pruvodce

Pád cen ropy je vidět i u stojanů. Nafta stojí už i méně než 32 korun za litr

Čerpací stanice. Ilustrační foto: IADE-Michoko / Pixabay.comČerpací stanice. Ilustrační foto: IADE-Michoko / Pixabay.com

Nafta nyní stojí stejně jako před zrušením slevy na spotřební dani.

Odebírat
Upozornit na
guest
117 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamui

Benzín a nafta jsou zvláštní komodity. Kromě té anomálie z jara 2022 se jich vysoká inflace téměř nedotkla. Stejně tak mi přijde zvláštní, že spotřební daň je pevně stanovena zákonem, a není například automaticky pravidelně navyšována o inflaci.

PetrH

Přesně tak. Před 20 lety byla spotřební daň na benzín jen o korunu na litr nižší. Co od té doby inflace nebo ceny stavebních prací, když autíčkáři mají stále málo dálnic.

01.10.2022 12 840 Kč/1000 l
01.06.2022 11 340 Kč/1000 l
01.01.2010 12 840 Kč/1000 l
01.01.2004 11 840 Kč/1000 l

Nafta je dokonce ještě levnější:

01.08.2023 9 950 Kč/1000 l
01.06.2022 8 450 Kč/1000 l
01.01.2021 9 950 Kč/1000 l
01.01.2010 10 950 Kč/1000 l

Air Traveller

koukam, ze nekteri lidi se doslova tesi, a privolavaji dobu, kdy jsme vsichni sedeli na pozadi doma a za hranice se podivali dvakrat za zivot.

Martin

Jak to s tim souvisi?

Air Traveller

dost uzce 🙂 kinder altivisti tady volaj v podstate po zakazu / omezeni cestovani, peichazi s “resenimi” , ktera by ve svem duskedku konec jakychkoli presunu znamenala 🙂

Jan Tichavský

To tady nikdo nepíše. Vidím jen to, že ta daň je fixní skoro jak cena lítačky v Praze a hodnota neodpovídá době po započtení inflace. A podle mě je správné započítávat negativní externality pro pálení uhlovodíků.

Dan

Proč taková slova, nemyslím si, že někdy dojde k výraznému omezení cestování z důvodu, že by na to lidé neměli. Pouze budou více motivováni více využívat udržitelnějších způsobů dopravy.

Air Traveller

a jake jsou ty udrzitelne zpusoby cestovani,?

nekdo tady chtel vvpodstate zlikvidovat iad jezdeni znekolikanasobenim ceny takove cesty po republice, treba do brna.

jak by se oak ti mene majetni do toho brna dostali?

Dan

V Chorvatsku a Itálii se také platí mýtné pro IAD ve výši zhruba 2Kč/km a funguje to. To by pak méně majetné motivovalo k cestě vlakem. Nyní je mnohdy situace opačná a hlavní argument lidí citlivých na cenu bývá, že udržitelnější železniční doprava je dražší, než cesta autem.

MartinS.

Chorvatsku to ale nikoho k cestě vlakem ze Splitu do Zagrebu nemotivuje. Ostatně to je vidět na množství vlaků. Motivuje je to maximálně ke koupi předplatného se slevou 21,74 %, aby stál kilometr jen 1,37 Kč a nebo k cestě po staré silnici, která se neplatí.

Dan

A co autobus?

digi

Máte pravdu , elektrické auto záhadně hranice nepřejede… ani pěšky se překonat nedají.. jen prostředkem poháněným benzínem…

Air Traveller

mene majetni si jeste dlouho draha elektro auta kupovat urcite nebudou.

jako ze pujdou pesky z prahy do vidne? uzasny napad. to bude na nejakou cenu urcite.

digi

Ach vy trolové… nejdřív píšete že nepůjde projít přes hranice a teď už to stačite na prachy… takže demagogie plácate.. jinak to všechno schválila předchozí a nynější Česká vláda tak si stěžuje na ni ne na EU ( kdeto schvalovali taky Češi )

Air Traveller

nebude to treba tim, ze cena ropy je nyni nomi alne nizsi, nez pred dvaceti roky?

Martin

Spis bych videl stanoveni nejnizsi prodejni ceny,… treba 39,95 pokud by sla cena niz, automaticky by se zvysila o tu castku spotrebni dan, dokud ceny opet nevzrostou…
Pri vysokych cenach by stat mohl dan o neco snizit, nez ceny klesnou.
Trochu socialismus, ale vyssi vynosy by stat mohl investovat,…
Nejde to ale automatizovat, duvody mohou byt ruzne…

Jožin z bažin

Tak určitě, soudruhu…

Martin

Neurazejte… nejsem soudruh… nikdy nebyl a nikdy nebudu…

ToMa

Takovou dobu jsme tu už měli, ne děkuji

Martin

Nemeli… za komancu byly pevne stanovene ceny, ktere si obcas zmenili, ale ekonomika sla do kopru, totalne to zkrachovalo…

Air Traveller

tohle neni socialismus.

toto je ve vsi ucte projev jedince, ktery prisel o rozum a chce za kazdou cenu skodit lidem kvuli vlastni ideologii.

Martin

Skodit? 2-3 Kc by ta dan klidne narust mohla, porad budeme nejlevnejsi ve stredni evrope…

Air Traveller

sorry, ale nesmysly. neskutečně mě „baví“, jak se tu aktivisti snaží bojovat proti autům, jako kdyby auta byly „strůjce všeho zla“. realita? podíl aut na celkových emisích CO2 v EU je cca 12%. je to stejné, jako podobný boj stejných individuí proti letadlům – jejichž podíl (2%) je ještě výrazně nižší – ale prostě, nějak je to těm „zbohatlíkům“ potřeba nandat a frustraci si na někom vybít. Dokud EU a aktivisti budou výrazně házet vidle do jaderné energetiky (čehož důsledkem je mimojiné to, že přes 20% CO2 pochází z výroby elektrické a tepelné energie – a těchto 20% by se… Číst vice »

Kozor24

Typický zelenobolševický soudruh

Martin

Chyba, dan bych klidne zvednul, ale se zelenymi a bolseviky nemam absolutne nic spolecneho, me blizsi americky system, kde stat nezasahule lidem do zivota, tak jako v nasem socialismu 🙂
Ale zvednul bych dan jen proto, ze by to prineslo vice penez do rozpoctu,… jednou k tomu totiz dojde a dane se zvednou ve vsem, pokud se budeme chovat tak jako ted…

PaoloAlto

Vy s někým soutěžíte o nejhloupější příspěvek? Máte docela slušně našlápnuto …

Martin

Dekuji… jen poznamka, kdyz je cena ropy vysoko, lide i podnikatele tlaci na snizeni dane z PHM, proc by to nemohlo byt i opacne? Pokud to ekonomicka situace dovoli??

Libor

Ta inflace, to je taky trochu podvod. Prostě se na tom spousta oborů rádo svezla… Je zajímavé, že některé velkoobchodní ceny takovou inflaci neměly…

Dusmor

Inflace je zvyšování množství peněz v oběhu. Prosím nezaměňovat s indexem nárůstu cen (což politici a mainstreamová média s oblibou dělají, aby odvedli pozornost od podstaty věci). Nárůst cen je důsledkem inflace, nikoliv její příčinou.
Jen tak mimochodem, kdo víte, že od roku 1993 po dnešek se množství korun v oběhu zvýšilo více než dvanáctinásobně?

PaoloAlto

Proboha, naštudujte si co inflace a tím pádem vám bude jasné kde se vzala a kdo za ní mohl

superhero

Zakotvení do zákona je velmi pravděpodobně výsledek lobbistický skupin napojených na fosilní průmysl. Stejně tomu dlouhou dobu bylo u dálniční známky, což byla ještě větší absurdita.

Olda_údržbář

„Stejně tak mi přijde zvláštní, že spotřební daň je pevně stanovena zákonem, a není například automaticky pravidelně navyšována o inflaci.“. Vás museli spolužáci ve škole milovat 🙂

Jméno

Nízká cena PHM je vidět v denním provozu, každý jezdí autem i na procházku. Cena PHM by neměla klesat s kupní silou, jinak se z těch aut nevymotáme. Žádoucí by bylo držet PHM mezi nejvyššími cenami v EU napr. Nizozemi cca 50Kč/litr. Takze zvydit spotrebni dan o 15Kč

Libor

A což zlevnit veřejnou dopravu? Když byla nafta ta 50 bylo potřeba zdražit. Nyní skoro za 30 a ceny stejné…

PetrH

Největší náklad jsou řidiči a vozidla. Taky ale docházejí prachy v rozpočtech na dotování, už není doba, kdy Babiš zaváděl obří slevy.

Jan Tichavský

Proto má smysl snažit se o rychlejší vývoj autonomního řízení. Náklady na pořízení autopilota se díky velkým personálním nákladům vrátí už za rok, max. za dva. Pak bude VHD více konkurenceschopná i v menším měřítku (minibusy, které obslouží více specifické trasy dle potřeby cestujících).

Kebab

Jistě. A jakápak je průměrná mzda v tom Nizozemsku?

Dan

Stejně tak můžu argumentovat průměrnou mzdou v Bulharsku, kde je spotřební daň jen o málo nižší, než u nás.

Jarda

Kdy začne zlevňovat veřejná doprava? Její zdražování v poslední době se zdůvodňovalo především rostoucími ceny pohonných hmot. Tehdy byli skoro za 50 Kč, dnes za 32 Kč a nikde neslyším o jejím zlevňování.

Luk

V Praze stojí stejně už od roku 2015 (a dokonce méně než v letech předchozích), přestože náklady vzrostly dost výrazně, hlavně na mzdy.

Jarda

Ona je veřejná doprava jenom v Praze ?

Luk

Ne, ale uvedl jsem příklad, kde doprava reálně stále zlevňuje.

Jan K

nic takové nikdo přeci neříká 😉

PetrH

Já bych čekal zlevňování všeho ostatního. Prý to tak funguje u zvýšení spotřební daně.

Fandík

Ta začne zlevňovat jen, když se budou snižovat platy 😁 aneb největší náklady zaměstnavatele je vždy chudák zaměstnanec řidič. Pod 50k nejdeme ☝️😳

Jarda

Jak chcete dostat lidi do veřejné dopravy, když je dnes mnohonásobně dražší než jízda autem ? Jedna osobní zkušenost z jízdy busem Sedlčany – Křečovice. Vzdálenost 10 km, při současných cenách cesta tam a zpět autem cca 80 Kč. Jízdenka PID 30 Kč, takže tam a zpět za dvě osoby 120 Kč. Jak přesvědčíte člověka, aby využil veřejnou dopravu a nechal auto doma?

Martin Verner

V tom případě to vaše „mnohonásobně“ je „o polovinu víc“, a 1,5 je docela divné mnoho. A jste si jist, že vás auto fakt stojí čtyři korun na ujetý kilometr? Mně to vychází podstatně výš.
Veřejná hromadná doprava má jinak mimo cenu i další plusy (a mínusy, pochopitelně).

kix

lidi počítají provoz auta mylně (většinou jen palivo), na druhou stranu auto budou vlastnit tak jako tak a auto stojící v garáží taky stojí peníze, takže určit kolik přesně stojí taková cesta místo toho nechat auto doma není lehké, ve většině případů to bude asi nad ty 4 Kč/km, ale u VHD to v přepočtu vychází na 6Kč/km ve dvou a to už věřím, že se někdo dostat může a hlavně ten bonus, že to jede přímo z cíle do cíle a je to naprosto časově flexibilní, je tak velký, že VHD aby bylo pro tento příklad atraktivní, by muselo… Číst vice »

Martin Verner

Ta cena VHD mi tam taky nesedí. Moje nejčastější cesta VHD je 35 km, 44 Kč jízdenka pro jednoho bez jakékoli slevy. I ve dvou lidech se tedy dostaneme na 2,60 za kilometr, takže podstatně levněji, než autem – i kdybych počítal jen to palivo.

Martas

„Jak chcete dostat lidi do veřejné dopravy, když je dnes mnohonásobně dražší než jízda autem?“
Tak, že naučíme lidi to počítat správně. Chybí Vám tam odpisy vozidla za tu uraženou vzdálenost. Ano, některé komponenty se na autě rozpadnou stářím, takže je lepší ho používat, ale některé po určitých kilometrech.
Ale zrovna na téhle trase to nenaučíte, když koukám na počet spojů, ani kdyby ten bus byl zdarma 😉

Jarda

V podstatě celý den hodinový interval. Ale klidně si dosaďte jinou trasu, kde to jezdí častěji a cenový rozdíl bude podobný. Jaké budou odpisy za 20 km jízdy? Auto už většinou každý má, takže v tu chvíli je podstatná cena za benzín vs jízdné. Nějaká údržba s najetými km bude, ale tak jízdu na 20 km nezdraží skoro vůbec. To budou halíře.

Kubrt

Tohle fakt nikdo nepočítá. Lidi se rozhodují emotivně a když už někteří zapojují nějaké racio, tak si zváží silné a slabé stránky jednotlivých dostupných řešení (zde způsobů přepravy) v parametrech jako jsou čas na cestě, náklady, flexibilita, pohodlí, atd, ale nemají na to tabulku, algoritmus, nepřidělují váhy jednotlivým parametrům..

Štěpán Wagenknecht

Já si to třeba počítám do poslední koruny a auto mne stojí v současné době (po 180000Km a 6 letech) vychází včetně pořizovací ceny auta na 4,83 kč/km (pokud započítám i spolujízdu tak 3,6kč/km). Přesto využívám převážně MHD.

kix

30 tis roční nájezd to už je slušný nadprůměr, takže to budou převážně dálniční km a ty vychází u aut nejlevněji – minimální opotřebení a hlavně v realtivně krátkém čase, ale většina aut poskakuje někde po okolí a tam ty náklady na km vychází spíše více a taky se na opotřebení více projeví časový faktor. Tak MHD u větších měst má třeba bonus v podobě kratších časů a odspadá problém s parkováním

Štěpán Wagenknecht

Oprava, je to už 7 let, ale to na veci nic nemeni. Samozrejme ale dalnice tak 60-70%.

Pavel Kopeček

Máte auto zadarmo? Co takhle započítat do celkové ceny taky náklady na pořízení auta, pojištění, servis, pneumatiky, atd.? Pak Vás určitě 1 km nestojí 4 Kč?

Dan

Ale když už si jednou někdo to auto pořídí, tak ty náklady neuvažuje.

Jan Tichavský

Když si dopravní podnik pořídí bus, tak ty náklady taky neuvažuje? To je přece blbost.

Dan

Dopravní podnik právě ano. Majitel auta nikoliv, když už ho má, tak cenu pořízení, pojištění do jednotlivých cest rozhodně nerozpočítává. Většinou uvažuje pouze cenu PHM, případně parkovné.

kix

tak pojištění se většinou (krom pár vyjímek) neplatí od ujetých km, ale za časový interval, takže pak vyjde nastejno jestli auto stojí doma a nebo s ním zrovna jedu, auto stejně lidi mají, takže do těchto výpočtů by se mělo počítat pouze opotřebení za ujetý km a propad hodnoty vyšším nájezdem, věřím že nějaký případ, kde to je za 4Kč/km komplet by se našel, pro většinu lidi to bude spíše okolo 5 Kč/km

hroch.obojzivelny

Protože když si auto koupíte jako soukromá osoba za své peníze, jsou to utopené náklady. Ty už dál neuvažujete a prostě užíváte, co už máte. Počítáte jen palivo a pokud jste více osvícený, tak i údržbu a spotřební materiál (pneu…). Pokud si auto koupíte jako firma, generuje vám odpis, který se promítne do sazby za výkon. Takže zde jeho pořizovací cenu uvažujete opravdu kompletně a k ní i všechno ostatní. Nicméně v současné době je čím dál oblíbenější operativní leasing, který má pro firmy i pro soukromé osoby téměř stejnou podobu a vozidlo platíte formou měsíčního nájmu. Zde se rozdíly… Číst vice »

kix

takže lidi neumí počítat, každá jízda autem nese sebou dodatečné náklady, nikdy to není jen phm, pouze v případě, že vám někdo vůz bezplatně zapůjčí

Kebab

To nemůžete vědět, protože nevíte, jaké auto má. Taky nejspíš nevíte, kde jako provozovatel bydlí, což má velký vliv na cenu pojištění.

Blátošlap

Na to se zeptejte pana Boreckého, ten přesvědčuje, jak je VHD neudržitelná a je třeba ji zdražovat. Jeho řešení? – nepřímo vyřčeno … omezovat spoje? Rozhodně se najdou místa s ještě dražší hromadnou, jako např. v jižních čechch cesty vlakem, to se mi také točí panenky když musím použít TR 10-SJT…

Air Traveller

no .. ta veřejná doprava (resp. lístky na ní) jsou stále hluboko pod nákladovou cenou tak jako tak … takže bych si tolik nevyskakoval.

Dan

Vozidla veřejné dopravy platí mimo spotřební daně na palivo i poplatek za dopravní cestu podle ujetých kilometrů, proč by stejně nemohli platit i řidiči aut?

Kubrt

To by klidně mohli, nějakou formou. Ovšem máte dojem, že by to v tak relativně bohaté společnosti, jako je ta česká, něco změnilo na rozdělení způsobů cestování?

Dan

Záleží jak by se to nastavilo, pokud by byl poplatek zhruba ve výši jízdného pro 1 osobu hromadnou dopravou, tak věřím že ano. Další věcí je pak téměř bezplatné parkování ve městech, které nemotivuje mít třeba jen 1 vozidlo v rodině. Proč je v Praze dvojnásobný počet registrovaných aut na hlavu se srovnání s Vídní nebo Berlínem?

Air Traveller

takže zpáteční cesta do Brna z Prahy … šest stovek navíc k benzínu, takže dohromady patnáct stovek?

na to jste přišel sám, nebo se jenom snažíte někomu mstít?

Dan

Podívejte se kolik zaplatíte za mýto třeba v Chorvatsku nebo Itálii, ta cena tam zhruba taková nebo ještě vyšší je a lidé tam normálně žijí.

Jan Tichavský

Proč mají být osobní auta zvýhodňovány na úkor ostatních? To že je něco levné neznamená, že je to fér cena nebo že je to v pořádku. Stejně jako doprava v klidu za pár korun pro občana zatímco podnikatel platí násobně víc.

Air Traveller

Mozna proto, ze je to pro vetsinu lidi (krome par … sikanatoru) celkem dulezita soucast zivota, umoznujici mobilitu populace a odlisujici nasi dobu od dob nevolnictvi?

sorry, ale reci o tom, jak vlak a bus jsou plnohodnotnou nahradou iad, jsou jen sny.

Dan

Stále jsem neobdržel odpověď proč tedy třeba Itálie a Chorvatsko má mýtné na dálnicích ve výši zhruba 2Kč/km? Nebo jiné civilizované západní metropole různě omezují IAD na svém území (ať už poplatkem za parkování, vjezdem nebo omezenou rychlostí)?

Air Traveller

mimochodem, kdyz tak rad mluvite o fer cenach, tak co mit i fer cenu vlaku a busu a neznevyhodnovat je?

Air Traveller

pokud by se tento nesmysl realizoval .. prozradíte mi, jak by se většina lidí, co potřebuje mezi prahou a brnem nějak cestovat, do toho brna/prahy dostala?

autem jim to znemožníte, vlakem už je to očistec ted .. jak tedy?

nebo snad toužíte opět po nevolnictví, kdy na opuštění místa trvalého bydlište bude potřeba bumážka?

Dan

Viz. předchozí komentář kolik stojí dálnice v Itálii nebo Chorvatsku. Z výnosů by se pak mohla financovat výstavba VRT, aby to vlakem už nebyl očistec a dalo se mezi našimi největšími městy konečně cestovat civilizovaně.

Jan Tichavský

Vždycky by se nějak dostali. Když bude poptávka, bude i nabídka, jde o to mít fér cenu pro všechny mody přepravy. Osobákem to bude drahé, tak pojedou delší vlaky a více autobusů, které vyjdou levněji i komerčně. Vyřešeno.

Air Traveller

nejak jak?

zadna fer cena dopravy nevyresi vsechny smery dopravy.

ano, pokud chce clovek do brna, ostravy a par dalsich mest, je vlak/bus alternativa.

pokud kamkoli jinam, je zcela nepouzitelna a znamena celodenni vylet midto dvou,tri hodin v aute.

jo, pro lenochy, co sedi doma a v zivote nebyli dal, nez v hospode na navsi, to zadny problem neni

Kebab

Prostě nějak😃 Jeho se to netýká, tak proč by ho to trápilo.

L.

Co se týče té otázky na konec tak je to proto, že auta firem se registrují tam, kde má firma sídlo a to má většina firem s celorepublikovou působnost v Praze. Mnoho z těch „pražských“ aut v Praze nejezdí vůbec, nebo tam zavítá jednou za čas na návštěvu centrály.

Air Traveller

tady bych si dovolil nesouhlasit.

pokud je pravda, to co tvrdi, že v praze je na hlavu 2x víc aut, než ve vídni, tak to nebude „firemníma registracema“ – čekal bych, že stejný efekt bude i v tom rakousku.

Air Traveller
PetrH

Nemusíte srovnávat Prahu, ale můžete vzít celorepublikový průměr počtu aut na 1000 obyvatel, pořád je to víc než ve Vídni.

janikk

Tohle fakt nechápu, pořád se řeší chybějící peníze v rozpočtu, ale vláda se pro ty miliardy co leží na zemi neohne.

PetrH

Máte pravdu, ale taky budou emisní povolenky, to je tak 2-3 koruny na litr navíc, tak nechtějí lidi ještě víc naštvat… I když ty nebudou přímo do rozpočtu.

Vojtěch

Pravděpodobně to bude mnohonásobně více než zdražení o 2-3 koruny. Cena emisních povolenek nebude fixní a při nedostatku logicky stoupne. Po zdražení v roce 27 by opravdu benzín/nafta mohli být za cca 45-50 Kč/litr. Tak proč ty miliardy ročně nenacpat do rozpočtu už teď? Zvláště při tak nízkých cenách.

Scotty

Myslíte že polovina z ceny paliva která jde státu je málo?

Dan

Vzhledem ke zvyšující se kupní síle a mzdám, stejně tak rostoucím nákladům na infrastrukturu to málo je.

Air Traveller

předpokládám správně, že vy (a třeba janíkk a řada dalších) pak budou první, kdo bude remcat, proč se zase vše zdražuje?

Dan

Nemám s tím problém, tak chudý nejsem, jde mi spíš o princip. Navíc by to zvýhodnilo lokální producenty, kteří nemohou konkurovat Penanu apod.

Air Traveller

tak ja s im taky proboem nemam, a jsou to pro me drobny.

ale tak nejak nejsme na svete sami.

Dan

Právě proto, když mohou mít středoškoláci běžně auto na dojíždění do školy, tak je něco špatně. Potom to nemá ve městech vypadat jak to vypadá.

Air Traveller

aaa, budemezase kadrovat a urcovat, kdo si co smí dovolit?

a kolik ze tech stredoskolaku ma auto?

Dan

Jde hlavně o to, že náklady s tím spojené v souhrnu převyšují co se vybere na spotřební dani, nehledě na to že nadmíra aut určitě nemá co společného se zdravým životním prostředím.

Kolik jich je vám neřeknu. Ale vidím to v práci, kolegové co mají děti na střední říkají, že se jim vlakem prostě jezdit nechce a jde i o status. Vidím to i u nás v menším městě, kde okolí jedné střední školy je obestavěné auty, kde se ani parkovat nemá, bohužel to nikdo neřeší.

Air Traveller

a opravdu jsou to auta stredoskolaku? nebo jen tak kalite vodu?

Dan

Ano jsou, denně se tam pohybuji. Když vždycky odpoledne zmizí a přes prázdniny tam nejsou vůbec, tak to lze usuzovat.

Kebab

Jste si tedy naprosto jistý, že to nejsou auta zaměstnanců školy?

Dan

Zaměstnanci mají vlastní parkoviště.

Kebab

A opravdu ho všichni využívají, respektive se tam všichni vejdou?

Jožin z bažin

Kim Čong Dan 🫢🫢🫢

Libor

Stát by měl hlavně začít šetřit u sebe a ne pořád zvyšovat daně.

Dan

A kde ušetřit? Na infrastruktuře, zdravotnictví, důchodech nebo školách? To jsou největší položky státního rozpočtu. A radši zvýšit spotřební daně, než zvyšovat zdanění mezd o čemž se také mluví.

Air Traveller

neni usetrit, jako usetrit

ono jde o efektivitu vynalozenych prostredku – a ta je treba ve zdravotnictci dost zoufala.

a jakkoli proti zvysovani dani nic velkeho nemam, tak pred tim, nez se zvednou, bych take rad videl zefektivneni vydaju statu.

PetrH

Taky si myslím, že by se nemělo utrácet za zbytečné dálnice.

Air Traveller

nikdo vas nenuti je pouzivat.

muzete zustat doma, zavrit se, a chodit nejdal na balkon.

PetrH

Vy si pořád stěžujete, že je dálnic, okruhů, radiál málo. Já se vám jenom směju a nechci na to platit.

Air Traveller

tak smat se muzete, ale smejete se sam sobe a vasi vlastni… neduvtipnosti.

BND30

Možná byste si mohl vzpomenout, že nežijete v republice PetrH, ale v republice České. A v ní panuje nějaký obecný konsensus, který se obnovuje/aktualizuje každé čtyři roky a podle toho se v té republice průběžně koná.
Spoustě lidí se nelíbí dotovat různé neziskové organizace, přispívat na léčbu kuřáků, alkoholiků a drogově závislých, posílat armádu do Mali… Ale někdo, kdo by tomu narozdíl od nás dvou měl rozumět řekl, že je to správně, přesvědčil o tom další a proto se to děje. A stejní je to i s těmi Vámi nenáviděnými cestami pro auta.

digi

No tak setřit…spíše vybírat ne??? kdyz si stat naplanuje že vybere 80 miliard a realně vybere 800 milionu tak budto: ma vyhazet uredniky neschopne pocitat ( a tim usetrit), nebo zacit resit ze nam tu nekdo neplatí ( optimalizuje ) daně… tzn vybirat…

PaoloAlto

Tyhle kecy mám rád. Viděl jste někdy státní rozpočet, jeho strukturu? Viděl jste někdy kolik stát dává na mandatorní výdaje, obsluhu dluhu a z kolika penězi může volně disponovat? Já bych byl pro restrukturalizaci toho rozpočtu, hlavně právě u těch mandatorních výdajů. Ale to nikdo neudělá, protože by ho lidi sežrali za živa. Takže nezbývá nic jiného, než si dokola půjčovat.

PaoloAlto

Jo a ještě bych byl pro, kdyby navýšili příjmy státu. Prostor tam je

Libor

Tak si spočítejte, kolik dáte jen tak na odměny starostům a místostarostům při počtu 6250 obcí a kolik by to bylo , kdyby obcí (uskupení) bylo jen 2200. A takových je…

digi

No a když od této částky odectete reprezentativní náklady co mají státní instituce, je ta částka Kladna nebo záporná?? Neměl by stát začít sám od sebe třeba s počtem výzkumných ústavu?? Nebo stát bude kynout a samosprávy hynout??

PaoloAlto

No a to je jeden z mála příkladů, kde se včichni vzpouzí, jen co to slyší. Těch možností pár je,kde ušetřit, nebo zvýšit příjmy státu skrze daně

Libor

Šetřit se dá na mnoha místech. Počet úředníků, počet obcí, počet státních zaměstnanců atd.. nedávno jsem četl, že každý pátý pracuje pro stát. Není to trochu moc? S ohledem na to, že když je v kraji potřeba opravit silnice, tak se najme soukromá firma, pač SUS už dělá jen údržbu. Nebo malá obec, neuvolněný starosta, bere nějakých 40tis. /Měs., ale na mnoho činností si najme externisty ( dotace, stavební poradna)..
proč by to dělal on, když si může objednat jinde. Máme sice celkem dost pracovníků pro stát, ale na kde jakou činnost si najmeme firmu.

Ferda

Nějak tomu ale neodpovídá cena LPG. Tam je to beze změny, přitom je to ropný plyn…

Air Traveller

Nebude to tím, že nějaká cca polovina produkce LPG nepochází z ropy, ale ze zemního plynu?