pruvodce

Rychlostí na nové autobusy. Liberec chce použít pokuty z kritizovaného radaru na MHD

Radar v ulici Dubice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czRadar v ulici Dubice v Liberci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Počet řidičů překračujících rychlost v ulici Dubice výrazně klesl.

Odebírat
Upozornit na
guest
60 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Každý vyradarovaný by měl chctít prokázat materiální aspekt.
Peníze z pokud by šlo využít i na bezpečnost.

Filip Jirsák

Vždyť je chtějí využít na bezpečnost – na podporu MHD.
Materiální aspekt je tam vždy, akorát někdy větší někdy menší.

Leinad

Skutečnou bezpečnost by u školy či hřiště zajistily stavební úpravy tak, aby to nevypadalo jako dálnice.
Přechody zvednuté na úroveň chodníku(pro auto přechod místo prahu), opticky úzký koridor, přednosti zprava abych nebyl „na hlavní“ …

Jiří Kocurek

„Materiální aspekt je tam vždy“

Řekl kdo? Ústavní soud nějakým judikátem?

Jiří Kocurek

Z čeho pramení ta touha ohýbat zákony tak, aby byli řidiči poškozeni na právech?

Jenda První

Jakože peníze za pokuty místo do rozpočtu magistrátu půjdou dopravnímu podniku, který dotuje magistrát z rozpočtu? A kde je jako výhra, DP musí udržovat vozový park stejně.

OndraS

Nakonec se v dopravním podniku začnou nekontrolovatelně hromadit nové autobusy a radar se bude muset předělat někam jinam, kde bude vydělávat třeba na koupaliště, nebo přenastavit na 65km/h, aby nevydělával tolik 🙂

Paja

V klidu se můžou koupit i tramvaje, takže hříšníci mají alespoň jasný byznys plán. Líto je mi poctivých řidičů s překročením nepatrným.

Martin

Moc často s politiky na radnici nesouhlasím, tohle je ale za mě určitě dobrý krok.

MMXA

Obecně tyhle radary „vydělávají“ prvních pár let, pak už je lidé dostatečně znají a jejich rentabilita prudce klesá. Argument „zvýšení bezpečnosti“ ještě beru, ale jako zdroj peněz na investice – to už je zvrhlost. Nechal bych města měřit rychlost, ale peníze pěkně do státního rozpočtu a max. uhradit oprávněné náklady na provoz a ne si z toho dělat pokladničku.

Kebab

Přesně tak. To by toho ale rychle nechali, na bezpečnosti záleží jen když to sype.

VojtaDrevik

Jak to vypadá s úvahou trolejbusů do Zeleného údolí?

OndraS

Radary jsou brány jako prostředky pro zvýšení bezpečnosti dopravy a „o peníze přece nejde“. Touto kouzelnou formulací je nám vysvětlena instalace každého z nich. A tady člověk by se rád domníval, že za pokuty bude zřízen nějaký chodník, opravena vozovka, přechod nebo tak něco. Autobusy ať si pan starosta za ANO nakupuje z jiného šuplíku. Vymyslel si je sice hezky a chce nám sdělit, že za ty pokuty pořídí něco prospěšného, ale je to celý argumentačně postavený na hlavu, je to prostě jenom další radarovej byznys a opět další místo, kde se čumí na tachometr a ne na provoz před… Číst vice »

Jan Sůra

Touto ulicí MHD nejezdí.

Karel

V Liberci není (a nikdy nebyl) starosta, ale primátor. A nikdy nebyl z ANO

Jan Sůra

Byl. Tibor Batthyány. Jeho kvalifikací bylo, že jako první z Liberce napsal Andrejovi. Výkon a inteligence tomu odpovídaly.

OndraS

Mate pravdu, popletl jsem to s tím naměstkem, který organizuje ty byrokraticky složité cedule.

Karel

V Liberci starosta není. Momentálně je tam primátor a ten není z ANO

Zdrasa

Počet řidičů překračujících rychlost poklesl? To skoro vypadá, že když se pravidla vymáhají, tak se i víc dodržují… ale to určitě nebude pravda, to by přece jinak v Praze věděli, že?

/s

OndraS

Ne, jenom se o tom radaru všichni už dozvěděli a výnos z něho klesl, protože tam všichni jedou 40. Časem se to ustálí na hranici rentability mezi cenou za provoz radaru (a platy úředníků řešících pokuty z nich, a výnosem z něho). Je to běžný jev u všech radarů.

Dan

Ale hlavní účel, tedy zklidnění dopravy, to splní.

Kebab

Prý hlavní účel…😃

Dan

Jak jinak tedy motivovat účastníky silničního provozu k dodržování předpisů? Nebo zastáváte názor, že jsou předpisy pro srandu?

Leinad

Kde je důvod (u školy) tam stavět silnici tak aby opticky nevypada jako dálnice.
Kde není důvod, tam se zamyslet nad předpisem(cedulí) – úsek dálnice stavěný podle normy na 160(žádný krátký připojovák či ostrá zatáčky), předpisová 130.

Kebab

V první řadě jejich nastavením tak, aby nepůsobily dojmem, že jsou pro srandu. Jako na západě. To by odbouralo většinu přestupků samo o sobě a přispělo větší pohodě a tedy i bezpečnosti na silnicích. Teprve pak by mohly přijít na řadu radary na těch pár procent chronických porušovačů. To ovšem nehrozí, protože by se vybralo méně peněz.

náhodný kolemčtenář

»V první řadě jejich nastavením tak, aby nepůsobily dojmem, že jsou pro srandu. Jako na západě. «

Můžete být konkrétnější? Čím to, že padesátka na západě nepůsobí dojmem, že je pro srandu, a u nás ano?

Zdrasa

Dozvěděli, takže tam všichni jedou 40 – to znamená přestali překračovat rychlost, tj. dodržují pravidla. Takže nechápu to ne na začátku odpovědi…