pruvodce

Jak se staví dopravní tepny. Ptejte se Martina Borovky z Vinci Construction

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravyStavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Jednou z nejviditelnějších staveb, na které skupina právě pracuje, je 32 kilometrů dlouhý úsek dálnice D4.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Dobrý den, rád bych se zeptal na dostavbu metra D. Podle informací v médiích se vaše společnost stále dokola odvolává proti rozhodnutí zadavatele a tím fakticky brzdí stavbu metra. Už teď se píše, že dostavěno bude možná na začátku 30. let. Nepřipadá vám, že si berete třetinu Prahy, která už chce podzemku používat, jako rukojmí?

Lysimachia

Dobrý den, chtěl bych se zeptat pana ředitele, jak vidí budoucnost českého stavebnictví s ohledem na klesající trend počtu absolventů středních a vysokých škol technického zaměření. Na jednu stranu máme velké ambice dokončit dálniční síť, stavět VRT, metro, jaderné elektrárny, nicméně projektanty a inženýry do penze nemá kdo nahradit. Ve všem Co pro to mohou udělat stavební firmy? Jaká opatření by doporučil státu?

Štěpán

Dobrý den, jak často používáte při výstavbě silnic a dálnic sklovláknitou geomříž jejiž použití zabraňuje prostupu reflexních trhlin na povrch, tím prodlužuje životnost asfaltových vrstev až trojnásobně a snižuje o polovinu náklady na údržbu. Sklo-vláknité mříže chráněné teplotně odolným polymerovým povlakem jsou velmi snadno frézovatelné, plně recyklovatelné a přispívají ke snížení emisí CO2?
tvstav.cz/clanek/6499-silnice-bez-vytluku-a-trhlin-spolehlive-zajisti-aplikace-sklovlaknitych-geomrizi

Hafan

Dotazy na PPP: Jaké největší výhody má podle Vás metoda PPP (alá D4) pro firmu (resp. sdružení) a jakou pro stát? Mělo by se na takovou metodu přejít u většiny staveb, nebo naopak jen u vybraných skutečně rozsáhlých ucelených děl? Jak citelné jsou tlaky na termíny a provozní úspory (použité technologie, prefabrikáty, typizovaná řešení), když se staví v rámci PPP za soukromý kapitál? Dotazy na suroviny a technologie: Jak vidíte situaci s dostupností zdrojů kameniva a dalších těžených materiálů? Máme se opravdu v dohledné době čeho bát, že budeme masivně dovážet ze zahraničí, abychom vůbec měli z čeho stavět? Jaký… Číst vice »

Lehomirak

Dobrý den, rád bych položil 2 otázky. Jaký stavební postup se nejvíce změnil nebo zrychlil za dobu co vedete společnost. A dále by mě zajímalo, jak je drahá výstavba mostů z prefabrikátů a jak často se používá. Zažil jsem bohužel snad rok a půl dlouhou objížďku u bydliště způsobenou výstavbou mostu. Děkuji.

Ivan

Dobrý den, měl bych tyto dotazy: 1. Jak je na tom ČR ve srovnání s evropskými státy v používání asfaltového recyklátu (z frézování vozovek)? Na jaké účely lze asfaltový recyklát použít (obrusné, konstrukční vrstvy) a na jaké komunikace (dálnice, silnice 3. třídy, cyklostezky, …)? Na co se recyklát použít nedá? Jak to vychází cenově oproti nové směsi? Pokud se recyklát používá v ČR málo, co by mělo ŘSD udělat? 2. Most na D1 u Přerova je ocelový s betonovou mostovkou. Podobné mosty na D3 Budějovice-Dolní Dvořiště jsou přepjaté monolitické a na rekonstruované D1 u Brna je most z železobetonových předpjatých… Číst vice »

Hafan

První otázka supr! 🙂

Filip

Dobrý den, pane Borovko,

mám na Vás dotaz směrující k, snad blízké, budoucnosti a výstavbě VRT.

Jak je z Vašeho pohledu připravený stavební trh v ČR na tak obří stavbu, jakou by VRT, ať už ve směru na Drážďany, nebo na Brno a dál do Polska, měla být? Jsou kapacity stavebních firem v ČR dostatečné, když přihlédneme i k dalším infrastrukturním stavbám (obchvaty, dálnice, rekonstrukce železnic apod.).

Děkuji za odpověď.

Petr

Jak si vysvětlujete obrovské rozdíly v kvalitě dopravních staveb mezi ČR, Německem a Rakouskem? Žiji v Rakousku a Německu více než 10 let a všímám si mimo jiné i mnohem tlustší vrstvy asfaltu než v ČR. Na staveništich je také všeobecně mnohem větší pořádek. Měli byste nějaké doporučení pro zadavatele (RSD), jak nastavit podmínky, abychom se kvalitou alespoň přiblížili těmto zemím, se kterými se tak rádi srovnáváme?

Lukáš Kníže

Dotaz na pana Borovku:
Jak se stavíte k tomu, že VINCI Construction nadále čile podniká v Rusku a pomáhá tak diktátorskému režimu, od kterého získává krvavé peníze?

PaoloAlto

A jak se k tomu má stavět? Má dát výpověď, nebo přesvědčit šéfy ve Francii, aby odtamtud vypadly? A co třeba Raifka? Nebo náš stát. Tam jste taky tak přísnej?

Lukáš Kníže

Když se ptáte na mou přísnost – ano. Mně by to rozhodně problém dělalo a v takové společnosti bych pracovat nechtěl. Stejný přístup mám opravdu i u Raiffeisenbank.

Jirka z UL

Vy jste hlava, pane Kníže. Hned bych si jako podnikatel kazil kšefty a připravil o práci xy lidí, kvůli nějakým hloupým kecům o třídním nepříteli.

Jan

Vzpomínám si, jak se před lety Eurovia soudila se státem o kusy dřeva v podloží dálnice v Ostravě. Opravdu vám jako firmě stálo za to si toto obhajovat?