě dneška. A televizní zpravodajství, bulvární deníky před nimi.

karel

Ano, česká klasika…když se něco navrhne, tak se nejdřív hledají důvody, proč by to nešlo udělat…jinde se myslí na to, jak by se to dalo udělat….

karel

Hmm….a proč jsou stále protesty proti D52 a D49 na Moravě a žádné protesty proti D3 a D6 a D7 v Čechách ?

Kebab

Žádné protesty proti D3?

karel

Nezaznamenal jsem „přítomnost“ patrika….

karel

Potrefené husy zakejhaly…

zdeněk

„bude do roku 2032, věří ŘSD“ 😀 jo víra hory přenáší …. a někde se i těší . lol

Jakub Kováč

Ten přechod přes nádrže už teoreticky není tak důležitý. Hlavní je postavit oba okolní úseky, díky kterým se uleví Mikulovu, zvýší bezpečnost a zkrátí cestovní doba mezi Vídni a Brnem na cca 70 minut.

Dejf

Taz zase kdyby podobné prohlášení vydala dobrá správa, tak by se půlka lidí jenom zasmála a reálně by tomu věřilo možná 5% místních čtenářů. U řsd je reálně možné m, že se to i povede zhruba splnit.