Pojedou vlaky až do Krupky? Krajští politici tvrdí, že stát souhlasí s opravou, ministerstvo to odmítlo

Kozí dráha u Krupky. Foto: Spojenci pro krajKozí dráha u Krupky. Foto: Spojenci pro kraj

Kraj chce obnovit provoz až do Louky u Litvínova.

80 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Granja

Neřekl bych. Každé téma má své jisté nuance. Zde např. křížení zanedbané údržby (porušení zákona) versus trasování novostavby VRT + umístění stanic, včetně natrasování spojek na historické tratě. Obojí je potřeba diskutovat, když ty možnosti jsou.

Miroslav

Typicka ukazka ulhaneho zpusobu vedeni politiky ANO a jejich pricmrndavacu. Kdyby tolik energie, co venuji zcela marginalni turisticke linky, venovali reseni problemu s klicovou stavbou VRT, udelali by kraji nesrovnatelne vetsi sluzbu. Ale chapu, proc se snazit u neceho, u ceho se nemuzou vyfotit a ziskat lacine body, ale vysledek prace se uvidi az dlouhe roky, po tom, co nebudou ve funkcich. ANO lip uz bylo.

xyz

Falešné dilema.

Mmch. investorem VRT je MD.

xyz

P. S.:
– Náklady na výstavbu VRT přes Ústí vč. dvou velmi dlouhých tunelů budou ŘÁDOVĚ vyšší než provedení opravy jedné Koziny.

– To úsilí do té Koziny musí kraj dávat proto, že Dobrá správa ji vůbec učinila nesjízdnou (resp. když už, tak že ji neučinila sjízdnou hned když tam Ústecký kraj opět objednal turistické vlaky). Kdyby tak učinila, tak by „úsilí“ kraje spočívalo jen v prostém objednání.

Marie Svobodova

Ulhané ANO + Uctívači kultu Kupky a pomatenci slepence Spojenců = ti všichni jsou zodpovědní za tragickou kvalitu vedení a diskuzi o VRT v Ústeckém kraji a za ubohý handl pustit schválení VRT za opravi Kozí dráhy

Pája

Mám kacířskou myšlenku: co tak soutěžit údržbu tratí? Něco možná obhájí SŽ, něco jiný subjekt. Možná by bylo zajímavé se bavit o cenách u konkurence. Zadávat by mohlo rovnou MD? Nebo je to z nějakého důvodu neprůchozí?

Granja

SŽ prakticky vše jede přes outsourcing, muvky a krompáče s lopatami těžko zajistí nějaké vítězství v soutěži. Pochybuji že by vlastnili například podbíječku.

Bohumil Pokorný

Ani SŽ podbíječky nevlastní.

Josef Nový

Zákon o zadávání veřejných zakázek sice SŽ nezakazuje vlastnit podbíječku , ale cena práce podbíječky je taková že SŽ by jí mělo pouze na ukázky, ale nesmělo s ní pracovat. A přihlásit se do výběrka, které samo vypsalo také nesmí. Musel by se změnit tento zákon, ale to neprojde, protože jak u vlády, nebo i opozice si potřebují také líznout. Proto se změnou tohoto zákona nikdy nikdo nepřišel.

Jaaa

Koncese a PPP? 🙂

dlmi

No jo no. Volby se blíží. Jinak je to naprostá ptákovina.

xyz

Přes Krupku chtěl Ústecký kraj jezdit už před 2 lety, kdy se žádné krajské volby neblížily.

Dežo Horváth

Já navrhuju nejdřív obnovit co je třeba a až potom se začít věnovat vzdušným zámkům.

Luboš Beneš

Kdyby dobrá správa udržovala trať jak měla a co si účtovala tak se nemusí složitě opravovat.

Michael Kaderavek

Mega blbost …..

Pája

Mega blbost je, aby někomu ze SŽ beztrestně prošlo, že si dovolil rozhodnout o neúdržbě státního majetku přesto, že na to SŽ dostávala peníze a tím způsobil škodu ne zrovna malou. Proč ještě není trestně odpovědný?

MOS

Na Kozí dráhu peníze nejsou, ale 2 mld. na dřevěnou hlavákovou pergolu budou. Pan Jiří Svoboda ji už několikrát podpořil.

Pája

OK, ale ta pergola je dost zásadní změna. U (nejen) této trati měla SŽ za úkol jen ji udržovat sjízdnou. Nic víc.

MOS

Ale čemu ta drahá pergola prospěje??? Doufám, že se nakonec nepostaví, vyhozené peníze…

MOS

Bude se dělat posudek HIA pro UNESCO, NPÚ a MKČR mají také jasný negativní názor na bourání NOH.

MOS

Ano, ať zavřou všechny, co porušili zákon.

Granja

Neblázněte, tolik věznic nemáme.

Jaaa

Ona je otázka, jestli by to rozpočet snížilo nebo zvýšilo. 😀

FrantaM

Tak to těch 5 lidí, kteří by s tím jeli, bude smutných.

jan.sekanina

jedte se na Kozinu podívat, kolik tam jezdí lidí a netrubte zde nesmysly.

Dežo Horváth

Kozí dráha byla do roku 2007 poměrně hojně užívaná lokálka. Pak na ní byl pod záminkou přetnutí trati dálničním přivaděčem u Děčína zastaven provoz. Sám jsem si byl trať v roce 2007 projet posledním spojem z Oldřichova do Děčína – byla to 810 s jedním nebo dvěma přívěšáky plná nadávajících lidí. Tak buďte, prosím, té dobroty a k tématu, o němž víte kulový, se vůbec nevyjadřujte.

Herold

Posledni spoj má nulovou vypovídací hodnotu.

Granja

To je pravda. Já tam jel v době kdy se o uzavření ještě nehovořilo a vlak rozhodně prázdný nebyl.

Herold

Co znamená nebyl prázdný? Kolik v něm bylo lidí? Aspoň 50?

Herold

Samé mínusy, ale odpověď žádná:-)

Granja

Nejsem tu přilepený, Herolde. Ve voze, kde jsem byl cca 20-30.

FrantaM

on to byl částečně vtip 🙂
Ale mám známé, kteří bydlí na dohled části dráhy mezi Krupkou a Duchcovem a tam to, když to ještě fungovalo, bylo obvykle o těch pěti lidech …

Marie Svobodová

Nikdo Vám nedá tolik, kolik Martin Kupka slíbí….

Bergman

Byla snaha krajských zastupitelů vyhandlovat rekonstrukci Kozí dráhy za schválení aktualizace ZUR totálně zpraseného trasování VRT v Ústeckém kraji…

Marie Svobodová

To je „obchod“ hodný úrovně vedení Ústeckého kraje….

xyz

Svého času jsem tu v diskusi pod jedním článkem četl, že prý měla Dobrá správa s Ústeckým krajem už dříve „dohodu“ – pokud kraj nebude požadovat zprovoznění Koziny, zprovozní sesunutou trať u Dobkoviček (resp. naopak).

Pokud by to byla pravda, tak by Ústecký kraj nebyl prvním „obchodujícím“.

Tomáš Záruba

Tak jsme si hezky podiskutovali a zapomeňte, nebo je to „jen“ předčasně vypuštěná informace, a schválení je v plánu na některé další CK…?

Granja

No pokud hlavní „odporník“ neodešel definitivně z funkce, do důchodu, nebo nezemřel, pak prostor k revizi klidně může být. Takových případů, kdy kvůli zabejčenému jednotlivci nejde nic a pak náhle dojde vlivem výše uvedených možností k radikálnímu obratu, historie zná stovky.

Blátošlap

V roce 2007 nepřestala být doprava objednávána, pár nákladních a osobních nepravidelných vlaků tu jezdilo, než někdo úmyslně tuším v roce 2015 před mikulášskou jízdou zahýbal s kameny na nezajištěném svahu a dobrá správa to zařízla.

xyz

Objednávána k 12/2007 být přestala.
Ty další občasné spoje byly bez objednávky.
Telnice – Teplice l. b. „zastavení drážní dopravy“ (tuším i dle příslušného řízení DÚČR) na přelomu 2010/11 (tehdejší iniciativa Bárty a spol., totéž tehdy u Vidnavy, Uhřic; neúspěšně u Jemnice či Malé Morávky).

Na konci roku 2015 přestal být sjízdný úsek Děčín západ – Telnice, ten ale už od roku 2022 opět sjízdný je.

F. K.

Protože té VRTky se dočkají v nějaké více použitelné míře až děti tvých dětí a to ještě za příznivé konstelace hvězd. Zatímco rekreační potřeby v Podkrušnohoří lze realizovat skoro okamžitě (ve srovnání s chimérami kolem VRTek).

Michal M

Nádražáci a důchodci nudící se na netu. Tohle není reprezentativní průzkum…

Stráťa

Tahle země není pro mladý! A to nejen v dopravě.

kix

napojení na Moldavu dává smysl z Krupky do zastávky Dubí nějakým pendlem, ale tahat to po železnice tam a zpátky, no nevím..

Petr

Chce to prostě vyrazit do Prahy na „jednání“. 😀

xyz

Nemyslím si. Ostatně viz rozruch s trasováním VRT přes/okolo Ústí, shodou okolností nedaleko od Koziny.

xyz

A když je řeč o VRT, tak s její existencí bude Kozina hrát o to menší roli pro nějaké „návozy turistů z Prahy/Drážďan a okolí do Krupky a okolí“ (a mmch. pro Krupku a okolí by se nejvíc hodil ten „terminál pro široký region“ někde u Chabařovic, pakliže by VRT vedla mimo centrum Ústí).

Dežo Horváth

Pokud vím, podkrušnohorský tunel má ústit někde v okolí Chlumce. Proč tedy nepostavit terminál i tam? Umožnilo by to snadnou cestu vlakem za prací do Německa všem lidem na Kozí dráze a její význam by naopak vzrostl.

Apollo 17

Také si myslím,že Kozí dráha by byla dobrý napáječ VRT . 🙂

Nikola

Jj. V Unčíně úvrať a zubačkou vést k portálu do tunelu v Chlumci😆

J.K.

Tak ať SŽ ty regionálky konečně pustí… Snad buď to udržuju provozní, nebo se toho zbavím, co mají za smysl tyhle stavy mezi…

Jaaa

Pozemky.

Dežo Horváth

Správa železnic by měla být povinná udržovat v provozu i nevýdělečné tratě. Financí má očividně dost když si může dovolit bourat neužívaná nádraží 10 let po rekonstrukci aniž by je nabídla k prodeji. Těžko můžeme po krajích požadovat, aby bez odbornosti spravovaly kusy železniční sítě.

Luboš Beneš

A těch studií co bylo…

Ondra K.

Tohle rozhodnutí ale není v kompetenci SŽ.

Alibaba

Asi úplné sci-fi by bylo zapojit tuhle trať do Teplic (hlavního n.), aby se dala použít pro příměstskou dopravu po celý rok…

Nezaměstnaných tam je v okolí dost, aby to zvládli i lopatou a krumpáčem.

F. K.

Ten les je totálně poddolované území, tak nikdo soudný nic stavět nebude.

xyz

Ideálně vybudovat pouliční tramvajovou trať Novosedlice – Prosetice (ideálně okolo hl. nádraží v Teplicích) a napojit na ně Kozinu i t-097.

V českých poměrech to zní jako hard-core, ale věřím, že v takovém Švýcarsku by to možná bylo v obdobné situaci v plánu (když jsem se nedávno dočetl o plánovaném 2km tunelu z Lugana do Bioggia vč. nové větve na sever, tzn. druhá nad rámec „jižní“ větve do Ponte Tresy, vč. zkrácení intervalu z nynějšího 15min. na 10min. – fakt úplně jiný vesmír)

Jarda

Když stát opraví kozinu, tak kraj přestane blokovat vrt.

Gejza

To je bohužel dáno agendou některých politiků. Zahájení stavby VRT se ve funkcích nedožijou a pro většinu voličů je to příliš abstraktní. Zato když se jim podaří vydupat obnovu lokálky, kterou zaplatí stát, aby tam kraj objednal 4 páry spojů o víkendech a svátcích, mohou se fotit s rozjásanými dětmi v šukafonu.

F. K.

Ten podsuv o rozjásaných dětech v šukafonu není zrovna moc inteligentní, zkuste na to zapracovat.

Gejza

Takže stát, který nemá prostředky ani na včasnou rekonstrukci Podkrušnohorské magistrály, která je mj. součástí sítě TEN-T (viz odložení rekonstrukce úseku Kyjice – Chomutov, která měla být zahájena loni), by našel stamiliony na obnovu desáté trati pro turistickou dopravu v kraji? Kam se poděl řádný hospodář?

Jaaa

Já vám dám stamiliony. Ta trať je v drtivé většině v pořádku, potřebuje vyčistit průjezdný profil, podbít a opravit rozkradené technologie. Žádné stamiliony.

Kubrt

Je někde vyčísleno, kolik stálo to zprovoznění po Telnici? Díky.

M19
Gejza

Ono záleží, co má být cílem obnovy provozu. Pokud tam párkrát za den projede šukafon s turisty, tak to možná stamiliony nebudou. Ale jakou perspektivu bude mít provoz na trati, kde bude vlak brzdit před každým přejezdem s nefunkčním PZZ, kde si bude vlakový personál ručně přehazovat výhybky a kde bude každou chvíli hrozit přerušení provozu kvůli důsledkům nefunkčního odvodnění, svahům narušeným vegetací, apod. Stačí si vzpomenout jen kolik stála sanace sesuvu na Moldavské dráze. O stavu zastávek / infrastruktury pro cestující nemluvě.

Jaaa

Všechny tyto věci jsou pouze důsledek zanedbané údržby.

Nechtěli dát sto tisíc, teď musí dát deset milionů. Necháme to ještě být, a bude to sto.

Tahle trať je po napojení do Teplic bez úvrati schopna zajistit rychlou a kvalitní dopravní obslužnost poměrně značně zanedbávaného regionu.

Herold

Kolik po té trati podle vašeho odhadu pojede za týden lidí? Stovky? Tisíce? Desetitisíce?

Miloš2

Opomenul jste desítky…

Jaaa

To závisí na celé řadě dalších faktorů, především organizaci veřejné dopravy v oblasti.

xyz

Ta rekonstrukce magistrály je odkládána kvůli penězům, nebo např. kvůli průtahům ohledně ÚR/SP?

Jak to že na to stát nemá peníze (jde-li tedy o ně), když právě ušetřil za 13 let neudržování Koziny (+ ani Švestkovou dráhu už asi 8 let nemusí udržovat)? 🙂

Gejza

Psalo se to tady: https://zdopravy.cz/nejsou-penize-sz-po-vice-nez-roce-zrusila-velkou-zakazku-na-podkrusnohorske-magistrale-u-chomutova-100549/. A mám za to, že to nebyla jediná odsunutá stavba kvůli nedostatku prostředků…

Jaaa

Ve státní správě pracuju už nějakej ten rok. Když bylo fakt potřeba, prachy se vždycky našly. I když šlo třeba o dvě a půl miliardy.

Jaaa

Nikdo mi nevymluví, že za tím opět nejsou nějaké čachry s pozemky.

Herold

Můžete být nějak konkrétnější? Tam jsou nějaké atraktivní pozemky?

janvagala

Pokud uvedeš podložené konkrétní informace, tak ti nikdo nic vymlouvat nebude. Jinak jenom meleš blbosti.

Jaaa

Dojem, jakej to na mne dělá, snad uvést můžu, ne? Tykači.

Herold

Dojem bez jakéhokoli podkladu jsou jenom kecy.

Jaaa

Sorry jako, ale tohle chování má jasnej pattern. SŽ je ochotna investovat do kdejaké hovadiny, jak se už ukázalo nesčetněkrát. S jedinou výjimkou: Když to vadí byznysu nějakýho kámoše, což je u staveb z 90 % šmelina se státníma pozemkama. To je statistika a tím pádem zcela jasná hypotéza.

Jediný co je potřeba, je zjistit, kde přesně to je.

janvagala

No vidíš. Žádný fakta, jen řeči. Jestli takhle fungují všichni zaměstnanci ve státní správě….