pruvodce

Hadr v sondě. Fotky ukazují nejčastější triky v měření emisí, ministr představil šest kritérií

Dokumentace zachycených podvodů při měření emisí. Zdroj: MDČRDokumentace zachycených podvodů při měření emisí. Zdroj: MDČR

Už letos se chystají "testy poctivosti" neboli mystery shopping s nastrčenými vozy.

Odebírat
Upozornit na
guest
216 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anonym

Konečně, konečně, konečně…….už aby to brali na hůl ty smrady.

Frantík

Podle mě prostě musí být nějaká okometrická tolerance, kterou by měl řidič být povinen řešit, ale nemůže to být tak přísně jako na STK.

Příklad – policista vidí kouřící auto, je mu jasné, že tomu řidiči to muselo být podezřelé. Ne ale to, že namátkově vybere auto, s kterým je vše v pořádku, ale na měření o pár čísel neprojde.

Jan

Podezřelé měření u starších aut při hodnotách pod 0,2??? – Měl jsem BMW 530d euro 3 z roku 2001 bez filtru pevných částic, ale s katalyzátorem, najeto 400 tis a kouřivost 0,1 – chudák majitel měření emisí…

none

Ne Twitteru nekdo krasne popsal, ze tyhle kriteria jsou absolutne nesmyslne a ze je mozna nekdo pripravil tak zamerne. Ze se jiz dnes da ze soucasnych i historickych dat zjistit vse potrebne.
Pak se tam uz jen psalo neco o mafii a kseftech. Bude to zajimave.
On se da dobry vysledek udelat temer vzdy. Ale musi se to umet…

toor555

Hlavně aby se to nepřehnalo, jak je tady zvykem. Češťí eurohujeři jsou papežštější než papež. Pak se navzájem umlátíme špejlí.

Y.K.

Co by se mělo přehnat? Dodržování dávno stanovených pravidel? Zvláštní perspektiva.

Tonda Sehnal

Vidím že Elektrolobby nezná mantinelů…
Neumí nabízet dostupný produkt ale potřebuje prodat, tak zalobbuje pro postupný zákaz či značné omezení přímé konkurence…
Že těmto tlakům nyní podléhá právě lobbingem prolezlá ODS se netřeba divit.
Já rozumím, že pan Ministr a jeho náměstci mají na koupi elektroauta lusknutim prstu. Běžná rodina střední třídy ale ne a přesto jsou tlaky jim jejich mobilitu značně ztížit… No, volič to (snad) vidí…

Jakub

Alobalovou čepičku máte?

Radek Šindel

Každý majitel auta má taky povinnosti a jedna z nich je mít auto v dobrém technickém stavu. Tohle opravdu nemá s elektromobilitou nic společného. https://uzdravpriserku.cz/

Jiný Petr

Zajímavé, že posíláte odkaz na stránku, kterou si vytvořilo ASEM.
Něco mi smrdí na této akci – když asociace emisních techniků tvrdí, že se na emisích podvádí a vyburcuje ministra k jakési akci. Trochu mi to připomíná akce typu „zloděj křičí chyťte zloděje“

Michal Bartoníček

Co má společného vadné měření emisí s elektromobilitou?
Vy jste nejspíš taky volič, co? 🙁

Elektro Maniak

Předpokládám, že spalovací auto (i staré, podle starých norem vyrobené), pokud se o něj majitel správně stará, projde i tímhle. Stará, dobře udržovaná auta podle čuchu nepoznám od nových, snad s výjimkou starých škodovek (120,Favorit) do kterých se musí přidávat olovnatá aditiva. Ale osobně potkávám na silnicích dost aut, ze kterých čudí černý dým, někdy i tak že samotné auto není přes dým vidět. Takové by správně na silnici být nemělo, s tím snad souhlasíte? Já mám často už zdáli připravený prst na přepnutí vzduchu ve svém autě do cirkulace (jako jiný čtenář níže), nechci tohle dýchat, a to mám… Číst vice »

none

Staré, seřízené auto je mnohem lepší než rozhašené letošní.

none

Bezna rodina je co? Na Egypt ma, na auto uz ne?

Ondros

Typicky, dám auto do místního servisu, servisák, kterej je na STK/emisích známá firma, s ním zajede na STK/emise a projde všechno. Když na STK/emise přijde někdo neznámý, to si kluci dají pozor.

Franta

Stačí, aby se inspekce postavila k výjezdu z těch podezřelých STK/emisí a rovnou to kontrolovala i po druhé. Z nějakého centrálního systému musí online vidět, kdo právě prošel emisemi a kde.

Franta

Normálně jak placení kartou a online bankovnictví. Do 5 vteřin po platbě mi přijde info, kde jsem platil a kolik. Ať inspekci chodí na mobil info. Na emisích tam a tam, prošlo auto s SPZ, staré 10 let a těmihle hodnotami. Systém to rovnou může vyhodnotit jako podezřelé. Než majitel nastartuje, tak už ho můžete chytit ny ověřovací kontrolu.

Sněhulák

A presumpce viny, to byste jako fakt chtěl ?

Leinad

Předvýběr pro „namátkové“ kontroly. Nezastavovat úplně náhodně, ale mít něco dopředu(pravděpodobnost, bonz).

Karle

Zrovna nešel internet, tak se data načtou později, co s tím, že?

Jiný Petr

Považujete pracovníky SME/STK za úplné hlupáky? že by si nevšimli, že jim za branou policie či nějaký jiný úřad rozbaluje měřící stanici?
Přece, když je uvidím (a věřím, že avizo o kontrole dostanou ty STK a SME předem), tak začnu měřit na 200 🙂

none

No vidis. A bude krasny dukaz, jak se nesvindluje.
Staci chtit

Karek

Vláda (EU) zřejmě chce aby nikdo neměl auto. Chtějí přijít o miliardy z daní na palivo a tím státní dluh ještě zvýšit. Že jezdi 90% aut jen s řidičem nikomu nevadí. Na druhou stranu když se zruší auta, lidé ušetří na emisních povolenekách za teplo, můžou pálit pneumatiky.

Ondros

Vláda a věřím, že i většina občanů chce mít kontrolu nad tím, co kdo vypouští do ovzduší, což je zcela legitimní. Omezovat provoz aut s jedním řidičem je naopak k větší diskuzi, ale ve světě už se to také děje. Ale není potřeba to dovádět do absurdna, jak je váš příspěvěk. Auto samozřejmě nemá být pro všechny a nikdy to tak nebylo. Prostě se budou moc provozovat jen vizy splňující určité požadavky. Dneska si kdejaká prázdná makovice místo malého auta s benzínovým motorem radši koupí ojeté auto o třídu výš se silným dieselem jen proto, aby počechrala své ego a… Číst vice »

Jan

Průšvih je, že starší auto se silným dieslem vydrží víc, než nová nákupní taška narvaná asistenty. Není to o egu, ale o tom, že co tam není, se nemůže pokazit. Auto je na ježdění a nikoliv na stání v servisu. Řeší se emise z aut, ale zaoceánské lodě nikoho nezajímají

Jiří

Nemám rád tady ty kličky když někdo jiný dělá nepravost, tak já můžu taky!
Nicméně emise se řeší a budou zpřísňovat i pro lodě operující v evropských nebo amerických teritoriálních vodách. Tady je přehled pro EU:
https://climate.ec.europa.eu/eu-action/transport/reducing-emissions-shipping-sector_en#:~:text=Since%201%20January%202018%2C%20large,2024)%20and%20other%20relevant%20information.

Nose Peak

Zaoceánské lodě se samosebou řeší. Třeba v Brně si do centra nedovolí vplout ani jedna. Dokonce tu máme lodní dopravu plně elektrifikovanou…

Kebab

To čechrání ega posuzujete podle sebe nebo jak to víte?

Ondros

Bohužel vím. Jeden příběh za všechny. Není to tak dávno, co mně jeden takovej chcápek, když jsem jel s Corsou (druhé auto máme MPV a s tím na krátké trasy moc nejezdíme) a když jsem mu řikal, ať neparkuje přes dvě místa, sdělil, že mám asi mindráky, když jezdím jako takovej velkej chlap s malým autem 🙂 A pak s tím svým 20 let starým mondeem za zachrochtání dieselu teda popojel 😄

Swariner

Jéžiš no… Prostě jste narazil na kkta, no. To vás opravdu rozhodí, že se někdo řeší velikost vašeho auta? Já bych byl ale dost opatrný, co se týče motivace pořízení jakéhokoli auta. Mě je šumafuk, proč si někdo kupuje auto a jaké. I kdyby to bylo jen proto, že se mu třeba líbí nebo si chce „čechrat ego“, pokud to někomu pomůže ke štěstí, proč ne. Když ho bude udržovat v bezvadném stavu (což je to, oč tu běží), je mi to jedno.

Ondros

Píšu to pro pobavení a že se najdou tací, co to evidentně řeší. Podstata spíš byla v tom, že někteří mají potřebu kupovat silná a při prvním nákupu drahá auta, na jejichž udržení v bezvadném stavu pak nemaj prostředky.

Kebab

Generalizovat na základě jednoho rádoby vtipného hejhuly? A opravdu je naftové Mondeo “silné auto”? Třeba se holt do té Dačky za podobné peníze s rodinou nevejdou nebo by s ní neutáhl přívěs. Já netvrdím, že opravdu někdo takhle k autům nepřistupuje – “Přece nebudu jezdit v obyčejném …”, ale podle mě je auto obecně tak drahá sranda, že to budou jen výjimky.

Jaroslav

Mě fascinuje jak chcete všichni dýchat čistý vzduch,to by jste se museli ale vrátit o spoustu let zpátky.

Michal Bartoníček

To nebude nutné. Stačí, když určitá část lidí nebude podvádět.

Jenkings

Třeba elektromobilisti, kteří jsou sice papírově čistí, ale prakticky je to úplně stejný, ne-li větší znečišťovatel jako spalovák, jen má ten „výfuk“ jinde, a to nemluvím o tom svinstvu v podobě baterie

P73

Baterii ani Dukovany necítím, Passat B5 jo.

Jan

EDU dává do sitě 20%, ETE dalších 20%, a co zbytek?

Jaroslav

Jste strašně ekologicky když můžete napsat takovou kra…

JirKa

Uvádíte vyvrácené nepravdy.

Jakub

Vzhledem k tomu jaký máme poměr v uhelných a ostatních elektráren tak to není strašné. Výfuk má jinde ale efektivita je jiná a navíc elektrárny mají tak šílené filtry dneska, že to takové hnusy nevypouští. Porovnáme porovnatelné. Enyaq (150-210kw) kdyby bral elektřinu pouze z elektrárny na uhlí tak jeho emise jsou cca 100-125g/km CO2 při spotřebě 25kwh/100km (což většinou má míň-WLTP je 15kwh cca pokud se nepletu), kodiaq má dle wltp (což reálně bude víc) má s 1.5 TSI 138g/km, 2.0 TDI podle kW 139-158g/km. Musíme počítat s tím že to bylo měřeno jak bylo auto nové a určitě v… Číst vice »

Jaroslav

Jasne a celé auto je jenom elektrické ,co třeba plechy,interiér to je podle vás taky elektrické .No nevím měl byste si asi sundat ty růžové brýle.

Michal Bartoníček

Měl byste se vrátit do reality.

Michal Bartoníček

Víte, co znamená pojem lokálně bezemisní? Je to stejné jako elektrické vlaky nebo trolejbusy. Když se rozjedou, nevyjde z výfuku oblak smradlavého kouře.

Jaroslav

Ten kouř vyjde ale při výrobě te lokomotivy ale to vy nevidíte .Emise jsou jen malá část znečištění ale to nikdo nechce slyšet.

Michal Bartoníček

Ten kouř vyjde při výrobě všeho, pokud jste si toho nevšiml. Ale nejspíš ne. Cílem je ten kouř eliminovat co nejvíce. Ale to nejspíš nechcete slyšet.

Jaroslav

No vždyť to píšu vraťte se tak do 16stoleti nic jiného vám nezbyde

Michal Bartoníček

Tak naopak vy se vypravte do budoucnosti, abyste poznal výsledek svého nynějšího počínání.

Ondros

Postata věci je jinde, centrální zdroj můžete lépe hlídat, zda splňuje emise a i kdyby jsme bral elektřinu z uhlí, tak je ta výhoda v tom, že elektřina se vyrábí v míste s nižší koncentrací lidí a znečištění se tak dokne méně lidí než třeba ve měste, kam s autem jistě jezdíte.

Nose Peak

Doma si svítíte petrolejkou a loučema, nebo jste takhle uvědomělej jenom u elektroaut?

Kuba1

Výfuky spalováků – samotné auto, kamion převážející palivo na čerpací stanice, při výrobě paliva, tanker, zemědělské stroje u řepky kvůli biosložce… a pak ještě výroba a likvidace motorového oleje, olejových filtrů… navíc jsou ty spalováky ještě mnohem hlučnější, takže pro lidi bydlící u hlavní silnice fakt „skvělé“ stroje.

Jaroslav

Kdo nepodvadi ať hodí kamenem

Ondros

Kde stojíte? 😉 Házím…

Michal Bartoníček

Kam vás mám trefit?

Jaroslav

Tak už tady máme dva co žijí poctivim životem ,to bych chtěl vidět,🤣🤣🤣🤣

Michal Bartoníček

Co vám brání?

Michal Bartoníček

Neuvěřitelné, co jsou autíčkáři schopní všechno podstoupit, aby ten jejich šrot, který jen překáží v ulicích, udrželi v provozu. A ještě horší je, čím jsou schopní toto ospravedlnit. 👎

jva

Před STK dám auto do servisu s tím, že jej prohlédnou, případné závady opraví a kontrolou projedou. Vezmu si ho zpět až s udělanou STK. A když pak na silnici neprojdu, co jsem já, podle Vás svinský autíčkář, udělal za podvod?
Furt se řeší, co uživatel dělá špatně, ale – proč stále existují závody typu track trial, kde staré T813 žerou litry na pár metrech, předváděčky driftingu a podobné? Systém „běžná jízda je fuj, zábava nevadí“ je špatně.

Jan Sůra

Závody se nekonají v ulicích města, kde jste nucen zplodiny z auta dýchat, i když auto nemate.

Tonda Sehnal

Že se k Vám ten bordel vzduchem stejně dostane, nevadí?

Michal Bartoníček

Vy děláte, jako kdybych ty závody sám pořádal. 😀

Y.K.

Kolik je takových věcí denně v pohybu? Z pár desítek jednou za uherák se svět nezboří, navíc když to není uvnitř zástavby a měst. Ze statisíců neseřízených aut v pohybu každý den, to je poněkud jiný problém. Ještě větší problém je, že každý svoje auto vnímá jako svoje jedno auto, co přece není takový problém a pak když se to začne násobit miliony, tak to samozřejmě problém je z různých stránek.

Gogo

Každý má své priority, a stejně jako někomu může připadat auto zbytečné, pro jiné je nezbytné. Ať už kvůli práci, rodině nebo místu bydliště, kde veřejná doprava není dostatečná. Navíc, mnozí se o svá auta starají s láskou a pečlivostí, a ne každý, kdo má starší vůz, si ho drží jen proto, aby překážel. Je důležité najít kompromis mezi různými potřebami a pohledy, místo aby se jedna skupina škatulkovala jako problém.

soumar

Hlavně, pánové, většina zfejkovaných emisí nejsou stará a udržovaná auta lidí, co nemají na pořízení nového (obvykle menší benzínové motory), ale deset let staré silné diesely prémiových značek (Audi, BMW), jejichž druzí, třetí a další majitelé nemají na dražší náhradní díly.
Ekologické efekty budou velké a sociální nežádoucí důsledky pramalé.

Swariner

To je někde takto statisticky podchyceno nebo si to jen myslíte? Nerýpu, ptám se, protože by mě to opravdu zajímalo. Kdysi jsem měl benzínovou Peugeot 206, atmosféra 1,4. Po 14 letech a celkem malém nájezdu (asi 60000), jsem neprošel emisema (ne o moc), přičemž auto ani nekouřilo ani nesmrdělo. Přesto tam byla nějaká závada a po opravě jsem s rezervou prošel. Podotýkám, že STK jsem absolvoval vždy sám, vždy to samé a nikoho jsem tam neznal.

David Peca

To si vybral téma, pan ministr. Jde cestou nejmenšího odporu. Na velké výzvy nemá.

JirKa

Tak me to treba stve hodne. A to mam hepa filtr a snazim se zapinat vnitrni cirkulaci jen kdyz z dalky takove frajera vidim. A od doby co mam dceru me to, ze dycha neci sobeckost, stve jeste vic!

Ondros

Já dávám palec nahoru a rád ve volbách Kupku podpořím preferenčním hlasem.

Swariner

Na šotoušské diskusi je to něco jako rituální sebevražda :-). Dávám zelenýho!

Nose Peak

Sorryjako, ale potkávám na ulici i takový exempláře, že mám chuť volat ne policajty, ale hasiče….

Chronosphere

No ono se taky může stát, že majitelé stanic měření emisí přestanou tuto službu poskytovat,než aby platili nějaké likvidační pokuty. A dál?
Tuto činnost neměl stát nikdy pustit že svých rukou.
Nejhorší je, že z některých aut může jít naprosto legálně neuvěřitelný dým,a jiné,novější,mají velké problémy,i když mají lesklý výfuk.🤔

Franta

Mám znameho automechanika v příhraničním okrese. Kupoval jsem nové auto a registraci do provozu dělali tam. STK jsem delal pres nej. Po cca sesti letech jsem nemel cas zajet z Prahy, kde bydlim, na okres a sel sam na STK v Praze (Dekra nebo TUV Sud). To jsem cumel a muj automechanik taky. Ve velkym technicaku nezapsany tazny zarizeni, byl jsem na kontrole na zimakach, ktery byly na alu discich o rozmeru taky nezapsanem v technicaku. Museli jsme pak shanet od vyrobce prohlaseni o shode nebo co. Takze uz jen registrace noveho auta do provozu probehla na okrese totalne blbe.… Číst vice »

libor

no vidíte, moje auto přihlašovali úředníci v Praze na magistrátu a nezapsali do TP tažné zařízení, přestože dovozová technická (TUV) dodala vše vč. fotek…

Slávek

Mám auto jako druhý majitel. Při přepisu nic, při první STK nic, až na druhém STK zjistili, že mám v TP špatný VIN. Stálo mě to litr.

Swariner

No, to hádám nebudete sám. U tak dlouhého čísla a ručním datlování musí být z proncipu chybovost nemalá…

Swariner

6 roků jste jezdil s koulí nezapsanou v TP? Vždyť koule je napsaná i v OTP, to jste si nevšiml?

DjDD

Mě se stalo přesně to samé. Jestli někdo zvrtal dovozovou technickou nebo to v Praze na registru nezapsali se už nedozvím, protože všechny papíry vám při vydání techničáku seberou.
A nevšimnul jsem si, stejně jako si 2x nevšimli na STK. Ono totiž v těch techničákách je uvedená hmotnost vozíku, i když nemáte tažné, takže ono je to pak trochu matoucí…

Swariner

Jo, já nepopírám, že se to stalo. Mě zase spletli max. počet přepravovaných osob, místo 6 napsali 4, naštěstí jsem si toho všiml a byli schopni to opravit na místě. Co se týče koule, já tahám hodně a u svých aut kouli hodně řeším, proto si toho všímám asi víc. Je to dost velká komplikace, pokud se něco nedejbože stane anebo si toho někdo všimne. V Rakousku mě stavěli při tahání opravdu několikrát a vždycky se koukali na rubovou stranu OTP.

Vojtěch

Mě fascinuje, jak tady různí eko-kdoví co vždycky kvičí, kterak všichni umiráme, protože auta vypouštějí co nemají a nikdo je nehlídá. Nechci popírat, že se podvody nedějí. Jistě že dějí, ale v množství aut je to naprosto mizivé procento, které navíc má na STK/ME nějakého známého, který přimhouří oko. To si vážně někdo myslí, že tihle budou mít utrum jen proto, že se zavede kontrola kontroly? Ale kdepak, těmhle to projde dál, přičemž toto je jediná skupina řidičů, která za to reálně může být potrestána. Ale jediná možnost, jak je odhalit, jsou kontroly přímo na silnicích. To jsou ty kontroly,… Číst vice »

Jan Sůra

Doporučoval bych nejprve nastudovat, kolik textů na toto téma napsal kolega Nevyhoštěný za poslední tři měsíce a zda to je nějaká tisková zpráva. V zemi, kde je ojebávání čehokoliv pro spoustu lidí životním stylem naprosto chápu, že to někomu vadí.

Radek Šindel

Ano, jedná se o malé procento. Jenomže ono je to jak s domácími kotli. Tak jako většina vesnice topí normálně a pak jeden pitomec dokáže zamořit celou dědinu, tak jeden pitomec s vykuchaným DPF dokáže čoudit, jako 1000 běžných aut. Mě fakt zaráží, jak se vůbec někdo najde tu drzost podvody na STK obhajovat.
https://uzdravpriserku.cz/

Air Traveller

tolik prace a peitom takova snuska nesmyslu …

oktavku s biturbem chci. kde se to da koupit?

Kebab

Oktávku s biturbem chcete? Proboha proč?😃

superhero

Pro všechny, co se domnívají, že vlastnit auto je základní lidské právo a je nutné zařídit, aby všichni na něj „měli“. Proč by si ti lidé nemohli koupit skútr, třeba elektrický. To by přece mohla být pro ně alternativa k vlastnění auta, pokud fakt mají tu smůlu, že bydlí v oblasti se složitou dopravní obslužností VHD. Proč nejezdí spolujízdou s někým jiným? (kolik % populace to je? max 10%?)
Dožadovat se za každou cenu auta jen pro sebe je fakt ideologický nesmysl.

Libor

Píše někdo, kdo to má 10 min na metro a bydlí v bytě po babičce, mám pravdu?

Jaaa

Argumentační faul ad hominem. Jasná ukázka úrovně.

Kebab

Zrovna od vás to tedy sedí.

Libor

Když ono tyto řeči na majitele aut jsou fakt strašné. A obvykle přichází lidí, co mají fajn MHD (třeba v Praze) za fajn cenu ( kupón za 3650), mají pocit, že auto není třeba… Ostatním doporučují jezdit na skútru celý rok, na kole či stopem. To jako zdravotní sestra do nemocnice má jít ráno na stopa, když zrovna sousedka v sobotu ráno do Plzně nejede a začátkem prosince se jí v 5 ráno na kole nechce…

bipe

Jenom pro ilustraci, obec Pohořany u Olomouce, cca 14 km od Olomouce. Autobus o víkendu tam jede z Olomouce TŘIKRÁT!!!!
Opakuji TŘIKRÁT!! Mohu se Vás zeptat, jak těch cca 900 obyvatel má například, nakupovat, dojíždět do zaměstnání, k lékaři, atd.???
Vlastnit auto není základní lidské právo, ale ve spoustě případů prostě nutnost.
A jestli chcete vyjmenovat několik desítek obcí jenom v okolí Olomouce do cca 15 km s podobnou „kvalitní“ dopravní obslužností, tak tady bude poměrně velmi dlouhý příspěvek.

Franta

Normálně ve vesnici. Pak by tam třeba zbyly nějaký služby jako pekař, řezník nebo potraviny. Moje matka taky jezdí pro 10 housek a 2 jogurty autem 20 km do Kauflandu. Místo aby to koupila 500 metru od domu v kolonialu, kde to maji o 2 Kc na housce a 5 Kc na jogurtu drazsi. A pri diskuzi mi tvrdi ze zlodejinu zensky z kolonialu podporovat nebude. Ja teda bydlim v Praze, ale chleba kupuju jen treba v https://alfabet.coffee/pages/pekarna nebo v Arctic Bakery, kde stoji treba 100 nebo 150 Kc. Ono potom ten pekar neni jako socka nebo polootrok, co dela… Číst vice »

Kebab

Když tam ty služby už desítky let nejsou, tak opravdu zbývá jen auto a nákup ve městě.

Swariner

Já bydlím na docela velké vesnici, kde krám byl, pak dlouho ne a teď tu zase krám je. Ten shitstorm, který musely prodavačky poslouchat po znovuotevření (a možná doteď) bych nikomu nepřál. Naprosto souhlasím, že pokud chci v obci krám, musím tam pustit chlup.

Kebab

U nás se bohužel nikdy znovu neotevřel, je tu jen malá benzínka. Ve vedlejší vsi znovuotevřel obchod Vietnamčík, to je samozřejmě paráda, protože je tam téměř pořád a hlavně odpoledne a večer.

Swariner

My zas nemáme benzinku, ale s tím se žít dá. Krám ve vsi je supr věc.

Kebab

Jasně, pumpa není nezbytná, zvlášť když člověk nekouří a na benzín mám jen auta. Všechno nářadí včetně pily a sekačky mám na baterky, což má další výhodu v tom, že můžu dělat i v neděli, kdy se u nás sekat ani řezat nesmí.

none

Počkej.. Existuje místo, kde není alespoň jedna benzínka? Autobazar doufám máte…

Swariner

Je to divné, ale přestože katastr naší obce je slušný (cca 35 km2), není v něm jediná benzinka ani autobazar.

Radek Šindel

A on vám to auto někdo zakazuje? Bydlím v malém městě, takže naprosto chápu, že bez auta se na vesnici nehnete. Ale mít auto zároveň znamená také povinnosti. a jedna z těchto povinnosti je mít motor v pořádku. Přece nejde tolerovat silné znečištění ovzduší jenom proto, že chce pár jedinců ušetřit pár tisíc za místního mechanika. https://uzdravpriserku.cz/

Air Traveller

no zakazuje. mistni aktivisti tu tohle jedou uz roky 🙂

Swariner

No tak upřímně, lidí, kteří by zakazovali nebo zásadně omezovali je tu celá řada. Dříve nebo později se vesměs prozradí nějakou sociálně-inženýrskou tezí, o tom, že máte bydlet ve městě a budete mít všechno v dosahu MHD. Anebo že nemáte co dávat děcka na kroužky ve městě, když jste z vesnice a tak…

Nose Peak

A ten autobus třikrát denně nějak brání obyvatelům Pohořan udržovat vozidla v přijatelném technickém stavu?

none

Sloucit se s Olomouci, kdyz nemate penize na castejsi zajizdeni autobusu?

Jan

a den vezmu spolucestujícího ráno ve 4:05 z vesnice, kde lišky dávají dobrou noc- a jsou tam (190 obyvatel), na vlaková nádraží do vesnice vzdálené 7 km? při návratu za 3 dny ve 23:30 je to stejné. V -5°C na kole fakt ne a sníh obvykle není. VHD by byla super, ale poslední bus z města ve 22:30 nestíhám, prvním nestíhám vlak – dojíždění cca 250 km

Swariner

No, vždyť Vám dobře radí – kupte si elektroskútr! A vůbec, co si to dovolujete člověče, bydlet na venkově?

Libor

Správná cesta, jít tvrdě po ME a STK. Dávat pokuty řidičům není cesta, a vůbec, že auto projde, tak přece neznamená, že za rok provozu nemůže dojít k závadě, která zhorší emise nebo technickou stránku vozu. Asi by se tam musel prokázat úmysl, což by opět bylo dost složité… Mně se třeba měsíc po STk utrhlo uložení tlumiče, s tím bych asi STK neprošel a stalo se to..

Kuba1

To je takový problém hlídat si stav svého auta a kdyžtak se objednat do servisu? To ti lidé s auty, kterým z výfuku jde černým dým za kterým nejsou skoro vidět, to ve zpětném zrcátku nevidí? Ale asi to evidentně problém pro lidi je, vzhledem k tomu, že snad každou jízdu autem potkávám 1 nebo více aut/dodávek, kterým nesvítí jedno z předních světel (většinou pravé, ale někdy levé).

Jarda Franta

Kdyby nebyli na STK rozumný, tak tady většina národa jezdí sockou a systém se zhroutí..

David Peca

To nevysvětlíš bláznů.

Michal Bartoníček

Co je špatného jezdit veřejnou dopravou?

Libor

Když jezdí, tak nic, blbé je, když nejede…

Michal Bartoníček

To samé se může stát i u auta. 😉

Libor

Jenže auto jezdí i o víkendu, busy u nás o víkendu vůbec nejezdí…

Michal Bartoníček

Já si myslím, že auto se umí pokazit nezávisle na tom, jestli je víkend nebo středa. 😀

libor

pokazí se různé věci, ale auto vždy jelo, když jsem potřeboval. Kdežto bus na zastávce pátek 17:30 a pak až pondělí ráno 😉

Michal Bartoníček

Všeho do času. 🙂
Ale pořád nevím, proč si stěžujete. Proč by mě měly zajímat vaše osobní problémy? Nedělejte ze sebe chudáka a přestěhujte se někam, kde jezdí autobus i v neděli. 😉

Kebab

Přitom jediný, kdo si tu opakovaně stěžuje, konkrétně na cizí auta, jste vy. Proč by kohokoliv mělo zajímat, že se vám auta nelíbí? Když vám to tak vadí, tak ze sebe nedělejte chudáka a přestěhujte se někam, kde nejsou nebo kde je jich méně😉

Michal Bartoníček

Kdepak. Stěžují si hlavně řidiči. Stěžují si, že čekají v koloně, že nemají kde zaparkovat a podobně. 😉
Navíc nejsem sám. 😉😉

drakula

jj kontroloři budou kontrolovat kontrolory a kdo bude kontrolovat ty kontrolory kontroloru ? neříkala vláda že bude snižovat počet státních zaměstnanců ?

David Peca

A pan ministr udělal inspekci

luba

Jo -přesně tak – založím asociaci (kterých zbytečných je tu spousta ) a budu kontrolovat ty kontrolory???

Michal

Vše směřuje k tomu, že se vrátíme do 17.stoleti, jen jaksi pod dohledem velkého bratra a se zákazem topit v kamnech.

Radek

Je to přeci přesně naopak – posuneme se do 21. století!

Anonym03

Všechny do jednoho pozavírat, záchody jedny. Opravdu neuvěřitelné, co se může dít v roce 2024…

Ondřej Kratochvíl

Možná kdyby se problém začal řešit od správného konce bylo by líp. Kdyby 80% lidi mělo na to si každých 10 let koupit nové auto, neřešilo by se jak ojebat technickou…

JendaVenda

Vy budete volič Komunistů. Pokud nemáte na to, odložit si měsíční 4000 Kč na nové auto, potom jedzdete MHD, protože na auto očividně a hlavně jeho údržbu nemáte.

Libor

Ono třeba na venkově to v dnešní době bez auta není snadné. Rodina, děti atd. A vydělat si na nové, když třeba ještě řešíte bydlení. No nevím. Možná někdy v 55 letech, když už bydlím čistě ve svém, děti dospělé… Pak snad i jo. Ale v 35 letech koupit nové auto, to skoro chce sponzora nebo byt po babičce v Praze 😉

Michal Bartoníček

Proč se ti lidi stěhovali na venkov, když musí pořád někam dojíždět? Jakou to má logiku?

Jan

kam dam v Praze rodinu? za 5 mega? garsonka? ani ta ne

Michal Bartoníček

Tak si z té Prahy odstěhujte i práci a školku a nebudete brečet, že se do té Prahy už nevejdete.

qěcy

Máte na to mzdu? Ne-li, požádal jste o její zvýšení?

Twix

A to řešení by spočívalo v čem? I dneska ma to spousta lidí má ale nedělá to tak, radši si koupí výrazně levnější 5 let staré auto.

Vorech

A co koupit jen nový filtr pevných částic?

Jaaa

Ale jistě. Další, co si myslí, že má na všechno nárok.

Michal Bartoníček

A kdo může za to, že na nové auto lidi nemají?

Nose Peak

Nová Dacia (což je přesně to auto, bez serepetiček, po kterým všichni “vobyčejný lidi” jakože touží), stojí mová 300 litrů. To jest, 10 průměrnejch ČISTEJCH mezd….

Kebab

Bez serepetiček dávno není ani náhodou. Povinnou elektronickou “výbavu”, kterou nikdo nechce a nepotřebuje, mít musí. I proto stojí už 300, navíc v základu. A jako jediné auto v rodině je přece jenom až moc malá.

Swariner

Řešíte detaily. Prostě nové auto jde, i přes poměrně slušné zdražení za poslední roky, koupit za 10 průměrných platů. Jakkoli je to relativní, dostupnost lidových nových aut se dlouhodobě příliš nemění a bude spíš růst, i přes zdražení.

Nose Peak

Tak zrovna ABS a ESP jsou pro české neřidiče požehnáním z nebes, neb většina národa jezdit neumí. Ještě lepší by byl i automat v základu, to je taky bída (i u chlapů). O parkovacích asistentech nemluvě, podélný pakrování se snad v autoškole už neučí nebo co…

Kebab

Zrovna tyhle dvě věci jsou celkem v pohodě, pokud se ESP dá úplně vypnout. S automatem dejte pokoj a kdo neumí zaparkovat nebo se udržet v pruhu, ať jezdí autobusem.

Swariner

Tak zase dáča v holomrazu nebude mít hlídání pruhů a parkovacího asistenta. Z opruzů tam bude tak max start/stop, který (snad) jde vypnout.

Kebab

To je nejspíš pravda, proto taky dostává málo hvězd v Euro NCAP. Start-stop jde zatím snad vypnout všude, stejně jako rychlostní pípák.

Nose Peak

No jo, ale co má dělat ta zdravotní sestra v sobotu v prosinci, jak se ráno dostane na šichtu? Seberete auta lidem, co neuměj řídit, a systém se zhroutí!

Kebab

Zdravotní sestra nemůže být úplná lopata, tak lze předpokládat, že se řídit naučí. Respektive pokud má příslužby, tak skoro určitě bude vyježděná víc, než většina z nás, protože jí nic jiného nezbývá. A lidé, co zkrátka k řízení nejsou kompetentní a při jeho praktikování ohrožují sebe i ostatní, neměli nikdy mít ani auta, ani řidičáky, takže by se jen pomyslné kyvadlo vrátilo zpět do rovnovážné polohy.

Kuba1

Teď někteří lidé si nebudou chtít koupit nové auto i kvůli těm povinným otravným asistentům, i kdyby na nové měli.

Swariner

Ale no tak…

Kebab

Mazda naštěstí pořád umí vypnout všechny nesmysly jedním hardwarovým tlačítkem. Snad jí to i do budoucna zůstane.

OndraS

Jestli tomu dobře rozumím, neschopnost jedněch úředníků šlapat po nedobře odvedené práci techniků nás dovedla k vytvoření další instituce, která bude tu nedobře odvedenou práci kontrolovat, aby ti, co to mají dělat, mohli být neschopní dál?
Vytloukl se klín klínem?

Y.K.

Také mám trochu obavy, aby to jen nepřizvedlo korupční pyramidu. Prozatím budu opatrný optimista, hodně opatrný.

Gajda

Chvilku se budou bát, takže se to asi chvilkově zlepší. Že pokud mu tam přijede dlouhodobej známej projde zase hned se asi nezmění.
Reálně Octavia I a II 1.9 a 2.0 TDi v 999 případů z 1000 regulérně neprojde, a jen tendle model je docela hojně zastoupen.

Kebab

Proč by neměla projít?

Nose Peak

Tenhle koncernovej PD-omyl hlavně nikdy neměl vzniknout…fakt mě fascinuje, jak proti elektromobilům nejvíc brojej fanoušci Konzernu, kterej neumí udělat ani motor, ani převodovku….

Kebab

Nevím jak PD, ale koncern v minulosti vyrobil celou řadu výborných motorů.

Vojtěch

Naopak, taková Octavia projde bez problémů, protože se jí měří emise podle norem, pro které byla schválena a nemá v sobě spoustu poruchových částí typu DPF filtr.

Arthur

Zrovna motory PD mají tak nízkou toleranci kouřivosti, že s tím byl problém i u čtyřletého auta na prvních emisích.
Starý rotačky, pokud jsou bez závad, projdou, mají výrobcem stanovenou větší toleranci, novější TDI s funkčním DPF a bez závad na pohonné jednotce už taky nejsou tak krizový.

Jarda

Fakt by mě zajímalo, proč byl můj komentář smazaný. Můžete použít můj email k jednoduché odpovědi. Opravdu děkuji

Jan Sůra

Zkuste hádat. Jak souvisí Ukrajinci s podvody Čechů na STK a ME?

Kebab

Ukrajinci jako takoví nijak. Jistě ale v důsledku není velký rozdíl, jestli někoho přejede české nebrzdící auto s podvodnou TK nebo ukrajinské nebrzdící auto, které TK mít nemusí. Tím neříkám, že bychom měli hned na hranicích hnát rodiny prchající před ruskými válečnými zločinci na STK, ale ani na západě běžně nemůžete provozovat několik let auta na zahraničních značkách a se zahraniční TK, ME a pojištěním. V Německu musíte auto přeregistrovat tuším do 6, možná dokonce do 3 měsíců.

Sněhulák

Takže podle fotek v článku, mají důkazy proti SME, ale pokutuji řidiče. To je teda logika.

Jiný Petr

👍

Johnny

Myslíte, že technici podvádí u měření z dobroty srdce?

Jiný Petr

Vzhledem k to mu, že SME je neregulovaný byznys, tak klidně. Když se rozkřikne, že na dané SME mají auta často problém, tak tam lidi přestanou jezdit a má po kšeftu.
navíc, když si servis nechá zaplatit opravu auto, tak si přece nevykáže, že to samé auto neprošlo přes emise. To nedává smysl.

Bobik

Asi se budete divit, ale jsou i lidé, kteří se v autech nevyznají a dají auto do servisu, ať jim ho dají do pořádku a projdou TK a ME. Je to běžně nabízená služba. Takový člověk se ničeho nedopustil a přesto dostane pokutu.

Johnny

Tak se mohou soudně bránit, že je servisák podvedl. Prostě jste zodpovědný za stav svého vozidla, proč by zrovna správně fungující výfukový systém měl být výjimka? Když dostanete pokutu za korozi na podvozku, taky se budete bránit, že jste o ní nemohl vědět, protoze se v autech nevyznate a že vas na to meli upozornit na stk?

Martin Verner

Pokutu můžete dostat za přestupek. Přestupkem může být jedině zaviněné protiprávní jednání. To, že auto nesplňuje nějaké parametry, pokud o tom provozovatel objektivně neví a není povinen vědět, nemůže být přestupkem pro chybějící zavinění. Pokud auto pravidelně prochází v předepsaných intervalech kontrolou emisí, jeho vlastní systémy nehlásí problém („grilované kuře“ atd.) a ještě třeba navíc je auto je pravidelně servisováno v souladu s doporučeními výrobce, není jak to zavinění dovodit.
Akorát tu pokutu halt nesmíte zaplatit na místě.

Jaaa

Ale to je furt dokola. Tady je objektivní odpovědnost, zavinění se nezjišťuje.

Bobik

Soudit se kvůli pokutě pár tisíc? K tomu pár desítek tisíc za právníka, abyste se nakonec dozvěděl, že to není servisu jak dokázat.

Korozi podvozku můžete zhodnotit sám (i když i to je subjektivní – povrchová koroze nápravnice nebude problém na žádné TK), ale jak chcete zkontrolovat emise? Pořídíte si domů měřící stanici, abyste mohl před každým vyjetím řádně ohřát motor a změřit emsie?

Johnny

Realita je taková, že naprostá většina lidí ví o tom, že mají podvodné emise, ať už si je zařídili sami nebo přes nejaky šmejdský servis.

Martin Verner

Naprostá většina lidí nemá auto. Ze zbytku naprostá většina řeší emise společně s technickou tím, že si je nechá zařídit mechanikem nebo servisem jako placenou službu, a víc je nezajímá.

nowas

„naprostá většina řeší emise společně s technickou tím, že si je nechá zařídit mechanikem nebo servisem jako placenou službu“ Udělejte to nějak, aby to prošlo.

Jeffer

Na 1000 obyvateľov u nás pripadá 589 osobných automobilov. Takže väčšina, vrátane detí, dôchodcov, zrakovo postihnutých a podobne, naopak auto má.

Bobik

Na to existuje nějaká studie, průzkum nebo je to jen dojmologie?

Leinad

Řidičovi se musí prokázat zavinění. Pokud dneska auto projde s hraničními hodnotami a za necelé dva roky se rozladí, možná pokutu nedostane nikdo.
Ale podvedl technik zadarmo nebo dokonce ze zlé vůle k zákazníkovi?

Tomáš P

Nezlobte se, ale toto nikam nevede…

Co takto zalozit http://www.smrdim.cz – fotit auta co kouri a ty tam sdilet? Ihned by se vse hlasilo na urady a auta povolat na mereni emise?

Martin Verner

Ne, bonzování jako národního sportu bychom se měli opravdu zbavit.

Michal Bartoníček

Obcházení zákonů je taky český národní sport.

Jaaa

Sorry, ale na západě společnost funguje díky tomu, že se obyčejní občané zajímají o svoje okolí. To zase jenom tady budou charaktery zkřivené 40 lety bolševismu tvrdit, že jde o bonzování.

Otakar

Pak by bylo dobré dohledat, kde bydlíte, odfotit si vaše auto a co týden to tam posílat. Uvidíme po kolika týdnech vás přestane bavit jezdit na emise.

Tím jsem jen chtěl demonstrovat, co jste to napsal za hovadinu.

David Peca

Bože, už ne.

Emi

Gratulace, to bude od příštího roku hodně nemotorizované chudiny 🙂 A vlastně se tím tak zvýší počet cestujících ve veřejné dopravě, zvláště v autobusech. Takže WIN WIN. Jen je otázka kolik bude v Inspekci silniční dopravy zaměstnanců. Aby to všechno stihli …

Zrzek

To bych neřekl, problémy budou mít spíš novější auta, kde na vás řídící jednotka napráši závady a budou starosti, právě starší jednodušší auta budou ve výhodě cenou údržby a náhradních dílů.

Emi

Ono je to spíš smutné, že má vzniknou „nová inspekce“, která má kontrolovat něco co má kontrolovat STK. K čemu teda jsou? A kdo bude kontrolovat Inspekci silniční dopravy? Další inspekce? Já na silnici potkat takové hejhuly, tak na ně zavolám Policii, ať se vyjasní, kdo mě vlastně zastavuje.

Kubrt

Smutné to je (stejně jako třeba existence oddělení vražd, s mírnou nadsázkou). Máte nějaký jiný nápad, jak problémy s STK řešit?

Sněhulák

No jo když vláda potřebuje místa pro své kamarády co nebudou muset moc pracovat.

Jaaa

Tak a co? To je jako byste zavolal policii na to, že vás zastavila celní správa. Budete všem pro smích a pokud u toho budete ještě agresivní, dostanete maření úředního výkonu.

Kebab

Přesně tak🙂 Pět let staré “ekologické” downsizingové přímovstřikové tříválcové kat EGR DPF Euro 15f nesmysly budou mít co dělat, benzínová atmosféra a starší nafta v rozumném stavu i nadále projde.

Anonym03

A kolik motorů 1.0 TSI bylo od emisí zatím vyhozeno, chytrolíne?

Kebab

Ono existuje jen 1.0 TSI?

Sněhulák

Podle profesora Vojtíška jde většina emisí za malou částí aut ( pokud mě paměť neklame tak 90% emisí je z 5% aut), takže ten úbytek nebude ani znát. Navíc starší vozový park má volnější normy a tudíž se to do nich vejde, protože byli jejich motory vyrobeny s emisní rezervou, ne naknop jako euro6.
Mě spíše zaráží vaše radost z toho že by po někom bylo šlapáno.

Emi

Tak tu ironii snad pozná každý, ne 🙂 ale pokud se nepletu, tak v ČR máme cca 5 až 6 milionů osobních automobilů, takže při 5 % se dostáváme na cca 300 tis. automobilů. Což není zrovna málo. Nejlepší by byla přirozená obnova vozového parku. Ale je pravda, že klasická inspekce jde cestou nejmenšího odporu a budou je zajímat o výpisy z diagnostiky atd. a řešit drobnosti. Přeci jen budou muset vykazovat činnost. Takže se máme na co těšit.

nowas

„Nejlepší by byla přirozená obnova vozového parku“ Tím se aspoň trochu urychlí.

Kebab

Výborně. Ty tisíce tun zbytečného odpadu, těžbu surovin a emise ze zbytečné výroby nových aut pochopitelně zanedbáme, ty se nepočítají.

Tonik

„Stát plánuje pokračovat také v přímých intenzivnějších kontrolách technického stavu vozidel přímo v provozu ve spolupráci s policií a Centrem služeb pro silniční dopravu. Z ní od 1. července příštího roku vznikne nová Inspekce silniční dopravy (INSID), která bude moci provádět kontroly už bez policie a ukládat pokuty na místě.“
Z ní? Je to TO centrum. Nicméně to hlavní: přijmeme další úředníky – 3x hurá!

Jan Tichavský

Proč tak rychle, až od 1. července?

Jana

To proto-aby jste se mohl lépe připravit a zdokonalit své mimořádné schopnosti při svých hlášeních…………

Ondřej

Kupka je borec. Jen tak dál.

Jan Tichavský

Borec bude až se mu podaří množství těch podvodů snížit aspoň na půlku. Zatím jsem skeptický, protože se k řešení emisní mafie moc neměl.

Dálnice

Vyborne, jen at to nemilosrdne kosí. Tohle melo byt pred 20 lety…

Maara

Ano, proč bychom měli dýchat víc otrávený vzduch, kdy jediným důvodem je to, aby nějaký vychcánek ušetřil za opravy?🫤

Opravář

U článku mě běží reklama na krajské volby pro hnutí ANO. Pane Sůra, tenhle web jde strašně ke dnu, když už i vy děláte reklamu Babišovi. Hnus.

Kubrt

Si zaplaťte předplatné. Nebude vás otravovat reklama a pan Sůra na ní bude (o chlup méně) závislý.

Michal.S

Pan Sůra neovlivní, zda tam bude Konečná nebo Babiš na banneru. Pouze okruhy témat, firem a institucí.

trafopajka

Agenta Bureše rozhodně nemusím, ale víc mě vadila reklama na podvodné investice, co tu na mě onehdá vyskočila, to je už dost za hranou.

Martin

No vidíte, já zase dnes vešel do haly Libereckého nádraží a juknul na mě z plakátu pan Půta s heslem Staráme se o dopravu Liberec – Praha za 68 minut. A vy se hroutíte s Andreje.

Jan Sůra

Malý liberecký Babiš. Zejména svým chováním.

Kubrt

Třeba jezdí brigádně u Flixu, co my víme.

Jan Sůra

https://zdopravy.cz/produkt/jeden-rok-bez-reklam/
Používáme programatické reklamy, kde jde naprosto mimo nás, co se vám zobrazí.

jaroslav.dohnalik

Mně se zobrazují reklamy na další články a to mám předplatné 🙁

Tomáš

Hezké, ba přímo suprové, ale – kdy komenčně začnou řešit hluk z vozies s úmyslně zničenými tlumiči výfuků?
Kdy se budou auta s „homologovanými“ hlučnými výfuky na místě zabavovat, jako ve vyspělých zemích?
Kdy bude možné se jít beztrestně projít večer na Smetanovo nábřeží, kde je to dnes jako ve válečné zóně?

Jiný Petr

Já bych počkal, jak to bude realizované v praxi. Ta osoba, co má kontrolovat SME je úředník na obecním úřadě ORP a není to technik.

Tipl bych si, že není odborně způsobilý posoudit manipulaci s měřícími přístroji.

michalglogr

No největší hluk tam dělají tramvaje, obávám se, že tato trať by ve městě dost chyběla

Tomáš

A to jste na hodiny fyziky chodil kam? Tramvaje tak 75 dB, motorky a krámy „sportovní“ auta 120 dB, výbuchy z výfuků mi hlulkoměr ani nepobral, takže snad nad 160 dB.

hor411

Nemohl byste si udělat výlet někam, kde jezdí 847 (třeba S6) a změřit hluk ve 30st. vedru při rozjezdu do svahu? Docela by mne to zajímalo…

Martin Verner

Jenže překopaná rádobysportovní motorka nebo auto mi pod oknem projede tak dvakrát denně (a ne každý den), tramvaj co pár minut přes den, a co půl hodiny i v noci.

Zbynek

Jasne, kazdemu pred domem jezdi tramvaje. A na chlaupe taky.

Anonym03

Vidíte to, bydlím u tramvaje a ty už ani nevnímám. Za to když projede ksindl s výfukem, nejlépe ve 2 ráno, slyším to velice dobře.

Anonym03

Tyhle věčný kraviny ohledně toho, že je tramvaj hlučná si nech pro soudruha před 40 lety.

Chronosphere

Hluk tramvaje snad odvisí také od stavu tratě ne? Dnes,před 40 i před 80 lety.