pruvodce

Další pokus o severní obchvat Dačic. Miliardová stavba jde k posouzení vlivů na okolí

Dačice, Palackého náměstí z věže kostela. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6713006Dačice, Palackého náměstí z věže kostela. Autor: cs:ŠJů – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6713006

Centrum Dačic je již na limitu dopravní kapacity.

43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
xyz

Zrovna teď je hlavní křižovatka v Dačicích zavřená (pro směr Jemnice objížďky okolo nádraží – mj. přes přejezd s kříži! – ofiko jen pro vozidla do 3,5 t, ale nejen tam, ale i v obou „Pěčínech“ jsem viděl i těžší vozy na dalších objízdných trasách navzdory zákazu).

Aut všude dost – a srov. s vlaky (čerstvě s Regiofoxy), kde počet cestujících někdy ani nedosáhne dvouciferného čísla 🙁 (při takových jízdních dobách žel není divu)

Libor

To není jen o jízdní době, ale taky směru železnice. Z Dačic je použitelná pouze směr Jihlava. Ostatní autem pouze. Postavit železnici na JH nebo napojit Jemnici je dost mimo… Takže buďme rádi za auta 😉

Alibaba

A proč není mimo postavit silnici, když tím směrem stejně už je? A když je tam dopravní tok, tak by mohl být i na železnici.
To je stále o preferencích jednotlivých druhů dopravy, kdy „nová trať“ je sprosté slovo(a).

libor

znáte Dačice? To není Polabí, tam jsou i kopce, postavit trať ve směru Jemnice – J.Hradec by nebylo jen tak…

Alibaba

Zato silnice se staví jen tak…

To odporný pinožení se

Dačice, Jemnice, Slavonice. Zapadlé odstrčené díry, kde se nic neděje a nemění. Široko daleko není větší město, dálnice, ba ani kvalitní silnice 1. třídy. Ale je tam hezky, to jo.

Karl vB.

S ohledem na váš plamenný příspěvek ohledně čepování piva na nádraží v Plzni:
– ani na jednom nádraží vámi uvedených obcí Plzeň nečepujou, takže by se alo říct, že jsou pro vás naprosto ideální adresou k bydlení. 🙂
Obce, o kterých jste se tak mile vyjádřil, si díky své poloze u státní hranice v minulosti 40 let užívaly výdobytky izolace, aby přes ně náhodou někdo nemohl utéct za ostnatý drát.
Pokud k tomuto faktoru přihlédneme, tak je zcela pochopitelné, že některé věci, včetně dopravní infrastruktury, by mohly být lepší, než doposud jsou.

Joker

Na Dačicku se žije, pokud jde o infrastrukturu, stejně už 50 let.A bude to tak už navěky.

Libor

To je problém celého jihozápadu, naštěstí už se to mění a infra se rozvíjí…

Daniel

Řešení ve smyslu vozit více nákladu po železnici, bylo zakázáno zmiňovat? Nebo do Dačic nevedou koleje?

Pavel

Jako že těch 8370 aut denně naložíme na vlak?

Frantisek X

Jako že umožníme kvalitnější průjezd po severněji položené transverzálce i dráze vedoucí na ni od Dačic, včetně napojení průmyslových areálů. Není důvod směrovat zejména těžké náklady na silnice, když máme možnost je vozit po kolejích – a tu bychom měli zlepšovat nejprve.

Martas

Většina těch vozidel jsou osobáky a když se podíváte na mapu, tak se do Dačic sleje asi 12 směrů (když započítáme i ty slité těsně před obcí) a nejde to objet. Ta nákladní doprava už je jen „bonus“. Podle počtu vozidel je potřeba. aby většina vozidel nejezdila přes centrum. Potom případně řešit pár vlaků, což stejně vyžaduje součinnost státu a kraj si sám nevyřeší

Zbynek

Takto to kraj „resi“ dopravni indukci. Na silnici.

Mimochodem vetsina osobaku bude v Dacicich cilova, takze zadny obchvat, tim spise, ze je delsi nez cesta pres mesto nebude mit pro osobaky zaznamenatelny vliv.

SYN

Ta indukce se „řeší“ tak nějak sama, protože to si nezastírejmě, silniční doprava je MNOHEM flexibilnější než kolejová. Takže prostě jen mlít ústy že by se „mělo“ nestačí. A ani není dobrým řešením silnice schválně sabotovat, aby po nich nedajbože něco nejezdilo. A jinak, kolik diskutujících používajících termín „indukce“ má orientační představu kdy platí a kdy ne? On totiž zdaleka neplatí automaticky…

Daniel

Hlavně je nesmysl, vymýšlet drahé obchvaty, když koleje zejí prázdnotou a maximálně korodují. Až budou plné i ty lokálky, stavte si obchvaty třeba dva. A prosím ne z peněz daňových poplatníků, ti teď budou platit dostavbu Dukovan.

okk

Myslíte na tu lokálku přes Dačice, kde přes den nákladní vlak neprojede kvůli vyčerpané kapacitě?

Daniel

Jak je prosím vyčerpaná kapacita na trati, kde projede jedna Regionova za 2 hodiny? Děkuji, toto tvrzení působí jako z jiného vesmíru.

Pavel S.

Viděl jste jízdní řád? Taky nezapomeňte, že ten případný nákladní vlak asi nebude chtít končit v Telči, ale pojede i někam dál 😉

SYN

Samozřejmě že on ho neviděl, má jen orientační představu že ta trať je „prázdná“….
Jednokolejku ještě pomalou totiž dokáže celkem efektivně vytížit už několik vlaků do hodiny (a máme tu nejmíň směry tam i zpět že)…

Alibaba

Nejezdí tam už jen Regionovy a v pracovní dny to není jednou za 2 hodiny…
Tím, že je trať pomalá (max 60) se tam manipulák přes den nevejde.

Daniel

Mezi 7hod a 14 hod Idos ukazuje spoje po 2 hodinách v jednom směru.

okk

To ale neznamená, že by v těchto mezerách mohl jet nákladní vlak.

Předpokládám, že nevyužívání těchto slotů je dáno ruční obsluhou výhybek v žst. Třešť a že po úpravě infrastruktury kraj Vysočina doobjedná i tyto spoje. A když jezdí osobka 1x za hodinu, tak už do toho nic nedáte, bez toho, aby se Vám to nezačalo hroutit. Příkladem budiž letní jízdy parních vlaků.

Nyní zde náklad projíždí zásadně v noci.

SYN

MÁME možnosti (vozit je po kolejích)? Jakože si někdo koupí (no dobře, pronajme, ať jsme aspoň vzdáleně poblíž reality) lokomotivu, dva-tři vagony a hurá s těma pár paletama… do světa??
Anebo ještě může hezky poprosit některého etablovaného dopravce (na železnici) aby mu pěkně prosím pozítří odvezl těch pět palet řekněme do Olomouce (nebo kamkoliv)…

Jojo, pokud „toho“ nemáte aspoň vagon či dva, ideálně každý týden ve středu, tak potom vám tu zakázku nevyřídí ani rychle, ani levně. A to je u přepravy „něčeho“ obvykle docela důležité ne?

Lysimachia

Bohužel to je trať trochu „odnikud nikam“.

Pražec

Spousta kamionů Dačicemi jen projíždí, město je na spojnici Znojmo – Jindřichův Hradec. Takže leda dostavět trať z Jemnice do Jindřichova Hradce (údajně byla v plánu ještě v 19. stol.).

Druhá věc je potom průjezd zemědělské techniky. V letních měsících je to tam fakt na pendrek.

David

Je pravda, ze by asi neco malo vyresilo predelat tu trat na cyklostezku a zadotovat i nabijeci infrastrukturu pro cargokola … hodne cest temi auty bude kratkych (nakupy/doktor/skola)

Pražec

Tato trať už je cyklostezkou v úseku Zlabings – Waidhofen/Thaya. A cesty autem tam opravdu nejsou jen krátké – zemědělství v rodné vesnici uživilo většinu obyvatelstva naposled před sto lety.

Vlakem se z Dačic jezdí hlavně do Jihlavy, což je dopravní uzel zajišťující spojení regionu se zbytkem republiky (potažmo kontinentu). Spousta lidí z Dačic a okolí v Jihlavě taky pracuje – Bosch, nemocnice apod.

Význam trati vzroste hlavně s VRT terminálem.

A v nejbližších letech se Jihlava dočká přestavby městského nádraží na „centrální dopravní terminál“ – pohodlnější přestup na dálkové autobusy a MHD tuto trať jistě zatraktivní i bez VRT.

Alibaba

Nádraží v Jihlavě na městě by se mělo začít přestavovat příští rok, všimněte si v návrhu JŘ, že tam nic nestaví a i rychlíky staví ve Starých horách.

Alibaba

Protože podpora železnice se děje jen hubou.
Tady bych očekával největší intenzity ve směru východ-západ, a k tomu by se hodilo velmi, ale velmi zrychlit trať Veselí – Jihlava, ale SŽ to nemá ani v plánu natož aby na prospektu posouvala datum vstříc budoucnosti. 🙂
A nějaká podpora narovnání oblouků a tím zlepšení parametrů tratě Slavonice – Kostelec taky nehrozí, tady se oblouky přepočítají, trať a PZZ se jen zabezpečí, aby se podle vypočtených rychlostí mohlo jezdit.
O nějaké trati ve směru Jemnice – J. Hradec se podle mě neuvažuje ani v anarchistickém kroužku na odborech strategie MD a SŽ.

Daniel

Na MD a SŽ se vymýšlejí silniční obchvaty obchvatů a kterak dostat co nejvíc lidí a nákladu do aut.

Tomáš

Nějaké narovnání oblouků by nákladní dopravu fakt nevytrhlo, Tam je spíš rozhodující kapacita tratě.

Alibaba

Jenže to narovnání by urychlilo dopravu osobní a tak by se nějaké okno pro nákladní dopravu mohlo ukázat.

Alibaba

I nějaká stanice (výhybna) navíc by se hodila.

MiMa

A viděl jste někdy mapu?
Koleje nějak nevedou do Jindřichova Hradce ani Jemnice.

David

Taky bych rekl, ze muzou jezdit i do Trebice, kde je nejaky prumysl a nebo nemocnice s pohotovosti. Timto smerem zase bez vlaku.

Herold

Chystám se teď z Prahy do Dačic…autem dvě hodiny, vlakem 3:50, z toho Praha-Havlíčkův Brod rychlíkem Vysočina, neslavně prosnulým kvalitou nasazovaných vozů. Jen blázen by jel vlakem.

Vladimír

A už vůbec nikdo se nezmiňuje o lodní dopravě po Moravské Dyji.
😉

Karl vB.

Hmm, tak si zadejte požadavek na převoz např. 20 Europalet s výrobky z Českých Budějovic do Znojma a nechejte si předložit nabídky železničních a silničních dopravců.
K porovnání výhodnosti bude stačit pouze cena a čas přepravy.
Pak se tady s námi můžete podělit o výsledek a třeba i psát nějaké další plamenné příspěvky.

Alibaba

A pak se podívejte, na kolika místech se na této trase zlepšily parametry (hlavně směr a tím i rychlost, ale i na kapacitu tratí) silnic a na kolika železnic? pak se nedivme, že železnice je nekonkurence schopná.

janvagala

Píšeš podobné komentáře více méně ke všem článkům co se silnic a dálnic týče. Noc proti. I já sem fanda železnice. Ale je to pořád jenom, a teď se neuraž, mlácení prázdné slámy. Angažuješ se i jinak? Na odpovědných místech, samosprávy, poslanci atd atd…?

Libor

Při pohledu do mapy zjistíte, že železnice vede Sever -jih. A zmíněný obchvat je východ – západ 😉

Karl vB.

Tento zcela nepodstatný detail je pravděpodobně pod jeho rozlišovací schopnost. 🙂