pruvodce

Kritická situace na evropském nebi, lety nabírají několikahodinová zpoždění

Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comBoeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Smartwings zaznámenávají největší problémy zejména ve vzdušném prostoru Turecka.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lubomír

Určitě by to chtělo větší letadla od SmartWings , ty 737-800 , 20 let minimálně stará letadla, s narvanými 185 lidmi v mini sedačkách , sice charteru ,už dávno nesplnují podmínky leteckého cestování v Evropě i jinde . Nemuselo by jich lítat tolik v jeden den a zahlcovat letecký provoz, 757 -767 Boeing pojme 300 lidí , ale to by hladovci ze SmartWings , Šimáně a Vik , nemuseli škudlit , a nakoupit , nebo pronajmout větší letadla , Izraelci je nezachrání a Čínani do nich nevrazili ani dolar, či jen . Lidi si určitě připlatí pár stovek za letenku,… Číst vice »

Air Traveller

Milý Lubomíre, 737-800 se 189 cestujícími v těch „malých sedačkách“ používají i další, renomované, letecké společnosti, jako např. KLM a další 🙂 Jinak mě teda baví jisté časové a kvalitativní nesrovnalosti v komentáři – Boeingy 757 a 767 jsou letadla generačně ještě o pár (desítek) let starší, než 737-800. Jaké, si myslíte, že budou asi tak sedačky (a rozteč mezi nimi ) v boeingu 757 , pokud tam nacpete těch 295 cestujících, na které je certifikováno? .) I kdyby si smartwings pořídily třeba Airbus 380 , tak to situaci nějak nevyřeší. Problémy v turecku nemaj jen oni, ale prakticky všichni… Číst vice »

Zbyněk

Další věc kterou EU dokázala zku….

Apex

EU? Jakkoliv lze EU vyčítat leccos, tak Eurocontrol opravdu není EU, vznikl už
v roce 1960…

Air Traveller

spletl jste si server. tohle neni forum spd.

Klabavátor

Hlavně v Turecku.

Jan

Překvapivě kňučí nejvíc ti, co plánujou nejvíc na krev bez jakýchkoliv rezerv.

Tomáš R.

Tak ono pokud chcete lítat za pár šupů, těžko můžete mít rezervy a zálohy. A na druhou stranu člověk, který letí na all inclusive dovolenou k moři za pár korun, musí holt počítat s tím, že se občas někde něco zasekne.

David

Clovek letici na dovolenou s all in. na toto bohuzel neni zvedavy, na bordel v podani SW.

PeterM

Podívejte se např. na web letiště v Antalya, zpožděné jsou desítky letu bez ohledu na dopravce, akorát tady ze sebe děláte vola podobnými vyjádřeními.

Jan

O to právě jde. Problémy mají všichni, ale kňučí jen někteří. Ostatní mají aspoň trochu provozní rezervy a kvůli problémům v Turecku si nenechají rozházet letový řád z Polska do Irska…

Air Traveller

to litaj vsichni.

Tomáš R.

Železnice kapacitně nestačí, silnice kolabují, letadla už se nevejdou do vzduchu, obyvatelé atraktivních destinací se bouří proti nájezdům turistických kobylek. Neděláme jako lidstvo náhodou něco blbě?

Libor

cestujeme hodně a daleko. To je celé..

Vesper

Proto se divím že se na třeba na úrovni EU neřeší jak cesty omezit, místo toho jak je jen učinit ekologičtějšími. Takový návrat o sto let zpátky kdy pro obyčejného člověka byla cesta z Hradce do Prahy událost roku a o nějakém cestování do zahraničí se mu ani nesnilo.

Tomáš R.

Znám lidi, kteří běžně jezdí autem (služebním) z Plzně do IKEA na Zličíně na oběd. Nebo kteří jedou s dítětem na otočku na hodinu sáňkovat z Prahy do Jizerek.

J.K.

Což je zločin už gastronomicky, ale kdo chce kam…

F. K.

Hlupáky najdete všude…

Webster

No a co?

Oni_prijdou

Tak jim nezáviďte… Taky si zajedu 120km jednu cestu na kafe, snídani, výlet. Prece nebudu do konce života sedět doma zadku protože mi to jiní zavidí

PetrK

závist vidí za vším především ti, co jsou sami nejvíce závistiví

Air Traveller

No vidíte, a my jezdili (soukromým) autem z prahy na zmrzlinu do stráže pod ralskem…

Sizifon

Řešení hodné EU bude v podobě směrnice,která zakáže zahraniční dovolené z důvodů nejen uhlíkové stopy. Dovolenkovat se bude pouze na domácím území 😀

Jan

To by se za Železné opony nestalo…

Tomáš R.

Ano, před 25 lety byla dovolená v Turecku nebo Egyptě luxus, dneska je to lehce dostupný standard pro většinu populace. To nemůže dobře skončit 😐

Y.K.

Problémy téhle civilizace jsou úplně jinde než v tom, kam kdo letí / jede jednou za rok na dovolenou. Důležité jsou ty každodenní věci.

J.K.

Jojo, nerozvíjíme dopravní infrastrukturu. (Ty železnice se u nás za 100 let moc nepohly)

Jirka Karny

Děláme. Cestou by bylo zdražení letenek na třeba trojnásobewk. Opravdu není normální a v pořádku, že má skoro každý na 14 dní u moře ročně. To je prostě naprostý nesmysl. Zpáteční letenka na vzdálenost typu Turecko má stát 14 na osobu. minimálně.

Chronosphere

Není to málo,Jirko?

Apex

Vy jste mi hlava…a proč ne třeba na pětinásobek? Uvědomte si, že letenky stojí přesně to, co stát mají… Pokrývají náklady na poskytnutou službu, generují poskytovatelům této služby zisk a jejich stávající cena není dotována. Naopak, to, že se ceny letenek dostaly na současnou úroveň ukazuje, o jak efektivní odvětví jde a je jen dobře, že uměle stanovované ceny letenek z doby před třiceti lety je pryč.

Frantisek X

A ty škody platí kdo?

Y.K.

Škody neplatí nikdo za nic. Buď se bude platit spravedlivě za cokoliv a nebo nemá smysl vymýšlet, proč zrovna létání zatížit za externality.

Air Traveller

jake skody?

a za vase jizdy autem ci autobusem ci vlakem platite za zpusobene skody?

Jirka Karny

Budiž, ale Evropa(vzdušný prostor) to nezvládá. A já fakt nevím, proč by měl kdejaký dělník za minimální mzdu létat na dovolenou letadlem. Neměl. Ani omylem. Letecká doprava má zůstat do určité míry luxusem. Tohle je důsledek. Všechno se zpožďuje.

Průvodce původní Aleš

Obnovte plánovací úřad a cenový úřad a pak si stanovujte ceny letenek. Ale v jednolůžáku v Bohnicích!

Šejdr

Tak ono v podstatě není divu. Ukrajinský vzdušný prostor uzavřený, většina prostoru nad Černým mořem taky, Sýrie uzavřeno, Izrael a Libanon do značné míry taky. Takže se všechno na východ a jihovýchod tlačí přes Turecko, kam navíc se začátkem hlavní sezóny přibyly stovky letů s koupáky.

Y.K.
Joe

Hm a nebude jen o vzdušných prostorech, v ČR to pak je ještě nedostatek personálu. Že se čeká o půlnoci půl hodiny na kufry v Pardubicích, no dejme tomu, ale čekat na kufry hodinu v Praze, to už je trochu moc.

Jana

V pripade zpozdeni je to asi celkem pochopitelne. Prioritu maji lety ktere jsou nacas

Trouble Service

Kdyby jen na letištní personál, ono se čeká i na piloty a stevardy… Jejich nedostatek je již důvodem řady zpoždění a i zrušených letů.

Šejdr

V Pardubicích v noci i hodinu. Ono koneckonců není divu, když jsou na to jen dva lidi, protože je to jediný let za celou noc.

Martas

Pokud naráz přistane víc letadel, nezvládá to infrastruktura na T1. Před covidem se stávalo, že cestující na T1 odbavoval terminál T2 (např. právě kufry).

Vít

To odbavovanání zavazadel z T1 na T2 ale bylo kvůli rekonstrukci třídírny na T1, to nebylo kvůli přetížení za plného provozu, pokud se nepletu.

Marek Kubík

Co se týká Prahy, řeknu vám to jednoduše. Nejsou lidi a ani technika. 😉

pzag

Tak když vynecháme Covid, tak to je snad standard posledních několika let, ne? 😀

Martin

Během covidu se ukázalo, jak rychle můžete přijít o příjem v takové práci. Takže si najdete něco stabilnějšího.

Apex

To je fakt, ale je třeba pro neznalé uvést, že to není problém letiště, ale handligových společností, které lety odbarvují.

Vít

A ty si smluvně na odbavení najímá letecká společnost, bych jen dodal, aby se předešlo nikoliv neobvyklé reakci: „Mně je jedno, na koho to letiště outsourcuje, to je jeho problém…“

Zdeněk

Od všeobecně oblíbených Chytrých křídel to je fakt „originelni “ výmluva. .

John

V červnu jsem služebně letěl CDG a zpět. Kolega to vzal od smrt wings, jeden let úplně zrušen, druhý zpozden o 3 hod a v Pze čekal na zavazadlo tak dlouho že mu poslední spoj ujel. Rozdíl v cene oproti AF o.mene než 10%. Tyto vykuky opravdu nebrat. Špatně časy, gaty, ranveje, handling, minimální rezervy….prostě vše ale.letnky taková láce nejsou.

Air Traveller

tohle ale nema nic spolecneho se smartwings.

dosel jste za nadpis, nebo to jste se uz neobtezoval?

nadrazi

Výmluva Smartwings na přetížené nebe je jen výmluva. Při letu do Turecka nevzali půlku kufrů a npřed zpátečním letem tento čtvrtek měnili v Antalyi kolo. A lidem na palubě kapitán tvrdil, že se čeká na volný slot. V jednu v noci….

Slotař

Kufry nejsou vůbec v gesci Smartwings, to je úplně jiný problém.
Výměna kola je možná z více důvodu, stát se to může.
Čekání na slot v jednu ráno je pořád reálné.
A kdyby to byla výmluva Smartwings, tak proč jsou takhle (rozumějme sloty) zpožděné lety většiny společností? Je to bohužel problém o kterém moc široká veřejnost neví a pak hledají jak z toho vinit společnost.

Y.K.

Pokud jsou lidi na palubě a čeká se, tak se čeká na slot. Pokud se řeší technický problém, tak se nedělá boarding.

Pokud měnili kolo mimo bázi, tak asi měli dost vážný důvod to udělat. Měli se na to vykašlat?

nadrazi

Měli to samozřejmě vyměnit, ale nelhat cestujícím…

Y.K.

Pokud se dělá nějaký servisní zásah, tak lidi nejsou na palubě a nikdo nebude mluvit o slotu, protože ten je uplatnitelný, když jsou zavřené dveře a připraveno nahodit. Takže možná budete čekat, ale v hale. Pokud sedíte v letadle, čeká se na slot, jiný důvod aby vás tam nechali jen tak sedět neexistuje. A většinou se to řetězí, když se něco nepovede (musí se něco opravit nebo tak a uteče slot), tak se pak čeká na další který věž přidělí, to může být půl hodina, hodina, záleží na letišti. A ano, může to být i o půlnoci, protože v noci… Číst vice »

Air Traveller

pripominate mi trosku tu damu ze vcera, co si tu vcera vymyslela, ze jeji 4 lete dote nesedelo s rodici.

neni to vymluva. je to realita.

na slot se muze cekat klidne i v jednu v noci.

Roiman4

Promiň, ale nikdy se nemění kolo s lidmi na palubě, to jste napsal kravinu.

Radek

Ale ano, zrovna minuly tyden jsem takhle sedel na Stanstedu hodinku nez se kolo vymenilo u Ryanair letu. Vsichni na palube, dvere byly otevrene aby se pak podepsaly papiry a mohlo se letet.

Džamel

Zvýšit poplatky v době špiček a rozmělní se to samo… Normálních dopravců typu Emirates , Qatar, Etihad se to nedotkne, protože tam se třeba 100€/USD řekněme že schová a low-cost/charter dopravci omezí aktivity v dobách špiček…

Dominik

Souhlasím. Nejsem kritikem létání jako někteří jedinci tady, sám létám párkrát do roka ať už pracovně, nebo na dovolenou. Myslím ale, že by se mělo přitlačit se zdaněním. Dnes už létá opravdu každý, s čímž nemám problém, ale ať to není za pár desítek přes půl Evropy ale třeba za dvě stě či tři sta. Lidi co opravdu potřebují letět to zaplatí a ti co se jen tak chtějí na víkend podívat třeba do Helsinek, nebo Říma se na to vykašlou. Vím, dostanu hodně mínusů

Kubi

No, je to přesně tak. Pro začátek palivo zdanit jako ostatním. Dokud to vlakem do Říma nebude stát aspoň cca stejně jako letadlem…

Y.K.

Jenže ta cesta do Říma vlakem není drahá kvůli palivům. Ani ta cesta letadlem není levná kvůli palivům, ale kvůli velké konkurenci a lowcostovým nabídkám.

pzag

Jenomže to by musely místní šotogumy přiznat, že to dělají strašně blbě. Místo toho tu budou vyřvávat o tom, že se to musí zdanit tak, aby byl vlak nakonec levnější.

Apex

Opravdu se omlouvám, ale už to jinak napsat nemohu… Je naprostá hloupost se domnívat, že zavedení dalších daní (DPH a spotřební, nikoliv administrativně zavedené speciální taxy) na letecké palivo zvýší ceny letenek tak zásadně, že se cena létání stane natolik nedostupnou, že její objem zásadně poklesne. Náklady na palivo, jakkoliv se jedná o jednu z nejvýznamnějších nákladových položek letecké společnosti, jsou v čase úspěšně snižovány zaváděním nové letecké techniky, kdy dnešní moderní letadla dosahují spotřeby kolem 2-3 litrů na osobu a 100km cesty… Kromě toho, letecké společnosti již dnes podléhají povinnosti nákupu emisních povolenek (byť ne ve 100% výši), což… Číst vice »

Webster

Nejsem kritik létání, sám létám, ale chci, aby to bylo mnohem dražší a lidi si nemohli dovolit letět někam na víkend 🤦. Proč někdo takový existuje? 🤔👎

Air Traveller

ale ono to pres pul evropy neni za 300.

realna cena jednosmerny letenky (v nakladech, bez letistnich poplatku) do parize je porad nekde u 2 tisic (apex urcite upresni)

ty jakoze levne ceny za 600 jsou hluboce podnakladove a to je jen kouzlo dynamickych cen – zbytek ceny zaplati za me nekdo jinej.

Apex

O jakých poplatcích mluvíte? Letištních? Handligových? Navigačních? Ani na pohled bohaté společnosti nejsou připravené rozhazovat peníze, kromě toho, že pravidla pro určování sazeb na letištích nebo za navigaci musejí být transparentní a přístupné pro všechny. Navíc, nejbohatší leteckou společností v Evropě low cost 😂, který rozhodně není připraven omezovat své aktivity… a nakonec ještě drobnost – ubezpečuji vás, že v zásadě není rozdíl mezi přístupem full service dopravce a low cost dopravcem, když jde o jednání o cenách a poplatcích třeba za služby odbavení.

libcha

Mě zaujalo to nadávání na Eurocontrol. Skutečně je to zdroj nějakých objektivních problémů, nebo je to jen hromosvod na který můžou všichni nadávat? Já nemám moc ponětí, co ta organizace dělá a jak funguje…

Slotař

Hodně základní vysvětlení. Řekněme, že máme vzdušný prostor nad Německem EDABCD01. Němci řeknou Eurocontrolu (dále EC), že v tomto prostoru je kapacita X letů. EC má takhle informace o všech vzdušných prostorech nad Evropou. Dále, let RandomWings podá letový plán Praha – Paříž. Tenhle letový plán dorazí taky do EC. EC následně nechá počítat počítač. Let má plánovaný Offblock time v čase 12:34. To znamená, že při letu dorazí do vzdušného prostoru EDABCD01 v 12:50. Tou dobou ale v EDABCD01 je už maximální množství letů, který ten prostor pojme. Proto, aby nedošlo k přetížení prostoru, nastaví našemu letu CTOT. CTOT… Číst vice »

Sch

Problém kapacity vzdušného prostoru je v systému řízení, ne v nedostatku místa ve vzduchu. Nebo to chápu špatně?
Fyzicky mohou dojít jen časy vzletu a přistání na letišti, na jedné ranveji vzlétne a přistane za hodinu X letů a víc ani kus. Ale ve vzduchu sice letadla létají v koridorech, ty ale mohou mít teoritecky neomezenou fyzickou kapacitu, přidám letové hladiny a mám více prostoru.

Air Traveller

Pletete se. problem je na letistich, peoboem je i na tratich.

v tomto pripade jde hlavne o problemy na tratich. jejich kapacita neni nafukovaci A ROZHODNE neni (a to ani teoreticky) neomezena, naopak – je celkem exaktne dana. plus kapacita ATC, ktera je taky problem.

jen se zeptam – jake hladiny byste pridal? :)jako ze by 737 litala nekde ve FL450 / FL460 ?

Jan T.

Proč se musí přidávat vertikální hladiny, když by se mohlo letět vedle sebe s nějakým odstupem? Vždyť i přes Atlantik nebo Antarktidu existuje mnoho letových tras právě aby to pojmulo mnoho letů najednou v každém směru.

Air Traveller

pres atlantik existuje (s mirnym zjednodusenim) asi sest letovych tras 🙂 a to jeste pul den v jednom smeru a pul den v druhem smeru ono uz ani horizontalne neni moc peostoru – nevim jakou predstavu mate o tom, jak vzdusny peostor vypada, ale zkuste si treba vygooglit turkey enreoute chart – nejspis neco najdete. kapacita car (*) v evrope je jen mensi problem. ta letadla musite i uridit. a k tomu potrebujete ridici. pokud nemate ridici, tak i kdybyste pridali 100 dalsich car, tak vam to nepomuze. k tomu peipoctete velke mnozstvi letadel, ktera zrovna odnekud stoupaji, nekam klesaji… Číst vice »

Maňas

Čoveče, nevim, kdo od nás seš, ale píšeš tu moc velký množství moc věcných údajů. Tohle nadávači na lowcosty/TVS nebo „přidavači hladin šmitec hotovo“ nedovedou vstřebat

Slotař

No jo. Jsem to jednou zkusil, když byl článek čerstvý a zase tolik komentářů tady nebylo. Já rád zkusím vysvětlit těm, které to opravdu zajímá, viz OP tady tohohle koment vlákna. To, co se tady děje jinde… Mno.

Blzx

Úplně není. Znovu je to zahaleno chytrým zdůvodněním „silné regulace“, ale to je prostě nic neříkající. Kdyby to bylo kvůli nějakému novému opatření, tak se to jasně pojmenuje, ale není. Zkrátka narůstá intenzita provozu a v některých oblastech se tam prostě všechna letadla v jeden moment nevejdou, u toho Turecka je to při pohledu na mapu/radar dost očividné. Při letech na východ se vyhýbáte Rusku, Ukrajině a 90 % Černého moře, takže zbývá úzká nudle nad Tureckem, kde se to prostě nahromadí. Docela by mě zajímalo, co si „smart“wings představuje u uvolnění regulace. Snížení bezpečnostních pravidel? Ta letadla nečekají nikde… Číst vice »

Martin Kodera

Eurocontrol skutečně jen převádí do praxe to, co po něm chtějí jednotlivé státy. Pokud PANSA v Polsku řekne „Do tohoto prostoru se následujících 6 hodin vejde jen 6 letadel za hodinu“ tak Eurocontrol všechna letadla, co tím prostorem chtějí letět, rozřadí do časových slotů, aby splnil tuhle podmínku. Ale sám si nic nevymýšlí, svádět to na Eurocontrol nebo „hurr durr evropské regulace“ je totální ignoranství.
Ad Antalya: Podle všeho tam už několik týdnů tiše stávkují řídící letového provozu (protože nesmí stávkovat veřejně) a proto se tam tolik vyčkává.

Air Traveller

nebyt eurocontrolu, a misto centralniho rizeni mit 20+ skutecne oddelenych oblasti rizeni let ptovozu, byla by situace podstatne horsi.

problemy jako takove jdou prakticky vzdy za narodnimi rlp, ti jsou zodpovedni za infra, za dostatek personalu, planovani kapacit …

na eurocontrol nadavaji jen lidi, co za vsim vidi spiknuti eu.

Jeffer

Veľa nadávok bol na cenotvorbu Eurocontrolu, ale je to už pár rokov, takže neviem, či sa to nejako zlepšilo. Pre predstavu, EC nastavuje cenu za preletovú jednotku (eurá za tonu lietadla a námornú míľu preletenú v danom priestore poskytovateľa letových navigačných služieb) a plánuje kapacity priestorov. No a jednak to robí v pomerne dlhých cykloch (päťročnice) s malými možnými odchylkami v jednotlivých rokoch. Ale hlavne, ak priestor nestíha a spôsobuje meškania (napríklad sa naň nahrnie viac jednotiek než bolo plánovaných, lebo sa niekde inde sektor zavrel (Donbas po zostrelení MH17), alebo preto, že má lacnejšie jednotky ako susedné sektory), tak… Číst vice »

rogo01

Tak řešení je celkem jednoduché – snížit počet slotů a létat i na méně vytížená letiště.

PeDazOl

Třeba z Karlových Varů do Českých Budějovic.

David

S mezipristanim v Pardubicich

Twix

A v případě řeckých ostrovů jsou nějaké alternativy?

Blzx

Tam je taky takový problém? Na většině letišť provoz není tak velký, zvlášť v případě českých koupáků, které tam povětšinou létají v noci mimo špičku. Tam bývá zpoždění spíše zapříčiněno nedostatečnou kapacitou personálu letišť nebo předchozím zpožděním letadla z jiné cesty. Ale vina řízení leteckého provozu to na 90 % nebude

Air Traveller

zkuste se vy spicko radeji na provoz na techto letistich podivat, a zjistite, ze treba letiste v recku jsou v letni sezone vytizena za hranou sve kapacity, a jede se, jak to jde – a zpozdeni prakticky vsech letu jsou tam zcela bezna.

a asi budete prekvapen, oni tam i ti cesi letaji pres den – nebo co asi myslite, ze smartwings s tema 50 letadly dela pres den.

zkuste se zamyslet, nez neco placnete.

Blzx

lol, já ten provoz právě docela znám.

Vy se možná zkuste zamyslet, o jakých problémech mluvíme. Řecko – nízká kapacita letišť, Turci – absolutně přeplněný vzdušný prostor.

Vidíte rozdíl?? „A asi budete překvapen“, ale Smartwings litá i jinam než na řecké ostrovy, třeba do destinací, kde víc záleží na tom, aby se přiletělo v normální hodinu

Air Traveller

No, asi ho znate, ale docela blbe.

pridam se ke spoludiskutujicimu – jaka “mene vytizena” letiste tedy navrhujete v peipade toho recka a reckych ostrovu?

Blzx

Asi mluvím do zdi. Problém v článku a vámi popsány jsou úplně jiné – řízení vs. Situace na letišti, mohou se ovlivňovat, ale je hloupé to slučovat.
Některá letiště jsou vytížená hodně, některé méně. Úplně zastupitelná fakt nejsou. Ale pořád mají špičky a sedla v průběhu dne. SW na řecké ostrovy létají spíše v sedle.
S pozdravem nepište a pokud možno nepište vůbec.

Air Traveller

Bohužel jste naprosto mimo.

Provoz na řeckých letištích (hlavně těch ve velkých letoviscích) je v létě na hranici možností, žádná „sedla“ ani „špičky“ tam prakticky nejsou. Jediné, co se dá rozlišovat, je „noc“ a „mimo noc“.

Tvrzení, že QS lítá na řecké ostrovy spíše v sedle je zcela nesmyslné.

Odlety z HER v příštích 24 hodinách:
8:25, 9:15, 9:25, 9:30, 15:05, 16:35, 16:40, 23:55

Odlety z RHO v příštích 24 hodinách:
22:25,22:55, 23:45,9:20, 16:00 (byd se jedná o pozdně večerní časy, nejedná se o žádné sedlo)

Takže .. kde jsou ty sedla?

Blzx

Díky, že uznáváte, že mám pravdu, že noc = sedlo.

Jojo, mít to 13-16:00 by bylo úplně stejné

Air Traveller

Tak pak doporucuji, abyste se naucil cist. A abyste mimo planych reci se nekdy na letaky řeckých letist podival.

asi budete prekvapen

Blzx

Zrovna od vás to sedí

Slotař

To je úplně něco jiného. Článek píše o CTOT a ty vznikají kvůli letištím relativně minimálně. Problém je v přetížených vzdušných prostorech. Nebo třeba kvůli stávkám (Francouzi …) ŘLP jednotlivých zemí. Když jsou nad půlkou Evropy extrémní bouřky, tak to taky nepomáhá. Většina těchto zpoždění jsou tedy enroute.

Takže, Váš komentář je bohužel o něčem úplně jiném než je problém.

Apex

Tohle není problém letištních slotů, tohle je primárně problém propustnosti a dodržení pravidel v rámci letových tratí. Takže lety na méně vytížená letiště by nic neřešily, protože se na ně prostě nedá doletět.

Air Traveller

ziju v tom, ze se leta tam, chtej lidi.

jinak to, o cem je clanek, neni ani tak o letistich, ale o oblastnim rizeni, a tam to zasahne lety ze vsech letist. i z tech nevytizenych.

Jan

„Dopravní zácpa“ může evidentně vzniknout i na nebi…

Radek

A nejen dopravní.

Jan

Cestující bojící se létání řeší obvykle opačný problém…