pruvodce

Každý desátý elektromobil v Evropě je z Číny. Data před zavedením cel ukazují, jak tradiční značky ztrácí

Elektromobil MG. Foto: MGElektromobil MG. Foto: MG

Prodeje zpomalí nově zavedená cla.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

není nad to, živit průmysl v Číně, protože si tu hrajeme na CO2, které kevšemu i přes proklamované úspory v atmosféře stejně přibívá.

Kuba1

Čínská elektroauta vadí ale čínská spalovací auta tolik nevadí, když se zvýšení cla týká elektroaut?

Tom

Činu omezovat a nevěřit jí. Z Číňanů nikdy nekouká nic dobrého. Paktovani s Číňany a Rusy ve 100% způsobí problémy.

Y.K.

Jednostranné omezování samozřejmě není tak jednoduché, protože následkem budou mít protisankce a rozjetá obchodní válka. Přestože si to lidi moc nemyslí, Čína je významný odběratel různých zařízení (už jen Airbus, že). Jako významný výrobce elektroniky a el. součástek mohou leckoho podržet pěkně pod krkem a Evropa tu netahá za zrovna delší konec provazu.

Paddy

Chceme mít zelenou planetu, tak Čína začne vyrábět elektroauta. Vyveze je do světa a zákazníci nakupují. A ejhle jsou moc levná, dáme clo, aby byla drahá.
A zákazníci jdou nakupovat auta s motory. Chceme ještě zelenou planetu ? Nebo je to jedna velká šaškárna.
Myslím, že to druhé….

Nose Peak

Číňani začnou kompletovat auta v Evropě. Kompletace bude spočívat ve vyražení belgického VIN někde v kůlně vedle přístavu v Antwerpách. To je asi tak jedinej důsledek…

Martas

To se Vám samozřejmě prodraží.

Nose Peak

Vývar maj dost vysokej na to, aby se to vyplatilo. Tohle eveopský automobilky fakt nezachrání. Toho bájnýho roku 2035 se z valné části nedožijou….

Martas

Ale pořád budou dražší než dnes a v tu chvíli to nikdo nebude kupovat. A nebo to budou dotovat, ale kdo říká, že se stejně nesmyslně nemohou dotovat evropské automobilky? Když jsem tu před tak rokem psal, že přijdou cla, to bylo minusů 🙂. Evropa se střelila do nohy 2x, jednou automobilky a podruhé EU s elektromobilitou a kdo ví, co bude za 10 let. To datum totiž nikde není vytesáno krví, což je asi i ten důvod, proč ve Škodovce zůstal vývoj splaovacích motorů.

Nose Peak

Jasně nedotujou se evropské automobilky. Tak ten byl dobrej…evropské automobilky zaspaly, a zaspala i společnost. Takže teď se slavně odsune zákaz prodeje spalováků za rok 2035, aby v roce 2032 evropské automobilky stejně krachly, protože ten čínskej inovační cyklus prostě nedoženou….

Modelový příklad: Nokia

Martas

Začínáte trochu argumentovat, jak když jste prodejce, nebo vlastníte akcie nějaké čínské automobilky 😉 Nechápu proč pořád Nokia. Zaprvé to bylo v době, kdy se Číně a Rusku lezlo do zadku, protože tam bylo levno a za druhé ta firma stále existuje, jen se stáhla z výroby mobilních telefonů (stejně jako Ericsson), podobně třeba Philips se stáhl z výroby televizí. A tím že dneska automobilky nejsou samostatné, ale je po světě pár koncernů, plus se začíná různě kooperovat mezi sebou (např. Mazda a Toyota kde Yaris=Mazda 2), tak opravdu těžko říct. Může to tak dopadnout a zbyde pár, pravděpodobně těch… Číst vice »

Nose Peak

Byl to největší výrobce mobilů. Leader trhu. S tradicí – mobily doslova vynalezli pro široké masy. Leader trhu s chytrejma telefonama (měl jsem 3650, dobrej bizár…) – a pak bác. Prostě nechytli změnu. Přičemž je nezabil drahej iPhone, ale jeho nepodařená levná kopie Xiaomi…

kix

evropa se střelila do nohy elektromobilitou a proto se musíme bránit před elektromobily? trochu divný ne? Nebýt EU tak evropský automobilky už dávno krachují..takhle to bude nějaký ten pátek trvat a třeba pár i přežije..

Josef Pešek

Dožijou – budou dotace. Bez dotací EU nefunguje.

troglj

Čínské automobilky mají přílišnou státní podporu. Evropské, které ji nemají, jsou proto v nevýhodě.
Se zelenou planetou to nesouvisí, ale s rovnými prilezitostmi ano.

Paddy

A jaké rovné příležitosti mají Norové, kteří při koupi elektroauta neplatí daně a na auta s motory je daň extrémní.
To je trh ? Nebo státní zvýhodňování ?

Josef Pešek

Komunismus.

Nose Peak

Ano. Čínský stát podporoval elektromobilitu, zatímco ten německý podporoval nový, ekologický diesel…

Josef Pešek

EU automobilky tu podporu taky určitě nějak dostanou. Čajna automobilky ještě krapet zlevní, aby i se clem byla cena stále zajímavá. Je možné, že nám zdraží pračky, ledničky, televize, solární panely, hračky, železniční modely a kdoví co dalšího.

Jarda

to je ekonomika typu Brusel, vyženeme vlastní firmy, abychom mohli lépe dovážet cokoliv…

Patriot

Na to, že je to celé jedná velká saskarna, jste přišel až teď? To jste si ten mozek nechal tou propagandou dost vymýt.. Njn, debilita společnosti roste každým rokem, ale nějak mi přijde, že po covidu to média rozjela naplno (manipulace s lidmi/ovcemi se v té době velice dobře osvědčila) a neštítí se ničeho. A lidi věří naprosto všemu, co ta naše pravdu hlásající novináři denně vypouští..

yxc

tady je videt jak čínské automobilky evropu odrbavaji, takove mg4, které se prodává za 800k, by pri nejaké normalní marži 15% melo stat v CZ 480 k. takze by pak bylo levnejsí, než jakýkoli spalovák té kategorie ( i s násobně lepší výbavou). pritom bězná marže v auto prumyslu je 5-10%. I teď po zavedení cel budou mít marži furt nadstandardní.
https://www.teslamagazin.sk/tesla-clo-eu-byd-zisk/

none

Ja bych nasadil tak vysokou cenu, dokud by se to prodavalo.

yxc

Však ono se to prodává, ale mohlo by násobně víc. Jenže v Číně mají marže minimální, takže se aspoň v Evropě chtějí zahojit. Opačně to dělá VW, který ID.7 vyrobí v Německu, doveze do Číny a tam prodává za poloviční cenu než u nás. A pochybuji, že by to tam prodával s 50% ztrátou.

průměrný nevolič

A proč by to nedělaly, když místní nenažranci srovnatelný klump prodávají za milion?

Sněhulák

A proto bojují proti Číně, že nedovolená podpora státu. A o těch výzkumných projektech financovaných státy nebo EU, z nichž evropské automobilky těží radši mlčí.

Jiří Kocurek

Takže peníze nemají jít výrobci, ale raději celnímu úřadu a tím státku, který na výrobu doma vymyslel tak leda omezení.

v.sp

Ona všechna čínská auta jsou v západním světě o dost dražší, než v Číně. Třeba to MG4 stojí třeba na Novém Zélandu cca 650k.

Proto vždy kroutím hlavou když se píše, že čínská auta se prodávají v Evropě za dumpingové ceny…

Nose Peak

Nejen čínské. Máte představu, za kolik se v rudé Číně prodává VW ID.3?