pruvodce

Další část D35 má postavit česko-slovensko-maďarské sdružení, cena spadla o 800 milionů

Vizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D35 mezi Sadovou a Plotištěm. Foto: ŘSD

ŘSD plánuje začít se stavbou ještě v tomto čtvrtletí.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
p.n.

Kromě toho že to je úplná blbost je v Číně i nižší hodnota práce, a o tom koho do toho zapojují nemluvě.

Nemel

Úspora vznikla tak, že místo základní vrstvy asfaltu bude těsto na halušky…posypané paprikou!

Nemel

Nechápu mínusy…těsto na halušky lepí tak, že ta spodní vrstva nikdy neujede!

vc

Je paráda, že tato vláda konečně rozjela stavby komunikací. Ale zmiňovaný úsek za 5 let ani náhodou

Jirka

Super zprava, diky za to! Skoda jen toho PPP na ty posledni dva useky. Myslim, ze bez nej by se dala cela zbyla D35 dokoncit rekneme 2029.

Jirka

Tj. jenže stát nechce vyspat x desítek miliard okamžitě, tak si bere hypotéku. S tím odhadem do roku 2029 bych byl i tak opatrný, u těch tunelů můžou nastat komplikace a průtahy viz. tunel Višňová.

Roman

Co se týče vybírání stavebních firem jsme na tom o trochu lépe jako Slovensko

J.M.

Tak u nás se staví o sto šest. U nich jsou rádi za každý chodník. Někdy je mi to až líto, že to nejde u nich líp.

David

Stát si každý rok vydává dluhopisy za stovky miliard. Jo, asi není dobře, aby si půjčovaly jednotlivé složky státu – ministerstvo financí by to mělo umět líp pro všechny.

Jiří Kocurek

Že by si Fico přišel poklepat na základní kámen staby až bude hotová prorážka a jeho nástupce smlouvy zrušil a začal soutěžit výstavbu nanovo s pomocí Eurofondů? Aby se před zejícími tunely 6 let hádali, Národní Dálniční nedodržela vlastní termín vyhlášení výsledků soutěže… tak hluboko ani SŽ neklesla.

Ondřej

Zase Metrostav.

Ale vzhledem k tomu, že cena je pouhých 217 mil. za kilometr, tak je to úplně jedno. Kéž by za takový ceny stavěla i Správa železnic…

Jiří Kocurek

Celkové investiční náklady stavby Rekonstrukce traťového úseku Přibyslav – Pohled dosahují 2 963 711 762 Kč bez DPH
https://zdopravy.cz/sedmimiliardova-modernizace-trati-pres-vysocinu-oficialne-zacala-urad-dosud-nerozhodl-o-stiznosti-203715/

Je v tom 8,8 km trati, 7 nových nástupišť a 28 nových výhybek a celkem 4 nádraží a zastávky. Pravda, není to na rovině, ale jinak je to rozsahem stavba podobná, taky v ní není žádné velké nádraží (analogie s velkou MÚK).

Výkupy pozemků tvoří méně než 5 % ceny stavby, tak to v hrubém porovnání můžem nechat plavat.

watslaw

Pravda, kdyby ta trať měla také dvě koleje v každém směru a byla na 130, tak by mě ta cena neurážela.

watslaw

Ale jo, ona bude na dokonce 160, tak aspoň v tomhle kritériu dobrý.

Jiří Kocurek

Holt je železniční svršek dražší než položit beton finišerem na pláň. Odobčovací pruh je pak proti výhybce triviální věc.

Jiří Kocurek

K odbočovacímu pruhu nejsou potřeba 3 až 4 přestavníky, ani ohřev výměny a návěstidlo i s kabeláží se řeší pomocí 2 až 3 cedulí. Nic se na silnici nepřestavuje, aby mohl někdo odbočit, nikam se netahá trojice několikaživoých kabelů.

Aniž by se tahala trolej. Která je prý výrazně dražší ne povrch silnice, vtloukal mi kdosi od fochu do hlavy.

asdf

„Aniž by se tahala trolej“.

To se v blízké budoucnosti změní…

https://www.ingenieur.de/technik/fachbereiche/verkehr/siemens-testet-hybrid-lkw-autobahn-oberleitung/

Trumway

Cena není všechno. Taky je důležité jak dlouho bude stavba trvat .

Clovek

Jinde se prepocitava na fotbalova hriste, zde by mohlo byt zajimave uvadet ceny v procentech ceny rekonstrukce Ceske Trebove (vitezna cena za tento kousek dalnice je 9% CT)

Jiří Kocurek

Proč ne rovnou ve Fabiích? Podovnávat liniovku bez větší MÚK s nádražím je jako porovnávat délku křižovatky D1xD2 s tímto úsekem a divit se, že MÚK je dražší na kilometr.

Clovek

S Fabiemi to není špatne srovnání, i když je to jednotka malá. Navrhuji tedy kiloFabie (tisíc Fabii). Za 4.4 kiloFabie (KF) dostanou daňový poplatníci z Hořic, Jičína a další lepší dojezdovou dobu do HK, daňoví vesničani z Lípy budou dokonce ušetřeni tranzitu.
Proti tomu za 47.7 kiloFabii dostane danovy poplatník jezdící vlakem svetle kameny místo tmavých na absurdně velkém nádraží, přes které se vlak nadále plouží šnečí rychlostí.

Jiří Kocurek

Takže ve Třebové není nic dožilého, nic se tam nekazí a vanovou křivku spolehlivosti si vymyslela ropná lobby.