pruvodce

Projekt modernizace železnice Praha – letiště – Kladno pokročil. Na trať do Ostrovce se vrací vlaky

Nově otevírané nástupiště ve stanici Kladno. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýNově otevírané nástupiště ve stanici Kladno. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Nové nástupiště i podchod. SŽ obnovuje provoz mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec.

87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

ná nástupišti bude pořádně profukovat…

Jarda

to je rychlost za dva roky čtyři kilometry.

Richmond

Kterej debil tam dal ty ledkový návěstidla?
Jsou děsný.

Mako

Jasně. Nejlepší byly plynové lampy!!! 🤦

Richmond

Tak určitě, klasickou žárovku u vás asi neznáte, ale tak hlavně nezapomeňte přidat co nejvíc vykřičníků.
A přeju vám k těmhle jezdit v noci, na oči je to strašně příjemný.

Mako

Spotřebu budete platit teda Vy, ju?

Richmond

tak v první řadě jde o bezpečnost.
a v druhý, kdo teda platí spotřebu za ty ostatní? Vy? Nebuďte za každou cenu přehnaně vtipnej, nejde vám to.

digi

Foto č. 3 a 4 panelová hrůza zůstala … dál se vesele rozpadá.. je to soukromé a tak se to bude vesele rozpadat dál… Stát mezitím neví co s penězma, a tak boura funkční budovy a staví nové…

Martin

Jakýsi místní politik, pan Muláček s přispěním starosty Volfa, potřeboval zakoupit pozemek pod staniční budovou. Šel na to salámovou metodou. Zakoupil onu panelovou zříceninu a počítá s tím, že mu prázdný pozemek, po historické nádražní budově, spadne za hubičku do klína (nyní ve vlastnictví SŽ). Proto je v návrhu nová malá budova, v podobě přístřešku do metra, jen aby onen Muláček měl výměru maximální. Počítám, že čistý a zcelený pozemek obratem přeprodá za patřičnou provizi. Však to se vyplatí. Stát vám pozemek vyčistí a vy ušetříte 14 milionů za odstranění stavby, kterou SŽ zbourá za státní peníze. Hlavně bylo potřeba… Číst vice »

digi

Achjoo.. diky.. já jsem si z katastru říkal proč budova má jiného vlastníka než pozemek pod ní…

Honza Vrba

No, koukám že budu první.
Nástupiště v oblouku? To se přece nesmí! (ironie)

Martin

Opravdu kvalitní stavba. Stačí mrknout na takovou nepodstatnost, jako jsou staniční tabule. Zatímco na třetím nástupišti jsou světelné a upevněné ke střešní konstrukci, na druhém jsou (pod zastřešením) na nové dlažbě volně betonové bloky v kterých jsou dvě tyče a na nich obyčejná plechová cedule. Stejně tak na začátku nástupiště. Oproti třetímu, kde jsou tyče zapuštěné v dlažbě. Proč to nemůže být stejně na obou nástupištích je mi záhadou. Vypadá to jako provizorium na zastávce v horní-dolní. Kdyby tam nedali žádné cedule, bylo by to pořád lepší, než toto nevzhledné řešení.

Mako

Tak snad (určitě) to bude ještě doladěno…

Miroslav

Místo rychlodráha Praha – Kladno se postavila rychlodráha po Kladně od nikud nikam….

MartinS.

Počkejte, to je přece skvěle naplánované;)
Tady se dá dostat aspoň do Kralup… Ale teď se ještě otevře úsek Masaryčka – Bubny – Výstaviště, aby se za rok, až se začne dělat úsek Výstaviště – Dejvice ten nový úsek Bubny – Výstaviště na několik let úplně opustil a nechal chátrat. To teprve bude odnikud nikam.

Náhodný Kolemjdoucí

Jenže v Bubnech se plánuje výstavba, takže s tím museli něco udělat spíš dřív než později.
Problém je, že se nestavělo rovnou i Výstaviště – Dejvice, ale tam to už zasahuje do šestky, tedy logicky tam to musí být zpožděné.

Noname

Zbourali jsme nádraží, to jsme dobrý, co? Bylo by absurdní, kdyby stavba nové budovy nakonec vyšla dráž než rekonstrukce původní, ale to ukáže až čas.

MilanSima

Viděl jsem dle vizualizace dobře, že po zdvoukolejnění se z Ostrovce stane zastávka bez možnosti křižování?

FRX

Tak jsme osbouchli nádraží. A teď se mrkneme , jestli dostaneme to stavební povolení.
Ale času máme dost. Napřezrok se budou rojit j chráněné jepice !! A líhnout malí skokani tupohlaví.

Jan

První nádraží bez nádraží.
Stačilo by pár staromilců na stavebním úřadě.
Taky mě to při čtení napadlo.

Vít

Pořád mi ten kladenský úsek přijde odfláknutý a “low costový”, takový jako když si řeknete “na chalupu ještě dobrý”.

Na úseku zůstávají úrovňová křížení na velmi rušných komunikacích, řešení Kladno-Město mi přijde pro lidi se sníženou pohyblivosti nedomyšlené,…

Martin

A to je to ještě pořád aspon nový. Při kvalitě údržby prostoru kolem nádraží jaká byla dosud jsem zvedavej jak budou nástupiště vypadat za pár let.

Mikuláš Pelíšek

Ulice Františka Kloze mimoúrovňové křížení opravdu nepotřebuje. Navíc tam na něj ani není místo a i to nejminimalističtější řešení by ráz dané lokality zcela zničilo.

Tomáš Záruba

Nejde o význam komunikace. Jakýkoli přejezd mezi Vejhybkou a Ostrovcem bude prakticky neustále zavřený.

Jiný Petr

Nebude „prakticky neustále zavřený“. Takový provoz tam nebude. Těch osobáků tolik není a náklad se skoro žádný (ve srovnání se staven před 30 a dříve lety) nevozí

SYN

No a když bude, tak naznají že se dá zrušit úplně a místo něho tam tak akorát vejde podchod, možná s cyklostezkou…

Jouda

Ale kdepak na to chodíte, vy, vy jeden !! Na Kladně a něco odfláknuté ? Tomu nevěřím. To by si primátor Volf ohlídal…( ironie 🤣 )

Jiný Petr

U stanice Kladno -město je rozdíl mezi tím, co se slibovalo a prezentovalo a co se reálně postavilo. Kupka a SŽ sliboval (viz „vlk taky sliboval“) přímou lávku/podchod ze stanice do sídliště (dokud tam byla jednokolejka, tak to lidi přecházeli přes koleje – nikdo normálně pohyblivý to neobcházel), ale když se podíváte na stavbu – tak se se slibu nestavilo nic – ani základy na pozdější dodělání.
A pak se ti nahoře diví, že jim lidé nevěří

SYN

Tak jistě, mohlo to být ještě lepší, ale taky třeba dvakrát dražší…
Stojí to už tak majlant takže pak už ty hlasy „ale ještě tuhle maličkost, a tuhle..“ přestávají dávat smysl. Jak tady někdo výše udával to „tempo“ 4km za 2 roky, proč myslíte že to jde tak pomalu? Žeby to firmy rychleji nezvládly? Kdepak, rychleji bysme to nedokázali splácet, takhle se to rozloží do víc let…

Petr73

Budovu zbourali, ale tu opičárnu v pozadí nechali…hnus !!!

Vít

Pozemky kolem nádraží, včetně opičárny v pozadí skoupil místní politik napojeny na ODS, viz hospodářské noviny.

MartinS.

A psal pan Beránek v těch Hospodářských novinách i to, že ten bývalý politik ODS koupil ten pozemek s budovou (opičárnou) od Českých drah ve zcela veřejné soutěži, protože nabídl nejvyšší cenu? Záměr prodeje pozemku je do dneška ke stažení na stránkách ČD. Takže si ho mohl koupit kdokoliv, kdo nabídl v obálkové metodě alespoň 4,4 mil. Kč a jeho nabídka byla nejvyšší. Ale chápu, že to se do toho příběhu už moc nehodí.

digi

Tak mně spíše přijde divný že to ČD prodávali.. A nekoukam na to kolik bejvalejch politiků sedělo v dozorčí radě..

David

Co se proboha dělalo na čtyřkilometrovém úseku celý rok, když tam není dokončená ani elektrifikace?

Antonín

K čemu – na jízdu cca 4 km? Z Prahy na naftu, na 4 km elektro a pak zase nafta? Je to připravené, až za mnoho let bude trať z Prahy celá hotova, tak snad stačí doplnit sloupy a vedení – teď by zbytečně vše muselo být udržováno bez použití.

David

ok, ale než bude trať do Prahy, tak už bude potřeba další reko tohohle úseku. Myslel jsem, že je to naplánovaný líp

Tomáš Záruba

Tak sloupy stát mohly…

a8n

Aby se zbytečně ukrajovalo ze životnosti povrchové úpravy a hyzdily okolí?

Tomáš Záruba

Pokud by byly betonové…

Jiný Petr

Tak jako za Rakouska-Uherska se stavělo rychleji – to jo – např. KND (Kladensko-nučická dráha): 20. října 1857 povolena stavba a 7. ledna 1858 otevřen úsek Kladno–Nučice (22,7 km) – tj. 22,7 km za 79 dní.
Doba jde dopředu a takové tempo dneska nikdo nedokáže.

Ale upřímně je třeba říci, že toho dělali hodně – dvě koleje místo jedné, nový žel. most se silničním podjezdem, několik podchodů, nová schodiště, příprava na výtahy.

Ale tempo za R-U bylo rozhodně vyšší. To je třeba přiznat

Geralt

A jakou měli za R-U techniku? Lopatu, krumpáč, kolečko, koňský potah a dynamit. A co máḿe my dnes…

Marian Kechlibar

No, zase takové věci jako datové sítě tehdy řešit fakt nemuseli…

Bavil jsem se s jedním člověkem, který se zabývá stavbou lodí, a ten mi říkal, že postavit samotnou kocábku na stejné úrovni jako roku 1940 by zvládli raz-dva, a že skutečný žrout času jsou pak ty nové technologie, které se musí položit, vyzkoušet, nakombinovat, oddebugovat atd.

Jiří Kocurek

Tak hlavně svršek z roku 1850-1870 by pod lok. 742 rozlámal.
https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/50156867/obr.100.jpg

Jiný Petr

To je pěkná hloupost, co jste řekl – na té trati se jezdilo až do roku 1968 a vozil se tam hlavně vápenec (do Kladna) a uhlí (obráceně) a jezdila tam třeba lokomotiva 434 a 423, často v tandemu A loko T448 na kladenském Semmeringu celkem běžně jezdila až do r. 1990 – a nevěřím, že v tomto úseku bylo jiné podloží než na zbytku trati. Na kladenském Semmeringu dokonce často jezdily v sestavě 2+2

Jiří Kocurek

A když byli hotoví, tak jezdili se zatížením 22 tun na nápravu a podle horních rychlostníků. Protože železnice je stejná ať je tam 30 km/h a 12 tun na nápravu nebo ne.

Francimor

Tempo možná vyšší bylo o to zalostnejsi byl výsledek, trať na 40km/h bez zabezpečení….

Jiný Petr

No takto pesimisticky bych to neviděl. Zaprvé to nebyla veřejná trať – až do zrušení její podstatné části to byla trať privátní. Nikdy na ní nebyly pořízeny pořádné lokomotivy – takže i kdyby trať byla v lepším stavu, tak náklad nemá co vozit.
Zadruhé trať byla sklonově i obloukově hodně náročná – takže to také generuje omezení.
Na druhou stranu fungovala 110 let a kladenský úsek ještě o min. 20 let déle. Celou dobu bez zásadních investic – to dneska žádná trať už nedá

Bram

Byly na ní pořízeny lepší lokomotivy, běžně tam jezdily parní EP 1000 a z motorových lokomotiv tam jezdily určitě T444.1 a T435.0. Tak nepiště zbytečně nesmysly.

Mikl

Tak jako když to tempo teď je asi tak 100x pomalejší.. opravdu se to celé bude svádět na technologie kolem tratí? 😀

Jiří Kocurek

Celé nové nádraží. Kupodivu je kilometr nádraží náročnější na stavbu než kilometr širé tratě.

Jan

Zkuste natáhnout 100 tun mědi uprostřed ghetta a nedat to pod napětí.

Movia

Pokud jde o zrušení přejezdu P25, tak ten se nachází v ulici V Kožovech, nabízí se ovšem otázka, proč nebyl zrušen rovnou…

Jiný Petr

Protože na ten podjezd nebylo stavební povolení. Takže fyzicky se to pod kolejemi udělalo – v podstatě v té době „černá stavba“. A na další pokračování se čekalo až bude – pokud vůbec bude – vydáno stavební povolení. Nebyly totiž vyřešeny pozemky. Jinak řečeno, v momentě podepsání smlouvy a prvního kopnutí neměli na všechny objekty stavební povolení.

Tento podjezd – a jeho případné nevybudování řeší přímo smlouva mezi Eurovií a SŽ v několika odstavcích. přímo je tam zmíněno, že pokud nebude včas stavební povolení, tak se budovat nebude.

Venda

P25 je ve Wolkerově ulici. V Kožovech je lesní cesta za č.p. 852.

JiP

To je tak zbesile tempo vystavby, ze se mi hlava zatocila, abysme to s tou rychlosti neprepalili….

P_V

Proč je tam někde žluté a jinde šedé kamenivo? Slouží to pro vizuální odlišení něčeho, nebo je to jen poněkud ignorantský přístup při objednávání materiálu?

Bartol

🤦‍♂️

Jarda

B je správně – absolutně ignorantský přístup v objednávání materiálu.
Mě osbně by zajímalo odkud je to hnědé kamenivo – protože stejně jako v celé nově opravené stanici Beroun, tak i tady to hnědé kamenivo prostým okem obsahuje opravdu obrovské množství železa… Proto je tak „hnědé“ = zoksidované „rezavé“

Márty

Není část třeba jenom očištěná a znovu použitá? Holt kámen v lomu časem dojde a hledat byť jen podobný je skutečně očistec. A upřímně, čemu to tady vadí?..

JiP

Taky bych tekl ze to je recyklat.

Rossec

Není to recyklát, je to ze dvou různých lomů.

vlachjan

Ono to může být i z jednoho lomu, kde mají kámen s větším a menším obsahem železa. Také to může být kámen ze stejného lomu, ale část ležela nějakou dobu na skladě a stihla zoxidovat, zatímco zbytek byl naštípán čerstvě a ještě nezoxidoval. Ať tak či tak je to zcel jedno, neboť zhotovitel musí jednak doložit požadované vlastnosti materiálu a jednak to ocelový prach z vlaků beztak brzy celé nabarví na rezavo.

Jiří Kocurek

To by mě zajímalo, jak oxiduje oxid železitý, Fe2O3. Ostatní železné rudy jsou také oxidy.

tarten

Oxidovat může sice i na jiný oxid, ale hlavně rez je hydratovaná.

Tuňák

Možná jo ale to ty reciklované kameny nemúžou nalakovat a přebrousyt? Takhle to nevypadá vůbeč hezky.

Petr

A kdo to zaplatí? Na funkci barva nemá vliv.

Jiří Kocurek

Má, víte kolik kW přidají žluté blesky?!
😀

Kdesevzaltusevzal

Hnědé kamění je z lomu Třebnuška, kousek od Zbiroha

Jiří Kocurek

Prozradím vám tajemství: Většina minerálů obsahuje kyslík, křemen a vápenec nevyjímaje.

Ivan_pha

Asi myslíte většina hornin. Minerály jsou právě např. křemen atd.

petrogar

Pokud splňuje podmínky dané OTP „Kamenivo
pro kolejové lože železničních drah“ a kamenivo bylo dodáno výrobcem, který má „Osvědčení o kvalitě kameniva pro kolejové
lože”, tak je to úplně jedno, že jsou jinak barevné. Štěrk se dnes bere, kde se dá. Časem se to stejně sjednotí.

Carneval

Svršek realizovalo vícero firem, každá s vlastním dodavatelem nebo požadavky.

Ivan_pha

Svršek dělala jedna firma. Na barvu to nejezdí a za pár let to bude vypadat stejně.

bkv

Ona je někde předepsaná barva drážního štěrku?

Jaaa

Hned zítra to navrhnu. 😀

P_V

Inu, u povrchové úpravy čehokoli jiného se barva předepisuje. I tam kde na konkrétní barvě nezáleží, ale vypadalo by blbě, kdyby to bylo náhodně zkombinované.Nejspíš po smutných zkušenostech s dodavateli, kterým taky bylo šumák, jaký materiál.byl zrovna skladem, a vymlouvali se na to, že jim to nikdo nenařídil. Dlažba, obkladačky, omítky, nátěry. Tak proč ne štěrk? Taky je to povrchová úprava.

SYN

Myslíte něco jako barva cementobetonového povrchu dálnice že se řeší hlavně jaký bude mít odstín?? Versus třeba asfaltový kryt úseků na mostech?
Tak to bych řešil až jako tu úplně poslední věc když už nebude do čeho jiného „píchnout“…

Mikl

Manažeři SŽ se chytnou. Další lehce vydělané penízky 😀

janvagala

Že se tu do všeho kecá, protože každý rozumí všemu a umí to líp, to je tu standard. Ale tohle už je fakt úchylný. 🤦‍♂️

Petr

Za chvilku nebude žádné a bude klid. 😀

Jouda

Vysvětlení jednoduché. Že to tak bude se vědělo na začátku a taky se vědělo, že to bude vypadat komicky. Je to proto, že část dělala jedna firma, a tu druhou jiná subdodavatelská firma a každá z nich má nasmlouvany jiný kamenolom…..

tarten

Máte ale problémy. Ten barevný kontrast jistě brzy dostane památkovou ochranu.

Karl vB.

Stěny podchodu v Kladně vypadají, v porovnání s nedávno otevřeným Vsetínem, mnohem lépe.
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/03/IMG_7157.jpeg

vlachjan

Na Vsetítě to umyli, tak to už není škaredě potečené cementovým mlékem. Ale křivé je to příšerně. Holt se ušetřilo na pronájmu svorek bednících prvků.

vlachjan

A rovněž na Kladně není pohledový beton, ale obklad s dezénem betonu 😀

Karl vB.

Já mám asi jiný vkus, soudě podle toho, že jsem ohodnotil kladenský podchod ve srovnání se Vsetínem, jako pohledově hezčí a dostal jsem za to prozatím 14 mínusů.
Místní klientele se zřejmě víc líbí ten Vsetín, na který jsem dal link.

Jarda

A ty se divíš, Karl?? Vždyť místní diskutující jsou samej „stavař a designér“…
Stejně jako je to tu samej „geolog a odborník na štěrk“ protože na otázku odkud je to hnědý kamení s opravdu viditelně velkým obsahem železa jsem taky dostal 26 mínusů…