pruvodce

Kompletní D1 už na příští Vánoce? ŘSD řeší urychlení výstavby dálnice okolo Přerova

Výstavba dálnice D1 u Přerova.Foto: Radek MátlVýstavba dálnice D1 u Přerova.Foto: Radek Mátl

Rychlejší výstavba by znamenala vyplacení akceleračního bonusu.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaminator

V sobotu jsem jel přes Přerov. Průtah městem mi cestu urychlil výrazně. Dokonce tak moc, že navigace doporučila tuto cestu primárně, neboť ve Vyškově je zúžení.
A světe div se, ono to opravdu jelo.
Na obchvat se těším, ale akceleraci bych uvítal spíše na severní cestě, abych mohl do tý Prahy vrchem, a nemusel ucpávat Brno. To teď stojí furt.

Honza

Je to rozumné, stejně kvituji rozhodnutí urychlit dostavbu D35 u Olomouce. Jsou to obrovské špunty a přitom okolní části jsou hotové, tak proč ne. Naopak průšvih je zdržení u moravské části D35. Jezdit autem z Prahy do Zlína nebo Ostravy přes Brno je utrpení.

Gawain

Aplikace podmínek FIDIC byla v rámci ŘSD skvělá volba! Výrazně ubylo sporů s dodavateli, urychlení výstavby, měřený kontrakt nepřipouští žádná šmela v rámci víceprací atd.

test

urychlení s 20 ti letým spožděním, no to se povedlo. Byl jsem teď u Polského Baltu, Na polském území jsem jel z 463km celých 95% cesty po dálnici a „zdrama“, u nás, děs – z 208km pouhých 86 km po dálnici, a za „poplatek“, úroveň odpočívek v Pl vysoká, úroveň radarů doma taky vysoká, soudruzi tady asi něco dost pohnojili…čest

opičák

blíží se volby a zrychleni zaplati daňoví poplatníci

dantex

daňovi poplatníci budou jezdit driv

opičák

to je pravda 😉 otazka je, jestli se to zkraceni kvuli volebni kampani vyplati, zvlast kdyz ma vlada 200 mld rozpoctove schodky.

Mgr. Jan

Budeš taky takhle zcestně přemýšlet, až ti na stávající nevyhovující státovce vyhasne život příbuzného?

opičák

jasně ještě jsi mohl napsat dítě, to je lepší manipulace. on pribuzny muze umrit i na te nové dalnici

FandaX

No pokud se před otevřením celé D1 neopraví povrch mezi Ivanovicemi a Kojetínem, bude se velmi rychle opět jezdit jen na polovině dálnice.

Andrej

Přesně tak

GreenBitch

To jsem také nepochopil, proč tento úsek neopravují ještě v době, kdy zde není taková intenzita dopravy. Ten úsek je v naprosto žalostném stavu, proto po otevření úseku u Přerova bude pro některé z nás na cestě Ostrava-Brno stále prioritní hanácká dálnice.

asdf

Veď ten je už pol roka opravený.

JirkaK

Bože akceleraci potřebuje nedokončená dálniční síť celé republiky.

test

včera bylo pozdě

Vojta _7

Akcelerovat by měla spíše příprava D0 včetně přivaděčů a příprava nějakých jiných dálnic než těch desítky let plánovaných. Za posledních 30 let se podstatně změnila situace, ale bez jakékoliv reakce. V Čechách neexistuje jediný návrh dálnice, která by odvedla tranzit z oblasti Prahy. Přitom není důvod, proč by třeba z Plzně nemohla vést dálnice na východ k D3 a D1..

Michal M

Existuje – stálo by to strašné prachy a intenzity by nebyly nic moc.

Radim

No tak to by se vidělo… Představte si, že byste v Rakousku neměl A9 a na Graz byste „musel“ přes Wien

Martin Verner

Intenzity by byly všechno, co dnes jezdí od Plzně na Brno a naopak, tedy i jižní SRN-AU, SK, HU a dál. Toho zas tak málo není, akorát dnes to samozřejmě jezdí kolem Prahy (a denně blokuje D0 s kolonami i na D5). Plus fakt není nutné jezdit od Jihlavy na Plzeň přes Prahu, ta tangenta (v podstatě transverzála) by si vytížení našla velkým fofrem (a ještě líp, pokud by od Plzně pokračovala na Cheb/Sokolov a od Jihlavy/Humpolce na Pardubice).
Ale stálo by to bambiliardu, to je nesporné.

Linhart

Mrkněte do knihy J. A. Bati Budujeme stát pro 40 milionů. Tam předpokládaná dálnice z Aše do Užhorodu vede pod Prahou. Zbyl z ní jen ten známý poloviční most nad přehradou a pár menších mostů a podjezdů na Moravě. Ludkovice se toho torza konečně zbavily loni. Či už předloni?

Baraba

Stejně tak není potřeba z Prahy na Ostravu přes Olomouc….

Ji ho

To je fakt. Všichni nechcou jet do Prahy.
Ale to pražáci nikdy nepochopí….A na ministerstvu už vůbec…

Honza

Však my vás v Praze také nechceme 🙂 to opravdu není o Pražácích, ale o nedostatku financí.

peter

Ukažte mi jiné město v Evropě co má do všech směrů 9 dálnic. Chtěli jste rychle jezdit na své chatičky, tak asi proto je to takhle.

Standa

Hlavně ať to není na úrok kvality…. I když třeba už teď ví že se za dvatec let bude řešit šestiproud… Ten tam měl být už teď!!

Pavel

Prosím, hlavně už ne žádné dálnice kolem Přerova a podobných „důležitých“ míst. Jde o peníze vyhozené z okna, dokud nestojí Pražský okruh, dálnice mezi Brnem a Vídní a mezi Prahou a Linzem. Námitky, že jde hlavně o tranzit kamionů z Východu nedávají smysl, protože těch se právě potřebujeme v ČR zbavit. Tak, jako se to daří už pár let Rakousku (a jezdí pak přes nás).

Jiří Kocurek

Nápad, kudy jet ze Slezska do Rakouska? On existuje i severojižní směr. Ne nedarmo vede Ferdinandka tudy.

Roman

úplné zastavení výstavby dálnic napáchá více škody než užitku

Milan

Je vidět, že absolutně nemáte ponětí jaká doprava z Přerova na Olomouc je.. lepší mlčeti.. lidí z Přerova by Vám dali

Otakar

Ta dálnice kolem Přerova je důležitější,cnež ten kousek mezi zatáčkou a Vídní.

Pavel

Dej si facku

Clovek

Hadám, že se bude tlačit na dokončení před volbama, i kdyby řidiči měli jezdit po vyválcovaným šterku. Dokončení D1 bude velká sláva pro toho, kdo bude zrovna u kormidla, a celý to téma si přivlastní

Danny

Volby jsou na přelomu září a října, takže hádáte špatně. I když pokud bych byl ministr, také bych si to přál, ale z výše uvedeného textu je jasné, že to nepřichází v úvahu.

dizgrafy

Ale na slavnostním otevření by mohl být Kupka ještě jako ministr. Jmenování nové vlády bývá až cca 2 měsíce po volbách, což vychází na polovinu prosince. :-;

Roman

Stejně tak může mít nový mandát.

Metro

Může, ale vzhledem k tomu, že „Spolu nikdy nezvýšíme žádné daně“ a pak nás okradli jejich zvýšením a zaváděním nových, tak neobhájí.

roman

mají něco přes 90 mandátu a víc jak rok do voleb.

Dálnice

O tom ale rozhodnou volby a ne nejaky drban Metro…

mlokXCM

Tak pokud to bude po volbách, tak už je jedno, kdo tam bude, protože karty už budou rozdané. Smysl to otevírání má jenom před volbami, a to je jisté, že se nestane.

dizgrafy

Ono to nemá smysl ani před volbami. Žádný volič se nerozhoduje o své volbě na základě účasti papalášů na ťukání nebo stříhání veřejných staveb.

Mikulik

Byste se divil. On je pan kupka takový hezky, on mi dal kytičku, rekne se kdejaka baba….

Swariner

Pokud budou Kupku volit podle xichtu (to se nedá vyloučit) nebo chodí tam, kde od něj mohu „dostat kytičku“, budou ho volit stejně a nezávisle na nějakém šutroklepu nebo páskostřihu – tam se stejně těch vašich babek moc nevyskytuje. Čili jste vonkoncom napsal broskvovinu. Ale samozřejmě, v mediálním prostoru by ta informace chvilku rezonovala, protože pozitivních zpráv v předvolebním sračkobití (jehož délka se nyní limitně blíží 4 letům) nebude nikdy dost. Dopad ale bude, dle mého, nevelký.

Pizzaman

Poslední úsek až na polské hranice? Jste si to v redakci spletli jak Patrik. 😀

Pizzaman

Už chápu. D1 na polské hranice. 🤦🏻‍♂️

Vladimír Bílý

I pro ty stavební firmy je lepší to stihnout do vánoc a nemuset to dodělávat v mrazech.

Lysimachia

Obzvláště, když přes Vánoce mají prakticky všechny stavební firmy celozávodní dovolené.

Phil Harmonic

Ze by bylo 86 let od zacatku vystavby dalnice (D1) z Prahy na vychod hotovo (jiny stat, jine trasovani ale coz…)? Jakou sanci ma ještě Miroslav Patrik to překazit?

Standa

Šance je nulová

JanO

Ještě bych nejásal, v naší zemi je možné hodit vidle kdykoliv.

Michal M

Jiné trasování a poloviční délka, no… 🙂

Otakar

Nebylo by lepší dávat optimističtější termíny přímo v soutěžích při výběru zhotovitele? Pokud to zkrátit lze, tak bych čekal, že bude výhodnější ten parametr mít v soutěži a ne pak doplácet vysoutěžené firmě, kdy pak chybí prvek konkurence.

Jinak Přerov to potřebuje, už včera bylo pozdě. Semafor u nájezdu na dálnici často způsobuje kolony až přes mostní estakádu přes trať. Jak ta kdysi pomohla, tak teď je tam nový špunt. Přerovu tak definitivně pomůže až dokončená D1.

Stráťa

Může záležet na okolnostech. Třeba mírná zima během které mohou práce postupovat, a která podle článku úvahy o urychlení stavby umožnila, nejde spolehlivě předpovědět předem.

Jiří Kocurek

Politik: Sněhová kalamita přijít nemůže, globální oteplování!
Sněhová kalamita: Kdeže je ten Texas?

Vladimír

Osobne zde bych uplne netlacil na urychleni, stejnak jsou zimy slebe, tak to drive vyjde, ale zameril bych se na d35 a take na urychlenou pripravu tahu Valašské Mezirici – Vsetin

roman

co chcete změnit na D35?

Vladimír

Vse? Je tak rozdelanych 46km ve vystavbe, takze urcite se par useku najde a rozhodne by se pak neurychlovala jak v Prerove betonaz mostu.

Frantisek X

Jen aby to urychlení (hr, hr, jen ať už to je) neznamenalo „práce kvapná…“ a nemuselo se to pak s dalšími náklady – materiál, energie ap. – zase hned předělávat.