pruvodce

Porsche koupilo podíl v majiteli FlixBusu, podpoří další expanzi

Autobus FlixBusu, ilustrační foto. Pramen: FlixBusAutobus FlixBusu, ilustrační foto. Pramen: FlixBus

Jde o další silnou německou firmu, která do Flixu vstoupila.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V.N.

Upřímně řečeno tomu nerozumím. Nerozumím tomu, proč výrobce aut nakupuje podíl ve společnosti, která se zabývá přepravou osob.
Dokázal bych pochopit, že by koupili nějakého speciálního automotive dodavatele či speciálního logistického operátora, který pro ně pracuje. Ale proč autobusového dopravce ? Jaká je v tom logika ?

Jiří Kocurek

Yamaha vyrábí hudební nástroje, zesilovače … a motorky.

Protože můžou a nezakazoval bych jim to.

V.N.

Já s tím nemám problém , jenom tam nevidím žádnou logiku. U těch Japonců je to trochu o něčem jiném. Vznikla firma, která se zabývala výrobou něčeho a ta firma měla různé divize. A Japonci těch svým divizím dali svobodu a tyto divize začaly podnikat a díky tomu postupem desítek let některé koncerny dosáhly stavu, kdy profesionálně fungují v různých odvětvích.

Jiří Kocurek

„nevidím žádnou logiku“

Logika nemá povinnost, aby u toho byla.

Daniel Jablonecký

Vždyť je to úplně jedno. Někdo má peníze a chce je investovat. Někdo má projekt a peníze potřebuje. Tak se takové dva subjekty dají dohromady. To vůbec nesouvisí s tím, co kdo vyrábí a výrobou a prodejem čeho ty peníze pro investici získal.

V.N.

Jasně, kdyby tu část Flixbusu koupili nějací profesionální investoři… v tom je logika.
Stejně jako by byla logika v tom, kdyby Porsche koupilo nějakého klíčového dodavatele pro svoji konkurenci. Anebo dodavatele s nějakým speciálním know-how.
Automotive výrobci začínají bojovat o přežití. Potřebují každé euro pro vývoj nových technologií. A jeden z nich investuje do autobusového dopravce ? Anebo Porsche vidí svoji budoucnost ve veřejné dopravě ?

Jiří Kocurek

Zbytečně hledáte něco, co tam ani být nemusí.

Někdo koupí akcie jen proto, aby je zhodnotil a nemusí být zrovna profesionálním investorem. Přičemž věřím tomu, že rodina Porsche má s investováním větší zkušenosti než kdejaký makléř.

Twix

Jako že by neměli chtít podpořit rozvoj Flixbusu, protože potom víc lidí bude jezdit autobusem a nekoupí si kvůli tomu nové Porsche?

Gajda

Porsche Automobil Holding je největší z vlastníků Volkswagen Group a ten zase vlastní MAN. A MAN shodou náhod vyrábí autobusy. Plus stejně tak je to se Scanií, která ale vyrábí už jen podvozky. Takže jistá spojitost tam je.

Vojtech

Nejvyšší čas koupit nové busy. premium class taycann speed class cayenne, hnus class panamera

Daniel Jablonecký

FlixBus vlastní pouze jeden autobus a další nejspíš kupovat nebude.

G-man

Není to náhodou opačně? Porsche patří do Volkswagen Group?

Michal

Značka Porsche ano, ale VW Group jako takový patří pod Porsche Holding. Je na to skvělé video od Half as interesting na YouTube „How Porsche owns Volkswagen and Volkswagen owns Porsche“.

Tom

Ne

David

https://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/unternehmen/porsche-se-steigt-bei-mobilitaetsanbieter-flix-ein-19915977.html

Tu investici udělalo Porsche automobile holding SE (PAH3 na Německé burze) – investiční fond o 46 lidech. Má tržní kapitalizaci cca 5.8mld EUR.

Pak je ještě Porsche AG, který dělá auta a ti mají tržní kapitalizaci cca 32mld EUR.

Pražec

Verflixt!

Pavel Kopeček

Takovým tempem, budou zachvili i létat.

Marty-t

…ale zatím bude stačit, aby jezdili včas. Mají někdy až příliš dlouhé trasy a tak logicky riziko pozdního příjezdu do destinace je vyšší než u konkurence. Flix třeba u cest na letiště do Vídně raději ignoruju…