Problém nových RegioFoxů. Jsou příliš hlučné, PESA chystá úpravy

Jednotka 847 v Berouně. Foto: České dráhyJednotka 847 v Berouně. Foto: České dráhy

Dopravce převzal do zkušebního provozu další jednotky.

171 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Anna

Hluk je poměrně nesnesitelný i vevnitř, na vyvýšeném podlaží na stranách souprav. Tam se nedá ani povídat, neslyšíte nic. Kdybych tam měla sedět třeba hodinu, praskne mi hlava. Snad to nějak vylepší, protože to opravdu vyšší komfort nepřináší.

zdendik

Kravál slušný, když se to vezme, že hlučnost v decibelech je vlastně logaritmická stupnice, tak hlučnost je v násobcich normy. A není mi jasné, kde vzali certifikáty, že je to OK. Ale na druhou stranu, může to být i ventilací. Vzpomínám si na zážitek, jak dvě spřažené laminátky šplhaly s nákladním vlakem do stoupání za Tišnovem. Hluk rezonoval údolím. Třetí na konci ječela taky slušně.

kolmix

No, mně to naopak asi jasné je, neb jsem se několik let měřením hluku dr. vozidel zabýval a mimo jiné měřil hluk jednotek ř. 844 v rámci jejich schvalování. Hluk vozidel se měří za chodu agregátů při nějaké teplotě, typicky např. při 20 stupních Celsia. Ale tím není myšleno, že vnější teplota musí být 20 stupňů. Ona musí být nad nulou a musí se zaznamenat do deníku měření. Ovšem při měření musí být v činnosti všechny agregáty (a v intenzitě – např. chlazení), jako kdyby bylo venku právě 20 stupňů. To osádka vozidla obvykle nemá problém nějak nasimulovat (většinou je… Číst vice »

Vojtěch

Máte pravdu, dobral jsem se ke stejnému závěru, díky za shrnutí! Mohl byste se mi prosím ozvat na mail? udrzalv@gmail.com

Dále je třeba říct, že smysl hlukových testů je ochrana životního prostředí, v normě je to i takto uvedeno. ISO specifikuje postup k měření aby testy byly opakovatelné a porovnatelné, ale nemůže to znamenat, že hluk při 30C nebo třeba 10C může být libovolný, např. desetinásobný. Jednotka je navržena do provozu v pásmu T2(-40 až +35C).

suri

Po přečtení článku jsem si říkal, že to vyzkouším na vlastní uši. K pokusu byla využita část odpoledne strávená na zahrádce Besední restaurace v Hlubočepích, která přiléhá k nástupišti zastávky Praha-Hlubočepy. Musím konstatovat, že ten statický kravál od 847 (porovnání vydávaného hluku jednotek stojících v zastávce) je subjektivně podstatně větší a pocitově velmi nepříjemný ve srovnání s řadou 845 (Arriva) nebo 812 (ČD), které tam bylo možno dnes porovnat, ale i 844 (ČD), se kterými mám zkušenost z jiných tratí. Z tohoto pohledu upřímné zklamání.

Vlakem s kolem

Akorát další opouštění otvíracích oken, které dělají železnici zajímavější než jiné druhy dopravy.

Nemel

Vždyť jste na kole celý den na vzduchu, tak to přece tu chvíli ve vlaku vydržíte v klimatizaci, né? 🙂

Hans

A ještě jedno: mám řešení, nasazovat co nejvíce vlaky vedené Brejlovci 754, ty jsou i v zahraničí znamy jako provozně velmi dobře odhlučněné lokomotivy! Většina jiných o tom výkonu je mnohem hlučnější. K nim vyrábět soupravy nízkopodlažních osobních vozů a hotovo!

Granja

Původní sergeje bez tlumičů stejně nikdo nepřekoná.

Hans

No opravdu těžko řešitelný problém! Největším problémem pro ČD je, jak co nejvíce cestujícím vnucovat ty jedinečné, nejlepší a všemi jinými opovrhované hnusné chcipaky 810!!! Ještě že se našla výmluva, jak je ještě déle udržet v provozu. To ty vybíravé krajské úřady si pořád vymýšlejí, jak ČD donutit, aby ty odporné stísněné 810 konečně zmizely navždycky z tratí Radši nám je budou vnucovat, než konečně za cenu o něco větší hlučnosti nasadit něco opravdu moderního a pokrokového!!!

MilanSima

I kdyby nakrásně ČD stáhly všechny 810tky za provozu, na našich tratích ke uvidíte stále, a sice pod jinými dopravci – KŽC, GW Train, Švestková dráha atd…

sádek

Vlak co se přední maskou snaží tvářit jako auto. Unikát. Zlaté německé vlaky nebo regiopantery.

Courek Mourek

Je to nový, je to hlučný a jezdí to dokonce na naftu! Zázrak 21. století. Huraaaa.

Elb

A těžce to přežije svoje soudobé ekvivalenty na baterky a vodík, o to bych se vsadil.

Jiří Kocurek

Baterka se vymění, ostatně mění se i ty dieslové motory. 852/853 na 854 jako příklad za všecky.

vasek.beroun

Hlučnost by mohl být do budoucna velký problém. Záleží, jak k tomu přistoupí výrobce. Pokud bude trvat na tom, že splňuje všechny normy a je tedy vše v pořádku,……… Ať tak či tak, v nějaké radikální snížení hlučnosti moc nevěřím.

ksz

Výrobce k tomu imho přistoupí stylem „slibem nezarmoutíš“.

Michal

A to je problém? 810/814 jsou hlučné za cenu nulového komfortu a to nikomu nevadí. Naopak, tenhle dobytčák tady stále jezdí.

Elb

810/814 je z venku nesrovnatelně tižší, než tohle..

Tm1

Bude to znít divně, ale zastaralá RegioNova je oproti RegioFoxu super tiché vozidlo. Jakmile se venkovní teplota dostane k cca 20°C (má to ale i dojezd do pozdějšich večerních hodin než se motor ochladí), RegioFox vydává šílené zvuky. A to nejen zvenku. Ve vysokopodlažní části nad motorem ten vlak opravdu tichý není ani uvnitř (v dobu kdy je extra hlučný i zvenku). Nízkopodlažní část už je ok, ale tam to zase kazí fakt, že dveřní prostor není oddělen a každých ani ne 5 minut (PID S6 u Prahy) tam dost hlasitě huláká siréna otevírání dveři. Tohle se bohužel opravdu nepovedlo… Číst vice »

Os5600

ČD mají problémy s hlukem u moderních motoráků celkem částo. Shark na volnoběh je hlučnější než Regionova. Hluk Regiofoxu je ale opravdu extrémní, horší jak hluk 861 ZSSK. Motory německé výroby jsou z principu obecně dosti hlučné. Stačí srovnat sériové stroje řad 840, 841 s motorem Iveco Cursor se strojem 841.097, který ČD koupily od DB vybavený motorem MAN. Zatím co jízda v 841.097 je nesnesitelná. Ostatní 840, 841 s Cursory jsou skvělé.

Jerys

Shark..na volnoběh..jedou klimatizace a chladí se elektronika.cursory jsou nespolehlive šroty..otřesné motory

Jiří Kocurek

Zatímco autobus: jede v něm klimatizace a té elektroniky v něm není málo.

vasek.beroun

Nedávno jsem jel kloubovým autobusem MHD v Praze, pominu, že vnitřek je členitý kvůli nízkopodlažnosti jako Karpaty. Pokud nastoupíte do posledních dveří, k té bedně, co je v ní motor, neuslyšíte vlastního slova. Značku bohužel nevím. Na druhou stranu, zájezdové autobusy jsou většinou velice tiché.

Jiří Kocurek

Tak, motor je pod podlahou, nikoliv ve skříni v prostoru pro cestující. Jenže to platí i u toho vlaku.

Panoramix

To není tak úplně pravda. U SOR NB 12 a NB 18 pro Prahu typických je motor v levé spodní části skříně, ale jeho hořejšek je na úrovni zadních sedaček. Zkuste si tam někdy sednout a kromě pořádného hluku ucítíte i slušné teplo. Jsou tam revizní dvířka, takže to není úplně odizolované a pěkně to topí i v parném létě.

Petr

Také jsem si toho všiml, že je to jako kamínka.

Jiří Kocurek

Když jsme u toho, tak zrychlovačová K2 topila taky skvěle. Chlazení odporové regulace, žádné nedomrlé povolodiče, žádnej moderní dygytál!

vasek.beroun

Děkuji za upřesnění. Pod podlahu by se nevešel, když je to nízkopodlažní.

Jiří Kocurek

Reaguju na „zájezdové autobusy jsou většinou velice tiché.“

Mají motor pod podlahou. Což u zájezdového i regionáního částečně NP busu lze bez problémů udělat a o Regisharku to platí taky.

Znám nejenom SORku, znám i Jamníka, ale MHD busy s nízkou podlahou bych s RegioFoxem nesrovnával už kvůli té konstrukci.

vasek.beroun

Ale prdlajs. U zájezdového autobusu je pod podlahou úložný prostor. Motor je za zadní nápravou. Jděte se zítra podívat na Florenc ve 13.30.

Granja

Je překvapivé, že silničář a propagátor autobusů tohle neví. Přitom to jezdí i v poslední zatáčce před Vídní.

Nemel

To je pravda, a ještě navíc ten bus dělá nad rámec hluku motoru ještě takový otravný škytací, neustále se opakující zvuk.

Krachbumente

Hlučnost motoru není problémem konkrétního výrobce. Záleží na tom, jak hluk snížíte. To je velmi složité. Musíte se zabývat vibracemi, odpružením motoru, vyladěním převodovky, chlazením, vedením výfukových plynů a zvukovou izolací. To se u PESA nepodařilo dobře vyřešit. U jiných řad je to také možné….

sádek

Sharky jsou taky Pesa, no.

Granja

Slovenské „dunihlavy“ nestačí hlukem na nové české motoráky? To nás ta legrace tedy rychle přešla.

Krachbumente

Nedávno jsem tímto vlakem cestoval. Je moderní a plynulý. Hluk je však špatný. Je to směs hluku motoru, ventilátoru a klimatizace. Uvnitř je to špatné, venku ještě horší. Když vlak stojí, ventilátory se spustí, až když se zahřeje. Pak je tu hluk z klimatizace. To se zdá být dobré pro Polsko, kde stále jezdí ruské lokomotivy, které jsou mnohem hlučnější. Proč si to CD objednalo, zůstává záhadou. PESA má stále problém s vývojem rozumných vlaků.

Jerys

Bláboly.. hodně vlaku od pesy jezdí bez problému.

Krachbumente

Je pravda, že jezdí. Ale to je vše. Ještě se nestalo, že by vlak PESA vyjel na koleje bez závažných závad. To nemá nic společného s tlacháním. Klidně si nechte svůj názor!

Jiri

Naprostý nesmysl! Protože je PESA tak dobrá, že prodává své lokomotivy a vlaky po celém světě? Pravda je taková, že je nikdo nechce. Kromě Polska, kde je podporuje stát.

Jiří Kocurek

V Polsku možná jezdí ruské lokomotivy, ale v ČR jezdí Tornádo, řada 460. Takhle ne, soudruzi.

jal

Dokonce tam jezdí v barvách DB, v červené. Jasní dezoláti.
: – )

Elb

Nejste vy těmi posledními dvěma 460, co to mají za pár měsíců, nějak nezdravě posedlí?

jal

Nesmysl, jediný výrobce špatných vlaků je Škoda.

: – )

Nokkonen

Proto se to děje i Škodovce s Ibalginama? Tam russáci žádní nejezdí.

Elb

Vždyť se Pantery se Sergeji minuli jen o deset let.

Juraj

Proč? Protože se jim žádný jiný výrobce nepřihlásil a PESA splnila podmínky?

Krachbumente

V opačném případě. CD by si spíše mělo položit otázku, proč se nepřihlásil žádný jiný výrobce než PESA?

Elb

Mají svoji výrobní kapacitu plnou, nebo od dieslových nebo malých vlaků ustupují. Odstoupila Škoda, odstupuje Siemens.

Slepý blázen

S tou hlučností RegioFoxů je to blbé, bohužel na těch jednotkách jsou akustice majáčky pro nevidomé a přes ten motor nejsou vůbec slyšet přes ten motor a ani pomalu dveře.

Jardoslav

Já kdysi jel Sharkem a zarazilo mě, jaký je v tom kravál a to jsem na leccos zvyklý. Přišlo mi to hlučnější než Regina (subjektivně) Je to smutný příběh tohle v době, kdy jsou tak vyspělé technologie. I z toho videa je to patrné, že vůči okolnímu hluku, je tam najednou markantní nárůst.

Granja

Koho by to napadlo, že se jednou bude, pokud jde o hluk, říkat zlatá regína.

Johnny Cash

Chtěli jste dýzla? Chtěli jste dýzla, páč je to levnější než vodík nebo baterka? Chtěli jste dýzla od Pesy? Chtěli. Bude to tu s námi (hluk a smrad) daších 40 let.

Martin 13

No.on to měl být původně asi vrtulník,ale pak si to v Polsku na poslední chvili rozmysleli.😀

PeDazOl

Páč dýzl je držák, to fšichni češi coby fanoušci VW ví a znají. 🙂

Jerys

Vw má s vlaky co spojeného?

Vavrroch

Občas karoserii, když pilot VW usiluje na přejezdu o Darwinovu cenu.

Jiří Kocurek

MAN Diesel patří pod VW Group.
A můžete se hádat, který motor není dostatečně železniční a který ano. A že lodní motory do vlaku nepatří. https://www.man.eu/engines/en/products/off-road/railway/railway.html

liborvavrik82

Tenhle vlak má motor Rols Royce ne Man.

PeDazOl

Dýzl ne? .-)

Petr

Jasně traktor je traktor 😀

David

Ty baterky by byly super, hlavně na ty krátký trasy by stačilo kolik 100kWh, to se dneska dává do aut. Ta tuna navíc by ve vlaku nevadila vůbec a kde by se nedalo dobíjet z trakce, mohly by být klasický 800V EV nabíječky pro auta… ale chápu, nikdy se to tak nedělalo. Navíc vlak byl vždycky přece hlučný až se chvějí okna, u brzdění taky všichni hezky ruce do uší – žádná rekuperace.

Twix

Krátký trasy… bohužel S6 má na Smíchově čas 5 minut pod (stejnosměrnou) trolejí a v Nučicích zastávce nedobije, v Berouně bude snaha aby to pokud možno hned jelo dál na Rakovník, kde taky nedobije… takže by byly třeba vlaky navíc. Ale časem se k té bezemisní dopravě dobereme i tady.

Jiří Kocurek

Zvlášní, že kamion takový randál nedělá, kloubový autobus taky ne. A že si někteří stěžují na hluk i u lektrických jednotek…

Nemel

Hluk je neblahým příznakem dnešní doby…mně už chodí pod okny s fukarama na listí i třikrát týdně…a i ve vichřici!

okk

40 let to tu nebude. Bude to tak drahé krmit, že to skončí dřív. Řekl bych, že poslední rok, co to bude reálně v EU jezdit bude 2049. Od 2050 se EU (tedy i my) zavázala k uhlíkové neutralitě. Tj. to znamená krmit výhradně syntetickým uhlíkově neutrálním palivem, které je/bude dražší než fosilní paliva (dobře je těžko předvídat zda budou fosilní paliva dražší než syntetická kvůli různým daním a poplatkům, jisté je, že to bude mnohem dražší než nyní a jezdit s tím bude drahé/neekonomické). Baterky jsou jistě fajn na krátké vzdálenosti a asi z dlouhodobého hlediska jediné řešení na… Číst vice »

P_V

Je dobře, že ČD nyní řeší nadměrný hluk i v případě, že se papírově vejde do normy. Tak ještě pořešit tu klimatizaci ešusů, kde bylo řešení odzkoušeno už před 10 lety, a pískání měniče panterů.

Michal M

A interiér v Pendolinu, kde po PRAS rekonstrukci sedíte pod digestoří zaplou na trojku.

jal

Klima u 471 je už dávno pořešená. To, co slyšíte, je chlazení primáru, případně tr.měničů.

Vojtěch

Velmi mě zaráží informace, že problém s hlučností se týká pouze exteriéru. Tím vlakem jsem několikrát jel a ta jízda je právě z důvodu hlučnosti nesnesitelná zejména, když člověk sedí uvnitř. A to i při nízkých rychlostech 30-40 km/h (rychleji to ve stoupání na Řeporyje stejně ani nejelo).

Twix

Já mám jinou zkušenost, na Řeporyje celkem v pohodě 65-70 km/h (to regína moc nedá), hluku uvnitř jsem si ani nevšiml, seděl jsem teda v NP části.

PeDazOl

No pravděpodobně soudruzi nesprávně navrhli tlumič výfuku…

Kaisler S.

Můj subjektivní pocit při jedné jízdě (Hlubočepy-Smíchov) byl stejný, strašný hluk, seděl jsem v části hned za kabinou strojvedoucího.

František Plášek

Stál jste někdy na představku řady 842/843 ?

vasek.beroun

Těžko srovnávat s třicet let starými motoráky. Měl by být znát nějaký progres.

MaT

„Jízda je právě z důvodu hlučnosti nesnesitelná zejména, když člověk sedí uvnitř.“

A Vy jste nějak zkoušel tím vlakem jet i jinak než sedící uvnitř? Na střeše, jako jezdí Indové? Zavěšený někde v podvozku, jako tajní agenti? Nebo jak? 🙂

Jarda

to při výrobních zkouškách nevěděli? Ani pak když to bylo u nás na okruhu? Nebo to vyráběli i testovali hluší?

Vojtěch

Zkoušeli to 16.3.2023, ten den bylo max 9C, při této teplotě to tak slyšet není

Jan Tichavský

Copak to se celý stroj nezkouší v klimatické komoře s aspoň nějakou simulací provozních podmínek?

glosátor

A to byla jediná zkouška = jedině v těch podmínkách a nikdy už žádná další v žádných jiných?
To snad přece nikdo ani nemůže myslet vážně, že by na podkladě jediného měření mohlo být vydáno platné schválení do provozu!

Jerys

Na okruhu jsou jiné podmínky než v reálném provozu.

David S.

Jakože na okruhu je jednotka tišší?

Jerys

Okruh jsou laboratorní podmínky.. reálný provoz je dost jiný..

Kubrt

Z hlediska hlučnosti stojícího vlaku je rozdíl jaký?

Elb

Rozdíl v počasí nebo zahřátí/přehřátí dané jednotky?

Kubrt

Počasí a míra zahřátí stroje přece nesouvisí s tím, zda se vlak nachází na okruhu nebo v Rakovníku. Rozumím rozdílným podmínkám měření, ale ty nejsou dané rozdíl okruh versus „normální trať“.

Jiří Kocurek

Ve vztahu k venkovní teplotě je jak moc jiný?

jal

Stejný vlak může mít jiný hluk na stejné trati, kde je rozdílný svršek. Natož na okruhu.

David S.

Jak svršek ovlivní hluk motoru, o kterém se tady bavíme?

Elb

Na okruhu byl hlavně studenější a tím tužší vzduch s větrem na jaře, než byl teď v létě. Já taky přes léto jsem schopný slyšet ukvičený rozjezd Catru v 854 nebo přejezd přes most v tiché 3-4h ráno bez větru na několik kilometrů přes zavřené okno, zatímco v zimě s větrem co ten zvuk přerazí ani s otevřeným oknem.

kolemběžící

Stojí u kolejí a řehtá se hlučnému motoráku. Já se řehtám těm crocsům s ponožkama. Každej máme něco.

asdasdfsdfasd

crosy s ponožkami jsou jeho problém, hluk vlaku ovlivňuje potenciálně stovky až tisíce lidí v okolí několikrát denně.

Roman Soudný

Crocsy s ponožkama v létě můžou negativně ovlivnit životy desítek lidí v bezprostřední blízkosti.

PeDazOl

Pravdu máte, já to vidět před sebou tak mě natáhne a hned jsou v ohrožení všichni okolostojící. 🙂

Nemel

To souhlasím 🙂 Ale na straně druhé, léta by mě zajímalo, proč zrovna sandály/pantofle/crocsy s ponožkami jsou brány jako stereotyp o odívaní Čechů. Jednak si ve svých 40 letech nevybavuji, že bych to kdy vídával nějak často, a za druhé jsem naopak viděl tuto kombinaci často na Američanech.

Vojtěch

Pro uklidnění všech , mám to asi 30 vteřin od domu, to se snad v crocsech už smí ne? 🙂

Nemel

To bych Vám povolil i v žabkách, no stress 😀

PeDazOl

Ne! 🙂

kolemběžící

A přílišná vážnost zase ohrožuje nejbližší okolí 24 hodin denně 🙂

Michal M

Přišlo mi trochu bizarní že někdo chce dělat měření hluku a do toho se hlasitě řehtá jako debil a mluví…

Marek

No je to laické měření, ale na výsledek to jen těžko může mít nějaký významný vliv. Myslím, že max hodnoty to dosáhne ještě před..

Michal M

I laické měření se dá dělat líp a hůř. A je to škoda, protože o metodice profi měření autor evidentně něco ví…

Vojtěch

Máte pravdu, neudržel jsem emoce když intenzita hluku byla 10x nad limit… a co jsem potřeboval změřit se událo předtím. Příště si ale dám větší pozor 🙂

Jiří Kocurek

Možná chtěl porovnat o kolik se změní hodnoty, když se k motoru přidá hospodské vyřvávání. Ponožky v kroksech jsou pak mimikry, aby v něm nerozeznali vzdělaného metrologa a nedostal nakládačku za předpověď počasí, metro- nebo meteoro-, znáte to…

Ale možná se pletu a není to blbec hraný, ale pravý.

Chris

Ocividne ale zmereno lepe nez Draznim uradem 😀

Granja

Ty ponožky v sandálech mohou být jednou velice módní. Stačí, aby o tom někdo rozhodl a následovaly oslavné články.

Micky

Když to utěsní, budou mít zas problémy s přehříváním. Vůbec jim to nezavidím něco vymýšlet. Teď už je trochu pozdě dělat nějaké konstrukční změny.

Přistup výrobce je jasný. Papír na to máme, že to splňuje požadavky TSI, takže úkol splněn.

Ivan

Jsem zvědavý co vymyslí za řešení

Poskok

Otázka je, jestli po testování na hlučnost ještě něco u motorového prostoru neupravovali (vždyť jim to přece vařilo) a od té doby to zase požadavky na hlučnost nesplňuje.

Radim

Ty ČD mají fakt smůlu, cokoliv si nového koupí, je s tím nějaký problém (možná až na railjet a vectron, to nevím). A to se na ten řev nepřišlo na zkušebním okruhu?

libor

třeba to není dělané na takové kopce české :))

Jerys

To je kravina .výkonu to má dost. Předchozí generace nemá problémy s našimi tratěmi.

Kubrt

To je otázka, jak si ČD nastavily požadavky na vozidlo. Třeba to takto vyhovuje smlouvě.

zyx

Jelikož může být dosti ošemetné požadovat nějaké „extrabuřty“ nad rámec norem s jasně prokazatelných požadavků, ale netvrdím že se to neděje když to má být někomu na míru. To adi nebyl tento případ, tak CD jen vyjmenovali evropské normy a ty to splňuje, jak je zmíněno v článku.

Otázka je zda, ty motory musí dlouhodobě běžet někde v nádraží, kde to nejvíce vadí.

Aleš

Ad.motory na nádraží ,ano běží jinak je stroj za chvíli bez vzduchu,neběží klima,nedobíjejí se baterie,blokuje se WC… Záleží na řadě vozidla,u většiny současných to tak v reálu je…

czhunter

Všichni dopravci mají se vším novým problém, a to i mnohem větší než hlučnost (i DB by mohli vykládat), akorát to nevíme, protože takové informace se k nám až na výjimky (třeba když se jednotky nevejdou do obrysu) nedostanou.

Elb

Tak zrovna DB řeší řadu problému nejen se Škodou nebo Pesou.

jal

Vectronům zase skřípou plasty v kabinách, to si nevyberete.

Proč jsme zase pokusní králíci

Protože Railjet a Vectron jsou vyzkoušené vlaky. ČD absolutně nesmyslně objednává místo vyzkoušených vlaků pokusné experimenty. Měli by mít reference mezi základními podmínkami. Emil Zátopek byla taky katastrofa elefanty i Inter pantery jsou taky bída

Když byste si kupovali jen to, co už někdo zavedl, tak byste si taky v řadě případech mohl pěkně připlatit.

Mengo

U jedne soupravy doslova upadly prevodovky. Stanoviste strojvedouciho vypada moderne ale je to kobka. Fira ztrati kontakt s okolim. Z kresla neni videt do stran vubec. Mala okna jsou az za strojvedoucim. To urcite bylo mozne vyresit lepe

platamond

To si jen polský strojvedoucí doslova přečetl návod a takle to v Přelouči dopadlo. Není to hezké, ale alespoň opraví i manuál.

Mengo

Je tak mimochodem. Kolik z vas uz v tom sedelo na stanovisti?

182-097

Já se na tom byl podívat v Ostravě a co se týče stanoviště, tak oproti původní 844 velký krok zpět.

jal

Tento „velký krok“ zpět mají všechny současné stroje splňující crash normy TSI.

Kumsta

Jak může z powerpacku upadnout převodovka/převodovky? Z toho jednoho upadl za jízdy kardan.
Co si zjistit než něco napíšu, o co vlastně jde..

Tom

Před 14 dny tento vlak jel na u Berouna do Račice nad Berounkou a dále. V Račicích se nevlezl na peron. Hrozný střep. Jestli je to náhrada za reginu, potěš koště. Vypadá to hezky, ale to je tak všechno co k tomu dodat

ZdendaP

Naopak. Oproti Regionově je to úplně jiný vesmír. Ano z venku jsou nové vlaky hlučné, ale je to úplně jiné svezení. Výrazně příjemnější svezení. K tomu jsou rychlejší a nesrovnatelně lépe akcelerují. Těším se, až jich bude v provozu víc, venkovní hluk se snad podaří zmírnit

Pišta

„Výrazně příjemnější svezení“ to se snad od nového vlaku očekává, ne?

ZdendaP

Pochopitelně,.Já jen že tady pan Tom tvrdí něco jiného.

Elb

Ono je to zjevně ještě hlučnější i ve vnitř, než Regína.

Proč jsme zase pokusní králíci

To zase ne ale Regionova je skutečný extrém. Chtělo by to spíš srovnávat se Railjetem a něčím na úrovni

Extrém je srovnávat vysokorychlostní jednotku s regionálním motorákem.

Proč jsme zase pokusní králíci

Hluk je absolutně nutné snížit na maximálně jednu čtvrtinu stávajícího stavu

JiVe

Tak jezdi na kole

Elb

To je odpověď pro daňového poplatníka. Ale to by bylo aby se člověk železničním gumám opovážil vzdorovat.

Tom

Výjimečně jsem jel vlakem na této trase. Obvykle jezdím svým volvem a tam není slyšet skoro nic. Regína je střep, ale toto co tam jelo je menší střep. Uvnitř jako ok na východní Evropu. Ale ten hluk, to je špatné

Facepalm

To je teda hodně hrubá konstrukční chyba, že se to v Račicích nevleze na k perónu.

Tom

Že jo? 🙂

Doctor

Ale Tome, Vy jste viděl v Račicích vlak lézt po peronu ?
Přestaňte hulit.

Jiří Kocurek

Hulení? Spíš lysohlávky nebo rovnou natvrdo durman. K durmanu wiki uvádí mimo jiné: je velmi pravděpodobné trvalé narušení kognitivních funkcí konzumenta,

Schopnost rozeznat, že krátký peron není chybou vozidla…

Tom

Buran, který nedokáže spolknout že někdo má svůj názor na věc, na kterou opačná strana má jiný názor

Tom

Slovickareni vám jde

Jiří Kocurek

Že by byla chyba v příliš krátkém peronu, to se zřejmě nepřipouští.

Pak je ale špatně i žabotlam, ten tam vůbec nedojede.

MartinS.

Pesa Link II / ČD 847 má na délku cca 44 metrů, nástupiště v Račicích má 60 metrů. Tam je rezerva 16 metrů. Spojené soupravy testovali až o víkendu, takže ty jste před 14 dny vidět nemohl. Takže jste asi viděl špatně…
Ale ano, narozdíl od 2 regionov se 2 foxy v Račicích k perónu nevejdou. Ale to nebude problém těch vlaků.

Tom

Můžu vám poslat fotky, aby jste to viděl když nevěříte. Stačí poslat váš kontakt

Doctor

Kromě toho tam byla před nasazením těchto nových vlaků výluka, kdy se vybraných stanicích a zastávkách úměrně prodlužovala nástupiště a upravovali hrany.
A to vše právě proto, aby se tam Pesa Link II / ČD 847 vešla !

PvvS

Tak na peroně nemá vlak moc co dělat.

Jan

K čemu jsou všechny ty zkušební jízdy bez cestujících pokud na tohle nepřišli už tenkrát…

Kumsta

Na okruhu to jezdilo v březnu kde to prej limit plnilo. Teď je podstatně teplej, tak to asi víc zatěžuje chladící systém, tím pádem asi větší hluk.
No uvidíme jak si s tím poradí.

Jan

Klasik by řekl „pořídili si nový vlak, ale lezli jim do něj útlocitní cestující“…

Proč jsme zase pokusní králíci

Hluk je fakt brutální venku i vevnitř. Proč CD při výběru neměly v parametrech reference a nepožadovaly vlaky které už někde jezdí a jsou osvědčené. Alstom nebo Siemens nemají podobně vlaky? Inter a Regio Panthery jsou taky brutálně hlučné a řeší se to?

Pantery nejsou hlučné. Tady furt bude někdo frfnat .. pesa vyhrála výběrové řízení..

David

Pantery jsou vůči FLIRTum velmi hlučné.

Jerys

Flirt..jo ta tramvaj od stadleru..

Twix

Kdežto Panter není žádná tramvaj do které jednoduše nastoupím a jedu. Překonávám schody nahoru dolů, ručně otevírám dveře na kliku, protahuju kyčle když chci něco hodit do koše, nedej bože když chci pověsit kolo na hák… prostě pořádný vlak se vším všudy, kde to nezakryté harampádí na střeše musí kvičet a pšoukat.

Siemens ještě něco nabízí v dieselu? Rozhodně to není jejich stěžejní produkt. A počkejte si někdy v Německu na nádraží, od některých souprav je hluk těžko popsatelný, a přitom to jsou v naprosté většině výrobky Siemens, Alstom (včetně pohlceného Adtrans/Bombardier) a Stadler.

Siemens podobné vlaky nemá, Alstom a Stadler ano. Nicméně zakázku vyhrála Pesa, tak snad to nějak dořeší, když tedy hlukové normy na vozidlo jsou údajně splněny.

I vevnitř? I v porovnání s regínou při jízdě do kopce? To bych neřekl, Pesa ten kopec vyjede tak pohodově a docela tiše, že mě překvapí že už jsme nahoře, místo toho pohrkávání v regíně. No ale pak vystoupím a venku je to fakt řev, i když to ještě stojí.

Uvnitř je to srovnatelné s Regiosharkem a není to horší než kvílící 810 v plném kvaltu někde na hlavní trati. Venku je to, pravda, překvapivě hlučné, i když to není čistě vrčení motoru, ale je v tom zvuku něco dalšího. Siemens dnes už DMU nenabízí, Alstom tento segment spíš utlumuje. Hlavně se ale nikdo z nich do výběrka ČD ani nepřihlásil. ČD se v zadání mohou odkazovat na normy, protože to je objektivní měřítko a proto taky normy existují. Mohli by si na nábřeží vycucat nějaká čísla z prstu, ale pak by k ním musela být i metodika a stejně… Číst vice »

Proč jsme zase pokusní králíci

Přijde mi úplně úchylné srovnávat to s regionovou. To je jako si dneska koupit auto a srovnávat ho s trabantem. Srovnávat se to přeci musí s vlakem maximálně 10 let starými například desiro a ne se šrotem který tady desítky let dělal ostudu

Žádná Regionova desítky let nejezdí.

Krachbumente

Motor je tišší než ruská lokomotiva. Tím je záležitost pro PESA vyřízena.

Pavel Kopeček

Divím se že to nezjistili dřív během vývoje a prvotních zkoušek nebo tam měl být jiný motor?

Bartol

Ono to je vlastně stejný motor jak u Sharka. PESA tyto problémy má v Německu.

Modrá guma

RegioShark od ČD má motory Mercedes

Rudolf Tuček

Tohle jsou také motory Mercedes, jen jsou na nich štítky Rolls Royce.
https://www.mtu-solutions.com/nea/en/applications/rail.html

Kubrt

Pořád je to ta samá továrna MTU Fridrichshafen, akorát změnila majitele.

Bartol

Mercedes? V historii ano, ale ne u Sharků. Shark má motor pod značkou MTU, která se 2019 přejmenovala na Rolls-Royce. MTU již od roku 2014 patří k Rolls-Royce. Motory ale stále máj typové značení MTU… na značku RR se nechá nachytat akorát čech který si myslí kdo ví co. To je to stejné jak si kupa čechu myslí že Grundig je pořád německý výrobce televizorů, ale už dlouho to je jenom turecká pro low-budget výrobky. Stejně jak AEG, Telefunken, Braun, Blaupunkt….

Elb

Kupa. Já nevím jestli velká část Čechů tyto názvy vůbec zná..