pruvodce

Další miliardová zakázka na trať do automobilky. Modernizace železnice do Solnice má začít letos

Stanice Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnicStanice Týniště nad Orlicí. Foto: Správa železnic

Maximální hodnota obou zakázek dosahuje v součtu téměř tří miliard korun.

Správa železnic vypsala druhou zakázku na modernizaci trati z Týniště nad Orlicí do Solnice, která kromě zrychlení přinese i možnost provozu elektrických vlaků. V soutěži s maximální hodnotou 1,46 miliardy korun hledá stavební firmu, která promění stanici Častolovice a další úseky trati.

Úpravy 23 kilometrů dlouhé trati soutěží Správa železnic na dvě části. První vypsala v červenci, u ní již zvýšila maximální hodnotu zakázky o více než 100 milionů korun. Minulý týden vypsaná soutěž se týká především úpravy na častolovickém zhlaví a výstavby.  Součástí jsou úpravy traťových oblouků směr Borohrádek a Častolovice a výstavba nové výhybny Rašovice. Během stavby dojde k přípravě pro vyřešení mimoúrovňového křížení železnice se silnicí I/11 v Častolovicích.

Výsledkem bude modernizovaná a navíc kapacitnější trať, která umožní provoz většího počtu nákladních vlaků. To podpoří další rozvoj průmyslové zóny Solnice/Kvasiny. Rychlost vlaků se zvýší až na 120 km/h. Práce by měly začít v závěru letošního roku, úplně hotovo bude na konci roku 2027.

Délka celého modernizovaného úseku přesahuje 20 kilometrů. Cílem projektu, rozděleného do tří etap, je vedle zatraktivnění osobní dopravy také zvýšení podílu železnice na zásobování výrobních závodů v průmyslové zóně Solnice/Kvasiny.

Zvýšení rychlosti na 120 km/h

Projekt zahrnuje rekonstrukci nástupišť a instalaci nových informačních systémů na zastávkách Lípa nad Orlicí a Čestice, pro cestující tam vznikne také bezbariérový přístup. Kapacitu trati zvýší nové výhybny Rašovice a Tutleky. Narovnání některých oblouků umožní zvýšení rychlosti vlaků až na 120 km/h. Celková přestavba čeká most přes řeku Bělou v Častolovicích.

Velkou změnou projde úsek z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, na kterém přibude zastávka Lipovka. Stanice Solnice se pak rozšíří o nákladové nádraží, které bude tvořit deset kolejí.

Během jednotlivých stavebních etap bude probíhat výstavba základů stožárů, následně se natáhne trolej v celém úseku Týniště nad Orlicí – Solnice. Vlaky budou využívat střídavou napájecí soustavu.

Detailně je stavba popsána v informačních letácích pro 4. část a 3. část.

Tagy elektrizace Týniště nad Orlicí - Solnice Správa železnic
70 komentářů