pruvodce

Prodeje elektromobilů jsou v Česku na maximu, Tesla je šestou nejprodávanější značkou na tuzemském trhu

Tesla Model 3. Foto: TeslaTesla Model 3. Foto: Tesla

Podíl aut na baterie se přiblížil v červnu 7 %.

127 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Andráš

Tesla až šestá? Tak kdo je těch prvních pět, když se píše, že Tesla byla tahounem trhu????

kaba

Inu, dotace.

Prngr

V Německu prodeje klesají o 20 % …
Že by blbí Němci?

Xaver

Že by konec dotací v Německu? 😉

bydleni_fanousci.0t

Kde je v palivech LPG?

Tomasek

Ja koupil Teslu 3 za cca 600K

200K dotace
210K DPH vratka..

Do mesta fajn auto za ty kacky

Honza

U nás je ještě dost masochistu, co si tu Muskovu žábu koupej

Petr

A není to spíše tím, že dojely lodě z Číny naložené Teslami? Jeden známý ji dostal právě v červnu a jela myslím do Slovinska.

Daniel

Elektroauta mohou na loď? To jsem nevěděl.

Lucky

A proč by elektroauta nemohla na loď ? Jak by se asi dostali do Evropy?

Jan Sova

Ano, ale musí do podpalubí, aby je kapitán neměl na očích.

Kuko

hehe, v nedalekém větším městě na parkovištích kolem paneláků a centru tak 500 aut a viděl jsem tam snad jen 4 nabíječky, ani nevím zda tam někdo má tu elektrokravinu… U nás na vesnici jsem s tím nikoho zatím neviděl, takže to taková hitovka opravdu nebude…

eLzyx

na vesnici mají lidi obvykle rodinný domek, takže tam s EV problém není. A co se týče lidí ze sídlišť – taky se dá. Ale ano, je to o nějakém plánování. Jedu nakoupit tam, kde nabíječka je.

petr

Lidi ze sídlišť můžou jezdit autobusem a auto nepotřebují.

Dlouhé Bidlo

Já Teda nakupuju tam, kde mají to, co potrebuju . Vy ne?

Roman

Místo nějakýho hard core venkova se zvířaty zkuste třeba satelity kolem větších měst… Kde kdo na baráku solary a i to EV.

Navíc letos jsou úplně jinak daněny sluzebaky. U EV vám jde do základu daně jen 0.25% pořizovačky. Takže si jako management v korporatu rozmyslite, jestli danit 12-13k měsíčně za kodiaqa/Superba a nebo jen 4-4.2k za Teslu 3/U a nebo Hyundai/Kia.

Prngr

Píšeš to nějak nelogicky
Naopak se přeci vyplatí, aby ti toho šlo do daní co nejvíc

petr.sladek

U aut je to obráceně, cena auta NAVYSUJE daňový základ zaměstnance, takže logicky chcete co nejmenší navýšení.

Vít

Škoda, že nejsou dotace i pro nepodnikající osoby. Prodej BEV by byl dvojnásobný. Sám čekám na lepší ceny. S dotací bych koupil hned.

rzc

Jako ze bysme se ti slozili. Nas

Ares

Tak hlavně že se skládáme na další strašně potřebné věci že.. To nevadí.

kaba

Vsici kradu

Daniel

Na opravu silnic druhé a třetí třídy a průjezd kamionů po nich se taky skládáte.

Kebab

Ale taky je sami využíváme, to u dotovaného EV neplatí. Takže bychom se skládali na něco, co je nám úplně k ničemu.

Begani

Posílám Vám pytel víček.

eLzyx

dvojnásobné? Řekl bych, že tak pětinásobné. Tesla model 3 by za 800k Kč byla super kauf. Ona je i za mega, ale …

Roman

Nestačí že se lidem v regionech skládáme na prázdné lokálky a nebo letiště? Ještě by chtěli třeba za 600 ID.3 Pure?

JJD

Tak je potřeba rozlišovat mezi dotací na vlak, aby se důchodce bez auta dostal k doktorovi, a dotací na (nové) auto.

Ares

Kdyby ten důchodce dostal auto i s řidičem, tak to vyjde levněji, než mu platit vlak.

Špína za nehty

Mě by jen zajímalo, kde ne to berou běžní lidé peníze. Neříkejte mi, že manželskej pár z malého města, on dělá s vysokozdvižným vozíkem ve skladu, ona pracuje na katastrálním úřadě a spolu ještě živí dvě děcka ušetří na auta za jeden nebo dvě mega.

Václav

Ono to bude nejspíš tak, že ti „běžní“ lidé nejsou typičtí zákazníci Tesly, co myslíš?

Špína za nehty

A co si teda mají běžní lidé koupit, když výroba spalováků bude od roku 2035 zakázána, ale reálně se přestanou vyrábět už několik let předtím? Jak se tito prostí, obyčejní, ale přece tak důležití lidé dostanou do práce, děti do školy, na chatu, na dovču, na nákup?

PeDazOl

Něco jinýho než Teslu, třeba BYD….

Kafro

Mohou tlačit na politiky, aby vybudovali kvalitní cykloinfrastrukturu, po které se dostanou všude kam potřebují a na zbytek cest si jednou měsíčně půjčí auto 😉

Vojtěch

Spalováky se budou vyrábět do posledního dne, Všeználek Čech trpící sklony k demagogii to určitě přežije. Za 10 let budou už i ojeté BEV značně technologicky vyspělé a na cenové paritě vedle spalováků. Jediný výraznější rozdíl bude v logice nabíjení/cestování.

Hans

Ceny elektromobilů budou klesat. Nové modely budou i v kategorii lidových vozů. Budou tak dostupné pro střední třídy. Otázkou je zda bude kupní síla českých nižších středních tříd srovnatelná se západní, nebo zůstaně odkázaná na ojeté vozy jak je tomu dnes. Také se vážně mluví o tom, že budoucnost individální dopravy je ve sdílených autech.

Jan Sova

Ceny možná, ložný prostor taky….

Miroslav

Problém je, že se díváte na technologii roku 2035 se znalostí technologie roku 2024. Aneb, jaká byla technická úroveň elektroaut v roce 2013? Tehdy skoro nebyla žádná.

Xaver

Přesně tak. Navíc čím víc se do toho leje peněz a víc firem se věnuje výzkumu, tím ta technologie půjde rychleji.

Ares

U nás v ulici má prodavačka z Lídlu novou Teslu. Njn, kdo umí 😂

rzc

No a co moje pani taky bere 5x min nez ja a mozna budu nucen ji koupit elektro.

Begani

Nechte toho sakra…já měl novou Teslu už před třiceti lety. Barevnou s dálkovým ovladačem.

Ondra

Kdybych nemusel splácet hypotéku, tak bych taky měl na teslu. No a jsou lidi co bydlení zdědí, tak si auto za milion klidně dovolit mohou

Greta

V roce 1988 stála Škoda Favor

Greta

V roce 1988 stála Škoda Favorit 84 tisíc Kč, tedy víc jak dva roční průměrné mzdy. Dnes je průměrná mzda za dva roky cca 800 tisíc Kč, což je téměř cena Tesly 3 v akci. Takže si obyčejní lidé mohou dovolit tu Tesla stejně jako jejich prarodiče Favorita. Nebo ušetří a koupí si ojetinu jako dnes.

Black

Auto si nekupujete za teoretický plat, ale za to, co vám z platu zbude po zaplacení všeho nezbytného (bydlení, energie, jídlo, ošacení, léky, koníčky dětí a desítky dalších položek). A ta částka byla tehdy naprosto jiná než dnes. Jen např. – v r. 1988 naše rodina platila za 3 pokojový byt 390 Kč. Kolik se platí dnes, se zeptejte vašich rodičů.

Michal M

Ano, ceny nájmů (pro lidi, kteří se k nim dostali) byly nižší, ale jinak všechno bylo v reálných cenách významně dražší.
Od potravin, pres primitivní průmyslové zboží (pračka i televize stály tisíce, podobně jako dnes) nebo alkohol, nedejbože věci z Tuzexu (džíny 200 bonů – 1000 Kčs, nebo kazeťák za několik platů). Zas tolik peněz navzdory netržním nájmům nezbylo…

Black

S průmyslovým zbožím máte pravdu. Zbývá jen se ptát, jak často v měsíci platíte potraviny, nájem a desítky těch věcí, o kterých jsem psal a jak často v měsíci kupujete TV, pračku, kazeťák apod. Ano, řada potravin byla dražší, ty základní ovšem levnější. P. S. Debata o tom, kdo má na EV, je v zásadě zbytečná, protože ne každý, kdo na EV má, je ochoten si ho koupit. Já třeba před 2 lety raději volil nového spalováka.

PetrH

Které základní potraviny byly levnější? Vzhledem k platům a taky znehodnocení koruny inflací od té doby samozřejmě – ty ceny ze socíku už je třeba vynásobit minimálně 10, spíš víc.
Sice stál rohlík 30 haléřů, ale ty platy byly kolem 3000 korun. Dnes ten základní rohlík taky koupíte za 3 koruny. Máslo za 10 korun, to by dnes muselo být za 110 – ani zdaleka není. Atd.

kaba

Ciste fakticka poznamka:
K porovnavani cen v miste a case slouzi tzv. parita kupni sily PPP.
Aneb prumerna hodnota prumerneho spotrebniho kose v danem miste a case.

Kebab

Průmyslové zboží bylo sice primitivní a dost drahé, ale také fungovalo řádově déle než dnes. To nakonec platilo i po revoluci, zhruba do přelomu tisíciletí.

Xaver

Reálný plat je dnes mnohem vyšší než v r. 1988. Nesmíte porovnávat jen výši nájmu a už vůbec ne v Praze. Navíc dnes má mnoho lidí vlastní dům nebo byt. Mnohem víc, než v r. 1988.

kix

tak utrácejte za věci co byly jen tenkrát a bude vám zbývat dost, v současnosti se utrácí i za věci, které tenkrát ani neexistovaly..a 95% věcí vychází v přepočtu na kupní sílu levnější, dotované bydlení sem netahejte, to v jisté formě existuje i dnes..sice na horší úrovni, ale existuje, kdo ten byt zrovna neměl, tak měl naopak smůlu..dnes si můžu vybrat z nabídky bytů..

M.Z.

Díky. Na to 3+1 je pri jeho cene 15M a 5.5% hypo potreba tocit na ucte 100-120k cisteho mesicne. Kdo kupoval v 2012, platit prepocteni na procenta polovinu, kdo postavil v devadesatkach, vyhral zivot.

Mladym nezavidim, vyslapat bydleni z nuly nikdy nebylo tezsi. Ne kazdy se rodi se stribrnou lzickou v…

Pavell153

Ale ten Favorit bez větších nákladů vydržel 15 i více let. A co jakíkoliv elektromobil? I když na to budete mít jedná se o ekologii? Řekl bych že je to jenom o prachách.

Air Traveller

opravdu favorit vydrzel bez “vetsich” nakladu 15 let?

prominte, ale to je lez.

Kebab

Favority jezdí dodnes, takže asi ty náklady nebyly až tak vysoké, respektive byly rentabilní. Třicetiletá Tesla ani jiné EV nehrozí.

kix

kolik favoritů jezdí dodnes? nemyslím stojí v garáží, ale 30let jezdí..a rentabilní to fakt nebylo udržovat favorit ani těch 15let, akorát lidi měli zažitou nějakou svoji představu, to stejné teď platí o elektru…prostě odpor k něčemu novému, neznámému..a tak radši sypou nesmysl do toho svého známého..

kaba

Ja Favorita uspesne provozuji dodnes. Zrovna o prodlouzenem vikendu jsem s nim najezdil k dobremu tisici kilometru.

kix

tak takový bych chtěl vidět..elektro má naopak mnohem míň nákladů na údržbu než spalovák a u favorita to platí 2x tolik..

kaba

Nepovidejte. Favorit ma nahradni dily za hubicku a spravi si ho clovek sam a kladivem.
To auto bylo takto koncipovano.

Martin

Jen tento měsíc dostal jeden kamarád byt v Praze po strejdovi, druhej dostal peníze z dědictví po babičce. V momentě, kdy neplatíš nájem ani hypotéku, můžeš časem koupit i supa za milion. Ačkoli je to nejhorší investice, ještě hůř na úvěr, ale finanční gramotnost lidi neřeší a řešit nebudou.

Takže ano, průměrný člověk během svého života má velkou šanci koupit auto za milion až dva pokud mu to za to stojí.

Reálně to jde za firmami, soukromé osoby jsou u nových aut těžce v menšině, zejména u těch nad milion.

Xaver

Ač mám vlastní byt, na kontě hodně peněz a vydělávám docela solidně, nikdy by mě nenapadlo vyhazovat milion za auto. To jsou skutečně doslova vyhozené peníze. Mám už deset let ojetinu za 88 000 a doteď funguje víceméně bez problémů.

Jirka

Takže jezdíte v autě starém 25 let?

Pavell153

Budete se divit, ale dost mích známých ano. A nejsou to zdaleka vraky.

Xaver

20 let. Ford Mondeo mk3. Garážované 😉

Johny

Běžní lidé, které popisujete si nemůžou koupit žádné nové auto. Je jedno, jestli je to elekro nebo spalovací oktávka. Běžní lidé si kupují starší automobili a to bez výjimek. Ale pokud si koupí třeba tady starší Teslu, tak budou mít následné investice téměř žádné. Baterie prosím nezmiňuje, to už roky neplatí (pokud netrefí zmetka, kterých je u spalovacích aut mrak). Zároveň mají jistotu, že nekupují „omlazenou“ rachotinu. Spalovací auta už davno nemají ekonomiku a ti co to popírají jsou dezinformatoři.
Např. toto auto. Na to už mít můžou.
sauto.cz/osobni/detail/tesla/model-3/206921103

Air Traveller

Co je to ten “bezni lide”?

Moje manzelka, vydelavajici si kolem 45K hrunyho mesicne, si koupila novou fabii.

Je “bezni lide” nebo uz je “milionar”?

eLzyx

já jsem poměrně běžný zaměstnanec. Ano, IT. Ale nikterak přeplácený. Přesto mám Teslu. Spočítal jsem si, že se mi proti benzinovému autu silně vyplatí

none

Každý není jako ty, s vidlema v ruce… Prostě to mají jako rodina z jednoho ročního platu.Fakt, jsou lidi, co nejezdí vozíkem. Zkus se porozhlednout i dál od tvého bydliště/pracoviště.

Roman

Koukal jste se, kolik stojí třeba novej golf v automatu 1.5tsi a style a kolik akční ID.3? Kupuji si to lidí, co mají na nová auta… EV už tak nějak stojí stejně.

PetrH

Mne na tom vašem příspěvku zaujalo ještě to množné číslo „auta“. Proč by takováhle rodina měla mít dvě auta? To považujete za samozřejmost? A protože nová dvě auta si nekoupí ani teď jako spalováky, tak budeme čichat smrad ze dvou vraků, které ještě překáží na silnicích a dotovat jim parkování.

MMXA

Přijdu si jako běžná rodina. Oba zaměstnanci v sudetech, 2 děti a teslu jsem si nekoupil, protože se mi nelíbí a ještě jsem na BEV nedozrál. Auto jsme si kupovali nové, koncernové cca. před rokem (kodiaqa) ve skoro plné výbavě bez úvěru.

kaba

Se strednim stavem se v zelene budoucnosti nepocita.

J.K.

Vida, cokoliv masivně dotujeme z peněz co lidem sebereme, to se lépe prodává…:-)

kix

víte kolik dotací se leje do spalovacích aut, do ropného průmysl atd.? To nějakých až 200 tisíc na elektromobil jsou vlastně drobné..

Jiří Kocurek

Poučte nás, ideálně odkazem na státní rozpočet, mínus tedy SFDI, ten je i pro elektrické pohony.

Jiří Kocurek

Ale dal bych si líbit dotaci na kabriolet, benzín, 1600 ccm, 70-80 kW a s pohotovostní hmotností do 1000 kg. Kam o ni jít požádat?

Jiří Kocurek

Na vysvělenou: Když je to ve slěvě/s dotací, tak spousta lidí koupí i zcela nepraktickou věc (kabriolet je naprosto nepraktické auto), jen proto, že můžou ušetřit.

Dle technických poždavků to není nic přestřelného, co by vyrobit nešlo, jen požadavek na 1000 kg zmanená cca 200 kg dolů oproti 20 let starému vozu.

kix

https://www.hlidacstatu.cz/subjekt/Dotace/27597075 https://www.dotaceeu.cz/cs/statistiky-a-analyzy/mapa-projektu/projekty/05-operacni-program-zivotni-prostredi/05-3-odpady-a-materialove-toky,-ekologicke-zateze/odstraneni-stare-ekologicke-zateze-v-lokalite-(1) co třeba použít google? tohle zabere 2 vteřiny jen tak pro začátek, pak tu máme hromadu dotací u ruzných dodavatelských subjektů automobilek i u samotných automobilek, investiční pobídky, úlevy na daních atd. jen czechinvest v letech 1992-2005 dala 216 mld do automobilového průmyslu na investičních pobídkách..to asi nebylo v těch letech na elektromobily, že? Ale necelé 2 mld teď na elektromobily jsou každému trnem v oku..

superhero

jj, dotace (aby to nebylo okate, tak se tomu rika strategicka investice) do onsemi, pak se urcite bude dotovat i gigafactory a nasledne pujdou dotace na nakup koncoveho elektro auta. maji to kluci pekne vymyslene.
hlavne pak vymyslet uhlavniho nepritele ze socialnich davek pro lidi, kteri jen chteji prezit.

Caracas

Buďta konkrétní, rádi se poučíme.

kix

ukázku máte vedle

Pavell153

Jste mimo.😃

kix

a v čem? no sem s tím..

Black

Tak, což o to, statistika je to hezká. Ale i autorovi článku musí být jasné, že až se nasytí poptávka, tím je myšleno lidi co na tom mají a těch je u nás naprostá menšina, tak je na 10 let konec s prodeji. Proč na 10 let? No protože milci EV tvrdí, že baterie EV přece vydrží mnoho let a není tudíž nutné kupovat každou chvíli nové EV. No a ta zbylá drtivá většina, pro kterou je podle jiných statistik i 500 tis. na vozidlo moc, si prostě EV nekoupí. Jak prosté.

Jaaa

Ti, co na tahle auta mají, si je opravdu nenechají 10 let.

Black

Pak tedy budou muset ta EV v bazarech zrezivět, protože i ta jetá s nižší cenou jsou na drtivou většinu naší populace prostě moc. P. S. Když lidem odčepáte z kapsy volné prostředky, třeba formou předražených energií, tak logicky nemůžete očekávat, že jim zbudou prostředky na nákup třeba toho EV, byť by bylo levnější. Samozřejmě, najdou se idioti, kteří „argumentují“ slovy: Co se vám nelíbí na ceně EV, vždyť Kodiaq je také drahý, často ještě dražší. To už ale neříkají, jaká skupina lidí si ho kupuje.

Vojtěch

Škoda Elroq bude s 85kWh baterií stát kolem milionu. Odečtěte si z toho 40 procent po 50-60 tisíci kilometrech a máte ojeté elektro ve velikosti Karoqu s nižšími provozními náklady za 600 tisíc. Za 5-10 let běžná cena ojetého auta vyšší střední třídy.

Black

Kolik procent lidí u nás kupuje auto vyšší střední třídy. Už jsem tady psal, že podle oficiální statistiky má většina populace problém si koupit auto nižší střední třídy, hranice 500 tis. Takže přestaňte snít.

eLzyx

podívejte se na sídlištní parkoviště. Jsou tam staré BMW 5, 7. Audi A6 až SQ8, Volva … někdo to koupí jak 5 letou ojetinu, jiný jako 8 letou, další jako 12 letou a pak tu jsou ještě ti „dojížděči“, co to mají až do ekonomické/technické smrti auta.
A přesně to bude osud i těch elektroojetin.

Jan Sova

A jak si myslíte že funguje ten předsmrtný provoz totální ojetiny? Sypat práce a díly (finančně pokrýt) se do toho musí, min. ob 2 roky. Do staré ojetiny musíte průměrně 10-15tis/rok nasypat, a to nesmí být nějaký šméčko, ale držák, který když otočíte klíčkem, tak naskočí. Ale ubývá jich to jo. Ty prémiovky Audi, BMW, tak si myslím za ty peníze neudržíte v provozu.

Michal M

Aha, ty jsi trol z Anofertu. Tak nám pověz kolik jsi platil za elektriku v roce 2019 a kolik platíš teď, že tě to tak vysiluje…

Black

Jste hlupák. To že mám jiné názory než vy, neznamená automaticky, že jsem trol z Anofertu. Mimochodem, právě kvůli svým názorům jsem ANO nikdy nevolil, i když to tady samozřejmě nemám jak dokázat a stejně byste mi nevěřil. P. S. Navážet se do druhých kvůli jinému názoru, tak přesně to dělali bolševici za předchozího režimu, ty bolševiku.

kix

80% lidi si kupuje auta ojetá, tak stejně si koupí i ojeté ev ve „své“ cenové hladině, já nechápu proč lidi co si kupují auta za 50tisíc lamentují nad tím kolik stojí nové elektro a že na to nemají? To nemají a nikdy neměli ani na nové spalovací auto.. a s těma energiema to už je úplně demgagogie..jak si to, kdo zařidil, takové to měl a má..

Kebab

To sice nemají a nikdy neměli, ale věděli, že spalovací ojetinu za 50 tisíc, která přitom ještě leccos najezdí a může jim vydržet klidně dalších 10 let, vždycky seženou. O tuhle jistotu s postupným přechodem na EV přijdou, přitom jezdit většinou musí a budou muset i dál. A pak přijdete vy a hrozně se divíte, že tihle lidé jsou proti elektromobilitě😃

kix

která ojetina za 50 vydrží jezdit dalších 10 let? za 50 je většinou 15-20 let staré auto, což u samo o sobě je většinou solidní kasička na peníze a ještě to provozovat dalších 10 let, možná byste se měl podívat co je v nabidce za 50tis..a ne na inzerát, ale jít se na ty auta reálně podívat, to jsou auta při štěstí max na 5let a nebo taky do první stk… Elektro auta se ojetá nebudou smět prodávat nebo co tím chcete říct? Tak si koupí ojeté elektro za ekvivalent dnešních 50 tis v roce 2050, kdy tak nějak na… Číst vice »

Michal M

To jsou pozoruhodné předpovědi. A proč si myslíš, že za 10 roků bude cena elektromobilu stejná jako dnes?
Jakmile to nabere objemy (které to ještě pořád nemá), mělo by se to posunout do cen dnes obvyklých v nižší střední třídě (řekněme Fabia za 300 litrů).

Black

Proč si to myslím? Protože mám technické univerzitní vzdělání a umím používat mozek, logiku a matematiku. Kromě toho mám docela slušnou praxi v technických oborech. Respektuji fyziku a slepou vírou se nezabývám. Tipuji, že vy zatím nemáte dokončeno ani středoškolské vzdělání.

none

I přes vzdělání nemůžeš vidět do budoucnosti. Pokud ano, jaké očekáváš změny ve výrobě baterií?

PetrH

A konkrétní argument nemáte žádný. Tohle ta vaše sekta dělá vždycky. Pár keců o tom, jak elektroauta popírají fyziku, že to je jen víra. Vy k tomu přidáte ještě ten úsměvný pocit, že všichni, kdo s vámi diskutují, nemají ani střední školu. Ještě pořád se divíte, proč vyděláváte málo? Já vůbec.

Black

Kde jsem psal, že vydělávám málo? Uveďte konkrétně.

Black

A dodávám: Kde jsem psal, že VŠICHNI, kdo se mnou diskutují, nemají střední školu? Uveďte konkrétně. Ale ano, pokud někdo nerozumí psanému textu, tak asi střední školu nemá.

PetrH

Tohle tady totiž naznačujete pravidelně. Že většina je nás tady v pubertě a podobně. Já si to pamatuju, protože tenhle nadřazený tón mne baví.
Jo a pořád čekáme na ty argumenty. Jak vidím, tak všichni.

Hans

Prosím o vysvětlení jakou fyziku popírají EV? Máte na mysli škálování této technologie? Dostupnost zdrojů? To ale přece není o fyzice. V neposlední řadě bych se rád zmínil o predikcích cen a prodejů. Řada renomovaných organizací, které se vývojem na trzích zabývají, předpovídají exponenciální rúst ve prospěch EV. Současně předpovídají cenový vývoj směrem dolů, podobně jako tomu bylo u solárních panelů, počítačů, chytrých telefonů atd.

Black

Jste si jistý, že chápete rozdíl mezi chytrým telefonem a EV?

Vojtěch

Technické vzdělání nemusí přeci vůbec souviset s odborností ke klimatologii a udržitelné mobilitě. To zavání Pollertem a dalšími „odborníky“ na Covid a všechno možné, kteří mají způsobilost v relativně příbuzném odboru, ale o dané věci ví úplné 💩

Ohánět se vzděláním a v další větě útočit ad hominem na cizí názor moc o „inteligenci“ nesvědčí 😉 spíše naopak

Black

Na nikoho s jiným názorem neútočím. Přečtěte si diskusi – byl jsem to naopak já, kdo byl označen kvůli svým názorům jako agent Anofertu. Pravdou ale je, že lidi hltajících výplody nevzdělaných novinářů portálů Seznam zprávy a Novinky si moc nepovažuji, to sebekriticky přiznávám. To jsou právě v případě EV naprosto dezinformační media.

Air Traveller

ale samozrejme, ze cena pujde dolu. Stejne, jako se brutalne zlevnila auta na normalni paliva.

To, ze mate vejsku, neni argument.

Xaver

Elektromobilů v Praze viditelně výrazně přibylo. Máme v práci elektrickou dodávku a začíná být už problém najít volný nabíjecí stojan.

kix

nejen v Praze, je to opravdu vidět na nabíječkách za poslední měsíc neskutečný nárůst

Paolo

Je to snad jasné, dotace v kombinaci s příspěvkem 200 tisíc a snížením úrokových sazeb. Tak lidi přestali sedět na penězích a víte co ho znamená…všechno zase podraží. Díky vládo ekonomických impotent.

Michal M

Vás se tady z Anofertí farmy sešlo dneska víc?

kix

tak co tedy všechno? Ono i ta „dotace“ funguje jen trochu jinak, než že vám někdo dá 200 tisíc na BEV

kaba

Njn. Bastiatuv klam rozbiteho okna aneb hodnota uslych prilezitosti v praxi.

eLzyx

tak jsou prázdniny a v západní Evropě podíl EV roste. A vlastně nejen tam. Potkávám Tesly z Maďarska, Chorvatska, Itálie, tu a tam nějakého Slováka. A samozřejmě hromadu Holanďanů, Němců, Norů, Belgičanů …
Když se podívám na online stav Tesla Superchargerů, tak je tady u nás v ČR skoro pořád plno. Lovosice, Praha, Humpolec i Brno.

MP22

Ještě pár let a bude v Praze podél hlavních tahů dýchatelno, už se těším.

Xaver

Doufejme. Spoustě jedinců, co tak bojuje proti EV a argumentuje poněkud nesmyslně, že výfuk se u nich jen přesunul do elektrárny, jim jaksi nedochází, že ty elektrárny právě sídlí mimo města a lidi tak ty smrady z výfuků nemusí čuchat přímo na ulici.

PetrH

Hlavně uhelné elektrárny už tady dlouho nebudou.

PetrH

Beze srandy, s elektroauty bydlení kolem hlavních tahů bude daleko atraktivnější. Klesne hluk, tou dobou se i rychlost ve městě nějak rozumně sníží, při rychlostech 40-50, notabene v zácpě je BEV mnohem tišší a emise téměř žádné (něco z otěru pneumatik).

Xaver

Bohužel tu zůstane ještě hodně nákladních aut se spalovacím motorem. A ty taky často můžou za ty největší emise.

Kebab

EV jsou těžší a mívají širší gumy, takže hluk podél silnic téměř jistě neklesne, byť bych se rád mýlil.

Hasler

Jak už napsal Kebab, hlavní hlukové emise jsou z odvalování pneumatik po asfaltu, nikoliv z motoru auta. Takže i když je spalovák hlučnější než EV, tak aut bude stejně a hluk z průjezdu bude pro normálního člověka pořád stejný. Jo trochu pomůže tichém asfalt, ale není to mávnutí kouzelného proutku…

PetrH

To není pravda, záleží na rychlosti a v nižších městských rychlostech dělá víc motor. Připadá mi, jako byste nikdy neslyšel BEV v nízkých rychlostech jet. Dokonce jsou problémy, pokud se chodci spoléhají pouze na svůj sluch při přecházení.

Xaver

Jasně, a proto jsou automobilky nucené dávat do EV nějaký zvukový doprovod, když jsou v jízdě, aby chodci a zejména slepci vůbec slyšeli, že nějaké auto jede.
Slyšel jste někdy osobně jet nějaký elektromobil? Já nesčetněkrát už jen díky tomu, že s ním sám jezdím 😉 Ty hlukové emise z odvalování pneumatik jsou při hladkém povrchu patrné až ve vyšších rychlostech. Něco jiného je to samozřejmě na dlažebních kostkách. Ale ty kromě centra měst už dnes nikde nejsou.

kaba

Prave ten oter pneumatik je karcinogenni, narozdil od CO2. Navic oter pneumatik roste s hmotnosti.