pruvodce

Námluvy Škody s Talgem prověří evropský úřad. Na českou firmu si stěžují menšinoví akcionáři

Nové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: RenfeNové rychlovlaky Avril Talgo S-106. Foto: Renfe

Nezávislý orgán prověří, zda nedošlo k manipulaci na akciovém trhu.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Sem ti poslal takový ty notičky, rozumíš?

Martin

Rikal jsem, kupte to…

Pája

Přesně. Akcionáři chtějí své akcie prostě prodat a něco z toho prodeje získat. Ne tanečky okolo. Jasně, ŠP má zkušenosti z minulosti s jednáním s ČD a doufá, že to ukecá i jinde. No, tak asi vítr Máchale.

Pavel Kopeček

Někde jsem četl, že Škoda chce nahlédnout do účetnictví Talga, ale Španělé jim to nechtějí dovolit. Proto takové tanečky okolo, prostě nechtějí koupit zajíce v pytli.

SYN

No zatím se vyjádřili (co skutečně chtějí si netroufám odhadovat) že koupit nechtějí, ale rádi by spolupráci… pochybuji že by šlo o důsledek „nakouknutí do účetnictví“.

Martin

To je samozrejme logicke…

Addams

TALGO ma bohatou minulost, ale v soucasnosti ma i vyrazny problem s kvalitou i dochvilnosti:
Porucha uvěznila 500 lidí v tunelu, kvůli horku rozbíjeli okna. Válka Renfe s Talgem se stupňuje ( https://zdopravy.cz/porucha-uveznila-500-lidi-v-tunelu-kvuli-horku-rozbijeli-okna-valka-renfe-s-talgem-se-stupnuje-214796/ )

SYN

Žeby nastala situace kdy budeme moct říct Škodě (Schadewerke Pilsen) „sorry, měli jste si to líp ohlídat právníkama“?
Pro mě by to rozhodně mělo nádech spravedlivé odplaty…

Jiřik

Pravděpodobně dělostřelecká příprava na odprodej celé společnosti a zrušení značky Škoda pro železniční techniku. Ochrannou známku Škoda totiž už vlastní Škoda Auto, která ji od PPF (vlastníka Škody Transportations) odkoupila v roce 2022 – ŠT si tu ochrannou známku už pouze pronajímá, licence jí vyprší v roce 2029. Zanedlouho se možná dozvíme, že ta značka už vlastně nemá moc velký význam ani hodnotu, musí odejít do historie.
¯\_(ツ)_/¯

Tom Matto

Tak znacka ma vyznam a hodnotu pro noveho vlastnika a je jasne, ze po 2029 ji plzenaci vyuzivat nebudou. Jako ze o taneccich okolo Talga vlastne nevime nic, tak jedine co si troufnu tvrdit, ze nejsou motivovane tim, ze PPF nedokaze vybrat nebo vymyslet novou znacku. Talgo se svymi rychlovlaky by dobre zapadlo do portfolia Skodovky. Proc se PPF nesnazi prebit Madary a Talgo koupit asi nikdo krome PPF samotne jiste nevi. Mozna ze situace Talga neni zas tak ruzova, mozna ze PPF vi, ze spanelska vlada madarskou nabidku neschvali a akcionari Talga budou radi za Skodovku, mozna oboje. Kazdopadne… Číst vice »

bublina

Tady budu možná vařit s vody ale:
PPF kupovala Škodu, když byla v červených číslech, udělal restruktualizaci, změny a teď nabírá zakázky ve velkém. Dle mého to bude naducaný balíček neštěstí, který bude na prodej. A právě proto, že Talgo je značka a sedne do portfolia „transportu“ od vysokorychlostky přes pantery po tramvaje, tak by se to asi dost lépe prodávalo.
Ale to je jen má spekulace

Vlastimil Kocurek

Jako nejrozumnější bych viděl veto španělské vlády na oba uchazeče.
Ať zkusí Škoda, když je tak silná, podobnou akci v Japonsku. Tam by to trvalo jeden den, protože Japonsko požadje seriozní zemi a seriózní firmu, a to u nás není ani jedno. :):)):)))))).
Škoda by chtěla stavět vzdušné zámky, ale je to outsider, navíc s otřesnou minulosti po roce 1989.

libor706

Tak tentokrát hluboce smekám před Vaším pravdivým komentářem.

Miloš

Koukám, že jste znalec.
Jaká otřesná věc se vinou Škody po roce 1989 stala?

Skippy

388, ale ne kazdy ve Spanelsku o tom muze vedet.

jira.h

co to je 388 a co stím má společného Škoda jestli myslíte lokomotivní řadu

MOS

Asi myslí Zátopky 380.

Jan Sova

Převzetí Vagonky ve Studénce taky budilo emoce….

Jiří Kocurek

Až do roku 1989 byla řada 362 plně srovnatelná s tou nejlepší světovou produkcí (200 km/h, 5000 kW) … no a pak už srovnávání zakázat němohli.

BND30

Já jen aby bylo jasno, nemyslíte tou řadou 362 škodováckou 362 ? Že ne ?

Jaaa

To byla ironie…

SYN

Takto, srovnávat se dá ledacos, jen je potřeba říct výsledek… třeba „rychlost a výkon mají ti kapitalisti zhruba o 50% vyšší, ale my už před deseti lety zkoušeli podobný prototyp!“

Addams

Nevim jak 471, ale 951 a 671 ZSSK jsou dost velka tragedie – kazivost je dost velka. Okoli Bratislavy spoleha prave na ne pritom pomalu uz neni dne, ze by nejaka souprava neklekla a pak se rusi kvuli 1 EMU 4 – 10 vlaku za den bez nahrady. 🙁