pruvodce

Podkrušnohorskou magistrálu u Chomutova zmodernizuje Colas za necelé dvě miliardy

Zastávka Chomutov město po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnicZastávka Chomutov město po modernizaci, vizualizace. Pramen: Správa železnic

V rámci rekonstrukce se mimo jiné výrazně promění zastávky Chomutov město a Jirkov zastávka.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Láďa Výpravčí z Kyjic

To by mě zajímalo co znamená zásadní redukce kolejiště v ŽST Kyjice …. Už teď jsou tam jen 4 dopravní koleje a několik dlouhodobě vyloučených manipulačních kolejí po bývalé traťovce… jinak nic tak jestli ta výrazná redukce spočívá ve zrušení těch manipulačních koleji tak je to vlastně zachování stávajícího stavu 😅🤦

Ondra

Ono to vypadá dramaticky.

Miroslav

Jeste bych se rad od SZ dozvedel, kdy konecne probehne modernizace, pripadne prestavba hlavniho nadrazi v Chomutove. Zda se toho jeste vubec doziju.

Jaaa

Ne. 😉

troglj

Který přejezd bude zrušen? Ten blíž k zastávce Chomutov město? Nebo ten dal, t.č. bez závor, kde se pravidelně přechází těsně před rychlíkem.

Miroslav

Predpokladam, ze ten mensi na cyklostezce. Ten velky, tesne pred zastavkou Chomutov mesto, slouzi jako jedna ze dvou pristupovych cest k Zooparku. Navic je maximalne zabezpecen jiz ted.

JirkaM

Střídavina tam bude pak kdy?

MichalM

Myslím, že o tom tu byl článek, ale nemohu ho dohledat.

Každopádně jsem nalezl tohle na mapě SŽ:

Informace o stavbě U-17
Rekonstrukce traťového úseku Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně)
Trať: 130 – Děčín – Kadaň-Prunéřov
Zahájení realizace 2027
Konec realizace 2029

Cílem projektu je rekonstrukce přibližně 12,1 km dlouhého traťového úseku na rychlost až 160 km/h. Náplní stavby je kromě obnovy trati také celková rekonstrukce stanice Kadaň-Prunéřov a zastávky Málkov. V rámci stavby dojde ke změně trakční soustavy ze stejnosměrné na střídavou 25 kV, 50 Hz.

https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/U-17

MichalM

tzn. střídavina až po téhle rekostrukci. Možná až po přesunutí nádraží v CV

platamond

Ne,ne, vynechává se stanice Chomutov – plán jako v Brně. Přesun nádraží k autobusáku s celkovou přestavbou zhlaví. Střídavina je v plánu od Kadaně jen těsně před Chomutov a pak na dlouho pauza.

JirkaM

Přitom 2029 se má dělat Děčín – Kralupy pokud to stále platí.

Radim

U SŽ neplatí žádné termíny

Apollo 17

Střídavé napájení bude z Prunéřova před Chomutov a dál až po rekonstrukci stanice Chomutov až před žst Most.

troglj

2027-2029, to je zase posun. Původně se měly oba úseky dělat už někdy 2020…

aaabbb

Pokračujeme v rekonstrukci tratě Ústí nad Labem – Cheb rychlostí 1 mezistaniční úsek (v lepším případě 2) za 3-4 roky. Takže ještě tak 50 let a bude hotovo, a to jsem optimista.

Petr

Přesně vystiženo.

TrBus

Jen zapomněli na rekonstrukci stanice Most, pokud vezmeme v úvahu nedávnou rekonstrukci stanice Teplice v Čechách a Bílina a postup prací od Teplic k Chomutovu

troglj

Tak Teplice se rekonstruují již asi na popáté. Nejprve podchod, pak úsek do Řetenic, pak severní zhlaví, pak most na severním zhlaví, pak nové nástupiště u první koleje, pak budova zvenku, pak částečně zevnitř a nejnověji most na jižním zhlaví.
A měl bych zahrnout i Proboštov, který je ještě organizačně součást stanice.
Výluky, výluky, výluky.

Milda

Nechci vědět jak celé ty výluky budou vypadat obzvlášť až za 2,5 roku tam bude jezdit RJ.

Sap1k

Jízdní řád NAD určuje objednatel.

petr.sladek

A přitom v tomhle relativně rovném úseku zvýší rychlost na 160, že jo? 🤔

Vojtěch

Považuji minimálně za podezřelé, že ani v článku ani v oficiálním SŽ letáku ke stavbě není o rychlosti uvedeno ani písmenko.

MiB

Pokud si dobře pamatuji z minulých článků, tak rychlost se nijak nemění.

Petr Šimral

Rychlosti se k lepšímu změní a to poměrně výrazně.

Jiří Kocurek

Tím si nejsem tak jistý, oblouk začíná hned za estakádou a má značný úhel. Rovnání směrem dovnitř by znamenalo rovnání tratě do jezera a z části novou estakádu.

MichalM

Tak „smysl“ by to asi mělo až v úseku Jirkov – Kyjice. Hrubě naklikáno v Mapy.cz to je 3,5 km (4km až k nádraží Kyjice). Otázka je, jestli je místo na větší oblouk před Kyjicemi a jak je na tom most nad nádrží

Jaaa

Ten most by bylo fajn přeložit. A dál klidně 200 km/h až pod Hněvín.

troglj

Tady zrovna rovina není. Ta začíná až za Kyjicemi. Možná o 10-20 km/h, které se stejně málo využijí, protože tu vše zastavuje a náklaďáky jezdí max 80 km/h.

Petr Šimral

Nákladní vlaky jezdí bez problémů 100 km/h a bude se překládat oblouk za odbočkou Dolní Rybník, takže zmizí „osmdesátka“.

lysanek

Tak ono sa hlavně jedná o rekonstrukci, jelikož je tato trať dávno za svojí životností.

Láďa Výpravčí z Kyjic

Ohledně rychlosti dojde spíše ke zhoršení co vím …. Aktuálně je v úseku Kyjice – Chomutov město 110km/h maximálně a nejspíše po modernizaci bude jen 100 protože nebude kód v koleji kvůli chybějícímu ETCS🤣

Zabezpečovák z Mostu

Kolego, neuvádějte ostatní v omyl když o stavbě víte pouze z drážních tamtamů 😊 Výhledovka je 140 km/h a kódovat se opravdu bude i bez ETCS 😉 Jediný úsek na Mosteckým rajonu, kde se nám kodóvání v běžících projektech zatím nepovedlo vyhádat je Bílina-Most, všude jinde bude.