pruvodce

Nový přeshraniční expres. Švýcarské dráhy spustí linku podél Rýna

Jednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBBJednotka Stadler FLIRT Evo pro SBB. Foto: SBB

Linku spustí po rozsáhlé modernizaci trati na německé straně. Má přilákat lidi z aut.

Odebírat
Upozornit na
guest
7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Twix

Vzpomínám jak jsem tam v roce 2011 jel s DB Regio, na RE vlacích staré klopidlo řady 611, na RB „velryba“ řady 641. Švýcarský Pendelzug, který kolem mechanických návěstidel přijel na tu jedinou zadrátovanou kolej stanice Waldshut, jako by tam ani nepatřil.
Přijde mi škoda že pořád všechno končí v Basel Bad, odkud jede na hlavní nádraží jen S6 po půlhodině (pokud se nic nezměnilo), jinak je potřeba jít na tramvaj.

xyz

Ne, (zatím) se nic nezměnilo – pořád konečná v Bad Bf.

Mmch. do Waldshutu teď je druhou sezónou výluka mostu přes Rýn, ty el. vlaky tam dočasně nejezdí.

xyz

Jsem zvědav na cestovní dobu St. Gallen – Basilej ve srovnání s (byť s přestupem) trasou přes Curych.

Mmch. 2h takt (mimo špičku) je na švýcarské poměry dost málo (na ně je vcelku málo i ten 1h takt, byť mezitím proložený couráky jedoucími jen v části trasy).

Nicméně tyto spoje budou nad rámec, anebo namísto, stávajících spojů Basel Bad. Bf. – Schaffhausen – Singen?

Jan

Až opadne voda…

Jiří Kocurek

https://www.hydrodaten.admin.ch/en/seen-und-fluesse/stations/2289

Rýn v Basileji je sotva v půlce prvního stupně a dle přepodvědi se k němu jen přiblíží. (haluz odkaz, že to google našel hned a přesně)

Jan

Dobrá zpráva pro švýcarskou a německou dobrou správu…

mgr.pavel

„(SBB) zahájí v prosinci 2027 ..“