pruvodce

Pražské letiště překonalo hranici 10 milionů odbavených cestujících. O měsíc dříve než loni

Cestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště PrahaCestující na Letišti Václava Havla. Pramen: Letiště Praha

Vloni odbavili na Ruzyni za celý rok téměř 14 milionů pasažérů, letos by jich podle prognóz mělo být přes 16 milionů.

82 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ostravak

Praha je vždy až na posledním místě když se jedná o výběr letiště. Už jenom že Vídeň je o 40 minut blíže. A na to, abych jel na feedový let na větší hub do Prahy je to pro mě daleko až až.

Ano, poslední 4 roky létám intenzivně a Praha mě opravdu vychází vždy dráže.

A ano-Vídeň má dálkovky ale pro případ, že potřebujete skutečně do toho města přímo tak se stejně musí přestoupit aby to nebylo tak drahé. Takže taky žádná sláva.

MajsterN

Vídeň je skvělá a dokonce i security. Byli jen mírně otrávení, ale stále profesionální a příjemní, když jsem tam přinesl asi 50 různých kabelů v batohu. Naproti tomu v Praze s tebou velice rádi vydrbou, i když si zkusíš vzít malý dron na palubu (krome toho, že by sami měli vědět, co je dovoleno a ne zjišťovat to, až když tam přijdu).
S handlingem CSA mám taky skvělý zkušenosti.
Vídeň měla fajn policajty i za těžkého covidu, za 20 min byl člověk u vlaku. Fajn letiště.

Luboš

S dronem z Prahy jsem letěl min. 10x a nikdy nikoho nezajímal.

Jenda

Nechápu ty hejty na pražské letiště, které se tady zase vyrojily. Využil jsem v životě téměř stovku letišť (zapisuju si lety na Flightradaru) a pokud budu brát evropská letiště, tak v kvalitě služeb je to pražské naprostá špička. V Praze prakticky neexistují fronty. To je pro mě jako cestujícího asi úplně nejdůležitější, protože nemusím zabíjet svůj čas. Pokud letím bez odbavené bagáže, tak jsem schopný být z parkoviště u gatu do 5 minut. Ještě jsem neviděl jiné letiště, kde bych v 9 z 10 případů nemusel stát žádnou frontu na security. Vyjma extrémních situací neexistuje při příletu kroužení nad letištěm,… Číst vice »

Tuaer

Úplně bych s vámi nesouhlasil ohledně kvality salonků. Ale jinak naprostý souhlas. Pražské letiště je jedno z nejlepších v Evropě.

Davo

Salonek na T1 je ostuda celeho letiste, ze nejsou fronty nesouhlasim, nekdy ve spicce se ceka 20-25 min, ale i to je dobre… na t1 kdyz dorazite pozde taky se ceka dlouho, ten predpotopni koncept sekuritka u gejtu ne otresnej…

M M

Ani ta hromadná doprava není zas tak špatná. Sice je to s přestupem, ale ten trolejbus jezdí snad každé dvě nebo tři minuty. Co by za to třeba v takovém Krakově dali.

Tomáš R.

V Krakově jezdí z letiště, jako v každé civilizované zemi, z letiště do města vlak, takže trolejbus každé 3 minuty fakt nepotřebují:-)

Kopr

Coze?! Zkuste si vzit velký kufr, naplnit ho a pak cestovat MHD z letiste do centra.
Az ten kufr ponesete v ruce dolu ze schodu na Veleslavine, tak Vas ty sny o ne az tak spatne MHD rychle přejdou.
Nemam rad taxikare, ale vsem hostům rikam, at jedou z letiste uberem, aby si hned nezkazili hodinovou honzikovo cestou z letiste zacatek dovolené.

Honza R.

Proč bych na Veleslavíně měl nosit kufr po schodech?

kopr

Protoze tam chybi eskalator. A tusim, ze je tam kdesi vytah, ale ten asi bude hledat malokdo, to spis mu nejaky jiny pratelsky cizinec pomuze s kufry dolu.

Jmeno

Tak salonky jsou úplně mimo a jsou velká ostuda. Mám je v rámci účtu tak mi to zase tak nevadí,ale platit za vstup 30 USD a mít tam tak tragicky výběr to bych byl Teda pořádně naštvaný.to že nejsou jak vy rikate fronty je taky tim,že je to z hlediska i evropských letišť,docela malé regionální letiště….a těch 5 minut – zase neprehanejte. A pitná voda na letištích? Tak já nevím,třeba v Dublinu ji prodávají za 1 euro….

Air Traveller

Praha – male regionalni letiste 😀 pobavil jste.

Proc by mel prehanet? z Pb na T2 a z Pc na T1 za tech pet minut opravdu jste.

Je videt, ze jste v zivote moc salonku nevidel. Jak erste, tak lounge na T1 (jmeno sem zapomel) patri mezi to lepsi, na co muzete v evrope narazit.

Kopr

MC salonek neni nijak zly, ac je tam obcas dost neporadek, ale Erste je fakt humáč většinu casu a navic jidlo nejnižší kvality.
Pomazanky nejim, ale z nouze jsem kdysi jejich ochutnal a musim rict, ze se na tu cheddarovou vzdy tesim:))

OpenTTD-master

Jsem z Prahy, ale letět z Prahy se mi poštěstí pouze cca v 1 z 10 případů. Létám většinou dálkovky. Vždy u mě rozhoduje cena. Ve většině případů odlétám buď z Vídně a nebo z Frankfurtu, kam dojedu vlakem či busem. Teď letos v červenci se mi Praha poštěstila s Jazeera Airways do Indie za 5000 CZK. Zajímavé bylo to, že většina cestujících byla nějakého pákistánského původu a v Praze na tento let (do Kuwaitu) pouze přestupovala. Bavil jsem se s jedním a že prý letí z Londýna. A co se týče mě, myslím si že Praha má na to… Číst vice »

Davo

Tak vetsi blabol jsem dlouho neslysel, konkretne: že Praha má na to se stát největším letištěm v Evropě. A pokud ne největším, tak v top 10 určitě.

Praha je point to point letiste bez tranferoveho a aliancniho provozu, nem´uve o tom ze podstatna cast provozu je lowcost/ charters. Takovy lepsi regionalni hub s par dalkovkami. Takze FAKT NE!

Air Traveller

Praha, bohužel, nemá v žádném případě šanci se stát největším letištěm v Evropě. A ani do té TOP 10 se nemá šanci dostat. Z mnoha důvodů bude Praha jen „letiště“ někde na pomezí mezi velkými a regionálními letišti. a důvody? mimojiné… – praha není nějaké výrazné ekonomické či obchodní či finanční centrum – skutečnost, že „je ve středu evropy“ je dost irelevantní. V dnešní době lítat po Evropě s přestupem není prostě in, létá se přímo odkudkoli kamkoli. pro vnitroevropské lety je letiste praha vcelku irelevantní – na rozdíl od řady evropských zemí (anglie, francie, španělsko, nizozemí, a nakonec i… Číst vice »

DavidS

Do desítky chybí cca 30 milionů cestujících. To je naprosto nereálné.

Eva

No panebože, to jste napsal blábol. Praha musí inovovat, rozšiřovat a posílit personálně.

PetrH

chválím za ten konec příspěvku, ty poslední dvě věty jsou výborný vtip!

Katka

To je fakt super,letěli jsme konečně po 7 letech vše super,ale při příletu z Djerby jsme čekali na kufry 1 hodinu.
Takže, žádné zlepšení nevidím.

Marek Kubík

I přes proklamace některých lidí je situace stále stejná, nejsou lidi ani technika….

Luboš

Info od kolegy co má známého ve vedení je, že se navenek snaží tvářit, že už je to ok a lepší, bohužel není, taky jsme čekali přes hodinu.

Tomáš

Také jsme přidali, na T1, ale s tím, jak se vzhled letiště mění z krásného barevného na šedý mor (viz. jakýsi kompletně černá zeď u stojánky, černé židle, bílé podlahy, nápisy bílé na černém, tedy málo viditelné, vyloženě vizuální smog, atd.), tak motivace používat naše krásné letiště upadá.

Tomáš H.

Takže nelítáte z Prahy protože … cedule nejsou barevný. Ok.

Tomáš R.

Mohl by mi prosím někdo vysvětlit to neustálé blouznění o tom, jak je na pražském letišti drahé jídlo a občerstvení? Je tam velice podobně drahé jako na jiných letištích ve východní Evropě (Varšava, Bukurešť) a poměrně o dost levnější, než kdekoli na západě. Jenom tak pro zajímavost: Fish and chips a dvě piva na Heathrow v přepočtu cca 1 400,- Kč, na jedno pivo třeba v takovém Oslu je třeba si vzít hypotéku. A ne, opravdu to není vyšší kvalitou, jsou to naprosto obyčejné letištní hospody a kvalita průměrná. Pražské letiště samo o sobě je naprosto v pohodě, poklidné, přehledné,… Číst vice »

Jmeno

Posuzuj cenu jídla a pití v porovnáním s cenami ve městě. A to je v Praze dost trisktni

Luboš

Ve středu jsme se vrátili z Heraklionu, Coca Cola tam 4,50€, v Praze 2€ z automatu, jediná voda byla ta balená a ta nešla pod 3€. Praha na tom není vůbec špatně. O ceně jídla se pak nemá vůbec cenu bavit. Za dvě vody, juice pro dítě a jeden muffin jsem platil 14€.

Liposh

Pražské letiště překonalo hranici 10 milionů odbavených cestujících a zároveň překonalo hranici 100 tisíc spokojených cestujících 😁

Tomáš R.

Co je na pražském letišti konkrétně špatně?

PetrN

Ceny letů, odbavovani …

Air Traveller

ale nepovídejte 🙂

Tomáš R.

Odbavování? Checkin už většina lidí dělá online, odbavení zavazadel je naprosto stejné, jako na jakémkoli jiném letišti kdekoli na světě (občas u něj bývá fronta, no) a na bezpečnostní kontrolu jsem za poslední roky nikdy nečekal víc, než 15 minut. Upřímně, nedovedu si moc představit, co by se na odbavení dalo nějak zásadně zlepšit.
A ceny letů, pokud se nemýlím, určují letecké společnosti, nikoli letiště.

Eva

Odbavení není checkinn. Inovace, stroje, lidi, to je co chybí Letišti Praha. A přejmenovat zpátky na letiště Praha 🙂

DavidS

Tak když se zákazníkovi nelíbí cena letů, tak letí odjinud, ne?

ivan

To musí být ti, co bydlí v okolí letiště, nadšení.
Koukal jsem, že jen dneska od půlnoci do 5:45 rána mají 20 letů. A všechno Smartwings.
Časy odletů:
00.05
00:10
00:20
00:35
00:50
1:10
1:15
1:30
1:55
4:05
4:20
4:30
4:45
4:45
4:50
4:55
5:00
5:05
5:10
5:15
Tak aspoň, že jim tam nechali to jedno dvouhodinové okno aby se v klidu vyspali 😀
Vídeň má naplánované pouze tři lety v těchto časech.

Prngr

To letiště tam už pár let je, ne?

Eva

Četl jsi že Vídeň má v noci jen tři lety ! A to je Vídeň! Ale tady vykukové „koupáci“ v noci platí méně, tak je Češi nechají, a ještě šetří na starej kraksnách letadlech, a ještě otravují celé okolí nočními lety! Jo Praha letiště, palec dolů.

Air Traveller

A za vinu to hážete komu? Letišti? Nebo Smartwingsům?

Kontaktujte svého poslance, aby zakázali noční lety.

Trošku mi připomináte některé spoluobčany (náplavy z Prahy) u nás na skoro vesnici – nastěhovali se sem, i když věděli, že 200 metrů od baráku budou mít dálnici.

Řada z nich patřila mezi nejhlasitější odpůrce.

VíKo

U nás napojení na budejovickou dálnici dtto. Bydlím cca kilometr od D0. Na odbočení na Budějovice mezi Vestcem a Jesenici jde vidět a je o další kilak dal. A lidi, co se nastěhováli v podobnej čas řvou, že se nevyspí. Já spím dobře. 😁 kdyby mi chtěli postavit letiště u hlavy, taky asi nebudu nadšenej, ale kvůli tomu taky nebydlím tam, kde to hrozí. 😎

Pepa

Zvykneš si. Ja bydlel roky v Kněževsi, teď v Horoměřicích. Letadla mě nebudí, to spíš blbečci ve „vytunenych“ BMW

Apex

Přesně. Já bydlím 10 km v ose dráhy a když současný stav srovnám s obdobím před 30 lety, tak dnes je to úplná pohoda i při zvýšeném provozu, letadla jsou nesrovnatelně tišší.

VíKo

Bydlím v ose drahy. Nad námi letadla naletavaji do osy. Mě to nevadi. Sleduju ten provoz se zájmem s flightradarem. 🙂

Tuaer

Nastěhovali se k letišti, ale lítaly jim tam letadla. Chudáci…

Apex

Ti, co si výhodně koupili nemovitosti a přistěhovali se do okolí letiště po roce 1990 přece věděli nebo měli a mohli si zjistit, že se stěhují funkčnímu letišti. Ono tam to letiště stojí už od roku 1937, resp..1968, kdy byla otevřena dnešní hlavní dráha. Takže bohužel, ale je to jejich problém…

PetrN

Kouknout si dům u letiště, ale lítala jim tam letadla? Chudáci malí, uspořádáme na ně sbírku?

MajsterN

Noční lety jsou hnus a nevidím problém v tom, je zakázat, jak je běžně jinde. Nebo aspoň zdrazit.

Pokud tam přistane celá flotila Smart Wings vs dálkovka, u který to tak prostě vyšlo, je zásadní rozdíl.

24/7 můžeš dělat na letišti v poli, ne tam, kde jsou rezidenti.

Air Traveller

Jojo, to je to predrazene letiste, odkud nikdo nelita, protože je tam draho, jsou tam drahé letenky, nikdo tam nelita, nejsou tam dalkovky. drahe parkovani, neda se tam dostat –

– akorát, že vůbec. Dalsi hrebicek do rakve temhle hejtům.

Jmeno

Podívej se jak rostou ostatní letiště….a ano Ruzyně je drahe…stačí se podívat na cenu parkovneho,ceny občerstvení a v neposlední řadě se z Ruzyně na primo nikam moc nedostaneš…tyto čísla rostou jen díky koupakum,kteří i v dnešní době používají cestovky a tak vesměs nemají na výběr…

Air Traveller

Z Ruzyně se na přímo v letošním letním řádu dostanu přímým letem na 160 různých letišť. Nevím, školy nemám, ale „nikam nic moc“ si představuji malinko odlišně.

Ano, ceny parkovného jsou srovnatelná s ostatními (srovnatelnými letišti), nezřídka jsou o dost levnější.

Cena občerstvení nijak nevyčníva oproti ostatním letištím.

Ok, ještě něco?

lvy

Já bych řekl, že problémem není počet destinací, ale jde o to jaké ty destinace jsou. Za mě z toho mám obdobný pocit, tam kam potřebuji případně chci se z Prahy skutečně přímým letem nemám šanci dostat. Takže buď musím přeletět jinam na přestup, anebo dojet do Německa/Rakouska.

Air Traveller

No jo, ale dalších 16 milionů lidí si to nemyslí 🙂

letiště se už z principu nezavděčí všem.

Jmeno

Tak destinace typu Mnichov,Berlín,Frankfurt apod.moc neberu. Do Asie se snad dostaneš jen do korei, USA jen v létě a myslím že jen new York. Co taková jižní Amerika? Další destinace v severní Americe apod. Ano těch 160 destinací dejme tomu,ale vetsina v okolí a v Evropě.
Ceny parkovneho? Posuzuj obvyklou ceny parkovneho ve městě a ne s ostatními letišti a to samé ceny jídel a pití. A letištní salonky?horší než v Praze jsem ještě nezažil a to jsem jich už prosel docela dost..
Co tam máš dal?

Air Traveller

Neexistuje jediny duvod, proc bych mel posuzovat cenu parkovneho na letisti s parkovanim ve meste.

To je uplny nesmysl.

Ostravak

Opravdu nelze srovnávat cenu občerstvení- jste v Praze tak je pro vás relevantní třeba restaurace po cestě na letiště a ta fakt drahá nebude tak moc. Kdo má prostě hlad něco si tam dá když už si to blbě časově rozvrhnul. Transfer v Praze prakticky neexistuje takže tyhle lidi neberu do úvahy.

Luboš

Pokud chce člověk ušetřit, tak se může najíst v OC Šestka cestou na letiště, občas to tak děláme.

Prngr

Jako že koupáci z Prahy a okolí by nejraději lítali z Budějovic nebo z Vídně?
Z té Vídně (Katovic, Bratislavy, Mnichova) lety pro koupáky určitě jsou – na výběr tedy mají – a volí Prahu

Jmeno

😂😂😂 prahu voli ti co jezdí s cestovkama. Jakmile jedeš kamkoliv dal než je it a Řecko tak je Praha absolutně nevýhodna a ne konkurenční. A cestovky z divnych důvodu berou hloupá křídla- asi kvůli tomu že jsou „ekologická“ a litaj z recka na jeden motor

Air Traveller

Boze 🙂 nechte si to nekam na novinky 🙂 to jsou strasny plky.

Air Traveller

A ohledně růstu – pokud se povede hitnout 16mega lidí, je to nárůst oproti roku 2023 14%.

Nechce se mi s tím trávit moc času, ale třeba Vídeň pro letošek plánuje 30 mega, zatímco v roce 2023 měli 29,5 mega.

Pro Frankfurt se mi nepovedlo najít předpoklad pro rok 2024, ale za první půlrok mají růst „jenom“ o 7%.

Takže ani s tím růstem to není nějak dramaticky špatné.

Kopr

Z niszsiho zakladu se vzdy roste snaze

Air Traveller

Třeba 16ti milionova meta, na kterou letos cílí a je reálně dosažitelná?

Pokud by tyto hejty o drahosti , nepouzitelnosti a kdovícoještě Pražského letiště, tak by se těch 10mega nyní a 16mega v prosinci tedy vzalo kde?

Prngr

No, a víš jaký potenciál PRG má????
Kdyby zlevnilo parkovné a cenu občerstvení, lítalo by dvakrát tolik lidí!!
A kdyby domluvili USA, Čínu a Thajsko – to by teprve bylo!

Air Traveller

Nevím no 🙂 ale zaplatit za týden parkování 50m od vchodu do terminálu 1200 Kč (pokud to člověk rezervuje včas) mi přijde jako naprostý win-win deal, který z velkých letišt nenabízí žádné.

Prngr

No, a kdyby parkování dali na 600 za týden – tak mají jistě víc PAX než Vídeň 🙂

Náhodný Kolemjdoucí

A co kdyby bylo parkování zdarma? minimum interval takeoff?

Davo

A vo kdyby jeste platili, kdyby tam lidi parkovali? Meli bychom 100 mega cestujicich ?? 🐒

Prngr

lidi, vy vůbec nemáte smysl pro srandu

Luboš

Už teď jsou ty parkovací domy narvané, naposledy jsem našel místo až na střeše, vše bylo obsazené.

Jmeno

Takovou cenu dostanes jen v zimě a ještě to musíš objednat tak půl roku dopředu…a abych zaplatil 200 kc/h když někoho vyzvedávat a nestihnu to do těch 10 min to připadá v pořádku? Mě tedy ne a beru to jako dost zlodejnu

Martin

Malo se to ví, ale dost leteckých společností nechce do PRG létat, protože ceny za parkování na letišti jsou moc vysoké

Apex

O jakém parkování se zde bavíme? Letdla na průletu mají parkování zdarma, do 100 tun MTOW 120 min, nad 100 tun 240 min zdarma. To je určitě zcela dostačující pro všechny provozivatele, kteří chtějí do Prahy létat.

Martin

To byl vtip

Apex

Aha, tak to se omlouvam 🙂, nedošlo…

Tomáš

Jo, já také využívám letiště hlavně na parkování auta a na jídlo. Lidl nebo vlastní garáž přece nebudu používat, když mám letiště….

lvy

Jako že kdybych ušetřil na parkovém třeba litr, tak si koupím raději letenku z Prahy draží třeba o 50000 místo toho, abych letěl odjinud? To asi ne že?

StonyCZ

Tak ja z Ruzyne litam, protoze vsechno ostatni je daleko. Kdybych mel ve vzdalenosti 1,5 hodiny jiny letiste typu Viden atd, tak bych z Ruzyne nelital.

Prngr

Je fakt, že kdybych bydlel třeba ve Wiesbadenu a ne v Praze, určitě budu lítat z FRA a ne z nějaké Ruzyně …

Vladimír

Na Ruzyni to mám z Vršovic 30 -45 minut, do Vídně 5,5 hodiny.
Když jsem posledně letěl s manželkou do Bangkoku (únor), z rodinných důvodů narychlo, začínala zpáteční letenka z Prahy na 25 500,- z Vídně za 18 000,-
Při dvou lidech dost podstatný rozdíl.
Takže jsme se svezli vlakem do Vídně.

ivan

Touhle logikou, bych mohl tvrdit, že mobilní data jsou v Česku levná, protože je má každý. Když by byla drahá, tak by to přece lidi nekupovali, ne? A proto není potřeba s tím nic dělat. Asi takhle.

Air Traveller

Jste si jistý??

Neústále tady čtu (právě od odpůrců a haterů letiště), jak pro většinu obyvatel ČR je výhodnější jet do Katovic, Vídně, Bratislavy, Mnichova, Berlína, Drážďan, Krakowa …

Takže konkurence tu zřejmě je, a tím, že takgo argumentují právě odpůrci letiětě Praha, bude to konkurence relevantní.

Takže s argumentací „monopolem“ či „jedinečností“ letiště Praha určitě nepochodíte.