pruvodce

DPP uvedl do provozu výtahy na Jiřího z Poděbrad. Stavba trvala bezmála tři roky

Výtah do stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: DPP/Petr HejnaVýtah do stanice metra Jiřího z Poděbrad. Autor: DPP/Petr Hejna

Stanice Jiřího z Poděbrad je druhou nejhlubší stanicí pražského metra.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frank

Výtahy tam mohly být už při výstavbě ale tehdy nikoho nenapadlo ani srazit obrubníky na přechodech aby to maminky s kočárky a postižení měli lehčí.
Stejně je zábavné kolik tydýtů má v každé diskusi o zlepšování veřejného prostoru potřebu zmínit údajné omezování aut a minoritni náklady na cyklodopravu co příčinu,“ že ba něco nejsou penízky „.
Přitom těch aut máme víc a víc…

frank

Hovořit v zemí kde policie a úřady řeší každý boží rok 400 000 přestupků a porušení zákona o provozu na veřejných komunikacích ( poměr přichycených k nepřichyceným se odhaduje 1:5) o cyklogansterech může jen tydýt, děkuji že jste se k tomu přihlásil…

none

Hlavne aby jeste byl v zaruce 😀

Tom

Jenom 3 roky? Nebylo by lepší stavbu rozložit třeba na období 5 let?

frank

většinu času se to krylo s rekonstrukcí celé stanice. Čistě jen výměna eskalátorů trvala 10 měsíců a to už tam ten tunel byl…

Dálnice

Praha samozrejme nemůže mit peníze na Radlickou radiálu, když stavi vytahy za pul miliardy to stanice, kam se da dostat po schodech…

Dejf

Úroveň společnosti se pozná podle toho, jak se dokáže postarat o ty nejslabší. Nezaměňovat s nejvyčůranější.

MaT

Kašle? Tak si zkuste schválně porovnat, kolik z rozpočtu Prahy jde na budování nové cykloinfrastruktury a kolik na bezbariérové zpřístupňování stanic metra.

Twix

Kdo je ta cyklomafie? A jak to opovržení kočárky a starými lidmi zapadá to zprovoznění výtahu?

Honza

Jo, na vozejku po schodech 🤦🏼. Ta stanice je druhá nejhlubší, zeptejte se někoho, kdo nechodí, jestli by vám to nevysvětlil lépe.

Dálnice

Samozrejme vozickari jsou velmi specificka skupina. Nevyslo by tisickrat levneji poskytnout jim speciální taxi pro cesty po meste nez za miliardy pridavat vytahy do metra? Nikdy jsem ve vytahu v metru nevidel vozickare. Pokazde vidim v metru vyčůránky, kterym se nechce zachazet si 30 vterin přes schody a radsi se nacpou do vytahu. Beha jim to naramne…

frank

vidím je tam skoro každý den, ty vaše „neviditelné vozíčkáře“

Dálnice

Tak to kazdy jezdime po jine Praze…

frank

To asi ano . Výtahy jezdí lidé o holích, maminky s dětmi a i ti špatně, byť stále chodící lidé . Ty zajisté ve “ vaší Praze“ také nepotkáváte…

Petr K.

Kdo nechce, tak nevidí… A nebo ignoruje…

Y.K.

Vyčůránky. Hm a já bych myslel, že čím je nějaká věc využívanější, tím lépe. Kromě toho, DPP nijak neomezuje využití výtahů.

Tisíckrát levněji by to vyšlo pro pár jízd. Za dekády by ten taxiúčet dost naskákal, když to jsou denně desetitisíce jízd.

Frank

Trochu omezuje, někde nesmí cyklisté…

MaT

Omezuje. Do některých výtahů se třeba nesmělo s kolem, do některých myslím nesmí ani dnes.

Jiří Kocurek

Furt čteme jak bicykl pomáhá udržet fyzickou kondici a teď tohle…

Frank

Tak zkuste vzít kolo s brašnami do metra na Hlavním nádraží, tuhle jsem tam viděl jak dozorčí buzeruje postarší asijský pár každý s 4 brašnami na kole , že výtahem ne, že musí pěkně po schodech…

Y.K.

Tak já myslel běžné cestující. Na kola a další věci je spousta omezení.

none

ne

Twix

Jak by ten tisíckrát levnější taxík fungoval, byl by k dispozici vozíčkářům odkudkoliv kamkoliv každých 5 minut tak jako metro?
Výtahy jsou veřejné a třeba v případě Národní třídy nebo Muzea (A) ušetří v daném místě mnohem více než 30 vteřin, proto jsou také dost využité.

Frantisek X

Někde bohužel suplují plnohodnotné vstupy. Pak, když se mění eskalátory, je zbytečně zavřená celá stanice, a i jinak by se do některých směrů výstupu hodila větší kapacita (např. sídliště Červený Vrch, z posledních).

Michal Bartoníček

Taxi? Do věčně neprůjezdné a ucpané Prahy? Že jste ho nikdy neviděl, neznamená, že neexistuje.

digi

A kolik metrů radiály by se postavilo za cenu tohoto výtahu??? Počítám správně že asi 100 metrů???

Jiří Kocurek

Ano, 5 mld Kč/km je běžná cena 4proudé silnice. Orpava D1 proto stála 80 % HPD ČR.

Jiří Kocurek

Dodám, že průměrná cena stavby dálnice je hluboko pod miliardu, za Babiše to bylo 150 mil.

https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Kilometr-dalnice-stoji-o-pulku-mene-nez-pred-deset

digi

srovnávate průmer za celou republiku se specifickými stavbami ve městě… Matika asi nebyla Vaše silná stránka, co?

Jan Kavan

Jako chápu správně, že prsa se dostala do nově vybudované přestupní chodby?

Jestli jo, potlesk pro paní architektu, takhle to mělo vypadat všude.

P_V

Nebudou protestovat Otrubovi dědicové?

PedrosVozomixos

Akorát kde dědicové Otruby se ozvaly, bylo to, kdy se ROPID rozhodl s DPP u příležitosti 50ti let vydat lítačku s prsem, ale neměli na ty tzv. Prsa povolení.

P_V

A měli povolení dát je do nově postavené chodby?

MaT

No tam je to asi pořád součástí stanice metra. Pro takové využití ale tehdy ty dlaždice vymyslel. Dědička se ozvala kvůli tomu „jinému“ užití.

michalglogr

Na fotce nejsou vidět

Jan Kavan

Jak to? Hned mezi prvními fotkami…

DavidS

Na stropě v černé barvě na druhé fotce

q89

paní architekta Ing. arch. Alena Martínková z Metroprojektu

michalglogr

Nikde jsem se nedočetl o tom, zda a jak byla zachována ochranná funkce metra

Poolman

V chodbě mezi výtahy je tlakový uzávěr.

Marcel

Také jsem to při zahájení poptával. Na pozdějších fotkách z výstavby, bylo vidět namontovaný tlakový uzávěr mezi výtahy. A tady u té firmy v realizacich jsem našel také nějaké foto. Snad nepůjde o nepovolenou reklamu, nemám s nimi nic společného. https://www.jap-jacina.cz/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwyo60BhBiEiwAHmVLJflAxJKsKw-jdfYlxnpKM5QxARE_dljLiTFYCU0nZczQsRYHKTMHFhoCUo8QAvD_BwE

michalglogr

To by mě zajímalo, za co jsou ty palce dolu, byl to je dotaz, žádná kritika na rozdíl od obvyklých komentářů zde