pruvodce

Francouzská pošta začala s testováním přepravy balíků tramvajemi

Nakládka balíků do tramvaje ve Štrasburku. Foto: AlstomNakládka balíků do tramvaje ve Štrasburku. Foto: Alstom

Pokud se experiment osvědčí, rozšíří ho pošta do 18 měst.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petes

Phe pošta. Hlavně frantíkům neříkejte, že v Praze jezdívaly tramvají i rakve 😀

Dopadne to jako vždycky

On ještě někdo používá tu prehistorickou věc jako pošta? Přece na balíky existuje Zásilkovna, DHL, PPL, atd. tedy spolehlivé komerční služby, místo státního molochu s hodinovýma frontama a všechno ostatní se řeší elektronicky, když chce něco stát, nebo úředník, je datová schránka, kde nehrozí, že to neschopná pošta někde zašantročí a pak se budou tvářit, že nastala fikce doručení.

Martin

No a to si představte, že třeba v takovým Německu jim tu poštu přesně dělá nestátní DHL… 😉

Jirka

Treba DHL je vlastneny nemeckou postou.

O. M.

A není to naokap?

Martin

Nevím, jak to mají businessově / majetkově, jestli víte, tak 👍. Typoval jsem to na klasický outsourcing Deutsch Post do DHL.

Petr

A koho je asi Balíkovna.

mic

Jestli jsem to správně pochopil, přeprava se koná pouze mezi dvěma body. Napadá mě otázka, jestli je objem pošty tak malý, když se to složí mezi lidi. Moc toho být nemůže, tramvaj nemůže stát před pobočkou 10minut než se vy/naloží.
Pokud by to mělo fungovat například v Praze (checht), musely by být poštovní tramvaje. Zásilka pro každou poštu by musela mít třeba svoji paletu. Tramvaj by musela disponovat rukou pro rychlé vyložení. No a cílové pošty by musely být na síti (kolik jich je?) No a manipulace s poštou by probíhala venku, třeba na dešti? No já nevím…

Paja

Opravdu nemám obavu, že by zásilky museli mít cestující na klíně a nebo pod nohama. Ale jinak……I hotel Slovan měl ješte snad i za Rakouska svoji odstavnou kolej na vagóny s pivem.

Dan

Tak ono to svým způsobem smysl dává. Cargokolo moc velké není, takže naložit ho víckrát denně není problém. A aby to nezdržovalo cestující, tak předpokládám, že zásilky budou v tramvaji nějak připraveny, aby se daly rychle vyložit z tramvaje. Pokud by to mělo probíhat v Praze, tak problém je, že Česká Pošta je stále státní podnik a vtip o cargokolech se táhne už několik let. Proveditelné by to určitě bylo. Někam by se dala stavební buňka místo depa (např. Florenc pod Magistrálou) a tramvají by se pouze přivezly zásilky. Rozvoz zajistí právě ta cargokola. Samozřejmě by na to stačila dodávka,… Číst vice »

Milan

Tak v Praze na Florenci je zrovna pod SVJ Magistrálou i TRAM obratiště, které není běžně využívané – je záložní/manipulační = nebylo by ppotenicálně od věci, že mezi Malešickým poštovním depem (nedaleko stávající TT – tra, trati v Černkostelecké ul. – https://mapy.cz/s/gusopavuru) a centrem – Florencí místo mnoha (i desítky) dodávek zásiky převezla jedna tramvaj, a z ní si je v obratišti Florenc a tamním depu cargokol přeložili kurýři a toto by se mohlo provést za den/směnu 2x (po 2. za 4,5h) až 4x (od 1.jízdy po 2h, 4,5h a 6,5h), při čemž trasa TRAM nejspíš poštovní depo Malešice (nedaleko… Číst vice »

Náhodný Kolemjdoucí

Tady v Česku snad pošťačky běžně popojížděly i s poštou v MHD a nikomu to nepřišlo divné.
Oni asi prostě připraví nějaký zamykatelný rack, do kterého to na konečné tramvaje v klidu naloží a ze kterého si to v předem daný čas na předem dané zastávce vyzvedne kurýr a přehodí do nákladního kola.

Tuším, že v Sofii měli na tramvajích poštovní schránky.

O. M.

Hlavně si nesmíme představovat tramvajovou dopravu ve Štrasburku jako tu Pražskou, kde tramvaják povětšinou honí čas. Ale nějaké to naložení balíkového kontejneru na vyhrazené místo a jeho vyložení nemusí trvat nijak dlouho, ne dýl, než naložení / vyložení vozíčkáře. Nepředpokládám, že by do tramvaje ty balíčky házeli po jednom na hromadu.

Petr

Ukažte jim systém spěšnin, ať vidí jací jsme blbci, že jsme je zrušily.

Robert Pražák

Pošta se v Praze vozila tramvajemi už za první republiky. A třeba v Jablonci byla většina tramvajové dopravy nákladní. Přeprava osob tam dlouho byla jen doplňková služba.

Petr

Stejně tak poštovní dostavníky z kterých se vyvinula dnešní silniční VHD.

Daja

Jo jo, dříve šlo po kolejích všelico. Kdysi jsme jeli z Brna do Náměště a ve vedlejším vagoně vezli někam kvasnice. To byl puch! Dnes nepředstavitelné….

Twix

Já pamatuju ještě okolo roku 2005 krabici plnou živých cvrčků, naloženou normálně mezi cestujícími na konci vozu 010 na trati Tábor – Pelhřimov 🙂 Případně ještě o pár let dříve cívky kinofilmu z letního kina Nový Knín, naložené další den ráno do služebního oddílu hydry v Malé Hraštici.

Petr

Bílá krysátka byla lepší, zvlášť když utekla. Byla to potrava pro hady u chovatelů.

Jaroslav Černý
M19

Bez cestujících, tedy náklady plně jen na ty balíčky. To bych nesrovnával.

Twix

To je pravda, vyčlenili na to jednu tramvaj, která jela jednou denně (jednosměrně, prázdné boxy se vracely stejně autem), jeden manipulant byl na palubě a další to musel přebírat na zastávce… jasně že se to moc neosvědčilo.
V tomto případě je především nutné doufat, že nebudou zrovna ve stávce ani zaměstnanci francouzské pošty, ani dopravního podniku 🙂