pruvodce

ŘSD odkládá rekonstrukci obchvatu Jihlavy, úřad neschválil navržená dopravní opatření

Obchvat Jihlavy. Zdroj: Google Street ViewObchvat Jihlavy. Zdroj: Google Street View

Práce byly přeloženy na březen.

Odebírat
Upozornit na
guest
17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
LKB

Myslím, že inženýrsky nejefektivnější by bylo postavit druhou troubu tunelu, druhé mosty a druhý dvojpruh a pak udělat nejjednodušší dopravně inženýrské opatření přesměrování veškeré dopravy na nově postavené těleso silnice (nové dva pruhy ze čtyř), než se opraví staré těleso. Velmi často využíváno na D3, D7 aj.

Elvis

„Úprava silnice I / 38 je navržena v kategorii jako polovina budoucí čtyřpruhové komunikace s volnou šířkou 10,25 m.“
Je to klasická stavba z milénia, kdy se razilo heslo raději postavit půlprofil a pak se to rozšíří. . Už i ten tunel šel na vyjimku, bo nové obousměrné městské tunely jsou nepovolené.
Celá ta I/38 kolem Jihlavy je paskvil. Začíná to nebezpečným připojením bez připojováku před tunelem. Pak máte po půl kilometru „poloviční sjezdy, nájezdy“, dálniční trojlístek zkapacitněný kruháčem a zakončení špuntem na světelné křižovatce u Tří věžiček.

SYN

No s tou levností teda nevím… ale dřív nebo později se to bude muset udělat, takže při této akci by to bylo vcelku logické… jen aby kvůli tomu „nepadla“ jinak užitečná akce.

Karl vB.

Škoda, že v článku nebyla informace, před kolika lety byl ten 4,7 km úsek postavený.
Dopravní opatření v Jihlavě lépe nekomentovat a raději se jí, v rámci možností, obloukem vyhnout.

_jan91

Severní část s tunelem 2004, jižní část 2007. Takže si myslím, že už to má to svoje s přehledem odžito…

SYN

K tomu vyhnutí obloukem je právě obchvat… bohužel dodnes nedodělaný, jen tak „na nouzovku“. Nebo už mezitím tu jižní část jakžtakž dodělali?

Elvis

Sakra a já už si myslel, že se jim nelíbí střídavý provoz v tunelu a že postaví další troubu 😀

Bobek

Já mám možná málo úřední myšlení, ale jak pomůže úplné vyloučení úseku? Chápal bych trvalý jednosměr místo kyvadlového provozu, ale takhle mi to hlava nebere.

Martin

To nešlo opravit alespoň tu část před a za tunelem (od ul. Jiráskova k II/602) v době, kdy byl tunel zavřený kvůli rekonstrukci? Navíc i ta rekonstrukce se protáhla, protože se říkalo (nevím, jak to bylo doopravdy), že se už rovnou opraví povrch v tunelu, aby se to pak nemuselo zavírat… A je to tu zas. A omezení na přivaděči a každoroční zavírání nájezdu na D1 snad už ani nebudu komentovat. Prostě jihlavské ŘSD šlape!!! Ale je fakt, že okružní křižovatku na exitu 112 nic nepřekoná, ten, kdo ji vymyslel, tak posunul laťku opravdu hodně vysoko.

Scotty

Povrch v tunelu se samozřejmě opravil. Ovšem teď se bude pokádat kompletně nový v celém úseku.
Okružní křižovatka na dálničním nájezdu bude mnohem lepší než dosavadní stav.

Martin

Ano, povrch se opravil, ale jak píšu, při uzavírce se mohlo opravit víc. Nyní se bude zbytečně uzavírat znovu, už to mohlo být.
A ano, OK na nájezdu je určitě bezpečnější, než to, co tam bylo teď, nebo spíš nebylo, ale zkrátka OK na křížení dvou čtyřpruhových silnic takového významu (= směrů s takovou intenzitou dopravy) nemá co dělat. Jediné správné řešení bylo dostavění celé MUK.

Scotty

No nemohlo. Protože v tunelu se dělali jiné práce které by s frézováním a pokládkou nového asfaltu spojit nešlo.

SYN

Tak oni by se nemusely dělat úplně zároveň, stačilo by i v jiný den… jsem slyšel že frézování povrchu a pokládka se dá dneska za jistých okolností udělat „přes noc“…

SYN

Bohužel, „bezpečnější než bylo doposud“ je hodně nízko postavená laťka… respektive, s bezpečností jsme se pohli správným směrem, bohužel kompletně na úkor funkčnosti 🙁

Otto

Snahou ŘSD navíc je, nekomplikovat již tak napjatou dopravní situaci na vytížené páteřní komunikaci I/38…
situace by nemusela být napjatá, kdyby I/ 38 byla ve čtyřpruhovém uspořádání, ideálně ke Stonařovu.

Scotty

To opravdu není nutné. Plánovaná dvoupruhová přeložka mimo vesnice bude úplně stačit.

Otto

Je tam cca 2,3 tis. tezkych vozdel denne, coz je mimochodem stejne jako vsetin – valmez, kde se dela prelozka ve ctyrpruhu. A v tech kopcich nahoru dolu pred jihlavou je lahudka jet za kamionem s drivim + spousta dojizdejicich do prace do jihlavy. Dtto jihlava – havlbrod