pruvodce

Maďaři si stěžují na angažmá Škody v boji o Talgo. Česká nabídka se akcionářům zatím nelíbí

Nové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: RenfeNové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: Renfe

Současným investorům se nelíbí, že Škoda nepředložila žádný výrobní ani finanční plán.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

At to PPF koupi,… rozhodne by Skoda ziskala koupi slusne Know-how…

Bernard L.

Je chválihodné, že Španělé nechtějí nechat Talgo „proruskému režimu“, ale ptám se zda PPF na tom ve vztahu k Rusku není podobně jak Orbánovci.

DavidS

PPF dostala rozum a z Asie se stáhla. Asi viděli, jaké je to tam ve skutečnosti a jak nestabilní je to prostředí.

Addams

PPF leze do pr*dele taky proruskemu Ficovu rezimu v Bratislave (Markíza).

mgr.pavel

No právě.

A lezli do Ruska i v době, kdy tamní režim byl dost podobný dnešnímu.

A pamatujete si, jak jejich tryskáčem odletěl z Číny Zeman?

PPF ignoruje jakékoliv morální atributy či zásady. Jim jde jen a pouze o byznys. Když si spočítají, že jim byznysově vyjde podpora komunistů nebo SPD, budou podporovat komunisty nebo SPD.

Petr

Toť otázka za 100 bodů. Já jim to stažení z těch trhů prostě nevěřim.

Xaver

„Škoda nepředložila žádný výrobní ani finanční plán.“

A Maďaři něco takového předložili?

vlachjan

Maďaři řekli, že koupí 100% akcií za učitou cenu na akcii. Pak bude na nich aby s firmou naložili jak uznají za vhodné. Škoda nepředložila totžnou konkurenční nabídku (v takové situaci by pravděpodobně zásadním rozhodovacím faktorem stávajcích akcionářů bylo, kdo nabídl vyšší částku). Místo toho Škodovka navrhla, že nakoupí, spolu s partnery majoritní podíl v podniku. Ostatní investoři do podniku tedy logicky chtějí vědět, jaké plány Škodovka s podnikem má. Pokdu by se ukázalo, že Škdoovka chce Talgo rozvíjet a nechat růst, byl by to pro ně signál, že v nějakém časovém horizontu mohou na růstu akcií talga vydělat více,… Číst vice »

bently

Akcionáři se stejně budou nakonec rozhodovat primárně podle finanční výhodnosti té které operace. Škodovka jakoby na něco podobného ale zatím moc nesázela – z informací, které máme, se zdá, že prostě nabídla spojení dvou dosud zcela nezávislých subjektů do jednoho nového bez větších detailů a k tomu přihodila nějaký ten „cash“, který je ale výrazně pod úrovní maďarské nabídky. Nedivím se, že stávající akcionáři Talga zatím z „nabídky“ Škody nijak odvázaní nejsou. Uvidíme, jak se to vyvine, ale čekám, že se bude muset Škodovka ještě trochu posnažit, aby ji tento (z její strany všestranně smysluplný) projekt vyšel. Nehledě na to,… Číst vice »

jkjk

To právě ne, ze strany španělské vlády je tam pořád rozhodnutí podle španělského zákona o prověřování zahraničních investic. Pokud rozhodne proti Maďarům, pak celá maďarská nabídka padá pod stůl. Ale akcionářům by se to se samozřejmě akcionářům nebude líbit (nabídka byla na 5 eur za akcii), ledaže by byla na stole nějaká srovnatelná nabídka.

Jiří Kocurek

Vyloženou blbost napsat nemohli: „Škoda je moc gumokolová, výrobou trolejbusů devastuje železnici“

Petr Vašek

Vy hlavně devastujete sám sebe nadměrnou konzumací drog a pak z vás padají takové perly 😂