pruvodce

Na Sokolovsku proti sobě vyjely vlaky se stovkou cestujících, nikomu se nic nestalo

Incident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnicIncident u stanice Chodov na Karlovarsku. Zdroj: Hasičský záchranný sbor Správy železnic

Vlaky dělilo od srážky 100 metrů, zastavil je automatický systém.

183 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vapch

Nabízím jeden z pohledů na věc: Strojvedoucích je obecně málo. Kraje se snaží dopravu zahušťovat, přibývají vlaky. Do toho je zde léto, kdy se vybírají dovolené. Jsou obecně 3 skupiny strojvedoucích. Jedna skupina přistupuje zdravě k vlastnímu životu, dovolenou plánují včas a dostatečně dlouhou, aby si odpočinuli, přesčasy bere jen v míře, aby je to úplně nevyšťavilo… Druhá skupina se radši hodí marod, nebo si dovolenou „vybrečí“ bez ohledu na provoz… A pak je tu třetí skupina „srdcařů“, kteří zachraňují dráhu a kývnou na jakýkoliv přesčas. Tito lidé odjezdí zpravidla celé prázdniny, jsou přetažení, neodpočinutí, někdy až na hranici kolapsu… Číst vice »

Leinad

A v této MU (nebo obecně u rozjezdu proti stůj) hrála nějakou roli přepracovanost či únava?

Jiří Žajdlík

Nejabsurdnější a nejpomalejší rychlíková trať v ČR. Nové Sedlo – Chodov trojkolejka, ale pro osobní dopravu pouze jednokojejka.
Propady rychlosti v každé stanici a a nucené zajíždění po pomalé jednokolejce do Chodova. Cestovní zážitek……

Vlastimil Kocurek

Tady diskutujeme, a nerozdáváme úkoly.

CEO

Tak co, zachovají se české dráhy stejně jako Leo a vyhodí vyníka na hodinu ? A to si to viník v Leu uvědomil sám, tady je musela zastavit vysílačka …

Leinad

U ČD byl běžný postup sesazení z mašiny (když zrovna nabírali na pozici na kterou má dotyčný vzdělání, tak přeřazení – a to většinou u strojvedoucích je práce v depu), po nějaké době možnost přezkoušení.

Vid

Při projetí odjezdového návěstidla co nejdříve přezkoušení plus odebrání prémií. Na jinou pozici se už nepřeřazuje. Při projetí jiného návěstidla většinou jen prémie. Zvlášt pokud je to jen o pár metrů, tak fira další den klidně jezdi. Ale záleží taky asi na tom, jak dlouho strojvedoucí jezdi a jestli je to jeho první průser. Ten u Lea byl ve zkušební době. Ale moc to nechápu. Pokud by měli dopravci každého strojedouciho, co projede navěstidlo, vyhodit, tak za pár let by neměl už vůbec kdo jezdit. I teď je strojvedoucich stále nedostatek. Pokud to byla jeho první takováto chyba, tak snad… Číst vice »

Vid

I když tady jsem hodně zvědav, jak to projel. Já jezdím jen s LS06 a to bych se musel podívat do příručky, jak se rozjet s přenosem kódu proti Stůj. Nikdy jsem to nepotřeboval. Nevědomky projet Stůj po zastavení jen tak nejde.

Vid

Ale počkal bych si na závěrečnou zprávu DI. Tam mohlo dojít k poruše přenosu kódu nebo poruše VZ. Jedině pokud by měl strojvedoucí bezdůvodně vypnutý VZ, tak by to bylo na vyhazov.

Vlastimil Kocurek

To za vás vyřeší jiní, kteří jsou pověření vyšetřováním. Jakákoliv spekulace je k ničemu.

Gshdjxjx

To je trosku smutny kdyz nevis jak se rozjet s necim s cim jezdis….
A kdyz se rozjizdis na opak.vystrahu tak co? Nebo nejezdis na kodovany trati?
Ono se prosviti tlacitko a pri rozjezdu se musi drzet dokud nezhasne.

Vid

Jezdím s tím na nekódované trati. Nikdy jsem s tím na trati s přenosem kódu nejel, tak jsem to nikdy nepotřeboval, tak si to nepamatuju.

Leinad

Nikdy = ani nezajíždíte do korydorových stanic?

Practicus

To by tam ale musela být ta trať kódovaná

Vlastimil Kocurek

….. však o tom to celé je, že prostě nejsou vhodní lidé s potřebnou koncentrací zodpovědností, etc. nejen přezkoušení, ale psychologické testy na koncentraci.
jak píšte: “ za pár let by už neměl kdo jezdit“ Tím se nedá argumentovat, to je hrozná blamáž. To je jako kdyby si provozovatelé autobusové dopravy dali v zoufalství inzerát: Přijmeme řidiče, řidičský průkaz není nutný.
Projetá návěstidla s následky a bez následků, znamenají to stejné, že ten člověk není schopný vykonávat svou práci, a měl by dostat vyhazov.

Petr

Přijmeme řidiče, řidičský průkaz není nutný. Přesně takové inzeráty se občas vyskytujou. Někdy chtějí aspoň Béčko. Ale znamená to, že si ten řidičák doplní (na náklady budoucího zaměstnavatele) ne že bude jezdit bez něj. Ostatně stejným způsobem se přece přijímá ke dráze, on běžný člověk nemá přece v šuplíku „řidičák“ na lokomotivu.

Vlastimil Kocurek

Daleko lepší by bylo při náboru provádět psychické testy, testy na schopnost koncentrace. Prostě některým lidem to není dáno, těm některým druhým se to zhoršuje např. celoživotním požíváním alkoholu ve velkém. Také chápu, když ten člověk nemá zázemí, třeba se s ním žena rozvádí, nebo zemřela, či co, bylo by lepší, kdyby ČD takového pracovníka v době potíží nechala i s platem doma třeba na měsíc.

Lukáš Chytil

Plácáte tady nesmysly.
Samozřejmě každý uchazeč o licenci MUSÍ mít psychologické vyšetření, bez toho vám licenci nedají + samozřejmě lékařskou prohlídku, jejíž součástí je i pohovor s psychiatrem.

Koloťuk

Trochu poopravím.To,že fíra má psychotesty mnohdy nepomůže těm, kteří nedodržují drážní předpisy.A že takoví jsou, můžu potvrdit.

A. Mikulka

To se ovšem všechno dělá, chytrouši.

Filip

O jaké vysílačce mluvíš ?
Žádná vysílačka je nezastavila…
Takže se běžte zeptat pana mluvčího proč Vám lžou, když je žádný automatický systém nezastavil…..

Practicus

A VNPN Vám nic neříká?

Sycek

Jakym automatickym systemem byly vlaky zastaveny?

Ares

Přes vysílačku.

olda

Jako radiostop? To je opravdu automatický systém 😀

zwi

Vnpn napojeny na gstop?

Mates

Copak je na té koleji, ze které odjel, VNPN?

aaabbb

VPNP.

Filip

Žádným…..výpravčí vůbec nevěděl, že se něco takového stalo…..

JirkaM

Franto, vy budete nejspíš kovaný komunista, že?

sklenář

Apollo 17 napsal, že „to je tam i přenos kodu a stejně nepomohl ani bájný Mirel“. Tak pokud i přesto tento člověk proti Stůj odjel, tak nemá jako strojvedoucí vůbec pracovat, protože je to velmi eufemisticky řečeno superhňup.

Petr

Napsal super laik. Možná blb.

Koloťuk

I napříč ironickemu závěru příspěvku s autorem souhlasim a zajímalo by mě u těch, kteří dávají mínusy,zda – li je podle nich samozřejmostí,že si fíra neplní jednu z nejdůležitějších povinností, která je dána Vyhláškou 175/1995 Sb. a dopravním předpisem D1, které pojednávají o povinnostech strojvedoucího vůči návěstidlům v poloze STŮJ .Bohužel, každé porušení podstaty má za následek příčinu, což na dráze platí mnohonásobně….

Lukáš Chytil

Kdyby si na dráze všichni plnili to co mají, tak nedojde nikdy k žádné nehodě.

Tomas Rybar

Nemáte internet? Pokud jste moc hloupý nebo líný, najměte si někoho, kdo vám to zjistí.

Inženýr

Kamion dnes zablokoval D8 na 7 hodin. Vlak zablokoval trať na 5 hodin. Řidič kamionů se zranil, ve vlaku nikdo. Ale jóo, je třeba na kolejích dodržovat bezpečnost, to bychom se na to podívali, na nebezpečné vlaky. Mrtví na silnicích nikoho nezajímají, tam se nebezpečně jezdit může. A jak píše předřečník, chtělo by to denní seznamy o mrtvých a zraněných na silnicích. Pokud tedy to co jezdí na silnicích, jsou občané stejné úrovně, jako ti co jezdí vlakem. Možná bychom zjistili, že na silnici se umírá častěji. A taková drobná kacířská myšlenka, co i tam řešit nějaký kamionový zabezpečovací systém?

Michal M

2023: na dráze usmrceno 229 osob (což jsou z půlky střety s osobou – většina asi sebevrazi – a z půlky přejezdy), na silnicích 455 (což je včetně ~70 motorkářů). Nevím, jestli přejezdy nebudou v obou kategoriích.
Ve vlaku v roce 2023 nezemřel snad nikdo, letos 4 lidi…

Igor

Chce to srovnávat stejné se stejným
ve vlaku – v autě / kamionu / na motorce
přejetý vlakem – autem / kamionem / motorkou

Jiří Kocurek

Kolik bylo mrtvých běžkařů? Jestli to náhodou není nejbezpečnější způsob dopravy…

Absolutní čísla jsou k ničemu, neříkají nic o využití daného typu dopravy.

Petr

A jak je to u horkovzdušné letecké dopravy ?

Vlastimil Kocurek

Neměl byste něco k dané problematice ??? .
Incident u stanice Chodov na Karlovarsku ???

Vlastimil Kocurek

Ale bylo 150x projet návěstidlo stůj. Tak nad tím přemýšejte navrhněte, co by s tím šlo dělat. Mlžit a bagatelizovat věci nesmyslným srovnáváním to vám jde.

El Barto

Takže hádám, že teď budeme denně několikrát pod články o železnici (!) číst nářky nad chuděrou ukřivděnou železniční dopravou, které všichni ubližují, zatímco si vydržují své posvátné kamiony. Nemám pravdu, pane inženýre jedničkáři Dominiku Halásku?

Vlastimil Kocurek

Lidé, kteří po každém průšvihu na železnici, vytáhnou do boje, že na silnici je to horší, mají především nízké IQ, protože o tom to není.
Myslím, že článek o tom není. Přitom nejaké návrhy, jak zlepšit železniční dopravu nemají, prostě jen vytáhnou do boje.

Vlastimil Kocurek

Lidé zaměstnaní v železniční dopravě by se měli start o bezpečnost železniční dopravy, speditéři kamiónů o bezpečí na silnici. Nevím, proč to spojovat.

Vavrroch

Na silnici je to vůbec džungle a chaos. Žádné přidělování kapacity silnice, žádná odpovědnost za včasné zastavení rušících jízd a parkování… pak se může stát, že černá limousina se vznešeným hodnostářem zastaví ve sledu za nějakou olezlou plečkou, s níž veze pouhý nevolník získané kovy do sběrny – a nikdo pak není pozván na koberec, aby s ním bylo „důsledně projednáno“ nedodržení provozních intervalů. Tohle že je doprava pro 21. století? No není to výzva? Informování o provozních okolnostech je nesystematické a neprůkazné. Příklad: podle tabulí, rozmístěných na obvodu Prahy, se místní komunikace, stanovené jakousi vyhláškou, v zimě neudržují. Tyto… Číst vice »

Jelito

Strojvedoucí má na práci 2 věci. Čumět na návěstidla a zrychlovat/zpomalovat. A ani to nezvládnou.

Tomas Rybar

Škoda, že pitomí minuskáři nedokážou napsat, co z toho není pravda.

Martin

V klidu…mně tu tvrdili, že je to ještě složitější a náročnější než být chirurg anebo alespoň pilot letadla…. Tak v pohodě 😂

Vlastimil Kocurek

Vždyť to píšu, ono nejde jen o to, že ten člověk přijde do práce tak, že už není pod vlivem alkoholu, ale jinak pije a pije, a asi málokdo z nich ví, že pití podstatně zhoršuje myšlení. Tak ještě jednu láhev něčeho silnějšího a budou z nich K O S M O NA U T É.

Vlastimil Kocurek

Mínuskáři neuvažují, jen vyrazí do boje za železnci, aby ukázali kde jinde je to ještě horší a celou věc tak zamlžují. Po těch nemůžete nic chtít. Správně by měli dát návrhy, jak situaci zlepšit, ale to chce přemýšlení.

Vlastimil Kocurek

Někteří neumí asi psát bez chyb, jen číst, ale chápou ten palec dolů.

Radek

Víš, že nikdo není dokonalý?
Kolikrát se stane plno věcí a prostě se prehlidnes..
Ale neměli by se to stát..

Tomas Rybar

No právě. Proto je nejvyšší čas vyloučit nespolehlivý lidský faktor.

Frantisek X

I z programování toho ‚nelidského‘? 🙂

Nose Peak

To mi připomíná ten díl Leteckejch katastrof, kdy piloti řešili poctivě všechny alarmy, který jim v tom kokpitu blikaly a ječely. K tomu jedinýmu důležitýmu, a sice že jsou fakt dost nízko, dojít nestihli…

Leinad

Nemaj alarmy očíslované priority? Já bych čekal, že „blízkost terénu“ bude řvát dřív.

Vlastimil Kocurek

Cože ?????? Onehda jsem sledoval zametače parku, dělal to pořádně, ale jeden papírek prostě přehlédl. Pokud pracujete vy a těch 16 lajkařů, jako zametači parku, potom tomu rozumím, však také berete minimální mzdu.

Michal M

A to 8 hodin denně, v nepravidelném režimu denních/nočních směn se vstáváním v bizarní hodiny, mizerných přestávek, to celé vylepšeno spaním po ubytovnách.
Idioti co si nevidí do huby, by si to mohli tak na měsíc, dva vyzkoušet.

Tomas Rybar

To je sice pravda, ale nenapsal jste, co kromě změny rychlosti vlaku strojvedoucí ovládá. A proč by nemohl být nahrazen automatem.

Skippy

Kdyby mohl byt nahrazen automatem, tak uz je nahrazen.

Nose Peak

Ó, nikolivěk…ve státním to takhle nefunguje…

Vlastimil Kocurek

TAk jednoduché to není.

Martin

To je ale v každé druhé práci….

JGR

vědí do čeho jdou

Jiří Kocurek

O tom dost pochybuju, že mají x let zkušeností ještě před začátkem, aby to věděli _přesně_.

Vlastimil Kocurek

Lékaři v nemocnicích pracují v podobných časových úsecích, často spí v nemocnicích, ale když je v noci probudí k operaci, udělají svou práci perfektně. Proto považuji váš koment za krajně arogantní a hloupý. Navíc za slovo IDIOTI byste měl být z duskuse okamžitě vyloučen.

libor706

by jste měl být z diskuse…..pište česky spisovně

Vlastimil Kocurek

Z Wikipedie: Spisovné jsou však pouze tvary bychom a byste.
Ale nic si z toho nedělejte. Mám trochu (tedy o hodně) vyšší vzdělání než vy.

A. Mikulka

Spisovně je byste, chytrolíne.

Lukáš Chytil

Jo a proto občas v pacientovi zapomenou skalpel, tampón, nebo jiné věci.

John

Tak to nedělej, když tě to nebaví.

Pan X

Vůbec nevíte co ta práce obnáší. Opravdu to není jen o těchto dvou věcech. Je to velmi náročná a zodpovědná práce.

Tomas Rybar

Tak to prosím objasněte. Co kromě změny rychlosti vlaku strojvedoucí ovládá?

Roman

Na YouTube máš spoustu videí od firu které zachycují jejich práci. To ti dá aspoň matnou představu co vše musí dělat.

Martin

No nevím jestli zrovna na to se odkazovat…čest výjimkám, ale většinou tam jsou jen srandičky, zdravení šotoušů, řešení jak a kde se pořádně nadlábnout a v jednom případě dokonce i dokola samá politika…
Hodně pěkná jsou například videa paní nebo slečny Blanky (detailní popis žabotlamu, šatavův faur atd..) ale jinak až na opravdové výjimky je to z mého pohledu viz výše….

Tomas Rybar

Takových videí jsem viděl spoustu (třeba všechny od Andyho). A opravdu jsem neviděl nic, co by nešlo automatizovat za současného stavu techniky. Můžete mě prosím poučit?

Pan X

Protože jezdím u nákladů, tak obecně jsou to nepravidelné nástupy, někdy ráno (např. 2:00 – 13:30), někdy večer (např. 21:00 – 10:00), ale jindy budete mít normální nástup (např. 6:00 – 18:00). Převážně 13. hodinové směny. Tyhle nástupy nejsou pro lidské zdraví nic skvělého, ale „zvyknete“ si. K tomu musíte znát předpisy (hooodně předpisů, ať už interní od dopravce, tak ale i od SŽ, např. D1, popř. D3). Jen předpis D1 má přes 400 stran A4 a cca 4 000 bodů, kterými se musíte závazně řídit, protože jakékoliv porušení jde ve Váš neprospěch. Nemluvě o tom, že k dalším věcem,… Číst vice »

Tomas Rybar

Já s vámi souhlasím, práce strojvedoucího je těžká a mimořádně zodpovědná.
Ale nenapsal jste, jak můžete ovládat jízdu kromě změny rychlosti.
Rád se poučím od člověka z praxe. Kterou vaši činnost nelze automatizovat již při současném stavu techniky?

Jiří Kocurek

„Jen předpis D1 má přes 400 stran A4 a cca 4 000 bodů“

To si ale dráha naděli(a)la sama zřizováním různých výjimek, které bylo lepší opředpisovat než fyzicky odstranit.

Vlastimil Kocurek

Ta většinou nevíme úplně ,co ta práce obnáší, těžká se může zdát tomu, kdo na ní tak tak má, Protože lepší zrovna nejsou.

Vlastimil Kocurek

Ano, už jsme četli, že ten člověk, než zpozoruje návěstidlo stůj, tak si musí zopakovat 4.000 nějakých pokynů. To pak je ovšem chyba lidí, kteří ty pokyny píší.

Marty

Máš bájné představy o této práci tak raději pomlč

Vlastimil Kocurek

Zvláště pod vlivem alkoholu.

Petr

Nomen omen.

Vlastimil Kocurek

Přesně a ještě aby nestrhli TV. Ani to se občas nepodaří.

Practicus

Bohužel na tratích s ETCS tento postup hatí čumění do displeje etcs

Harvánek

A už jste se na lokomotivě alespoň někdy vezl? Nejspíš ne, protože o práci strojvedoucího nemáte ani ponětí. Nedávno tady se čertil jeden s (ukončeným?) základním vzdělání, že by se rád stal strojvedoucím, ale všude ho odmítají.

král j

Jakým způsobem ty cestující z širé trati evakuovali?

Chleba Nakup

Skokem na trampolínu pod náspem 🙂

Starej

Zivoty ohrozujici stav zeleznic pod taktovkou vlady a ministerstva. Situaci bohuzel nezlepsuje ani zalostny stav mentality zamestnancu zeleznic. A ano pocita se do toho i sprava zeleznic !

růža

Starej, tobě ti zas nedala stará. Tak to tady neřeš.

Vlastimil Kocurek

Primitivní komentář – no to je vaše vizitka

Michal M

Zato tvoje mentalita (ať už to znamená cokoliv) je přímo hvězdná…

Michal M

Čoveče, nevím co přesně na tom nádraží děláš, ale že vidíš konce bych ti už nevěřil.

Jiří Kocurek

Ty předsudky… dokážou člověku otrávit život.

Martin

Chtěli jsme se jen pozdravit, říkali strojvedoucí…

Vlastimil Kocurek

Nejlepší koment dne. :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

jackbrno

Co to má společného s nesoukromníkem nebo soukromníkem, že někdo přehlédne návěst?

Apollo17

A to je tam i přenos kodu a stejně nepomohl ani bájný Mirel.

Petr Šimral

On je na Panteru MIREL?

Kandelábr

Ano, je

Fanda Šmanda

Nikoliv, není. Na obou mašinách je LS06

Apollo 17

Panter má Mirela, Shark měl Mirela, po instalaci ETCS má LS 06.

zwi

Samozřejmě. Panter i žralok. Až liška dostala LS06.

Filip

Špatně….ta Pesa už má taky LS06

Marty

Ano je Petře.

Filip

Dobrý večer
Ano pane Šimral, je tam Mirrel
Kdyby jste chtěl vědět jak se to tady u nás opravdu stalo, tak se zeptejte mého otce, už jsem mu vše pověděl, já už pravdu znám, a je to k zblití….jak nám lžou a dělají z nás debily…….
Jinak moc děkuji za nabídku, možná si jí ještě nechám projít hlavou
S pozdravem Lembacher Filip

Ares

Nic hloupějšího vás nenapadlo?

Geralt

No a s ETCS by se stalo to samé – vlaky by vyjely proti sobě, a zastavil by je automatický systém.

Petr Šimral

Mýlíte se. Vlak by z nádraží v Chodově za návěstidlo vůbec nevyjel a vlak od Nového Sedla by úplně normálně vjel do nádraží po své vlakové cestě a tady by nebylo o čem diskutovat.

Jiří Kocurek

A Drážní inspektoři by neměli co žrát 😀

zwi

To asi nehrozí. Stále bude spousta tratí bez ETCS. SŽ to navíc podpořila vymyšlením jakési zprzněné verze ETCS, která za ušetření možná 10% celkových nákladů, ztratí 99,9% své funkcionality (dopravcům ušetří 0% nákladů). Dokud se mobilka nenaučí zorientovat už při posunu, nepůjde i v dopravnách s L2 zabránit mimořádnostem při odjezdu výchozích nezorientovaných vlaků v módu SR (celkově je SR a potlačení bezpečnostní díra).

R.D.

Pracuje se na tom.

Jiří Kocurek

Jo, ale jak to udělat, aby se mobilka našla hned po zapnutí?
GPS umí zarušit kdokoliv kdo chce a za pár stovek. Podvrhnout polohu jde taky, je to složitější, ale pro tyto účely příliš zranitelné – GPS tedy ne.
Šla by použít triangulace z vysílačů GSMR? Podvrhnout tohle je sice v silách jen některé rozvědky, ale jak je to přesné…

zwi

Nic o najití hned po zapnutí jsem nepsal. Stačí číst balízy pod sebou, během posunu do perónu (číst MIBy pod sebou v režimu ARR umí i AVV, pokud bylo před tím aktivováno). Ta krabice ETCS co máme na stanovišti totiž hučí pořád stejně, i když jsem v posunu (z nějakého důvodu se odpojuje od RBC), takže by u toho ty balízy číst mohla – pro určení polohy a připravení se na start mise. Například pokud dojedu do Rájce a přejdu, tak si mobilka zvládne odečíst pozici druhého stanoviště a zobrazuje km polohu. Přesto odjíždím v SR. Při spojených jednotkách, když… Číst vice »

Jiří Kocurek

Díky za detaily a souhlasím, že v takévém případě fakt mohla.

Já mířil spíš na jednotku/loko, která byla přes noc „studená“ na tom samém místě a OBU byla vyptnutá.

olda

CMD?

Dušan

Jenže ono to tak vůbec není jak popisuje zwi, protože mobilka čte balízy samozřejmě ve všech módech s výjimkou poruchy (SF), bez napájení (NP) a izolace (IS). To znamená, že na síti SŽ ve většině případů dohlíží aspoň při startu mise neprojetí Stůj. Důvod, proč při známé poloze v 99,99 % nelze místo SR rovnou odjíždět ve FS nebo OS je ten, že na síti SŽ je brána celá stanice jako automaticky nedůvěryhodná, resp. umístění balíz podle pokynů pro projektování neumožňuje spolehlivě aspoň na hlavních staničních kolejích a předjízdných když odmyslím maninulační říct, že poloh vlaku je OK. Jinde ve… Číst vice »

zwi

Výsledek je ale stejně takový jaký jsem popsal. Stejně tak co jste napsal nijak nevysvětluje proč si mobilka v posunu (nebo SL) nenačte km polohu z projetých balíz a dále nepočítá s pomocí dopleru a otáčkových čidel. Ono totiž už jen ta km poloha umožňuje, že po nechtěné aktivaci SR, přestože návěstidlo nedovoluje jízdu, aktivuje nulovou rychlost v SR. Proč se musí v posunu odpojovat od RBC. Nebo proč si mobilka druhé jednotky v SL cestou nenaladí RBC podle projetých balíz a je potřeba po přejití změnit úroveň a zadat číslo RBC, když obráceně se z L2 do LS přepnout… Číst vice »

Dušan

Na věky věků asi ne, ale aktuálně na koridorech je všude 1.1 teď po upgradu z 1.0 proto, aby tady mohly jezdit vozidla dle BL 2 z roku 2007 nebo kolik – to jsou třeba Traxxy Metransu mj.
A i kdyby se náhodou za 100 let udělal upgrade na 2.0 a vyšší tak stejně se nic nezmění, protože by se musela překopat celá logika důvěryhodnosi stanic – to znamená všude by se musely najednou přidat nebo přeusnout balízy – to je prostý fakt, bohužel.

zwi

Je opravdu smutné, že investujeme do nového VZ miliardy, abychom z něj udělali paskvil, příp. nevyužili všechny jeho funkce. Myslel jsem že právě i metrans se rozčiloval nad tím, že bude na MS2 OBU měnit, právě kvůli zastaralé verzi.

Dušan

To chování, co popisujete mi přijde dost zvláštní, minimálně přechod SL >> LS není sice dneska definován, nicméně to automaticky neznamená, že integrátor na vozidle se rozhodne, že se druhá jednotka přepne ze SL do LS a takových věcí je víc.

F. K.

Nesmysl. Proč něco píšete, když o tom zjevně vůbec nic nevíte?

Marty

Protože je to hňup

jackbrno

Na to jsi přišel jak? 🙂

Cupra

Do švestek

Petr Šimral

Nečtěte jenom titulky…
Potkaly se dva vlaky národního dopravce.

Jaaa

Ale vznikla škoda cestujícím, kteří by dávno chtěli být jinde…

Ares

No a?

noerf

To je jedna z věcí, které železnice dlouhodobě neřeší ani řešit nechce.

Jiří Kocurek

Máte mít sklady na měsíc výroby a měsíční výrobu na skladě a nebo při stávce zkrachovat. — šotopožadavek na firmy.

Frantisek X

Jak to souvisí třeba se zastavením provozu na pět hodin, když nedošlo ke srážce vozidel? Je-li vše tak hlídáno, mohlo by šetření proběhnout ze záznamů, a vlaky (nebyly-li poškozeny) pokračovat v tom, k čemu jsou určeny. Namísto estrády s ‚vykládkou‘ 100 lidí…

Pezos

Společná je mentalita „hodina není žádná míra“ (nebo-li variace §8 „zpoždění k cestování prostě patří“). Když ji aplikujete na nákladní dopravu, vyhraje kamion. Když ji aplikujete na šetření mimořádnosti, stojí se 5 hodin.

Romanero

Při zpoždění nad stanovenou mez máte evropské právo na návratek jízdného.

xyz

Zcela neuvěřitelné pro mě bylo, když jsem se ve zprávě Drážní inspekce o události od stanice Boří les ze dne 22. 9. 2021, kdy z vlaku vypadl nezajištěnými dveřmi průvodčí a na místě zemřel, bylo v oné zprávě uvedeno, že způsobená škoda byla 0 Kč.

Jako by lidský život neměl žádnou hodnotu (a to i kdyby ve výši odškodnění pro pozůstalé).

Viz str. č. 3 https://di.gov.cz/files/uploads/Zpravy/MU/DI_Bori_les_210922.pdf

Dave

Jak byste ohodnotil nebo vyčíslil cenu lidského života? To nejde. Škoda a ztráta na životech či újma na zdraví, jsou ve statistice odlišné položky.

xyz

Jednu možnost jsem napsal – ve výši odškodnění od ČD pro pozůstalé.

dzejejc

Ale jde… Zdroj Česká justice.
„V České republice je hodnota zmařeného (neskončeného) lidského života při absolutním vyřazení ze všech sfér společenského zapojení stanovena na 400násobek průměrné mzdy za kalendářní rok předcházející roku, v němž se ustálil zdravotní stav poškozeného. Aktuálně se tato částka pohybuje okolo 13, 3 mil. Kč.“

Tomáš M

Série pokračuje?….doufám, že skončila

Martin Uxa

Ta neskončí dokud budou vlaky jezdit.

Jiří Kocurek

Ale má smysl mít zabezpočovačku a snížit tak riziko chyby, aby se nestalo jako v Řecku před pár lety, či před mnoha léty ve Stéblové.

Cupra

Série pokračuje od 6. června 1839. Ale šušká se, že už ta série bude končit. Tak se třeba dočkáte.

Tomáš M

A něco k věci nemáte?

Jiří Kocurek

Někdy kolem poledne, cca 6 hodin po jízdě prvního vlaku na území dnešní ČR. Strojvedoucí byl angličan, dráha pana císaře.

Mariscal Mariano Santamaria

Nebyl včera někde podobný incident někde nebo se pletu?

Petr Šimral

To už bylo předevčírem…

P_V

Kdyby před pár lety neblbli s rekonstrukcí nádraží a zřídili zastávku na dvoukolejce, tak se toto nestane.

Petr Šimral

Sdílím s Vámi i jako bývalý občan Chodova stejný názor, ale je výrazně menšinový. 300 metrů navíc je prostě 300 metrů a za ty prostavěné investiční peníze a náklady na provoz mnoha štíhlých výhybek mohla být provozována MHD od Lokte po Vřesovou zdarma po mnoho a mnoho let…
A to vynechávám, že bylo možné dosáhnout i úspory na jízdní době vlaků.

udavač

No, když vezmu v potaz všechnu tu kritiku, jak na lokálkách jsou zastávky v polích daleko od vsí, a ten oprávněny povyk související s ODSunem nádraží v Brně, tak se vůbec nedivím, že takový hloupý nápad v Chodově neprošel, a chodovským cestujícím jejich nádraží (i s nedalekou hospodou v Nádražní ulici) srdečně přeji

jackbrno

Na odsun nádraží v Brně žádný povyk není, natož oprávněný… Kdo by bránil vzniku moderního nádraží s konečně dostatečnou kapacitou a rovnými peróny, jen zoufalec.

Jiří Kocurek

Tak ono by se dalo přestavět i to součané, když už musí Tesco k zemi, abychom to měli šalinou na vlak blíž.

Flatt1

No, jen aby nebylo překvapení, že přímo uprostřed nového brněnského nádraží budou kolem peronů jezdit jeden za druhým nákladní vlaky…na vizualizacích jaksi nejsou a mám podezření, že tenhle fakt není všeobecně znám.

Rodney

Ještě že v Pardubicích, Plzni, Olomouci či snad Ostravě přes nádraží žádné nákladní vlaky nejezdí…to jen v Brně budeme mít světový unikát.

xyz

– Dostatečnou kapacitu to mít nebude, zejména v kombinaci přímětských, dálkových, vysokorychlostních i nákladních vlaků.

– Moderní nádraží může vzniknout i jinde než v odsunuté poloze.

– Wien Hbf. nemá zcela rovné peróny = je/není to moderní nádraží? 🙂

Frantisek X

Konečně moderní nádraží – na které se půlka lidí vyprdne a pojede raději autobusem od Grandu, protože každý přestup navíc je opruz. Jenže jsme se nepoučili a děláme to pořád. Pak se divíme, že máme plné silnice. 300 metrů navíc je pro pěší až až, natož 800.

Bram

Stejně moderní jako odsunuté nádraží může vzniknout na místě současného hlavního nádraží, tak nekecej nesmysly a navíc ještě k tomu nelži.

xyz

Reálně jde přinejmenším ve druhém jmenovaném případě o zcela jiné rozpočty, kdy přesun by nenastal.

Bram

Úspora na jízdní době vlaků by nebyla ani jedna minuta, spíš tak třicet sekund, což je dobré tak leda na krácení zpoždění. Ostatní už se nejednou probralo a chybné závěry o výhodném řešení v podobě zastávky na přeložce v Chodově vychází především z toho, že dotyční navrhovatelé tohoto řešení hromadnou dopravu téměř nevyužívají. Není těžké zjistit, že lidé většinově dávají přednost docházce na vlakovou zastávku oproti návazné autobusové lince. Takže přivítají zkrácení docházkové vzdálenosti mnohem více, než aby návaznou autobusovou linku měli třeba zadarmo, což by asi nejspíš neměli. A to ještě raději neuvažuji, že by okolí zastávky na přeložce… Číst vice »

Apollo 17

Větší úspora jízdní doby je jezdit s rychlíky mimo Chodov(jako v minulosti a také včera při MU). Při zrychlování tratě pod Krušnými horami je žádoucí po Duchcovu nezastavovat i v jednom Chomutově, Prunéřově, Chodově, Kynšperku, aby „rychlík “ nezastavoval každých 5 minut.

Bram

Ten rychlík je fakticky takový mezikrajský spěšňák (prodloužený z ÚnL bezzastávkově do Prahy) a nemá smysl si hrát na cokoliv jiného, byť vlak bude stále označen jako rychlík. Traťová rychlost je nízká, jsou zde samé TONTR, které ani po modernizaci nepůjdou odstranit. Takže nepatrné zrychlení za cenu značného prodloužení docházkových a dojezdových vzdáleností považuji za kontraproduktivní. Nikoho tím do vlaku nezískám a mnoho lidí naopak ztratím.

xyz

Každých 5 minut to není. Záměrně nadsazujete.

Chomutov bude za pár let v tomto ohledu vyřešen.

Nezastavování zejména v Kynšperku by bylo hodně nelogické – zejména když jde o vyloženě koncový úsek té linky.

F. K.

To už by nemuseli stavět zastávku žádnou, protože někam na haldu by se nikdo netrmácel.

P_V

Už takhle je to nádraží už hodně zastrčené.

Bram

Jak jste na to přišel?!?

Jan Tichavský

Přitom normální řešení by bylo poslat jeden z vlaků zpět do stanice, kde se měli křižovat a pokračovat dále s cestujícími a mírným zpožděním, ani hasiči by nemuseli evakuovat 100 lidí na širé trati. Jenže železnice si musí vždycky odbýt to vyšetřovatelsko-byrokratické kolečko a zastavit provoz na několik dalších hodin, protože takhle se to dělá vždycky a cestující jsou až na posledním místě.

Jan

I Vy heretiku, Vy byste chtěl efektivní železnici?
Něco ve smyslu, že by si DI stáhla data z černé skříňky vlaku/lokomotivy včetně kamerových záznamů, provedla výslech strojvůdce na dálku po skončení směny a do pár minut od takové události by se jezdilo?
Neslýchané…

udavač

Ale slýchané a vídané – jenže v dávnější minulosti, kdy by to šetřil a prvotní šetření organizoval prioritně náčelník stanice sloužící v místě, a i sběr podkladů pro další šetření revizory bezpečnosti by zajišťoval on, takže aspoň ostatní doprava by do hodiny jezdila: ty vlaky by po dohodě (i telefonem) s RBŽD stáhli do stanice a i za ty staniční zamšstnance, kteří by na vzniku snad měli nějaký vliv, by se hned sháněla nějaká náhrada (také obvykle relativně snadno dosažitelná).

Michal M

Máte velmi kreativní přezdívky, tak vám držím palce, ať vám tentokrát vydrží co nejdéle…

zwi

Každý výjezd je velký kšeft. To si nikdo nenechá ujít. Proto nehrozí, že by někdy mohlo dojít ke zlepšení. Že by snad cestující byli tomuto ušetřeni. Tak jak to zvládá např. každá MHD.

Nose Peak

Mluvíte jako člověk, který nikdy nedržel v ruce největší symbol moci, jakŷ kdy lidstvo vynalezlo – kulaté razítko….

Jarda

Máte naprostou pravdu, situace, která se dá vyřešit během 30 minut, protože jak zabezpečovací zařízení, tak vlaky mají vše nahrané a stačí vše pouze stáhnout, tak drážní inspekce z toho udělá bramboračku na více než čtyři hodiny. Cestující až na posledním místě, hlavně že si tam nějaký strejda udělá fotku.

zwi

I když se vyšetřuje bez DI je to na X hodin.

Frantisek X

S týmž zdržením všeho okolo?

Jan Kučera

V zásadě s Vámi souhlasím. Jenže nejvíc času trvá, než se na místo dostane někdo, kdo je schopen záznamy stáhnout. A pokud má Drážní inspekce garantovat nezávislé šetření, tak u toho prostě být musí, tedy tam musí dorazit. Protože jinak by šetření nemuselo být nezávislé, protože by se nedala vyloučit manipulace s daty.
A mimochodem, občas se stane, že záznamové zařízení, které má zaznamenávat, prostě nefunguje. Takže před obnovení provozu je vždy třeba zjistit, jestli vše bylo funkční, protože pak se data už zachránit nedají.
Pokud máte konkrétní nápady, jak výše zmíněná rizika eliminovat, sem s nimi.

Nose Peak

Kdyby tak někdo vynalezl technologii, která by uměla posílat informace nějak vzuchem, jánevím, pomocí rádiových vln, třeba….

Jan Kučera

Tak pokud to provozovatelé nechají do vlaků nainstalovat, není problém…
Já jsem myslel, jak to zařídit dneska s tím, co existuje v provozu.

Frantisek X

Méně centralizace. Možnost stažení dat na dálku. Ještě něco, co ‚nejde‘?

Jan Kučera

Ano, toto dneska nejde. Tedy to problém neřeší. Co tam máte dál?

A. Mikulka

Ve skutečnosti jezdí DI ke zlomku mimořádností.

Jiří Kocurek

Normální řešení by bylo, aby ho zabezpečovač zastavil ještě před STŮJ a pak by se jelo dál.

František

Já bych těm lidem co čekají na hasiče i vypnul klimatizaci.

Romanero

A test na alkohol a drogy si mají oba strojvedoucí udělat vzájemně nebo?

Apollo 17

Testy dělá při MU policisté.

Frantisek X

Nejbližší policie je vzdálena pět hodin cesty?