pruvodce

Liberec opraví rozpadající se trať pod Ještěd, tři dny pojedou tramvaje jen do Jablonce

Tramvaj v Ještědské ulici v úseku s omezením rychlost na 10 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTramvaj v Ještědské ulici v úseku s omezením rychlost na 10 km/h. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Po více než měsíci začnou tramvaje jezdit znovu do Lidových sadů.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

tak by konečně mohli opravit to kamenné vlnobití pod viaduktem, tam opravdu je t autem nechcete, ten úsek by bylo potřeba kompletně opravit a dát pryč ty šutry a dát to normalně na asfalt jako je cela traŤ. Doufám že se to tam v dohledné době opraví, to je za trest, autem se to dá projet max rychlostí bicyklu neli chůze, jinak si to auto rozmlátíte.
Taky nechapu proč ty vyluky nešli do jedné a mohlo se dělat skoro všechno nebo většina.

Jenda Benda

Pan Lavička už se definitivně zbláznil. Nejen že se Fugnerka kope každým rokem, ale letos už jedna výluka střídá druhou. Kupte mu z těch dotací bagr, ať si může kopat doma na zahrádce a neobtěžuje každodenní cestující a turisty.

udavač

A nejlepší je udělat měsíční výluku převážně „výletnické“ tratě v hlavní turistické sezóně: to nevěděli na jaře, v jakém stavu ta trať je, aby včas zajistili její provozuschopnost aspoň na dobu do konce září, do kdy je běžně velký zájem o hory?
A propos: jak je to vlastně aktuálně s dopravou jízdních kol v liberecké MHD? Očekával bych, že právě o vyvážení bicyklů na kopec tramvajemi by asi byl docela zájem, především v hlavní letní sezóně, a to NAD dokáže zajistit jen těžko.

Jarda

mít kolo aby jezdilo tramvají?

Jindra

Panna Lavička se nezbláznil,ale obraťte se jako expert na radnici..

Skicher

Tramvaj v LIberci je jedna velká tragédie ,staré vozy a špatná trať dělají velký kravál …Město jen dotuje koleje ,provoz trolejbusů by byl méně nákladný a efektivnější…Ale prý tradice ,tak si liberečáci plaťte za hluk a dále volte ty neschopné starosty 🙁

udavač

Když Liberec v posledních desetiletích „navrážel“ do TT tolik peněz, tak přechod na trolejbusy by teď a ještě mnoho roků byl z pohledu ekonomiky naprosto neodůvodnitelný.

Jindra

Trolejbusy do Liberce nepatří.Nehrajte si na odborníka,jste Mimi mísu.Trapné odůvodnění….

udavač

Naopak: trolejbusy by (také) v Liberci mohly sloužit dokonce asi i o dost lépe než tramvaje, ale to by se pro přechod k nim muselo město rozhodnout někdy před 40 roky – po těch ohromných investicích do tramvajových tratí (včetně ve výsledku zcela zbytečného přerozchodování) by přechod na trolejbusy byl teď (bohužel) ekonomicky jen naprostou sebevraždou.

Jarda

by mě zajímalo, kdy tu část tratě opravovali naposled.

Jarda

je fakt, že to tragické muzeum na kolejích je poněkud trapné.

Pavel

Tohle kouskování jen je jen pro zlost. Namísto toho, aby se opravil celý úsek od Fügnerovy až po Rybníček, tak se jeden rok dělá oblouk na Soukenném náměstí, letos zastávka Fügnerova a zbylý úsek se zase nechá na jindy. Tohle se mělo udělat jako jeden celek, už jen kvůli tomu, že je to hlavní přivaděč vozidel z depa.

udavač

Teorie je to sice hezká a asi i pravdivá, ale s údržbou a opravami TT pod Ještěd mnoho společného (využitelného) nemá – nebo snad chcete privatizovat DPMLJ?

udavač

Asi jste to napsal poněkud neprůhledně, ale mně z toho vyšlo, že skuteční odborníci pracují jen v „privátu“ a DPMLJ ani město je nejsou schopny zaplatit.

Vladimír

Nedelaji se zde nahodou upravy kazdy rok? Nebylo by lepsi udelat celkovou a jednorazovou rekonstrukci trate ?

Robert Pražák

Ne. Přerozchodování proběhlo už celkem dávno. Od té doby se na to nesàhlo.

Antonín

No tak od rekonstrukce je to víc jak čtvrtstoletí – tedy s velkou opravou se už musí počítat.

udavač

Záleží na tom, co považujete za velkou opravu – třeba v Praze je stále pojížděno mnoho úseků, jejichž poslední opravdu velká rekonstrukce proběhla před i více než 40 roky a od té doby se na nich uskutečnily jen nezbytné dílčí opravy, ačkoli provoz na nich je mnohem intenzivnější než v Liberci. Ale je také pravda, že v Praze jde o síť, kdy při výluce pouhého nějakého úseku v širším centru obvykle lze nalézt možnosti jeho objetí, což v Liberci nepřichází v úvahu.

Antonín

A je také pravda, že Praha má krapet delší síť, takže dělat velkou rekonstrukci tak, aby to bylo v kratší době, znamenalo by to mnoho tratí každým rokem mimo provoz, mnoho financí a mnohé tratě se také dost „blbě“ objíždí – třeba Ječná, která čeká na Václavské nám. a potřebovala by už reko jako sůl.

Antonín

Ale mnoho úseků se objet nedá – hlavně radiály ven z centra a délkou mnohdy vyšší než třeba trať Liberec – Jablonec nebo městská linka v Liberci – třeba Výtoň – Libuš, Anděl – Řepy, Strašnice – Hostivař atd.

MartinK

Nevýhoda Liberce, je že drtivá většina kolejí je pojížděna auty. Mluvím o lince 2 a 3. Pak ta životnost jako v Praze, kde tram má své těleso je jinde.

Jindra

Vzpomínám na doby dávno minulé, na svá studia na VŠD Žilina.Přesně stejnou myšlenku o tramvajových tratích nám sdělovali naši páni docenti a profesoři …sůl,předsolování,zasolování,nešvar automobilismu.

člověk

A hlavně podloží, kde jsou schopní míchat štěrk s jílem, prý aby se to lépe spojilo, nebo co to ten slovenský parťák stavební firmy u nás hovoril.

udavač

V širším centru Prahy není tramvajových tratí na samostatném tělese nijak mnoho, ale ulice jsou většinou tak široké, že auta po kolejích jezdit příliš nemusejí – v tom je v Liberci situace možná horší.