pruvodce

Po plánovaném mostě by na budějovické letiště měla jezdit trolejbusová linka

Terminál Letiště České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTerminál Letiště České Budějovice. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Most usnadní provoz pro dopravu ve směru od Českého Krumlova do jižní části Českých Budějovic.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pepaH

Na Temelín se taky mělo jezdit trolejbusy a jak to dopadlo?Nejprve by se mělo letiště rozlítat

Dálnice

Na letiste jedine metro!

Jiří Schenk

Samozřejmě jste použil nadsázku, ale ČB je dle mého názoru velice vhodné město (málo kopcovité), kde měli zvažovat obnovovat tramvajovou dopravu jako páteřní.

Libor

Nejdůležitější dopravní stavba v jck se blíží. Super počin. Jen tak dál. 😁😁

Davo

Priste se pry bude stavit terminal v Hosine, aby to turisti z horni meli bliz a nemuseli az do budejic.

Karl vB.

Chápu, že letiště Josefa Švejka, zmíněné v článku, je vděčný námět na vtipkování, ale hlavní informací v textu byl most. Nejdůležitější dopravními stavbami pro město České Budějovice (mimo dokončení obchvatu ve formě D3) jsou právě mosty, protože město je Vltavou rozdělené na dvě části. Přes řeku vedou jen 3 kapacitní mosty, z toho 2 jsou v centru (u vodárny na Mánesovce a Dlouhý most u výstaviště), vzdálené od sebe (i od náměstí) pouhých 1,3 km; na severu je ještě most na Strakonické, vzdálený 2,3 km od Dlouhého mostu. Pokud se postaví most na severní spojce (už mimo město) https://zdopravy.cz/tag/severni-spojka-ceske-budejovice/ a… Číst vice »

Panoramix

A kolik by těch mostů mělo ve městě této velikosti a významu asi být? Zanedlouho přibude také most na severním obchvatu, D3 odvede značnou část dopravy mimo město a pro místní dopravu by stávající počet mostů měl bohatě stačit. Další most někde u letiště bude spíše luxus. Ale pokud na to město má, tak jak se říká „proti gustu žádný dišputát“. To spíše u zmiňovaného dvoreckého mostu v Podolí je nesmysl, že na něj nepustí auta. Tam je mezera mezi mosty obrovská a hustota provozu velmi vysoká. Vše musí buď v zásadě do centra, nebo dolů na Barrandovský most, který… Číst vice »

Standa

Jižní část Budějovic a přilehlé obce jsou plné obyvatel, provozoven, průmyslových závodů. Bydlí, pracuje a dojíždí tam spousta lidí. S dálnicí vyrostly nové velké sklady… jet 3 km po proudu přes ucpané centrum, a pak 3 km zpět prostě vzhledem ke stavu té lokality nedává smysl. Tečka.

Davo

Malem to stihli: ale presto nemohou rict, mame trolejbusove spojeni driv nez Praha 🤭😥

František

Pořád můžou mít dřív než Praha na letiště vlak!

Jihočeský velkoměšťan

máme vlečku. jen ji trochu ohnout…

Jan

Rozlítáme to trolejbusama…

JosBun

Jo když se autobus dobře rozjede…. 🙂

Davo

Budejice: penez dost, ze to neprekvapuje, dalsi hloupost. Meli by cestujicim radeji zaplatit taxika ze zlata a vyslo by to levneji.

Václav

Jenže tyto trolejbusy nebudou primárně kvůli letišti. Ani nepojedu přímo do centra. A letiště bude jenom konečná stanice.

Davo

Tak to by me zajimalo koho teda budou vozit. Nedavalo to smysl a ted uz vubec ne.

Karl vB.

To nepřekvapuje…

M19

Zřejmě pojedou, kam jinam by jeli. Patrně prodloužení linky 2.

Petr

Tipnul bych si, že to je byznys kraje a ne města

DavidS

O tom mostě se mluví snad dvacet let bez ohledu na to, jestli po něm pojede trojlebus na letiště či ne.

František

Ještě by tam úvrati mohli poslat i nějaký vlaky – koleje tam jsou.

Těch pár zaměstnanců to určitě ocení.

Jiří Kocurek

https://mapy.cz/s/bogecetapa

Zdravotní procházku po celém dni v kanceláři musí ocenit úplně všichni!

Frantisek

Pche, 1.1km je na pomery cesky zeleznice prakticky nic! Typicky je zastavka, co nemam v nazvu slovo ‚mesto‘ nebo ‚zastavka‘ mnohem dal od kde jakeho mozneho cile cesty.

Ale bylo by hezky, pokud by jim tam dali aspon hezky a hladky asfalt, at tam kolecka kufru tolik nemlati.

Hans N.

Já tam cítím potenciál 😀 a až se zatočí koleje k terminálu, pak Šukafon velectěné Kaštanstvo ani nepobere.

mgr.pavel

A vlezou se do toho trolejbusu oba dva pasažéři míříci na letiště?

(sorryjako, ale rozvíjet tu černou díru zvanou letiště, to je volovina. v okolí letiště nevidím žádnou jinou destinaci kam by ti lidé jezdili, a utápět další peníze pro rozvoj letiště, odkud létá pár koupáků za rok, to je fakt blbost)

Pavouk

Pokud několik dní na zastávce ten trolejbus, pak tam možná i dva pasažéři vlezou…

Pavouk

Takto je to správně, omlouvám se:
Pokud několik dní na zastávce ten trolejbus počká, pak tam možná i dva pasažéři vlezou…

Kubrt

Ten bus dneska jezdí formou účelových spojů k letům, takže ten parciál to snad bude kopírovat a nebude tam jezdit CT/CD. Ovšem pokud to pan hejtman rozlítá??? 🙂

Jiří Kocurek

Tak bude potřebovat trolejbusy dva.

Dejf

a snědí ty dva sendviče, co tam připravila jednota 😀 kdyby vystoupil třetí, tak ten už bude o hladu.

Kubrt

Nejsem tamní, zeptám se: nový most tedy bude někde v oblasti dnešní smyčky/ulice Papírenská? Děkuji.

Kubrt

Super, díky.

Václav

Mosty chybí v ČB jako sůl. Všechny tři mosty přes Vltavu jsou v centru města a kdo se chce dostat na druhý břeh, musí chtě nechtě přes centrum. S jejich plánovanou stavbou včera bylo pozdě.

Tomáš Sys

Most na Mánesově, Dlouhý most – ty jsou v centru. Třetí je na sídlišti Vltava, ten bych do centra nepočítal.

KIV

Jenže most Kosmonautů na II/156 (Mánesova) je most přes Malši. Ta je mnohem „bohatěji“ přemostěná. Železný most, Zlatý most, Krulovský most, most Kosmonautů, Modrý most, (lávka u Velkého jezu).

Karl vB.

O mostu Kosmonautů na II/156 přes Malši jste tady zavedl řeč teprve vy.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&q=M%C3%A1nesova&source=stre&id=84212&ds=2&x=14.4739830&y=48.9688193&z=16

KIV

No přesně, podívejte se do té Vaší mapy, kde Mánesova končí. 😉 Most 156-001 její součástí není.

Karl vB.

Ano, podívejte se do té mojí mapy, kde Mánesovka končí a pak tady něco kvákejte!
Udělal jsem vám maximální detal mapy pro váš ctěný bystrozrak, když si holt neumíte otočit kolečkem na myši sám.
https://mapy.cz/zakladni?l=0&x=14.4678314&y=48.9688184&z=19