pruvodce

Postrach čoudících dieselů. „Kupkovy jednotky“ dostanou modré majáky a silné pravomoci

Centrum služeb pro silniční dopravu při kontrole s polskými kolegy. Foto: CSPSDCentrum služeb pro silniční dopravu při kontrole s polskými kolegy. Foto: CSPSD

Vznikající Inspekce silniční dopravy bude moci nově zastavovat auta a pokutovat i bez asistence policistů.

Odebírat
Upozornit na
guest
279 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Přemysl

Já bych uvítal kdyby policie dostala zákaz vraždit lidi tím, že provádí honičky. Výsledkem je, že pronásledovaný zrychlí nad svoje schopnosti, stejně tak policie a mrtvý je tu hned..
Naposledy v Praze zavraždili nesmyslnou honičkou nevinnou dívku a zranili i nevinného řidiče. A tohle není poprvé !
Doufám, že dostanou vyhyzov a trest natvrdo !! Machrovali tentokrát v Praze kvůli vytuněnému autu ! A to tam mají spoustu kamer, policejních aut na trase mohou cestu zablokovat, dokumentovat z kamer.

TomD

Nemusi to mit nahodou oporu v zakone? Nebo si kupka muze rozdat majaky a pravomoci jen tak od stolu?

Miš

zákon je na Vládě 🙂

Mirek

Toho, kdo tohle vymyslel, by měli superarbitrovat pro blbost jako Josefa Švejka!

Jiří Bílý

Kupte si nové auto a přestaňte podplácet…

georg

Jen sem zvedavej kdo jim zastavi pac to neni policie a i kdyz budou mit pravomoc tak v realu nebudu prece zastavovat kazdemu trouboj co ma na dodavce majak a reflexni vestu ,on se najde nekdo kdo to zneuzije a ukradnou vam auto nebo vas ztlucou a co vam pak Kupka da ze clovek zastavil a dostal narez nic.

Miš

Moc koukáte na filmy!

Karlos

Já to nechápu je to přece jasně dané při podezření odesílá policie vozidlo na STK nebo SME a je to!Na co zřizovat další komando?Je to hlavně neschopnost ministrů Kupky a Rakušana tvrdě došlápnout na stanice STK a SME a zjednat pořádek.Rakušan se zasloužil o zesměšnění dopravní policie.Podívejte se na ty záběry z těch emisních kontrol v terénu .Policisté ověšení pistolemi a obušky a pouty hledají ve výfuku pachatele a viníka špatných emisí.Stačí aby z výfuku vyšla rána a oni vytáhnou kvéry a postřílí sami sebe a vše v okolí!Nápisy Pomáhat a chránit v tomto případě působí dost úsměvně a měl… Číst vice »

Miloš

Tady už jen chybí aby někdo přišel s nápadem zřídit Lidové milice.

Jílek J.

Mně policajti měří emise při každé kontrole, a to mám benzíňák. Po desetiletích zkušeností s činností s orgány SS (st. správy) je to zase jen další zbytečná instituce.

Tom

máme málo úředníků, tak jich přidáme, holt jednodušší něco nového zavést než to to staré důsledně vyžadovat, vítejte v Česku

Hanuš

To je všechno skvělý, ale kolik potom ještě zůstane lidí nato aby něco vyráběly, pěstovaly a tak podobně když budeme mít stát z politiků, policajtů, hasičů, státních zaměstnanců, dneska už jsou ve třídě na hodinu dva učitelé /tandemové vyučování/, minimálně jeden asistent, atd. ?????????

Ivo Hury

Jako, že mě nějaký šmudla z inspekce s pochroumaným egem (a že jich tam v Česko bude), omezí na pohybu třeba jen proto, že mi začalo čadit auto kvůli poruše lambda sondy nebo egr? Jak mi prokáže, že se jedná o trvalý stav? Odebere mi kvůli tomu SPZ? Jako vážně? Šmudla v neoznačeným autě s modrým majákem? V Česko? To bude žalob a rozbitých úsměvů!

Petr

Pokud máte tuto poruchu, tak vám pravděpodobně svítí kontrolka motoru a měl byste to řešit. Ale vzhledem k vašemu příspěvku předpokládám, že to neřešíte, protože jste typické h*vado, kterému to nevadí a radši nadává na policejní šikanu.

J.Š.Hájek

Situace může nastat během jízdy. Otázkou tedy je jestli uvedení úředníci budou schopni zjistit že porucha právě nastala…
Jinak vznik tohoto úřadu má moji plnou podporu protože to co je často vidět na silnicích skutečně stojí za to 😧

Jiří Bílý

Pokud máte tuto poruchu osobnosti, tak byste měl navštívit psychiatra a nechat ho rozhodnout o tom, jestli můžete dále jezdit a i v běžném životě neohrožovat okolí.

Petr

Pročetl jsem diskuzi a musím se přiznat, že jsem docela v šoku. Čoudící vraky potkávám na silnicích a bohužel i na ulicích ve městech docela často a vůbec nechápu, jak může někdo bojovat proti tomu, že se na tato vozidla chce stát víc zaměřovat. Vám nevadí ty zplodiny dýchat?!

Michael

Když tomu nerozumíš, tak se do toho nepleť. Daleko více škodlivé jsou zplodiny z vozů s Ad blue. Ty lidská sliznice nezachytí a proniknou do plic a krve. Černý kouř jsou velké částice a ty sliznice zachytí. Ale být otrávený něčím co nevidím je přece v pohodě.

J.Š.Hájek

Michaeli, chcete snad říct že částice pm5 a pm10 které produkují i dieselové motory neproniknou do plic ?? Ony proniknou a všechny, protože jsou příliš malé na to, aby se zachytili například v průduškách a tak dále…

K AdBlue – reaguje v katalyzátoru se spalinami (především s oxidy dusíku) a vytváří se vodní pára a dusík, takže se omlouvám, ale skutečně škodlivé zplodiny z AdBlue nevznikají…

Honza

Krok dopředu, Kupka konečně boduje, bohužel ale celkem pozdě, těch kouřících vraků pořád jezdí na českých silnících desítky tisíc a majitelé STK roky beztrestně bohatnou 🙁

Dálnice

To, že prošel nějaký polovrak technickou před rokem a půl neznamená, že je ted v cajku. Stejně se budou zaměřovat na nejkřiklavější případy. Za me palec nahoru pro Kupku. Samozrejme paralelne kultivovat i SME a STK. Pokud tyhle pekace zmizi ze silnic, jenom dobře. A argument „mame male vyplaty“ neberu. Pravo mit auto není zakotveno v ustave…

Joe

Na jednu stranu ano, ale na druhé straně se ale bojím takového toho klasicky českého „mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako obvykle“, či případného papežštější než papež. Zkrátka že tihle strážci čistých vejfuků budou moct dávat stopku i takovým autům, které opravdu ještě za hranou nejsou.

Filip Jirsák

Jak by někomu dali stopku, když to nebude za hranou? Prostě se to změří, a buď to vyhoví normě nebo ne.

JGR

a ty si ovšem kupuješ každý dva roky nový Porsche, takže tebe se to netýká

Leinad

Proč nová instituce? Nebylo by lepší, aby vnitro řešilo organizaci dopravní policie, možná přibralo pár lidí?

hroch.obojzivelny

Ministři jedou dostih o to, kdo jako poslední bude mít svou vlastní silovou složku.

Začalo to MO s posílením pravomocí Vojenské policie pro civilní oblast. Dopravní inspekce MD je další v pořadí. A už vystrkuje růžky MZ se svou lesní a rybářskou stráží, která by také zasloužila vyšší statut. Už se těším, kdy se objeví učitelské milice nebo lékařská stráž. MV si nesmí myslet, že tu má na policii nějaký monopol. Každý bude mít svoji!

Zdeněk Rezek

Pro koho Kupka pracuje, to se ještě neví. Dvě tlupy jdou do sebe, která zvítězí, se ještě neví. Benga proti technikům, jeden umí to, druhý zase tohle.
Platby za přimhouření oka se přesunou na silnici.
A těch konfliktů!
Trochu to připomíná tažení Grosse.
Kdo by to do toho chlapce řekl!?
Je ale snaživý, potřebuje pohladit, dodat si kuřáže a v partaji zabodovat. A to ještě není ministrem vnitra!!!!!
Až bude, pozdrav Pán Bůh.

David Peca

Jsem upřímně zvědavý kolik zásahů (zvážených kamionů) a nebo špatně spalujících osobaků chytí.

tajemný em

Ale jo, oni jich s velikou pompou pochytají aspoň zpočátku dost, aby si obhájili existenci, potřebnost a důležitost. Pořád jsme v ČR, ono to tak horké nebude. Vlk se nažere, koza zůstane celá. Podnikavé právní kanceláře okamžitě zavedou služby „Techničák vám zachráníme“, čímž vymahatelnost práva poklesne. Dopravcům se to vyplatí, občas bude nějaký obyčejný človíček bit… A STKčka stejně nikdo kontrolovat nebude, do toho se prostě nesahá. PROČ nový úřad pro silniční kontroly, když jeden takový máme už skoro 100 let, jen se mu nechce makat? Úřad se jmenuje Služba dopravní policie, součást PČR. A policajti jsou obdařeni dostatečnými pravomocemi.… Číst vice »

Leinad

Řidiče co neumí zadržet, fízl napíše do překladače „počkej na tlumočníka“ a zavolá na jeho ambasádu.

Happy

Vzdyť ani PČR vás nesmí zastavit jen na základě nějaké libovůle. Na to máme zákon. A tihle novodobí PSVB vás budou zastavovat na základě čeho??

JendaVenda

ALe nepovídejte. A podle čeho probíhají kontroly na silnicích ? Podle tajného seznamu zlobivých řidičů ?

hroch.obojzivelny

Na základě „preventivní akce“, která bude legitimizovaná právní úpravou. A vsadím se, že po zkušenostech nebudou mít povinnost vás předem poučit, ani vám vystavit potvrzení o úkonu. :-/

Anonym

Jaký Kupkův? Tyto podvody trvají desetiletí a konečně je chce někdo řešit. Bravo.

Happy

Tak se maji zaměřit na kontrolu problémovych STK a ne šikanovat všechny okolo…

Jirka

Není to šikanování. Je to jen důsledné vymáhání zákona.

Gajda

Myslíš, že když pojedeš ve Fabii s benzínovou 1.2 nebo 1.4, že tě někdy zastaví, pokud na tom autě nebude rzi víc jak laku? Zato pokud pojedeš v dieslu s vykuchaným PDFkem, máš velkou šanci. Nicméně nešikanuješ pak všechny okolo kudy jedeš ty sám?

Leinad

„Řešit“ zavedením dalšího úřadu, který bude mít stejný úkol a pravomoce, jako už má dopravní policie.
Aby si i člověk co neudělá přímací testy k Policii ČR, mohl zajezdit pod majákem. (Jako by tohle nenabízela už obecní policie)

Sněhulák

Čím víc institucí tím více vedoucích postů a samozřejmě nákladů.

marek hudec

osobne bych pokutoval pouze a vyhradne auta s demontovanym filtrem pevnych castic, ovsem dale vzhledem k nekolika (pro mnohe bohuzel asi nedulezitym) okolnostem jako
* tricetiprocentni propad prijmu a uspor u cca 65% populace (viz zpravu CSU 11/2023)
* napjatou situaci v oblasti zasobovani ropou (a plynem)
* rozpocet s ctvrtbilionovym schodkem kdy jakekoliv dalsi bobtnani statu je zcela nezadouci
zcela po vzoru napr Portugalska zrusil emisni kontroly a nechal pouze STK

Jan Sova

Zkuste se obrátit na Motoristé sobě. Třeba na to kývnou do politického programu. Tihle dinosauři u kormidla určitě ne….

Jirka Kriz

Uz aby existovali… Kdyz vidim mnozstvi uz od pohledu pretizenejch kamionu a stav nasich silnic, tak proste kazda jednotka s nizkorychlostni vahou navic je plus pro vsechny ostatni ridice.
A emise? No ja teda nevim, ale problem v tom nevidim. Pokud nejaky auto neprojde, zrejme by neproslo ani na klasicke STK. Takze v cem tu maji vlastne vsichni takovej problem? Auto ma splnovat nejaky pozadavky po celou dobu jeho provozu, ne jen jednou za dva roky… Jo, do ted to prochazelo, ted uz to bude s rizikem, ze cloveka zkontrolujou i mimo tuhle periodu… V tom teda problem nevidim.

qwertz

Nic jiného než namátkové kontroly na silnicích problém nevyřeší. Viz auta s demontovaným filtrem, dočasné instalovaným jen na dobu kontroly apod.

qwertz

Nic jiného než namátkové kontroly na silnicích

Karel

Mám naftu co plní euro3. Když tomu šlápnu tak zakouří (černě). Emisních zkoušek a různých kontrol se nebojím, jelikož splňuji normu.

Gajda

Neznám moc aut v dieslu s Euro3 co by plnily co maj.

Ivan_pha

No právě, euro 3. Kde máte navíc jistotu, že ji plní?
Další smradlavý diesel na silnici.

Kebab

Jistotu má, když projde SME.

Karel

Jistotu beru každé dva roky na STK. A za druhé: Už jste někdy na silnici viděl voňavý diesel?

Tom

Smrad bych až tak neřešil, to je pouze o pohodlnosti.
Horší je prokázaný špatný vliv na naše zdraví.
U dieselu smrdí většinou Nox plyny,
To je oproti pevným částicím z moderních přímovstřiků ten menší problém a je už jedno jestli diesel nebo benzín.
Oba způsoby dnes požívají obrovké tlaky při spalování.

Milan

Konečně. Vždyť se nedá za některýma křápama vůbec jet. Jedině zastavit .

aleš

Tak jinak pokud jdu na emise platí mi 2 roky a když mě tedy zastaví a udělají test a bude OK takže mi od té chvíle běží 2 roky?

Jan

Budou Ti kontrolovat aktuální stav, na platnost emisí to nebude mít vliv.

Pepík

A budou taky elektroautům kontrolovat emise generátorů, které vozí v kufru na dobíjení?

Jirka

Nesmyslný příspěvěk. Elektroauta generátory nevozí.

JendaVenda

Ale no tak, něco si prvně zjistím, než plácnu nesmysl. Některé elektromobily mají externí jednotku pro dobíjení (např. BMW i3), ale ne všechny. A mimo to, letos už pár typů, kdy motor vyrábí elektřinu pro pohon vozu vstoupilo i na trh v ČR. Ale těch se týkají klasické emise.

Miska

Ten generátor má vyšší účinnost než při běžném provozu auta se spalovakem, protože běží neustále v optimálních otáčkách.

Martin

To ale není elektrovůz, ale hybrid

polda

Tak , budeme mít inspekci silniční dopravy, dobrá bude to stát miliony, ale oni za chvilku na sebe vydělají a mi se z toho po—me. Dobrá , tedy pak už je nadbytečná dopravní policie, z nich bych udělal, třeba potřebné stavební profese, jako tesař, zedník apod. ušetříme z rozpočtu hromadu peněz a oni si na sebe vydělají, nenarodili se jako policajti, Kupka je zmatený jak saně v letě, pořád srovnává nás se světem, ale zapomíná , že jinde nají lidi víc peněz , a jídlo levnější, místo aby snižovali úřednický aparát, tak ho množí jak —–, nezávidím dnešním dopravcům jejich… Číst vice »

Gajda

Poláci asi nejsou nijak zázračně bohatší a ekvivalent mají. U nás je největší problém ne nedostatek peněz, ale nedostatek soudnosti. Pokud nemám na servis, prostě nemůžu mít OII s TDi, stejně jako nemám nový éčko, na který taky nemám. Půlka aut se u nás udržuje tak, že dokud jede, tak se na to nesáhne. Půlka aut je využívaná na to, co není stavěná – klasikou je nafta na jízdy 5 km do práce a 3 km na nákup.

Starej

Trefa 👍

Starej

Trochu v jinem podani ale v podstate jako za totáče 🙂

Jenda První

Svým konceptem to má blízko k současným traffic officers ve Velké Británii.

JendaVenda

Očividně jste za totáče nežil, milí občane generace XY. Na auto se šetřilo 1/2 života a pak se stálo ve frontě na pořadník. Takže patřilo za luxusní zboží, které neměl každý a až vůbec ne pro každodenní jezdění pro každou prkotinu.

hroch.obojzivelny

Věcná: Za totáče nežila generace Y. Generace X ano, jsou to Husákovy děti.

highway

Za prvé: Za totáče byste držel hubu a krok a bál se cokoli říct nebo napsat. Za druhé: Zkuste si zjistit/vzpomenout jak se za totáče auta kupovala nebo jak probíhala kontrola na STK.

Miska

Za totáče bys neměl v čem jezdit, loulo.

karel

Pokud zaplatím STK a dostanu razítko, tak to snad musí platit a nesmí to nikdo zpochybňovat. Na co tato povinnost potom je?

libor

přesně, to už bychom mohli zpochybňovat, zda je STK a ME v pořádku hned po vyjetí z linky. Pokud má někdo pocit, že současné stanice ME a STK jsou špatně, pak by měl řešit hlavně ty.

qwertz

A jak STK vyřeší oblíbenou praxi, kdy Franta jezdí s upraveným vozem, který před STK vrati dočasně do původního stavu?

Lukáš F.

Od toho se dělá na STK povinná fotodokumentace, aby stanice mohla doložit, že v okamžiku kontroly bylo auto v pořádku.

qwertz

A k čemu je fotodokumentace, když se Franta vrátí z kontroly a filtr zase vymontuje?

Lukáš F.

To samozřejmě STK řešit nemůže. Tyhle případy jsou ošetřeny tím, že policejní hlídka vás může zastavit a nařídit vám jet na kontrolu emisí.

Anonym

Nesmíš je na SME ale uplácet, aby to prošlo. Pokud nesplňuje-vyhodit!!!

hroch.obojzivelny

Jakýkoliv protokol o měření (inspekci, zkoušce…) se vztahuje výhradně k uvedenému předmětu měření a skutečnostem zjištěným na uvedeném místě a v uvedeném čase. Takže při případné nevyhovující inspekci o den později vám bude k ničemu, stejně jako tvrzení, že „včera to auto bylo ještě OK“.

Frantík

Doufám, že se zaměří na ty, co budou neprocházející okometricky/uchometricky, ne buzerovat za plus mínus pár jednotek emisí, co se za měsíc nastřádají,

Milan

Už to mělo bý dávno. Je děs, co jezdí po silnicích za stroje.

Kebab

Na tom se téměř jistě nic nezmění.

Michal Bartoníček

Však ono se najde něco, co vám to poškozování ovzduší zarazí. 🙂

Kebab

Proč mně? Já procházím TK i ME normálně, takže mě Kupkovo vykazování činnosti nijak neohrožuje.

Sněhulák

Tím, že vás neohrožuje bych si nebyl tak jistý, stačí nevhodné měření – teplota, vlhkost a hlavně správná teplota motoru.

Kebab

Samozřejmě, a taky třeba palivo, i když většinou beru prémiovku kvůli ETBE, proto se mi to taky nelíbí.

Miš

stejné měřidlo, stejné podmínky, stejné postupy a technici se stejným oprávněním…

víta Klozík

Děs toto

MMXA

Pokud by ten systém ME fungoval bez podvodů, tak žádná inspekce vznikat nemusí (alespoň ne z důvodů ME), bohužel stav je takový jaký je, takže určitou dobu ta inspekce má smysl, než se povede umravnit stanice ME, kde prošlo i to co tam nikdy nepřijelo. Stát má spoustu i technických dat z ME a jako první by pomohlo prohnat to nějakou analytikou (třeba i s využitím AI) a určitě by z toho vypadly zajímavé výsledky a s těmi pracovat a zaměřit se na stanice, které vypadly jako podezřelé.

Sněhulák

Hlavně do toho neváhejte AI, to byste se mohl dozvědět i že je podezřelá Tesla s extra nízkými emisemi a že má diesel motor. AI splaca cokoliv.

Daniel

Když je pro někoho vrcholem AI ChatGPT, to je pak těžká diskuze.

Jan Tichavský

Dnešní ChatGPT je už taky na úplně jiné úrovni než když před pár lety začínala. Je to jeden z řady nástrojů a člověk s tím samozřejmě musí umět pacovat, aby to bylo užitčené. Lidi, kteří o tom nic neví, si myslí že je to jen nějaký kecálek.

MMXA

Tak pokud bude mít tesla z emisí zapsanej diesel pohon, tak je něco špatně.

Vítek

Tesla s diesel motorem opravdu existuje, viz např.: https://youtu.be/5Qu-BDixGYY?feature=shared

Lukáš F.

Na tohle není potřeba AI, ale stačí obyčejná statistika a data mining.

Jan Tichavský

To jo, ale AI vám pomůže s analýzou těch dat a může objevit nějaké souvislosti, které nepostřehnete, případně navrhne nějaké indikátory, ze kterých se ty podvody poznají snáz.

JackBrno

Další buzerace a vyhozené peníze… Jako ne že by bylo správně, že jezdí auta, co by neměla, ale tohle.je absolutně nesystémové a nesmyslné řešení. Tohle prostě mají řešit SME a STK, když už je platíme a pokud nefungují, tak má jít ministerstvo po nich a zjednat nápravu. Není přece nic jednoduššího, než pár týdnů náhodně odchytávat auta jedoucí ze STK a v případě zjištění nesrovnalostí dát STK pořádného flastra a okamžitě na měsíc zavřít s výstrahou, že příště už bude odejmuta licence definitivně. Garantuju, že za chvíli nikoho v SME/STK ani nenapadne to obcházet. Neschopný ministr místo toho zřídí, zaplatí… Číst vice »

Petr

Tak co by si chtěl po Kupkovi. Ten umí akorát krásně žvanit a vymýšlet blbosti. Možná ty STK jsou nějakého jeho kámoše, tak vymýšlí bič na řidiče, než aby se zaměřil na ně. To je stejný jak z jeho kámošema s PPF.

Kebab

Ještě protihlukové tunely mu jdou, ruku v ruce s legalizací většího hluku pro nevyvolené – nezatunelované.

Paweru

Hadejte pod kym jsou licencovany vsechny STK a SME. Tady hledejte jadro pudla.

Herold

Pod kým? Kde se to dá dohledat?

Gross

Inspirace v Polsku

Kusi

Co se divíte? Kamarád jezdí z kamionem a víte z čeho má na německých silnicích největší strach? Z tzv. BAGounů, kteří kontrolují tech. stav vozidel! Klidně kvůli kapce oleje nebo chybějící matici na návěsu, celou soupravu odstaví a hotovo!!!!

Petr

Jenže tady se půjde po všech

Kusi

Nebojte nepůjdou! Vzhled k počtu pracovníků budou rádi, že zkontrolují pár kamiónů denně!

Filip Jirsák

A to je špatně? Zákony platí pro všechny.

Pepík

Ti jsou schopni odstavit auto i pokud náklad přesahuje do boku 5 cm.

Miska

To je zcela v pořádku. Pokud auto nebo náklaďák nesplňuje podmínky provozu, nemá na cestě co dělat.

none

Když něco děláme špatně, vyřešíme to zřízením dalšího úřadu.
Nojo. Co naděláme.

Jano Žáček

Už jsem o tom jednou psal. Bude v navrhovaném zákoně taky ošetřena hmotná zodpovědnost pracovníků inspekce za případné způsobené škody při měření emisí v “ polních “ podmínkách? Při klasické prohlídce na STK se mnou příslušný technik sepíše smlouvu, převezne vozidlo a po skončení STK mu opět já podpisem potvrdím, že je vozidlo v pořádku.V případě, že během měření na STK dojde ke škodě na vozidle, je STK ji povinna odstranit. Ovšem jestli mi nějaký umělec na parkovišti “ odbornou“ manipulací například odpálí něco z elektroniky, budu mít smůlu

MMXA

Budeš, protože pokud test probíhá v parametrech, ve kterých má být motor schopen pracovat, tak budeš mít smolíka. Jinak to dej k soudu a počkej si na výsledek.

Evžen

K soudu? – to by to auto za tu dobu vstoupilo do klubu veteránů…

Air Traveller

vskutku? ja jen ze jsem
pred dvema tydnama byl na emisich, a nic takoveho sem nepodepisoval.

ale to je jedno – v cem se polni kontrola v tomto bude lisit od normalnich emisi? bude to delaj stejne cerrifikovany clovek, takze formality mizou byjr stejne i na silnici.

bavi me, jak olejove hlavy ve vsem hledaji problemy. zcela nesmyslne.

Krysa350

Tak jak dlouho platí TK, dva roky anebo do kontroly mobilní jednotkou? Trošku bezpráví, vše by mělo jít za Stanici technické kontroly, pokud není auto nějak technicky „upravené“. Vždyť je to u některých kousků evidentní, že nemají v provozu co dělat.

Vitapb

Jakože po dobu, co máte platnou STK nemusíte udržovat vozidlo v tom stavu ve kterém bylo schválené?

MMXA

STK a ME ti dá razítko, že vozidlo ke konkrétnímu datu a času je OK. Ty jako provozovatel jsi povinnen udržovat vozidlo v tomto stavu trvale, pokud s ním chceš jezdit na veřejné komunikaci. A po dalších 2 letech jít znova tento stav ověřit. Nedostal si bianco šek, že vozidlo je celou tu dobu OK. Odpovědnost jde za tebou jako provozovatelem.

Krysa350

No chlapče to je otázka, já jako standardní uživatel vozidla plním povinnost, kterou mám, nijak auto neupravuji, co dva roky chodím na STK, když neprojde tak neprojde, dělám to snad špatně?

MMXA

Neděláte špatně nic, jen musíte pochopit že emise se můžou zhoršit i technickou závadou o které ani nemusíte vědět. To že dva roky „neotevřete kapotu“ neznamená že jste z obliga pokud emise váš vůz neplní.

Air Traveller

technicka nezarucuje, ze dalsi 2 roky je auto v poradku. technicka zarucuje, ze je v poradku v momentu kontroly a ze za uplynule 4/2 roky nedoslo k vyznamne zmene k horsimu.

ty jako ridic jsi povinen mit auto v poradku neustale.

Martin II

Provozovatel řeší závazy zjevné, nebo takové, na kterého upozorní signalizace vozidla. Nikdo nebude neustále kontrolovat vozidlo preventivně – ostatně jak často by to měl provozovatel dělat?

Air Traveller

tomu se rika objektivni odpovednost 🙂 vitejte do reality.

mimochodem

Pri vsi ucte, od vas bych si ve spravnim rizeni radit nenechal… Rika se tomu dvouleta fikce provozni zpusobilosti a znamena presne to, co nazev nastinuje. Je na strane spravniho organu prokazat, zda se vubec o prestupkek jedna. Tedy, v idealnim pravnim state se spravni organ zaobira tim, zda v pripade podezreni na prestupek tento nese formalni znak, materialni znak a zavineni. (Ze se tak nedeje z duvodu materialniho zainteresovani SO na vybranych pokutach, to je v tehle parodii na pravni stat bohuzel vec druha.) Typickym prikladem, kdy zavineni zcela absentuje, je behem jizdy zhasnute svetlo, o nemz clovek behem… Číst vice »

Vitapb

Jakože nemáte kontrolku svítících světel, abyste si to přes den zkontroloval?

Chronosphere

Jak vypadá a jakou má barvu kontrolka denního svícení?

mimochodem

Predstavte si, ze existuji vozidla, ktera tuto kontrolku nemaji. Nebo tam kontrolka sviti stale, i kdyz nektere svetlo chybi. Takova vozidla mame jen v rodine dve.

hroch.obojzivelny

Ano, pokud máte platnou TK a se sám nedoznáte k tomu, že jste o zhoršení stavu auta věděl a i přes to dál jezdil, tak zde není prvek zavinění, tudíž nedošlo ke spáchání přestupku a vy pokutu nedostanete.

Druhá věc je, že pokud vám to vozidlo na místě budou moci označit jako nezpůsobilé k provozu, tak jste prostě dojel. Na to není potřeba zavinění, stačí skutkovost. A to je mnohem horší.

hroch.obojzivelny

*sám se

radek

a jak bych to měl dělat? jakože před jízdou si nechám odvézt auto odtahovkou na stk a až mi ho vrátí tak můžu vyjet? to přece nedává smysl,zákon je na 2 roky a auto má přeci garanční prohlídky/stará sice jen na doporučení ale i tak to lze dodržovat/ a pokud vše dodržuji tak je to v mezích zákona,pokud se pak v provozu zjistí závada jedu do servisu ale pokud o ní nevím tak mi připadá nespravedlivé hned kasírovat 2500 pokutu,!bral bych upozornění a omezení provozu na měsíc pokud se nejedná o prokazatelný zásah mnou do vozidla/např. odstranení DPF a jiné.tam… Číst vice »

Rolf

Na odhalení čoudícího auta nepotřebuji komando placené z našich daní, ale stačí pohled okem a maximálně fotka na mobil policajta. Pak šup na přeměření! Smraďochů jezdí hodně, ale ne vše lze přičíst nějakým podvodům na STK.

Tomáš P

Souhlasim a ja jsem pro, aby po urcite dobe byl provoz autum zakazan!

Kebab

Děkujeme za informaci, klíčenku posíláme poštovním potahem.

Michal Bartoníček

Stojí snad někdo o vaše trapné klíčenky?

Kebab

To opravdu nevím, ale na vašem místě bych raději o trapnosti pomlčel.

Michal Bartoníček

Nápodobně.

hroch.obojzivelny

Pozor, jde o hrdinného autobijce…!

Pony

A přesně proto — bylo by to účinné — nelze připustit pokutování parkování jen civilním zaměstnancem TSK.

Neznalek

NAPROSTO SOUHLASÍM A PODPORUJU – jinak se těch 20-30 let starejch dieslů nikdy nezbavíme. Na argument že chudý lidi na jiný nemají odpovím jednoduše – mají, ale naprosto drtivá většina z nich to průběžně utratí za cigarety a chlast… přeneseně pak v rámci rodiny za sladké limonády a energeťáky, sladkosti, sušenky a předražený jídlo a pití ve stánku a ve fast foodech.

Tomáš

Proč si řákáte neználek, když to, co píšete, přesně sedí na to, co lze poslechem rozhovorů u všech těch stánků s cigaretama zjistit?
Navíc – vlastnictví auta není povinné, stejně tak, jako není povinné vlastnictví jiných hraček jako letadel, motorek, člunů atd.

Kebab

Naprosto drtivá většina, další neprůstřelná data😃

Nose Peak

Obyvatelé Čé eR vydávají za alkohol největší část příjmu NA SVĚTĚ. Bylo by fajn, kdyby lidi měli buď na chlast, anebo na auto – a nikdy na obojí zároveň…

mimochodem

Neni to u nas zkresleno turisty, kteri cestuji do Prahy na tour de pubs, podobne jako je to zkresleno v Estonsku, kam si jezdi vylivat hlavy cela Skandinavie? Nevim, jen se ptam.

Nose Peak

Jo, jasně…turisti. To jo, tím to bude. Proto se taky válej kolem nádraží, že jo…

Daniel

Smazáno pro záporné IQ uživatele.

Chronosphere

A jak to chcete zařídit?

Nose Peak

Diesel zavedením roční daně ve výši v*n*k Kč, kde v je objem motoru v ccm, n je počet celých let od první registrace a k=10 u motorů PD, k=2 u motorů nevybavených DPF, a u vozidel vybavených DPF, k=počet desítek tisíc km, najetých nad 100000 od poslední výměny filtru (doložené autorizovaným servisem).

Zdravotnictví by bylo na dýl, a tohle je portál o dopravě….

Lukáš F.

Já poněkud pochybuju, že se díky tomuto opatření zbavíme 20-30 let starých dieselů. Pokud je to auto technicky v pořádku, tak emisní normě, pro kterou je homologované, vyhoví. Větší problém budou mít auta mladší, která už mají normy přísnější, ale jezdí například s vytlučeným filtrem pevných částic, nebo jinak upravným výfukovým systémem.

Filip Jirsák

I když na to někdo opravdu nemá, není to omluva, proč by měl provozovat něco, co prokazatelně zabíjí lidi. To je jak koupit si starý barák s azbestovou střechou a pak ten azbest někomu nasypat do obýváku s tím, že nemám na jeho likvidaci.

Petr C.

Když koupíte barák s azbestocementovou střechou a nebudete s ní nic dělat, nikoho tím neohrožujete. Ani sebe.
Pokud nehodlám se střechou nic dělat, může tam být dalších padesát let – neshnije ani jinak nezdegraduje (proto se to začalo dělat).
Problém začíná v okamžiku, kdy se z toho azbestocementu začne prášit – někdo to začne lámat, řezat drtit, vrtat aj.
Pokud chcete budovat podkrovku, fotovoltaiku či z jiného důvodu zasahovat do střechy, tak si barák s azbestocementem nekupujte – prodražilo by se to.
Anebo si zjistit, na kolik ta likvidace přijde a vyrazit z prodejce slevu aspoň v této výši.

Chronosphere

Musím vás zklamat. Azbestocementová střecha se po čase začne drolit,a azbestová vlákna se volně síří po celém okolí. Viděl jste někdy,jak je krytina po třiceti letech chlupatá? Vliv vody,mrazu,a větru udělá své.

Daniel

Za komančů se jim říkalo šedý mor. PS VB. Většinou ubožáci bez perspektivy, zato plní odhodlání ukázat, jak dokážou buzerovat. No tak se přejmenují a budou jako náboženská policie v Íránu. A na to vsadím tisícovku proti koruně kohokoli z vás. Inspekce ty vole… Potěš koště. Další taková jiná inspekce bude moct odykoli vejít a kontrolovat kotel. Rád bych se mýlíl, ale čeká nás exhibice české povahy.

Alík

Máte částečně pravdu. Šedý mor chodil po správcích nemovitostí a kontroloval, zda si plní povinnosti. Úklid, sníh, atd. PSVB, to byla jiná liga. To byly leckdy zneuznané kádry, které se „chtěly vyšvihnout“ a mít moc nad druhými.
Leckdy dělaly při kontrole bu bu bu. Pak jsem šel za policajtem a přestupek konstruktivně vyřešil. Proto jsme si z nich dělali legraci „Pi..mec Stojí Vedle B.bce“.

Jinak proti dodržování zákonů nic nemám. Jak jinak, než kontrolou, je chcete vymáhat?

Ivo

Je to tak , nevím ale když přijedu na ME a STK tak zrovna na emisích to auto je beze mne v hale a když ho přivezou že prošlo a pak mě někdo zastaví a bude tvrdit že neplní emise jak mám já platit pokutu když za to nemůžu . Tohle je pravda že nás čeká exhibice české povahy .

MMXA

Pokud při jakékoliv kontrole emisí neprojdete, znamená to že ten vůz je nevyhovující a pokud Vám na ME dali kladné hodnocení emisí, tak se jedná o podvod, kterého se na Vás dopustili. Nic to ovšem nemění na tom, že ten vůz nemá v provozu co dělat. Mícháte jablka s hruškama.

MMXA

Ty to asi moc nechápeš co? Tohle není o svobodě, ale o tom aby si neotravoval vzduch provozem čoudícího auta/kotle ostatním. Pokud si ten kouř necháš uvnitř auta/baráku, tak je všem jedno čím si ho vytvořil.

Michal Bartoníček

Chcete mu bránit ve svobodě ničit ovzduší? No to nemůžete! 😋😄

MMXA

No holt někteří mají „nárok“ a s tím je těžké něco udělat.

Michal Bartoníček

Čeká? Ta už se dávno ukazuje v plné nahotě. 😄 Občůrat každý zákon, ohnout ho podle potřeby a když nejde ani to, tak ho prostě nerespektovat. Ono se to vsákne. 😄👎

radek

pokud chce stat dat inspekci pravomoci policie musi mit psychotesty at mezi nima neni plno priblblych

Franta

To je mezi policajtama taky, i když mají psychotesty.

radek

pokuta za emise u naftovych je cila hovadina pokud na aute neni
zadna technika zavada typu spatny katalyzator nebo jinak upravene neni duvod pokutovat za emise. ridic ktery neporusil nijak zakon nemuze dostat pokutu.
tudiz ja nemam na aute zadne upravy na vyfuku jezdim legalne na emise tim sem splnil co mi zakonnarizuje vim ze muj naftak zacoudi kdyz jezdim do prace 5 kilaku po cely tyden ale tim sem nic neporusil neni v zadnem zakone psanno ze sem tim neco porusil ze jezdim kratsi trasy

radek

vidim ze se mnou tady lide nesouhlasi beru vas nazor
muze mi nekdo z nesouhlasicich vysvetlit cim porusuju zakon ze
jezdim kratke trasy???

Michal Bartoníček

Nesouhlasím, protože to, jakým způsobem jste to napsal, nemá logiku. Takže minus za interpunkci a větnou skladbu.

digi

No a to si každej budeme moci určit dva, tři předpisy které se nám nehodí a tak je nebudeme dodržovat?? A policie to má ignorovat???

radek

jakej predpis sem si urcil a nedodrzuju ho??

mimochodem

Jako proti gustu zadny disputat, ale zvedavost mi neda.
Co vas vedlo k porizeni naftaku na takovy kratky pojizdky?

Petr C.

To by mě taky zajímalo.
Ten problém s diesely a DPD filtry při krátkých cestách je známý už mnoho let.

Kebab

Mohl ho koupit ještě dřív, než ten problém začal byl známý. Nebo ho mohl zdědit a tak bezpečně vědět, že auto nebylo bourané, což je asi jediný způsob, jak mít u ojetiny jistotu. Tu ovšem dál neprodáte, protože téměř všechno je pochopitelně nebourané a po nekuřákovi, takže je lepší takové auto držet, pokud nemáte na nové.

MMXA

Pokud plníte emise, které ten vůz měl plnit při uvedení do provozu, tak není co řešit. Koncernový TDI s Euro2 prostě vždycky při prudším přidání plynu zakouřil. S tím Vás z emisema nikdo nevyhodí. Problém je očouzená prdel TDI, které má DPF. Pokud DPF funguje jak má, tak ty koncovky jsou kolikrát i po letech čistý.

Petr C.

Zrovna dneska jsem jel za bavorákem, kde i na temně modré barvě bylo vidět, jak má celý nárazník do černa očouzený.

MMXA

Tak přesně to je ten adept na filcung.

Ferda

Krok správným směrem… Těch vykuchanejch čouďících dieselů je na silnicích čím dál víc…

hroch.obojzivelny

Jakože dnes jich je víc než včera, nebo před týdnem, nebo před měsícem…? Určitě máte čísla, když se pouštíte do tak kategorických tvrzení…

Nebo jste chtěl jen vyjádřit, že jich je víc než akorát, nebo víc než míň…?

radek

pokud budou mit pravomprihloupleoce policie a modre majaky meli by mit i psychotesty at mezi nima neni nejaky povyseny zakoplexovany trouba a nedava pokuty podle nalady.
uz jen to ze davaji pokuty za nesplnene emise je

Jiří Bílý

Z Vašeho příspěvku je zřejmé, že jste občan v odporu, uznáváte jen sám sebe a minimálně psychotesty byste měl absolvovat Vy.

radek

ja je absolvoval uspesne letos
obcan v odporu nejsem jensem schopny se bavit o tom co mi vadi a co se libi. nejsem osel ktery pujde za mrkvi aby nebyl v odporu,
jinak ja schvaluji kontroly policie sem na ceste denne a vim co tam potkavam

Michal Bartoníček

To jsme na tom filozoficky stejně. Nejsem osel, který půjde za naftovou mrkví. A jsem v odporu řidičů. 😉

radek

z vasi reakce na prispevek je zrejme ze jste ho nepochopil ze muzu mit nazor
neodporuji
psychotesty mam provedene letos uspesne
nejaka jiny vytka ze sem v diskuzi??

Michal Bartoníček

Úspěšné psychotesty? Taky můžu napsat, že jsem kosmonaut. A nějak je mi jedno, jestli tomu věříte nebo ne. 😄

radek

neuznavam sam sebe ja kontroly policie schvaluju jen pokuty maji byt za poruseni neceho.
kdyz chce dat stat nekomu pravomoc kontrolovat a pokutovat mel by zarucit aby ti lide byli v pohode co to budou delat
ridic nakladaku psychotesty ma a muze ho kontrolovat blbecek??

Nose Peak

Hmmmm, novej ouřad…zeštíhlování státní správy utěšeně pokračuje…

Kebab

Už chybí jen meziresortní komise.

Ondros

Zjistěty si info. Jde o nové využití stávajích pracovníku, kteří aspoň budou v terénu.

Jaroslav

Bohužel, k těm stávajícím technikům přibudou minimálně desítky(spíše stovky ) úředníků kteří je budou v rámci územní organizace řídit(Oblastní, Krajské, Republikové ředitelství+ ministerský náměstek )

Sizifon

Stávajícím pracovníkův naroste plat i hřebínek a budou se chovat jako by sežrali všechnu moudrost světa (tzn,jako arogantní hovada)

Nose Peak

Status veřejného činitele, služební zákon, výsluhy,…pěkně jedno po druhém. Prostě tu budem mít druhou policii, jenom bez fyzickejch požadavků a psychotestů. Dá-li Pámbu, beze zbraní, doufám…

Daniel

Ty tupá hlavo! Má se do toho zapojit nezisková organizace, neboli aktivisti a pokud ta banda íkváčů bude hájená, čeká nás přesně to, co si já z dob před 89 pamatuju osobně.

mgr.pavel

Raději budu za větší stát, co dohlíží nad dodržování smysluplných zákonů, než za pidistát, co ignoruje anarchii.

Nose Peak

Cílovej prsonální stav PČR je 46 000 lidí. Představte si Jablonec nad Nisou, plnej policajtů. Ve výsledku je jich jak psů, ale místo práce honěj lidi, co si pěstujou pár léčivejch kytek. Jak praví srbské přísloví, “Dokon pop i jariće krsti”….

Martin

Snad je ještě vybavit hlukoměry a měřit hluk zda odpovídá údaji v TP. Teror motorkářů a autíčkářků s laděňými výfuky už překročil zdravou mez.

Sizifon

Tady zdravou mez překračuje víc věcí nejen toto.

Tomáš

Ten zřejmě záchranářský vrtulník, co nám v pátek proletěl kolem domu, tak opět nakonec kamion, který jen vyjížděl kopec.
Tak pište na vládu, ombudsmanovi i poslancům, aby konečně začali proti tomuto chladnému terorismu něco dělat. V článku zmíněné hlídky jsou skvělá příležitost. A ať začnou v centru Prahy.

MMXA

Ač řev vykuchanýho výfuku je obtěžující, tak mimo zvýšené hlukové zátěže to nikomu nezpůsobí rakovinu jako vykuchaný DPF.

Tom

Za DPF není vzduch čistý, částice jsou akorát menší.
Čím menší, tím nebezpečnější.
Google:
Particle size distributions in diesel (−DPF) (+DPF)

Tehnhle výzkum spíše ukazuje horší reakci organismu při použití DPF.

Tomáš

Způsobí to infarkt, ztrátu sluchu a možná i tu rakovinu, protože všechny ty rakovinné buňky, které se v lidském těle denní mutací vytvoří, likviduje imunitní systém. A ten ve stresu funguje o poznání hůř.

Starej

Novodoba buzerace za nase prachy. Misto systemoveho reseni si budem hrat na honicku. V podstate jako za komaru, jen v jinem podani ☺️

Antonín

Buzerace pouze pro ty, kteří nedodržují záměrně technické normy a předpisy, ať už to jsou sami řidiči, různými úpravami, např., aby auto, motocykl řval vysoko nad 100 dB, přetěžují vozidlo, jen, aby nemuseli jet 2x, atd., nebo pracovníci STK, kteří se nechají ukecat nad problémy, či je přehlížejí. Toto je zřejmě pozůstatek 40 let masírování východní ideologií, na západě je procento takovéhoto obcházení předpisů výrazně menší.

Franta

Technickou jsem prošel bez nějakých úplatků, na autě nemám žádné úpravy a přesto mě budou zastavovat a zdržovat nějakou kontrolou? Sorry jako, ale co jiného to je než buzerace?

M.D.

To je argument dítěte.
Takže jako buzeraci vlastně berete jakýkoliv omezeni vašeho soukromí?
Když vás preventivně zastaví policie, jestli neridite třeba pod vlivem, tak je to samozřejmě buzerace, ale když se pak něco stane, tak přesně tyhle typy lidi křičí, proč policie nic nedělá.
Chtělo by to trošku nadhledu a pokory. Takové klasické české, já můžu všechno a nikdo mě nebude omezovat, mám přece právo na všechno, je demokracie.

Daniel

Jakej nadhled? Až tě bude sekýrovat někdo, o kom víš, že je totální hňup, ale dostal funkci, tak si na mě vzpomeň. Demožumpa obrací lidi proti lidem a je vás dost takových, co se na to přímo třesou. Ukázat druhým, kdo je tady pán. Proti tomuhle jsme ty vole v 89 na Letné cinkali.

Jan Sůra

Dobrý den, děkujeme za hodnotný názor, který je pro tyto stránky tak cenný, že zde pro další vaše myšlenky není již prostor.

Antonín

Také mám tramvajenku, nikdy jsem nejel na černo – je to proti mému naturelu, přesto mám brát jako buzeraci, že mě v metru zastaví revizor, a to navíc ve chvíli, kdy třeba hodně spěchám????

Petr

A on vás stát nutí tu tramvajenku mít? Vaš příklad jste záčal, ale nedokončil … Pojďte tedy v analogiích aspoň o kousek dál – tramvajenku si zcela jistě můžete POKAŽDÉ před cestováním zkontrolovat, jestli ji máte u sebe a jestli platí. Zkontrolujte si takto i emise ? Asi ne, že …

Antonín

V odpovědi mi nešlo o emise, ale o to, že když někdo někoho kontroluje, tak ho buzeruje, tedy mě, který má vše v pořádku, a nejde o tramvajenku nebo jízdenku pro jednotlivou jízdu, buzeruje podle pána revizor, tedy obecně kontrolor, jestli dodržuji to co mám. Pokud tramvajenku mám a zapomenu si ji doma, pokutu neplatím, jen ji musím donést do 14 dnů Na Bojiště (centrální dispečink DP) ukázat. Takže, pokud si nemohu zkontrolovat emise a udělal jsem vše proto, aby byly v pořádku a budu kontrolován, neměl bych dostat pokutu, jen pokyn, abych nedostatek odstranil třeba také do 14 dnů.

Josef

Doplatí na to obyčejní lidé co nemají šanci zjistit hodnoty CO2 ze svého auta jinak než na ME. Kouřivost je zase jiná kapitola, to už zjistit laik může.
Hluk mi vadí hlavně u motorek, je to prý účel odradit zvířata a lidi pro ústup z cesty..

Antonín

To už je záležitostí vyhlášky, resp. zákona, pokud nemůže majitel něco zjistit – kouř, hluk apod. vidí, ale třeba CO2, či jiné plyny vidět nejsou, většinou změřit nemůže a prošel všemi kontrolami, jak má, pak by neměl být pokutován, jen upozorněn, že si musí do určité doby vše dát do pořádku. Když Vám stoupne trvale krevní tlak, cholesterol, cukr, tak to také nevíte do první kontroly, ale pak už byste se měl zachovat tak, abyste vše dal do pořádku.

Daniel

Jaký normy Toníku? Jezdím na STK co dva roky a jako řidič jsem povinen udržovat svoje auto v předepsaném stavu. Je to ale stroj a opotřebovává se. Takže občas něco selže. Vláda si kupuje dementy a potenciální voliče, co v nové pozici najdou. A rozum kámo nečekej. Bude to jak přes kopírák.

Michal Bartoníček

Užijte si to, zavinili jste si to sami. 😉

Ares

OK, nové silniční hlídky dejme tomu, ale ať se na STK zruší emise v tom případě.

ČD4ever

Místo vyřešení příčiny se řeší následek. Je to další buzerace občanů.

Jiří Bílý

Jak chcete řešit příčinu (korupci) kvůli které jezdí v Česku klidně dva miliony osobních aut, které už měly dávno projít hutěmi?

Svým příspěvkem kromě toho dáváte jasně najevo, že jste také uplatil STK a jezdíte vrakem.

UGL

jak jinak než důslednou kontrolou dodržování pravidel na stk a me ?

Kebab

Nic takového najevo nedává, to je leda tak vaše projekce.

Tony

Hutemi uz neprojdou, ty uz jsou uspesne zariznute.

Ferda

Jak jinak chcete postihovat zahraniční dopravce?

Vita

Já už na STK nejezdím několik let. Bohužel všechny stanice v blízkém okolí neberou na objednání, a i když jsem přijel hned ráno po otevření, byl jsem nucen před sebe pouštět jakési VIPky…a stravil na STK půl dne a ještě byl vyhozen za jednu prasklou žárovku a ustipnuty kousek krytu zrcatka. .takže už svěřují na STK auto servisu. Vždycky projdu…ale coudici rezavý vrak tedy nemám…

Ondra

Ono ani nemusíte mít čoudící rezavý vrak a emise můžou neprojít. Tak snad vám to dělají poctivě a při případné kontrole byste neměl potíže

karel_treti

Mám to stejně, na naší STK jsem přijel brzy ráno, 15 min po otevření. Jdu k okénku kde jsou stažené rolety a na okně cedulka kapacita pro dnešní den vyčerpána. Oni vědí proč se k nim nejde jako na jakoukoliv jinou službu objednat. Doslova vás to donutí využít jejich placne spřátelené prostředníky.

Otto

Tak samo, tim se automaticky vyresi nejaky kupkuv “mystery shopping”. Jestli si ministr mysli, ze se technik na stk necha podmaznout nejakym vohnoutem, ktereho v zivote nevidel, tak je jeste vetsi naivka, nez jsem se domnival. Naopak, toho vyhodi i za osoupanou sedacku a stat bude moct vykazat, ze stk je naprosto ok.

Tohle jede pres kamaradicky a “provize” za provedeni stk, ktera je jaksi smluvni a do te se schova cokoliv.

Tony

Jak tomu muzete tleskat, lidi? Vypada to na prvni pohled jako dobro, ale zvrhne se to do extremu, uvidite sami. Kdyby vic hlidali poctivost stavajicich dvouletych STK, tak jsu vsema deseti pro. Klidne at me tam vyhodi s cimkoli a ja si to necham opravit. Neni problem. Ale tyhlety nove kontroly jsou ciste buzeracni koncept. Pocet kontrol neni v case omezen a na kazdem aute se da neco najit. Takze nove mobilni STK klidne i 10x za rok. Pokazde neco najdou a pokazde to budete muset resit. Opravdu na to budete mit nervy, byt s autem furt v servisu? A… Číst vice »

Air Traveller

proc bychom tomu nemeli tleskat?

proc bychom meli byt s autem furt v servisu?

JendaVenda

Proč bychom nemèli ? Mám auto v takovém stavu, že mě z těchnicke vyhodili letos poprvé a to jenom proto, že měli jiný názor než autorizák na tloušťku kotoučů zadní brzdy. Za 1,5 hod jsem byl zpátky a ok. Celý život jsem nepotřeboval dát jakýkoli úplatek abych prošel. Ano, nešizeny servis auta stojí dost peněz a na ten chudší část populace nemá, proto po silnicích jezdí dost aut, co tam nemají co dělat. A na emisním systému je absence údržby dost vidět.

Ondros

Já také tleskám. I když bude poctivá STK/emise (což není pořád standardem), tak tady pořád máte nešvar půjčováni filtrů pevných častic na kontrolu u STK/emisí, přetížené kamióny atd. Přesně ty činnosti na které policie reálně nestačí a je potřeba je řešit.

Martin

Oni to vůbec nechápou. Část lidí tleská jakékoliv represi, hlavně když se týká druhých. Část lidí prostě nedomýšlí, že můžete v pohodě projít přes STK, tak jezdíte v dobré víře a najednou Vás zastaví, naměří Vám špatné emise a bum …pokuta. A co máte dělat Vy? Přeměřit si emise sám? Jezdit na ně každý den? Nějaké jiné hraběcí rady? Bude to sloužit k buzeraci majitelů starších aut, aby si pořídili novější auta s různými e-cally a dalšími vymoženostmi. Je to jen otázka času. Když Vás zastaví 10x ročně a pokaždé pokuta za nějakou drobnost, nemusí to být zásadní, tak se… Číst vice »

Ondros

Pokud máte vadný filtr pevných částic, pak vás na to kontrolka upozorní. Na měření emisí jezdíte a autem po 2 letech (u noveho 4 roky). Pokud projdete u emisi na mereni a pak dostanete pokutu, pak bych ho hodil na COI a resil bych to jako spotrebitelky spor. Ale jako riziko, ze se vam do dvou let natolik zhorsi emise po radne provede kontrole, aniz byste o tom nevedel, mne prijde dost male.

Premysl Cerny

Podle mě není až tak složité dostat se do situace, kdy vaše auto momentálně neprojde emisemi při těchto kontrolách na silnici, aniž byste musel podváděl na STK. krátké trasy, například celodenní vyřizování po úřadech, natankovana špatná nafta a pak vyjedete za město…
Ale třeba se pletu.

Sněhulák

S tím sporem je to o ničem, v čase prohlídky OK, po nějakých km už ne, takže pouze vyhozené peníze. Špatné řady si nechte pro sebe.

Martin II

Souhlasím, je to jen další příležitost pro buzeraci. Princip periodických kontrol na STK je dostatečný. Požadavky kontroly mají být v prvé řadě realistické, aby mohly být skutečně vymáhány a neznikaly podmínky pro korupci. Tzn. kontrolovat jen podstatné věci – funkčnost brzd, řízení, podvozku, světel, pevnost nosných částí, emise. U všeho ale tolerovat nějaká snížení parametrů proti výrobnímu stavu – je přece nereálné a nehospodárné udržovat cokoliv po celou dobu životnosti ve stavu nového. Např. u emisí by mělo být povoleno nějaké zhoršení třeba o 10 %. Dnes starší vozidlo ani s jednou drobnou závadou na motoru nemá šanci projít, ačkoli… Číst vice »

Jiří Švácha

Na jednu stranu proč ne vraků čoudících jak lokomotiva jezdí po našich silnicích až moc. Na druhou stranu jsme v česku takže možná se to myslí dobře ale dopadne to jako vždycky. Navíc by asi bylo bylo lepší kdyby to spadalo přímo pod PČR. Ale lepší než nic to je fakt.

Jaroslav

V3S nebo T 138 žádné emise splňovat nemusí .Zrovna tak všechny staré diesely WV Golf, Mercedes … U těch stačí když jsou mechanicky v pořádku. Takže budeme udržovat v provozu veterány abysme se vyhnuli buzeraci . A VY se za náma třeba uduste!

Zrzek

U dieselů se měří kouřivost a pokud mám relativně čistý vzduchový filtr a správný otvírací tlak na tryskách a nemám moc přidáno na vstřikovacím čerpadle, tak se vejdu vždycky. Výměna a seřízení trysek nestojí u balík jako u nových aut, kde výměna opravených vstřiku jde do desetitisíců.

Sněhulák

Odkdy nemusí? Nešiřte bludy.

Fandík

Takže to budou v podstatě Bagouni 😀

Sizifon

Však jsme kolonie Německa.

Kuko

U nás se bude potírat zločit v kouřivosti mezitím zbytek světa ani neví co pojem „emise“ znamená

Filip

Pokud ty srajdy člověk musí dýchat, navzdory nějakým platným zákonům, jdou ohledy stranou. Konečně se začínají vymáhat platné zákony, hurá.

Tom Matto

Zbytek sveta jako Afrika nebo zbytek sveta jako zapadni Evropa?

Starej

Nemusime chodit daleko. Recko, Spanelsko, Portugalsko emise vubec neresi 😁

Ondros

Ano, globálně je to problém, ale to nic nemění na tom, že mě zajímá hlavně to, co dýchám lokálně.

Zrzek

Hm, tak na naše UA spoluobčany to platit nebude a ty s námi nyní žijí.

Kuko

a to mně nejvíce irituje, bude se potírat zločin jenom v osobní soukromé dopravě? nebo se stát zaměří také na vymáhání emisí u železniční, zemědelskou, stavební či další techniku? Kolik Tatrovek, bagrů či traktorů natož nějaká Avie či V3s kolikrát v přílišných emisích nahradí stovky „nevyhovujících“ osobních vozidel a ty stále mohou jezdit a čmoudit? ale mě zakážou jen 15let starý auto? Kdo bude důsledně postihovat prodejce paliv za ty hnusy co prodávají?
Rekl bych že je tenká hranice mezi řešením komplexního problému a buzerací jedné skupiny, totiž u jedné strany se vlastně vůbec nic nevyřeší.

Sněhulák

Ale tato vozidla většinou plní emise s prstem v nose i když se vám to nezdá.

Tom

On ten viditelný čmoud není až takový problém, jako ten neviditelný u moderních motorů s vysokými tlaky.
Takže ta kouřící tatrovka může být pro naše plíce menší problém, než moderní přímovstřik.

Otto

Je to o tom, ze s vanickou vylijene i dite, v tom jsme experti. Ale pokud stat na stk necha projit takova zverstva, jako to, za kterym jsem na D46 jel minuly tyden, tak se asi holt neco delat musi – 10 let stary c-max, svistel si to tak 160 a pokazde, kdyz na to slapl, tak ho vubec nebylo videt, vypadalo, jak kdyz na dalnici hori kamion. Najedu cca 60k rocne, ale musim se priznat, ze s necim takovym vyjet na silnici, to chce silny zaludek…

Cupra

Neuveritelny. Místo schválení jeste drakonictejsich zakonu se snad i začne vymahat to, co tu je. To se zde až tolik nestava a chtelo by to víc pozornosti 😯

Jiří Bílý

Možná to i myslí dobře, ale dopadne to jako vždycky.

Jsme v Česku a tady prostě jedeme se všemi gaunery, zloději a podvodníky v sametovém módu a jakákoli radikální a účinná řešení jsou utopie.

Lukáš David

Krupkas einsatz Komando…

Metro

Ještě si někdo myslí, že tu máme pravicovou vládu, když akorát seká obří schodky, zvyšuje daně, rozhazuje za nesmysly jako kuchařka od Michellinu, zvyšuje počty úředníků a teď nově vytváří celé nové úřady?

Filip

Co jsem to tak zkoumal, jedná se o úředníky co už mají a jen přejmenovali jeden interní odbor který se tím zabývá, ale hlavně, má konečně pravomoci. Ještě by měli dostat do rukou plamenomety.

Sizifon

A taky mobilní šibenice aby hříšníky mohli hned ztrestat.

JendaVenda

Volič Ano kolem sebe plive lži a ani se nestydí.

Moza14

Nebojte pane Metro, my jsme si o voličích ANO nikdy nemysleli, že jsou čtenářsky gramotní. Ale hlavně, že se vyjádří v diskusi, že?

Martin

Tady už nikdo ani neví, co to pravice je. A kdyby to věděli, tak většina by pravici určitě nevolila.

Matěj

A proč nemůžou spadat přímo pod PČR a mít rovnou uniformy když už mají modrý maják? Já jen že aby člověk pak věděl, kdo všechno má právo ho zastavovat a kontrolovat..

kix

taky mi tohle přijde takový zvláštní..ale tam to bude podle o mě služebním poměru a požadavků na pracovníky

Fandík

Pač takového kontrolora může dělat v celku i obezní člověk jako já, který by u PČR neprošel 🙂

Martin V.

… ono je lepší, když budou mimo policii. Museli by být totiž zřejmě ve služebním poměru. A to je při jejich účelu práce zbytečné. Navíc by se pracovníkům museli po splnění počtu odpracovaných let platit výsluhy, které extrémně již v současnosti zatěžují státní rozpočet.

Sizifon

Ona to bude taková Dopravní lidová milice.

Matěj

Mají zastavovat a kontrolovat auta na veřejných komunikacích, tak to pak jde stranou účel práce a že by to pak mohli dělat i obézní lidé viz František nebo že pak budou brát výsluhy. Měli by to mít na starost prostě dopraváci a né že tady bude x lidí, co mě budou moc stavět na silnici

Sova

Souhlas. Holt nezbyde než při jakémkoliv náznaku pochybností nebo neadekvátního jednání „kontrolorů“ volat na místo PČR. Ztráta času všech zúčastněných, ale nedá se nic dělat.

Otto

A k cemu vam ta slavna pcr bude? Oni neco zmeri/zjisti a bud vam omezi technickou nebo vam rovnou seberou technicak, kdyz budete treba mit vykuchany filtr pevnych castic… samo se muzete branit ve spravnim, ale k cemu vam k tomu bude svitit policajt? Ne ze bych tomu tleskal, ale vykriky typu – zavolam policajty … a co? Jestlize vas tam nebudou znasilnovat, tak pokyvaji hlavou a pujdou si po svych

Kebab

Třeba pak ty šašky přejde chuť něco zkoušet, když budou pod dohledem. Představa, že zrovna tihle orgáni budou neúplatní a zaručeně nikdy si nezkusí říct o peníze, je úsměvná.

Otto

Ja nevim, kdyz jdete na urad, tak s sebou taky tahate policajta? Kdyz vas zastavi a vy si provolate policajty, tak ti prijedou a zase odjedou… a myslet si, ze policajti jsou mene uplatni nez jini statni zamestnanci, to je asi naivni predstava…

Kebab

Taky netvrdím, že já je zavolám. A protože nemám diesel, ale starší benzín, který nekouří, tak asi není ani velká pravděpodobnost, že by mě stavěli. V případě evidentního překračování pravomocí nebo obecně podezřelého průběhu kontroly ale jiná možnost není.

Kami

Tak snad bude časem klid od těch vraků, co brázdí naše silnice. Chválím pana ministra.

Petr

Občas by bylo fajn vyjet za hranice, abys viděl co za vraky brázdí silnice jinde. U nás je to těžce v pohodě.

Haxor

Takze kdyz je to jinde horsi, tak je v pohode, ze je to u nas spatny? To je dost zvracena logika…

Aussiger

Nejsem pro žádnou buzeraci a nařizování čím a na co máme jezdit…Ale moje nedávná jízda za prasetem v 20 let starým escortu vypouštějícího oblaka modrého kouře, tyhle kontroly vyžaduje.
A když jedete za týden tu samou trasu a před sebou máte 6tunu – pro změnu zadymující okolí kouřem černým, tak za mě: Včera bylo pozdě…

Zrzek

Tak věř, že s tím modrým kouřem daleko nedojel.

Aussiger

To je věc jiná..možná to Franta v garáži „dá nějak do kupy“ a frčí se dál, tentokrát třeba bez čmoudu. Jenže tato auta netrpí jenom chorobami motoru. Na TK se mají dívat i na ty další.

Zrzek

No, ony právě ty novější auta některých výrobců trpí na korozi důležitých částí podvozku kolikrát víc než 2x vyvařovana Felicie, i když zvenčí vypadají pořád velmi pěkně a jsou přitom věkově na polovině průměru.

Tom

A proč vám to vadí? Nevidíte přes kouř na cestu? Nebo vám to nevoní? Co máte za vozidlo vy? Jaký ročník?

Dejv

Jsem pro, když vidím co dneska jezdí za shnilé vraky po cestách, s výfukem od parní lokomotivy, tak to je katastrofa.

Kamui

Možnost odmítnout vážení vozidla by v téhle podobě neměla existovat. Pokud řidič odmítne spolupráci, má oprávněný orgán vozidlo včetně nákladu zadržet do doby, než provozovatel pošle někoho, kdo spolupracovat bude. Aby platilo, že vozidlo bude v každém případě zváženo, a ne že se provozovatel vyplatí pokutou, náklad přeloží a jede se dál .

digi

Ano v současné době se z porušování předpisů pomalu udělala i živnost…

Matěj

Stejně bych řešil špatné parkování žádný fotící autíčka, ale pěkně odtah a botičky a auto nevydat dokud neni uhrazena pokuta i náklady. Pokud to není uhrazeno do roka tak šroťák případně propadnutí státu a prodej, kde to má smysl.

Fučida

Takový mám moc rád. Drsňáci až na půdu, dokud se to nedotkne přímo jich. Pak bulej a čuměj jak péro z gauče.

Martin

Jo, přesně … pověste ho vejš, ať se houpá… hlavně, když jde o ostatní.

Matěj

To mě těší:) Co je na správném parkování drsňáckýho? Pravda v životě sem nedostal pokutu za parkování, prostě mám nohy a kdyžtak kousek dojdu. Sice někdy čumím co za lojzu mi zase stojí ve vjezdu a nedávám, ale bulet kvůli tomu nehodlám. Pokuty a domluvy jsou k ničemu to je vidět dnes, kdy jakmile nemá někdo místo hned před vchodem tak to hodí klidně na chodník apod.

Michal Bartoníček

Přesně tak. Drsňáci až na půdu parkují, kde se jim chce, ale po šesté pokutě za špatné parkování začnou brečet a čumět jako péro z gauče. 😄

Jiří Bílý
Matěj

Proto místo omezování řidičů a ulic obecně bych raději viděl vymáhání stávajících pravidel správného zastavení a stání a v Praze placení parkovného všemi, kdo chtějí veřejného místa využít. Ono pak dojde k úbytku aut samo

bajcqr

Podle mě by spiš pokuta za odmítnutí vážení měla být tak vysoká, aby se všichni nechali radši zvážit.

Dejf

přesně, ke stávajícím 100 litrům přidat nulu a tak pěkně to zaoukrouhlit na „jedničku“. to je z pohledu zákonodárců fakt snadná úprava zákona, to by zvládnul i natvrdlejší šimpanz.