pruvodce

S tímto vlakem nepojedeme. Německá posádka odmítla převzít soupravu Českých drah, nešla klimatizace

Zrušený vlak EC Berliner v Děčíně. Foto: čtenář Zdopravy.czZrušený vlak EC Berliner v Děčíně. Foto: čtenář Zdopravy.cz

K poruše došlo podle dopravce až během jízdy.

436 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stan Fucik

zlotřilí Němci odmítají přebírat české vozy, které jsou dozajista v dokonale provozuschopném stavu…. jako ostatně všechno v českém údolí….

Zaosai

Škoda,že není možná alternativa přepravit cestující náhradním způsobem aspoň do Bad Schandau.

magadancz

Kdyby to mělo otevírací okýnka, tak by to šlo přežít a možná by to Němci pustili. Normy TSI však nad určitou rychlost stahovací okna u „nových vozů“ neumožňují :-(, prostě špatné rozhodnutí z minulosti nás dohání. Pokud to mělo jinou závadu, tak to neumím posoudit.

Vojtech

Jj teď jedu z Berlína… zrušeny vlak je fajn, dali nám strmpl na jízdenku a jedeme ICE přes cele Německo a celou noc do Mnichova a pak oficiálně na Vídeň. Za 39 EUR pro dospěly, 2 děti… no nekup to ( to by byl benzin tak na půlku cesty do Prahy a celou noc řídit a být KO)

Tomáš

K poruše došlo až při jízdě, z depa vyjížděla souprava ještě bez závad.

ČD nás má zdá se za idioty…

Gajda

Tak Hungaria to má přesně takhle taky, jen se jí to stává častěji.
Tam bude klid jen, pokud tam nepojede nic jinýho než InterJet nebo RailJet.

Romanero

To nemají ČD v Děčíně 2 vagóny nebo technika? Jestli ne, tak je to bída..

Gajda

Věř tomu, že třeba dopravce vlaku na německým území, tedy DB, by ty dva vagony taky nenašly a nemuselo by jít jen o Drážďany.

Pavel

To jsem zažil i včera na cestě z Bratislavy do Prahy. V Brně přesedat do jiného vlaku…
A potom člověk vidí reklamu ČD, že díky nim se vyhnete kolonám a dorazíte do cíle pohodlně. Sorry, ale auto je prostě pohodlnější…

Honza Český

Ale tak
Ještě že to byla (určitě) („)první(„) nefungující klimatizace za ty dva roky..
(sarkasmus)
Jooo holt striktní německé dráhy.. Je to hrůza, je to hrůza…

ivan

S tímto hnojem nepojedeme.

Sedrik

Zlatý moje autíčko 🙂

Tom

Moje slova

Průvodčí

Nikdy si neodpustim, že jsem neodmítla pokračovat s osobákem z Edenu po koncertu Marka Ztraceného. Měli jste raději přešlapovat do rána na perónu

Ebert,Mike

Das was die ceske Drahy hier schreibt ist eine Lüge ,wagen wurden beim EC 379 durch CD Personal bemängelt und bei der Kurzwende in Praha wurde dieses ignoriert ,ebenfalls fehlten planmäßig schon 2 Wagen.

Pohoda tv

Smazáno pro vulgárnost. Uživatel zablokován

Radúz Dostal

A tobě bohužel rozumí všichni…

Kuba

Tak si to dej do translatoru, když jsi vydlabaný.
Mike píše, že ČD lže a že Němci to reklamovali už v Praze před zpáteční cestou, což ČD zcela ignorovalo a kromě toho nevypravili 2 vozy.

Sova

Never before has any voice uttered the words of that tongue here in Imladris!

Jan

Na východě holt cestující vydrží víc…

Pavel Filip

Do Berlína lze z Prahy busem:

https://www.flixbus.cz/

https://regiojet.cz/

Petr

Mno to možná ale z Děčína už ne což jezdí valná většina z Ústí a pak z Děčína a lepší je vlak než autobus s těma kuframa a kolama a dětma

Gajda

Pokud nemáš zrovna kolo (a vzhledem ke kapacitě ho zase tolik cestujících nemá) a vzhledem k infrastruktuře do Berlína, je dle mýho ten žlutej autobus lepší volba. I při cestě s dětma. Nehledě na to, že pokud musíš jet skoro hned, tak cenově je vlak jinej vesmír.

Vojtech

A je to dost strašně. Loni po koncertě Rammstein jsem s tím s juniorem pravé z Berlína jel a zaplat pánbůh za ten EC co jede v 0.36 z Berlina

Vojtech

To ze dnes výjimečně nejede, nevadi

Kuba

Jel jsem na konci června EC 175 z Hamburku do Drážďan. Jednalo se o vlak Flensburg – Praha přes Hamburg a Berlín. Jízdenku jsem si koupil přes web Deutsche Bahn. Nicméně na nádraží v Hamburku jsem zjistil, že se jedná o vlak vypravený ČD, přestože průvodčí byli z DB. Vstup do mého vagónu byl skoro zablokovaný visícími koly, takže s více zavazadly tam šlo projít hodně natěsno. ČD nevypravilo 1 vagón vůbec a u dalšího vagónu byly v polovině zavřená kupé protože nefungovala klimatizace. Dodávám, že kvůli konání EURO byly ve všech vlacích povinné místenky k sezení a vlak byl… Číst vice »

Karl vB.
jd);5

jj db je total trash, to vám řekne každý kdo v německu jezdí vlakem. a z tama my se inspirujeme

nowas

„logicky argumentovali, že to nově příchozí mají řešit s průvodčími“ Logicky asi moc ne, zřejmě i v Německu platí, že musíte uvolnit místo cestujícímu s místenkou na danou sedačku.

Kuba

Tak to je jasné, ale to platí za normální situace, kdy provozovatel vypraví všechny vagóny s rezervovanými místy. Ne že to průvodčí v Hamburku alibisticky „vyřeší“ a dál se o to nestará.

Vojtech

Na EURU 2024 jsme byli opakovaně, s detma, přesuny i nocnim ec 259: do Prahy a no problém. Šanci se automaticky při odjezdu umístění v jídelním voze a Bistro menu za 232 daji každý tak 2-3x. A když koupíte lístky přes DB = bahn.de, tak od hranic to stalo až třeba do Hamburku 29 EUR dospěly a az 4 děti do 14 let grátis. Autem kamosce podobný výlet vešel na Gruzii za nějakých 20 tis + vstupenky a nás na 2x 29 EUR a útratu v jidelnaku. ( ta byla víc jak cena jizdenky) když se podíváš na zapas na… Číst vice »

Kuba

No ano, mě to stálo se vstupenkou taky jenom 30 EUR, takže jsem to moc neřešil. Cenově to samozřejmě bylo hodně zvýhodněné. Průvodčí ani neřešila, jestli tu vstupenku na zápas mám nebo nemám. Asi bych příště zvolil ICE a IC vlak, byť s přestupem v Berlíně. Ale dopředu nešlo zjistit, že tenhle vlak vypravují ČD, teda aspoń já to neumím.

Milan

V neděli jela dcera z Prahy do Haburgu a také nešla klimatizace. U českých drah pravidlem. Státní podnik nikdy nebude z našich daní fungovat.

Tomáš

Kam jela? 😁

Os5600

Však to tam píše, do Hamburgru v McDonald´s County.

Kkarel

ČD nejsou už dlouhou dobu s.p , ale a.s. Máte to trochu popletené a z daní je placená tak maximálně placená objednaná služba.

mil

holt je vidět kdo dělá u ČD – zuřivě kopajíc, že ONI nejsou statní firma, jsou přeci „akcijovka“. Ono s.p. a a.s. je téměř totéž když jediným akcionářem je stát…. Co nelze provést přímou subvencí, se holt udělá „navýšením kapitálu“ nebo „odprodejem“ nepotřebného majetku jiné státní firmičce.

soumar

Opět střet železnice 21. století s naším skanzenem, nejlépe definovaný slovy “To stačí” a snahou o udržování výtopen, sociální železnice a ignorací platících cestujících.
Ač jsem byl osobně postižen, neboť jsem musel odvézt kamarádku do Berlína autem, nekompromisní postoj DB chválím.

Bohužel, naše železnice se změní jen pod vnějším tlakem civilizace.
Být nejvyšším železničářem, za To stačí a Českou improvizaci bych rozdával výpovědi.

Petr Vašek

Kéž by DB byla tak nekompromisní i u svých vlaků. Taková RE 50 v přeplněném Talentu s nefunkční klimou a toaletami je lahůdka.

Petr

Ono je to lepší buzerovat v jiné zemi než u sebe 😂

matejsediv

Je to jen jedna zkušenost, takže není možné z toho vyvozovat závěry, ale přesto se podělím. Minulé léto jsem jel s DB na trase Regensburg-Brusel. Přes celé Německo. Nejdřív jsme kvůli nefunkční klimatizaci v našem voze museli 15 minut stát na chodbě ICE. Ten stejný vlak měl pak cca 40 minut zpoždění a o 5 minut nám ve Frankfurtu ujel přípoj. Dokonce jsem se ptal vlakvedoucího, jestli by s tím nešlo něco dělat. Ve Frankfurtu jsme tedy počkali na další spoj, ale protože byl vyprodaný, stáli jsme v chodbě až do Kolína. Z Kolína jsme chytli vlak do Bruselu, jak… Číst vice »

matejsediv

Pro jistotu doplňuji. Na přestup jsme si nechali rezervu půl hodiny a pro toto spojení jsme si zaplatili měsíc předem rezervaci.

Jaaa

Německé dráhy jsou podfinancovaná katastrofa samy o sobě…

Mat

Škoda, že už mezi Prahou a Berlínem nic nelítá. Bylo by to příjemnější a jistější.

Jirka

Nojo, než vyjel vlak z prahy, tak restartovali nefungující klimatizaci tak dlouho až naběhla a ČD si mohly odškrtnout, že klima byla v době odjezdu vlaku z výchozí stanice funkční. Jenže to pak kleklo rychle během jízdy a už tam nebyl nikdo na neustálé restartování 🙂
Ale pořád mi není jasné, jestli to nepřevzali němci kvůli nefunkční klimatizaci, jak tvrdí mluvčí nebo kvůli chybějícím vagonům nebo jestli se vagony s nefunkční klimou počítaly jako chybějící vagony…

klimanasspasi

haha to jsou ty komfortní klimatizované vozy. když se klimatizace rozbije, což se často děje a venku je nad 30 stupňů, tak jste v háji a bojujete o život v rozpálené konzervě, kde nelze otevřít okno 🙂 použití takového vlaku by mělo být definováno jako obecné ohrožení

František

Směrnice na převoz zvířat by za takových podmínek přepravu neumožňovala:) pro sotouše ale asi dobrý.

Jarek

O morálce tady nebude kázat někdo, kdo rozvrací manželství s děckem.

klimanasspasi

soutoši mají takový šrot na háku

Martin

Sotouši vlaky jenom fotí, na fotofleky ale jezdí autem

kix

s fungující klimatizací 🙂

Leinad

Taky už v Německu byl případ, kdy vlakvedoucí byl u soudu.
Jinak jsou vozy s klimatizací a uzamykatelnými okny. Když klima nefunguje, může štíplístek aspoň pootvírat – ale to dává moc velký smysl, kupovat stroje odpovidající údržbě.

kix

no těch pár škvír tomu moc nepomůže, ale samozřejmě lepší než nic..ale u ČD se to neřeší, elefanty bez klimy jezdí vesele celý den

Observer

Aniž bychom se utápěli v technických detailech, je třeba se podívat na podstatu problému. Německý dopravce vyžaduje, aby při převzetí byla souprava plně funkční (v létě včetně klimatizace). Z pohledu ČD se jedná o šikanu nejhrubšího zrna…

Martin

Německý dopravce neví, čím ČD jezdí ve vnitrozemí, např. R9… To se pak nelze divit, že nad nějakou klimatizací pak ČD mávají rukou 😂😂

Ketchup1970

Nemávají, na klimatizace je v OCU vyhrazena celá četa, a údržba probíhá řádně. Holt neštěstí nechodí po horách ale po lidech a poruchy se stávají.

Martin Toman

R11 taky.

Petr Novotný

Německý dopravce spíš nechce vědět, že vozí lidí kteří mají svůj plán cesty. Nechce řešit mimořádnosti, raději zruší celý spoj a jeho následný obrat zpátky. A vy cestující se třeba picněte… Když už nic, stačilo by alespoň ty 2 vozy vyřadit a jedeme dál. Mozek němce je pintlich a když se něco nedaří je v pr…

bod

Německý dopravce bojuje (ať už cíleně nebo nechtěně) právě za cestující. Kdyby pravidelně vyřazoval vozy, za chvíli bychom jezdili do Německa v dobytčácích. Takhle tlačí České dráhy k pořádku a k funkčním vagónům. Jestliže jezdím léta autem a funguje v něm stále klimatizace, pak při pravidelné údržbě vozů ČD není sebemenší důvod, aby klima nefungovala. Cestuji často S9 a skoro v každé soupravě je v létě vůz, kde nejde klima.

Pavel Filip

Až vám příště v půli cesty klimatizace v autě fungovat přestane, budete na sebe jistě přísný, odstavíte automobil a dále budete pokračovat (i se spolucestujími) pokud možno pěšky.

Karl vB.

Proč?
Zkrátka si otevře okno.

Vojtech

Což ve vlaku, jedoucí 200 km/h není žádoucí. Ze tuto rychlost v ČR. Známe jen z okruhu u Cerhenic právě symbolizuje zaostalost naši malé republiky

Leinad

Vyřadit vozy, v povinně místenkovém převést lidi s místenkou do funkčního vozu (ostatní přebookovat) a chcít od ČD kompenzaci za neplnění.

Petr Novotný

Německý dopravce bojuje jen za své namyšlené ego. Vlaky Pha – Hamburk je zajímají maximálně z Drážďan dál.

Ondřej

Nepřijde mi, že by v tomhle byly ČD horší než DB. Za těch několik jízd německými vnitrostátními vlaky hlavně v okolí Drážďan a Berlína minulý rok v létě, jsem skoro pokaždé schytal různé poruchy, nefungující klimatizace a odřeknuté spoje bez náhrady. Zatím co s ČD cestuji pravidelně a nezdá se mi, že by byly takové mimořádnosti tak časté jako v Německu. Ale je to možná jen náhoda a shoda okolností.

MHD

Mě by zajímalo, jak to přebírání probíhalo. Moje zkušenost je taková, že si posádky stihnou říci maximálně tolik, že v prvním voze je cestijící, co mu ujel spoj, ať ho nechají dojet bez místenky. Na průchod vlakem čas nezbývá a bežně se to fakt nedělá. Kolikrát německou posádku ve voze do Bad Schandau nepotkám. Ledaže by si někdo stěžoval, nebo byla posádka „v podmínce“ 🙂

Michal Tvrdý

Najskôr si niekto sťažoval …. ono cestovať v týchto horúčavách vo vozni bez klímy a možnosti otvorenia okna …. Tam už je riziko nielen nepohodlia ale aj zdravotných komplikácií ….

Pavel Filip

Pokud to těm cestujícím nevadilo…

Pavel Filip

To byste se divil, kolik času na průchod vlakem mají na hranicích němečtí celníci, kteří hrdinně chrání Bavorsko před přílivem uprchlíků z Východu. 🙂

Doctor

České posádky nechť se tedy zaměří na přebírání souprav honosného EC Bavorského expresu, ve Furth im Waldu.
Myslím si, že jich v jednom dni do Prahy moc nedojelo …

Matfyzák

Jenze bavorske expresy na uzemi SRN neprovozuji DB ale Die Länderbahn (Alex)

Doctor

Ale to je přeci úplně jedno, máme liberalizovanou železnici, všichni dopravci jsou si rovni, co ?
I tento italský dopravce nechť předává soupravu na EC vlak, v náležitě formě !

Daniel Jablonecký

Do Furth im Wald žádný EC vlak z německého vnitrozemí nepřijíždí.

Doctor

Leč přechází zde RE na EC.
Vidíte ten rozdíl ?

Urban

Nekdy staci klimatizaci restartovat. Parkrat jsem to pri jizde sam udelal (staci klicka). Proc jsem to ovsem restartoval ja a ne vlakvedouci? Protoze i pres pozadavek cestujicich to neumeli… Je jedno jestli CD nebo DB, proste to ani nezkousili.

Martin

A co třeba jističe, nebo brzdy?… S těmi také ve vlaku manipulejete, protože personál ČD je neochotný?

Pavel

Dokonalý obraz zdejších diskuzí… Pozitivně vnímaný příspěvek o naprosto nepřijatelné manipulaci s ovládáním vozu a samozřejmě s odkazem na vždy dokonale neochotné a neschopné nádražáky… Mužů vás ujistit, ze resety klimatizace umíme. Na nakládání s touto technologií je určený proces, ale restarty na přání cestujících bohužel nezná… Každodenní potýkání s tímto chytračením je na práci vlakového doprovodu asi to nejtěžší…

Radúz Dostal

Jo, česká železnice hodně DIY 😀 připomnělo, jak jsem se ptal průvodčí na přípoj a ona se mě zeptala, zda jsem se sám nedíval, jak má vlak se zpožděním 😀

Dálnice

Nikdy se mi nestalo, ze by nefungovala klimatizace. V mem aute.

Jackub

Ano, to si taky říkám – jak to, že ve vlaku se to stává, ale v autě nikdy? 🤔🤷‍♂️

Jaaa

Protože i v autě se to stává. Stačí, aby bylo 20 let staré…

MHD

Nestačí.

Ares

A kolik km s tím autem najedete? Třeba za měsíc?

lvy

Tohle je vcelku irelevantní, srovnejte si to třeba s dobou provozu ledničky, která klidně pojede 20+ let bez jediného problému.

Ketchup1970

Která? Beko? LOL

Michal Tvrdý

Máme 16 rokov Whirlpool a no problem. 12 rokov mraziak Zanussi a detto. Ale samozrejme, treba ho pravidelne rozmrazovat, čistiť tesnenia, …..

Michal Tvrdý

A koľko stojí klíma v aute a koľko si faktúruje za klímu vo vozni výrobca ?

Michal Tvrdý

Žeby údržba. Aj klímu v aute treba udržiavať. Pokiaľ je správne naplnená, čistená, … tak musí fungovať bez problémov. Tam sa fakt nemá čo pokaziť. Ledaže by bola sama o sebe technicky zle namontovaná alebo zanedbaná údržba ….

Dejf

Díru v kondenzátoru vyrobíme snadno. Cizinec promine, císař nepromine…
FCA umí i verzi, kde je chladivo kondenzováno výměníkem do vodniho okruhu, ale jinak stačí mít trochu smůly a neklimatizujeme. Že by někdo měnil kondenzátor jen tak že se mu už nelíbí, no já to dělám, ale o druhým takovým magorovi jsem neslyšel.

průměrný nevolič

Se račte dovzdělat, jako balast tuhle součástku asi výrobce nepřidává: https://www.automobilovedily24.cz/elektromagneticka-spojka-kompresor-klimatizace

A propos, viděl jsem už 6zónovou klimatizaci u luxusnější osobní dodávky, těch 16 zón by se asi neuplatnilo. Leda na každou nohu jiná teplota.

toor555

Celé to začíná u nedostatku schopných pracovníků v údržbě, nezvedli jim mzdy,tak ti co mohli odešli. Pokud sečteme škody podobného typu, tak by navýšení mezd bylo možná úsporou pro dopavce a navíc spokojený zákazník.

Geralt

To je bohužel velká pravda. Mechanik u ČD bere podobně jako pokladní v Kauflandu.

Znalý

Jojo. A nejlepší je, jak se Jančura bil do prsou, že díky konkurenci se zlepší podmínky i pro personál údržby, jelikož ho bude muset přeplatit. Přitom u RJ se bere ještě méně…

PetrK

přemýšlení v souvislostech a na trochu více tahů dopředu je pořád u českých státních institucí bohužel věc neznámá

Daniel Jablonecký

Tak ať s tím jezdí četa ČD až do Berlína a fertig.

Roman

Není to letadlo…. Bohužel…

V tomhle je železnice jako za krále klacka…. A to ještě mají Češi vyjímku na Slovensko…

Daniel Jablonecký

Jak je možné, že jsem jel s jednou četou z Prahy až do Rijeky a letadlo to nebylo?

Petr Novotný

To ale nebyl společný vlak dopravců. Pha-Hamburg jede na území ČR jako ČD a v německu jako DB.

Michal Tvrdý

A tým by sa problém s klimatizáciou akože vyriešil ? Zaujímavé zmyšľanie … však čo tam po cestujúcich v dvoch vozňoch, hlavne že sa ide ….

Daniel Jablonecký

Ne. Vyřeší se problém s předáváním vozů.

Petr Novotný

To by musel být celý v režii ČD. A to němci jen tak nepovolí. Stačí že strojvedoucí dle dohody jede až do Dresden. Naopak 3 páry vozí strojvedoucí DB do Prahy.

Karl vB.

To jako podle metody: – na špínu zhasnem a bude fuč?
Nechal bych vás v tom vagonu bez klimy jet až do Hhamburku, abyste měl čas o tom vámi navrhovaném řešení dostatčně dlouho přemýšlet.

Marta Foltýnová

Včera ráno jsme měli na severu Čech otřesný zážitek. Místo vlaku Krušnohor, který má prakticky stejné soupravy, jako soupravy EC, přijel /odjezd v 9.13 z Ústí nad Labem/ kdoví odkud vyhrabaný starý vlak ČD, chudší o 1 vagon. Personál situaci “vyřešil“ tak, že cesrující z dvojky pislal do 1.vlakové třídy. Cestující, včetně nás, s předem zaplacenou 1.třídou se tak prodírali přeplněnou chodbičkou ke svým místem, zatímco kupé byla obsazena tábornickými oddíly, romskými rodinami a partou pidnapilých řvoucích mladíků. Klimatizace samozřemě nefungovala. Jsem zvědavá, jak na tento renonc zareaguje vedení ČD.

Daniel Jablonecký

Pokud jste se rozhodla segregovat cestující podle etnika a uvádíte, že tam jeli Romové, měla byste taky uvést, že tam jeli i Gadžové.

Ketchup1970

Hutuové a Tutsiové možná i nějaký Bask

Daniel Jablonecký

To už bude pod rozlišovací schopností průměrného českého rasisty.

Petr Kulhánek

Klimatizace ani fungovat nemohla, jelikož ji vozy řazené na Vámi jmenovaném vlaku nemají. Zřejmě je jeden z InterJetů mimo provoz a holt se nesplašilo nic lepšího.
Pro znalé: A149 + BDs449 + B249 + Bdmtee281

Martin M

No zrovna ta jedna souprava IJ je spíš mimořádně v provozu. Víceméně už od jejich nasazení tam opakovaně (téměr pravidelně) jezdí náhrada. Potom jedna souprava má už měsíce chybějící jeden původní vůz a tak tam místo něj je zařazený béčko a nikoho to moc netrápí…

TnM

Co ocekavate od vlaku co se jmenuje Krusnohor a vedou ho Ceske drahy? Dostala jste autenticky lokalni kulturni zazitek.

Zapa

Jel jste s ním někdy v posledních dvou letech? Na naší síti je to nadprůměr. Náhrada tam běžně opravdu nejezdí.

Dave

Závada může nastat, je to jen technika. Aspoň se našla náhrada a vlak jel. Jsou dopravci, kteří zálohu nemají…

Jenda

Takovýmhle vlakem ale nikdo jet nechce, to fakt není výhra. Mnohem solidnější jednání by bylo včas upozornit a nabídnout storno zdarma a zlevněnou jízdenku na nejbližší spoj normálním civilizovaným vlakem. Jenže to se neděje a naopak v podobném dobytčáku skončíte vcelku pravidelně. Pro mě osobně to byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem před rokem nad vlakovou dopravou v ČR definitivně zlomil hůl a od té doby už jedině autem.

Eva

Tak to je fakt síla, nechápu to, rok 2024!

melm

Teď už nijak. Od průvodčího byste dostala poukázku na 2 x 30 Kč

Jenda

Tohle není nějaká mimořádná situace, to se stává naprosto běžně, na to rozhodně nebude nijak reagovat vedení 😀

JosBud

Víte co řekl Napoleon v bitvě u Slavkova? Komu je horko, ať si rozepne kabát….😉

Ferda

Geniální… 😂

JosBun

Já jen cituju hlášku Rudolfa Hrušínského z filmu Kulový blesk…, ale pravda je, že na cestování s ČD to sedí jako ušité.

Stráťa

U Slavkova? Začátkem prosince v zimě, mlze a sněhu?

Adam Ř

Tak v létě si kabát těžko rozepínat, ne?

brejlovec753

Evidentně problém, mít v DC záložní vozy.

Brumla

“Vrcholivci “ z ČD nedrží zálohu ani hnacich vozidel natož vozů. Inu jenom ekonomika nic víc je nezajímá. Vzdy se vymlouvat na kraje a další. A mají vždy připravenou formulku. To je mimoradnost a s tim se nepočítá tak to prostě nepojede když je kalamita tak se taky nejezdí. A broukaji dál. Dřív se vždy někde držela záloha teď je nové myšlení.

Petr Kulhánek

Stejně to funguje u všech dopravců. Zálohy navíc nikdo nezaplatí a jejich údržba vážně není zadarmo.

Zapa

Schválně jaké zálohy mají třeba takové DB?

Jaaa

Vozy nejsou…

Zapa

On je také rozdíl držet Béčka a honeckery a vozy pro EC do Německa.

Středohor

Napadá mě jestli by se nevyplatilo v děčínském depu držet pro tyto případy partu výjezdních techniků. Již nyní zde opravárenská činnost klesá a co teprve až ČD vyklidí pole Regiojetu. Uvolnění lidé by se tak pro tuto činnost našli.

Tomas

Zvlastni. V Nemecke souprave (nemecke vagony) bavorsky expres 20.7. Odj 13:23 z Prahy v 1. Třídě (!) taky nešla klimatizace. A vlak jel dokonce na čas. Taky si ho neprevzali ?

Ares

To není DB.

Průvodce původní Aleš

A provozuje ten vlak na německé straně DB nebo Alex? Pokud Alex, tak právě v tom je ten rozdíl.

Lucie

Alexovi je úplně jedno, v jakém stavu Bavorský expres jezdí. Neměcký personál v drtivé většině případů vlak ani neprojde

Petr Kulhánek

Dopravcem Bavoráků je DLB resp. Alex.

Doctor

Ano, je to italský Landrbán. Z Furthu vlak RE, přechází na EC. Jestlipak je u tohoto prestižního spoje vše v pořádku ? Když tedy pominu zpoždění, to je na denním pořádku !

Radek

A co se dělá, když souprava je ok v Děčíně a klima se rozbije za hranicemi?

Radim

Nic, odjedou to i s nefunkční klimou, protože tam už to není na koho hodit 🙂 Ano, ČD by si měly zamést před vlastním prahem, ale DB by taky mohla změnit přístup.

X2

Vlak zrušen pro nedostatečnou kapacity vlaku, vlak do Děčína přijel 7 vozový na místo 9 vozový dle plánu, z toho 2 vozy bez funkční klimatizace a 2 vozy s napůl fungující klimatizací. Dřív, možná i dnes platí ze do Německa nesmí souprava oslabena o 2 a více vozů.

Tomáš Záruba

A to má přesně jakou logiku?

Pepola

Inženýři a doktoři z Afriky by se moc zlobili!

X 1

Palubní personál DB Fernverkehr si před pár lety vystávkoval vyšší platy. Ovšem výměnou za vyšší zodpovědnost. Asi před dvěma či třemi lety se na trase Amsterodam – Berlín stala situace, kdy personál převzal vlak s vozem bez funkční klimatizace (vůz DB). Jeden cestující během cesty zemřel a soud určil jako viníky vlakvedouciho a posádku. Všichni skončili odsouzením. Vlakvedoucí na tvrdo, ostatní podmínky.
Nepřevzetím vlaku chrání jak cestující, tak hlavně sami sebe.

Pan Král

Vím, že je to hrozně blbý, asi bych byl dost naštvanej, ale máš pravdu

Tomáš Záruba

To pořád nevysvětluje, proč „jen“ nezamkli ty dva vozy.

Pan Král

Oni maj předpis, že na DB InfraGo nesmí pustit poškozenou soupravu. Myslím tedy

Okoloidúci

Nefunkčná klíma je považovaná za poškodenú súpravu?

To je zaujímavá úvaha.

***** Petr

Zavři se na parkovišti v autě se zavřenýma oknama a budou si myslet , že pachas sebevraždu. Nefunkční klima je život ohrožující

okk

U nás a na Slovensku to poškozená souprava není, v Německu už ano.

Radim

U nás je to poškozená souprava taky, jenom to ČD (RJ taky) ignorují a jedou i s tím…

Vlastimil Kocurek

Mají své pokyny.

Halamus

To není jako práce s buzelou.

Ivan

Ostatky na místě nehnutě ležely přes 70 minut. Děti si prý dokonce dál jakoby nic přes mrtvolu házely s míčem.
https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krimi/790730/otresna-smrt-cecha-v-bulharsku-nechali-ho-lezet-na-plazi.html

Vlastimil Kocurek

Chrání sebe i cestující, člověk i s mírnou nemocí týkající se dýchání (astma, chronické rýmy, ……)nebo se sníženou termoregulací, pak v takovém vlaku vlastně bojuje o život.
Proto také nenecháváme psy a prázdném autě. Ve vlaku bez klimatizace je to podobné.
Kdyby chladící zařízení bylo pravidelně kontrolováno a servisováno, pak za cesty by se těžko pokazilo.

JackBrno

To je hrozný blábol… Pokazit se může kdykoliv jakkoliv servisované zařízení. Pravidelná údržba klimy nespočívá v tom, že by ji kompletně rozebrali a zkontrolovali každou součástku. Servis klimatizace spočívá akorát v kontrole náplní, vyčištění filtrů a vizuální prohlídce. To ale nemůže vyloučit, že se pokazí nějaká mechanická nebo elektronická součástka.

Ares

To toho o servisu klimatizace víš hodně málo.

Air Traveller

No, a nekazí se nějak často?

To asi nebude samosebou.

matejsediv

To máte pravdu, ale je třeba se podívat, k čemu to povede. Ten cestující pravděpodobně nezůstane v tom Děčíně. Pojede dalším vlakem, který bude výrazně přetížen. Kdybychom jen ,,vyhnali” cestující ze dvou vozů, tak budou sice na chodbě, ale alespoň v klimatizovaném prostoru, kde není hlava na hlavě.

Karl vB.

Jste si jistý, že do dalšího vlaku sežene v neděli večer místenku?

Daniel Jablonecký

Však dobře dělají. A naše chyba, že se nechováme v Břeclavi podobně.

Neuvedomyli

Vlak odřeknut z důvodu nedostatečné kapacity vlaku, do Děčína dojela souprava o 7 vozech místo 9 vozů, kdyby došlo k vyřazení dalšího vozu tak by soupravu stejně došlo k odřeknutí vlaku. Jednou bylo tuším že Eurocity nesmí mít méně o 2 a více vozů dle plánovaného řazení. Depo Děčín nedisponuje moderními vozy

Neuvedomyli

Vlak odřeknut z důvodu nedostatečné kapacity vlaku, do Děčína dojela souprava o 7 vozech místo 9 vozů, kdyby došlo k vyřazení dalšího vozu tak by soupravu stejně došlo k odřeknutí vlaku. Jídelní vůz se nepočítá. Jednou bylo tuším že Eurocity nesmí mít méně o 2 a více vozů dle plánovaného řazení. Depo Děčín nedisponuje moderními vozy a tím pádem nelze doplnil soupravu. Nýbrž je požadavek na vozy Vmax 200km/h tak nelze doplnil soupravu vozy řady B.

Jaaa

No ono je to vtipné – raději teda vyženem všechny, když bychom mohli jenom někoho. To je absurdní.

Karl vB.

Už vidím, jak v těch davech na peroně provádíte selekci, kdo nepojede.

Kamil Novotný

Vzhledem k tomu, že je povinná místenka, vyženou ty, co tam mají ty místenky.

Marek

Ve vagonech které mají klimatizaci a nemají otevíratelná okna tak by pro případ poruchy měla být možnost nouzového přívodu vzduchu nějaké nouzové klapky/nouzového větrání nebo více vzduchových klapek. Nějakého uzavíratelného náporového větrání na střeše které by přivádělo vzduch do vagonu.

Air Traveller

A k čemu to bude? K ničemu.

Ten vagon funguje jako skleník, pokud je venku 30+, a praží slunce, tak to v tom vlaku ani s „ono se to , samo se to“ větráním („nejaka nouzová klapka“)“ pod 35 nedostanete.

Vašut

Včera názorně vyzkoušeno v Arrivě z Tanvaldu 🙁

Leinad

V béčku se staženými okny se reálná teplota samozřejmě nedostane moc pod vnější 😀 ale pocitově je lepší průvan a rozumná vlhkost, než vyĥřatí na tělesnou teplotu a pachy spolucestujících.

Marek

Řešení je. Pokud vlak jede podél řeky, cestovat např. v neoprénu. Každých cca 50 km zastavit. Skočit do vody zchladit se , nastoupit a pokračovat v jízdě. Anebo otevřít okna:-)

Marek

A ještě ploutve to jsem zapomněl.

Anonymus

Ceske drahy bezte uz do… jen ostuda ceskemu statu. Cely CD zrusit…

Jan

Ze strany DB je to ale v dané situaci vyloženě „prozákaznický“ přístup. Aneb běda firmě, které vládnou odboráři.

Vlastimil Kocurek

My bychom si přednostně měli zamést před vlastním prahem. Ane vymýšlet, co jiný udělal špatně

JackBrno

Zameť…

Marek

Měli jim rozdávat takové ty ledové plastové cihličky naplněné zmrzlou vodou z mrazáku.

Marek

Nejprve se utěsnit jako v pojízdné plechovce (v tmavých teplo pohlcujících nátěrech) a pak se dívat jak kolabuje klima.

Tomáš V.

Ťukali si na čelo nad sousedy, co řešili, že jim do domu zatéká starou střechou a zalezli zpátky do jeskyně?

Karl vB.

Řešením by možná bylo pořídit vozidla s výbavou, jako mají jednotky Siemens Desiro HC v provedení pro Egypt. Vše je ale otázka peněz. https://zdopravy.cz/obrazem-nemecke-pohodli-africke-chlazeni-siemens-testuje-na-polygonu-prvni-vlaky-pro-egypt-205293/ Bílý nátěr soupravy není parádička, ale má své logické opodstatnění. Je to jako u aut, kdy klima v bílém voze je méně namáhána a má menší spotřebu, než v černém. Nicméně i nové vagony CJ, které tento týden jedou zkušebně do Německa, mají tmavomodré střechy. Když se dnes tak nosí ekologie, tak by možná stálo za to, jen tak z legrace porovnat, jaký je v létě rozdíl v energetické náročnosti chlazení světlého a tmavého vagonu. Protiargumentem… Číst vice »

Marek

Pokud je někomu horko, přistavil bych jim podobné vagony jako v pražském metru s náporovým větráním na střeše:-)

Pája

Zkuste se v klidu vyspat a pak si to po sobě přečíst ještě jednou. Co z Vašich nápadů je v moci vlakové čety DB, co je legální v DE a jakým rizikúm by se vystavila, co a jak ohrožuje konkrétní skupiny cestujících…..Dobrou noc

Marek

Anebo na léto komplet stříbrné vozy s minimálně dvěma klimatizačními jednotkami v každém vagonu. A ve vlaku by musela cestovat i zvláštní četa která by měla potřebné vybavení a náhradní díly aby byla schopná klimatizaci vyčistit/zprovoznit třeba i za jízdy. Cena jízdenky by ale asi nebyla přívětivá. To je cena za klimatizační komfort.

Nose Peak

No, anebo provozovat spolehlivé vozy a provádět údržbu dle pokynů výrobce…

Marek

To ale v těchto podmínkách asi bohužel nestačí.

Nose Peak

U nás máme nějaké zvláštní podmínky, co nejsou nikde jinde na světě?

Tomáš Záruba

Když se ty vozy kupovaly, nebývalo přes léto spíš tak 27-30 °C až na naprosté výjimky?

Nose Peak

Jestli je pro ty vozy 30 stupňů problém, tak netuším, s čím budou ČD jezdit v příštím desetiletí, kdy tu budou teploty přes 40…

Karl vB.

Červencové PRŮMĚRNÉ denní teploty od roku 1957:
https://www.astrovm.cz/userfiles/image/odborne/meteo/Data/07_02-Prum_tep-Mm.jpg

JackBrno

Jakože ta údržba se neprovádí? A jakože pravidelná údržba zabrání závadě?

Nose Peak

Jasně. Všechno dělají dobře, jenom z nějakýho záhadnýho důvodu jim vypadla klima u dvou vozů z devíti…

Marek

Střecha vagonu by musela být z materiálu který slunce odráží (stříbrná). S tím, že na léto by to mohlo mít podobu nějaké folie která by se spolehlivě připevnila na střechu vagonu aniž by bylo riziko že se utrhne a uletí za jízdy. A ne z tmavého materiálu který teplo pohlcuje. S tím, že ve vagonu by musely být ne jedna ale dvě klimatizační jednotky (jedna vždy v záloze) S tím že celé by to muselo být předimenzované aby to v pohodě zvládalo a nejelo to permanentně na plný výkon.

Pavel

hlavně si připočítejte jaký tepelný výkon mají cestující uvnitř soupravy.

Karl vB.

Pro představu stačí říct, že každý jednotlivý cestující má teplotu ca. 37°C, dýchá a tím zvyšuje vzdušnou vlhkost v uzavřeném, klasicky nevětratelném, interiéru.

Marek

Takže pokud je venku cca 30 stupňů a oni chladí na 20 nebo na 21 stupňů tak tu klimatizaci (asi) přetěžují (může to vést až k vytvoření ledu/zamrznutí na rourách) což sice dělat lze ale v takovém případě je dělat nadstadardní (častější) údržbu, čištění nasávacích prostor klima jednotky, doplňovat chladivo a o klimatizaci která musí fungovat v takovém režim use velmi pečlivě starat. Což se zcela určitě neděje.

likvidátor shotoushků

Hlavně to vůbec není dimenzované na stávající podmínky a musí to dostávat strašně zabrat. Výsledek je takový, že nějaká odpovídající systematická údržba asi neexistuje.

Marek

Na čištění nasávacích otvorů klimatizace se používá velmi často speciální (drahá) chemie. Navíc v červenci nějaký druh stromů něco vypouští což klimatizace ucpává. Je
také třeba doplňovat chladivo, které díky různým ekologickým předpisům (freony) také není zrovna nejlevnější

Jackub

A mají v červenci stejně problémy i autobusy, auta a klimatizace v obytných/komerčních budovách? 🤔🤷‍♂️

JackBrno

Pán je asi odborník 🙂 Proboha to jsou bláboly…

Zdeněk

Všichni podle vás kecaji bláboly, jen vaše názory jsou odbornost sama:-) Je ale známo že jste spíš přes letectví…

Marek

Klimatizace má ve vedrech snižovat teplotu cca o 6 stupňů oproti okolní teplotě. Čili pokud je venku např. 31 °C tak chladit jen na cca 25 °C jenomže to je ve vagonu na který praží slunce a který nemá otevíratelná okna dost problematické, protože pro cestující by to asi bylo mírně řečeno nekomfortní.

Samo

Tých 6 stupňov je absolútny nezmysel ktorý sa z nejakého dôvodu rozmohol po strednej Európe. Akože ak je vonku 39 stupňov tak má byť klíma nastavená na 33? Okrem toho že by tam ľudia dochli, dá sa to vôbec?

Klimatizácia, obzvlášť v diaľkovom vlaku, má byť nastavená na izbovú teplotu 21 – 23 stupňov a to prakticky celoročne.

Marek

V tom případě musíte mít zvláštní klimatizační vagon kde budou minimálně dvě velké chladicí mašiny pro rozvod chladu pro celý vlak.

Samo

Choďte to vysvetliť Španielom, Grékom a ďalším národom kde sú podstatne extrémnejšie teplá než v ČR a klimatizáciu tam používať dokážu, aj bez vášho špeciálneho klimatizačného vagónu.

JackBrno

Co to blábolíš?

Marek

Ve střední Evropě nebývá zas tak často 39 stupňů. Avšak z teploty přesahující 30 ° (např. 33 – 34 st) JE VELMI OBTÍŽNÉ spolehlivě chladit na Vašich „izbových“ 21 – 23. stupňov Pretože vraj skor zdochne klima. To se prostě nedá technicky zvládnout s jednou klima jednotkou v pohybujícím se vagonu který nemá nátěr který by odrážel sluneční paprsky na který ze všech stran praží slunce.To prostě nelze. V připadě že je vagon plný máte dalších cca 100 W tepla na jednoho člověka

Air Traveller

proc by se to medalo zvladnout?

to je ciry alibismus.

JackBrno

Klimatizace to zvládají úplně normálně, ale je to prostě složitá technika a holt se to někdy pokazí.

Marek

Pokud vlezete cca při 35 ° do prostoru kde je cca 21 °C dostanete strašnou pecku a je to o nemoc, zánět dýchacích cest apod.

Samo

Nie, nie je. Je to úplne normálne na polovici planéty (vrátane celej južnej Európy) a ľudia tam z klimatizácie neumierajú. Podľa vašej logiky aj vonku -10 °C tak vo vlaku sa má kúriť na -4 °C aby pri výstupe človek nedostal teplotný šok?

Jaaa

V zimě máte kabát…

Samo

A? Beztak absolvujem „teplotný šok“ pri prechode z jednej teploty na druhú. Akurát v zime to nikto nenavrhuje riešiť tým že vo vlaku budem tráviť štyri hodiny v absolútne nevhodnej teplote, kým v lete tu seriózne ľudia navrhujú nastavovať klímu na 29 stupňov a majú pocit že to je atraktívna verejná doprava.

HLN

V zimě vám to taky vadí, když z -10°C vejdete do 21°C ?

JackBrno

A kdo v 35°C chladí na 21?

PetrzOlomouce

Marek: …jsem právě v Turecku. Venku okolo 40, na pokoji klima nastavená na 24. „Strašná pecka“ se nekoná, strašná úleva se koná. Asi tak…

Tomáš Záruba

Já bych si dovolil „laicky, ale prakticky“ to vidět tak, že těch 6 stupňů je maximum pro náhlé změny. Takové to „dovnitř-ven“. Takže třeba v MHD ano, tam by pak mělo být těch 33 (s tím, že 39 jsem teda v ČR ještě neviděl, takže reálně něco jako 28 namísto 34).

Jiná věc je, že až ten první šok tělo vstřebá, že by se třeba mohlo nějakým tempem zase pokračovat. Třeba – čistě ilustrativně – „jeden stupeň za 10 minut“, popř. nějaké ty „schody po 6 stupních“ s mezerou třeba (půl)hodina.

Průvodce původní Aleš

To by šlo dělat u vlaku, který nikde nestaví. Jak to chcete udělat pro cestující, kteří průběžně nastupují a vystupují a současně pro cestující, kteří jedou celou trasu?

Samo

To sa moc nedá keď každý nastupuje inde. Každopádne už 25 stupňov je extrémne nepohodlných keď je vozidlo napr. na slnku. Všetky tie reči o teplotnom šoku sú blábol, či už je to južná Európa, celá južná aj severná Amerika, alebo väčšina Ázie, klímu majú všade nastavenú na izbovú teplotu a je jedno či je vonku 25 alebo 35. Osobne som ešte nezažil klímu čo by vôbec išla nastaviť na 30 stupňov (a 36 je teda napr. v Brne celkom bežná teplota), lebo nikto normálny to robiť nebude.

Tomáš Záruba

Jo, to pamatuju ze Španělska. Dost příšerný zážitek. Je prostě potřeba něco na způsob „přechodové komory“.

Rejpal

ČD by měly začít přemýšlet nad získáním licence pro provoz v Německu a vykašlat se na DB. HV na to ČD má a strojvedoucí pro vozbu dál za Drážďany se dají najmout.

likvidátor shotoushků

Není kapacita a konkurenci tam pořádně nepustí.

X 1

V závazkové dopravě je tam hafól soukromých dopravců. V dálkové, která je výhradně na komerční riziko, dělá konkurenci DB Fernverkehr pouze Flixtrain. Také PKP zajíždí se svými vlaky a strojvedoucími do Berlína. Westbahn snad už začal jezdit taky do Mnichova.

Petr Vašek

Až na to, že dopravcem Berlin Warszawa Express je na německém území DB Fernverkehr.

Lukáš

Ti nemci zase nadelaj. Tri tydny nazpet, jsem jel ICE na trase Norimberk – Pasov, ve vagonu taky nesla klimatizace. Venku 30 stupnu. Nastesti vlak nebyl zrovna plny a dalo se presednout do jineho vagonu ale opravdu bych si nepral byt v situaci kdy je vlak plny, zadychany a to jsme jeste dojeli s 3/4 hodinovym zpozdenim. DB neni zadnej svatousek.

Zdeněk Pešek

Pracoval jsem celý život u ČD. Nyní deset let v důchodu.
To, co se děje nyní se stávalo a tenkrát. Ovšem závad
i s klimatizací bylo na obou stranách dost. Ovšem naše
ČD, podělánkové, vždy ustoupili a většinou to dopadlo tak,
že si tam nasadili němčouři svoje vozy. Myslím, že nyní je příčina a závady stejné. Jednou klima, podruhé dveře a znova
opakuji, že závady na vozech na obou stranách.

rzc

A porad obhajujete ty stare plecky-vagony co nasazuji CD na Praha-Berlin a vlastne celou drahu Praha-Usti-Dresden. Hnus a potrebujou klepnout pres prsty!

Marek

Spousta Čechů neustále na druhých vidí nějaké chyby. Mají pocit vlastní dokonalosti a neomylnosti. Není žádnou výjimkou že mají lidově řečeno „rozumy až do stropu“. Dost často je téměř národní sport druhé v lepším případě jen pomlouvat. Němci takovým lidem dávají najevo že si mají zamést před vlastním prahem a že zdaleka nejsou tak dokonalí.

likvidátor shotoushků

Krásně řečeno. Nejlepší jsou ti, co si myslí, že Česko je nějaký pupek světa a všichni se z nás budou stavět do pozoru 🤣

Marek

Přesně tak

Y.K.

Je vám jasné, že váš příspěvek dělá do puntíku přesně to, co kritizuje?

Joseph

Chápu, vlak, kde nelze otevřít okno během jízdy a je bez klimatizace, tak je to peklo. Např. ARRIVA na severu Čech provozuje vlaky bez klimtizace. Arriva se tváří, že je vše OK, stát se tváří, že vysoutěžil nejlepší cenu na vlakokilometr a cestující se na jednokolejných tratích při křižování potí. Smutné.

likvidátor shotoushků

Kraje/MD si to objednali, to je tak těžké na pochopení? 🤦‍♂️ Platit víc se ti nechce, ale kvičet budeš…

HLN

Ten šrot co tam jezdí je zadarmo drahý

Joseph

A co jsem asi ve svém příspěvku uvedl? Mluvil jsem o MD – ten vybírá rychlíky. Takže klídek nebo IDGAF. A nedělej tu bububu…

Honza135

Krom léta jsou do pohodlný mašiny. Teda, pokud v zimě někoho napadne zapnout topení a zavírat posuvné dveře oddělující cestovní oddíly. Oh wait, to se ale neděje….

Takže ano, souhlasím, jsou to šroty, i když pohodlný. Ale k čemu je mi pohodlí, když se v těch vozech v létě vařím za živa a v zimě zase pro změnu mrznu.

Marek

Až se to zopakuje cca ještě 3x tak se bude jezdit jezdit jen do Děčína kde se bude přestupovat do německé soupravy

Marek

Ve vedru s nefunkční klimatizací? Bez možnosti otevřít okno? V mezistátním rychlíku? Je to tak dobře? Absolvovat dalších cca 200 km na trase Děčín – Berlín ve vedru s nefunkční klimou? A co po příjezdu do Berlína? Naběhnutí německé opravárenské čety která bude opravovat klimatizaci v českém vagonu? Opravovali by Češi německý vlak který by se ocitl v podobné situaci na českém území?

JendaVenda

V klidu. V ČR si neopraví ani vozy ani lokomotivy SÚ mezi sebou.

Karl vB.

1. „Mít v Děčíně připravený 1-2 vagony jako zálohu“:
O tom, že (nejen) ČD jsou ve vagonové nouzi, tady bylo x článků a samy ČD tento stav už vícero roků přiznávají.
2. „Cestující přemístit“:
Kam, když jsou vlaky povinně místěnkové a vyprodané?

Tomáš Záruba

Na povinné místenky se holt daný den vykašlat. Beztak jsou povinné jen z DC do Bad Schandau, kde je těch lidí z celé trasy nejméně.

František

Podle diskutujících je úplně v pohodě cestovat v EC jako za CK … Takže ta záloha by asi mohl být i dobytčák vypláchnutej wapkou.

Jo a s přepravou dobytka by to třeba zase tak snadný nebylo:
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-9-2022-0015_CS.html

Článek 94 …

Metro

Na jednu stranu dobře, na druhou ať si DB napřed zametou před svým prahem a objasní nám, proč do ČR na EC/IC posílali prehistorické šroty Bimz, kde se klima nemohla rozbít, jednoše proto, že tam žádná nebyla. Pro mladši foto např. zde:

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/D/DB_Bimz.php

A zrovna se mi vybavila vzpomínka jak jsem v tom jel v EC 172 (tehdy Vindobona), celá DB vozy, snad kromě ČD jídeláku, to už si nevybavuji a dvě dvojky byly šrot Bimz a ve třech zbylých klima nešla…

X 1

Jenomže od té doby už uběhlo moře času a podmínky se změnili.
Až budeš vlakvedoucím na soupravě kde nepůjde klima a umře ti tam cestující na přehřátí organismu, tak s jistotou jdeš do vězení.
Takhle to totiž už pár let u DB Fernverkehr funguje.

Marek

Zastavovat soupravu někde v poli a dávat první pomoc, vyvolávat záchranáře. Proč dobrovolně absolvovat takové riziko?

likvidátor shotoushků

Zlatý Flix/Jančura do Berlína, klima jde vždycky, v zimě není přetopeno, minimální zpoždění, žádné přiožralé skupiny…

Vid

Přesně tak. Zlatý Flix/Jančura z Prahy do Liberce. Do těch německých šrotů na kolejích bez klimatizace mě v létě nikdo nedostane.

Martin Toman

Během jízdy. Tak určitěé! Asi jako 19. července u EC 258. Už do perónů to dojelo nějakých 10 minut po pravidelném odjezdu. Vůz 1.třídy měl nefunkční klimatizaci už z depa. Ve 2. třídě zase nešly zásuvky a wi-fi. Tak prej po cestě. V Děčíně to Němčouři převzali. Asi proto, že měl vlak přes půl hodiny s sebou. Nebo nevím. Skvělý Národní dopravce…🤡🤡

Matěj Šedivý

Další věc je, že v tom vlaku je řazenej jídelák. Sice zdaleka nemá kapacitu jako normální vůz, ale přece jenom jsou to využitelná místa navíc. Alespoň pro starší lidi z těch dvou vozů by to mohlo stačit. Ale to by chtělo improvizovat a hledat řešení. Ne se k tomu postavit stylem: “Tohle není můj problém, já to prostě nepřevezmu a dělejte si co chcete.” Jezdil jsem dřív jako vlakvedoucí na českých lokálkách. Technika nás zlobila docela často a vždy jsme se v takovém případě snažili hledat cestu, jak co nejvíc eliminovat dopad na cestující. Bral jsem to jako součást té… Číst vice »

likvidátor shotoushků

Jaká improvizace? Co je to za klauni?!

Karl vB.

Slyšel jste někdy výraz „zwischenkulturelle Unterschiede“?

Samo

Máte nárok na kompenzáciu vo výške stanoveného percenta z ceny cestovného a to je všetko. Knock-on efekty sa nekompenzujú.

Erik85

Neproplatí vám nikdo nic. Přesně dle zákona. Měl jste se pojistit. Smutné, ale tohle je bohužel fakt.

HLN

Ani pojišťovna vám nic nedá

král j

A proč v Děčíně nezařadili ji né dva vozy?:

Martin Toman

A kde by je tam vzali??

Richmond

jakožto zázemí pro rychlíky labe je tam postarších vagónů dost a ano, způsobilost na Db některé mají viz řazení vánoční komety s bastardem

Michal M

He he a ty jako klimu mají? 🙂

X 1

Ty satrší vozy na Kometě. Jezdí na výjimku a pouze do Drážďan.
DB Fernverkehr mají ve smlouvě s ČD, že na EC budou tlakotěsné vozy nejméně na 200km/h.

HLN

Takze je lepsi vsechny nechat na peronu?

Karl vB.

Tu smlouvu uzavřely dobrovolně dva svéprávné subjekty. To, že dodavatel dostatečně nezvážil svojí situaci, jede až na kost a nemá plán „B“ pro dodržení podmínek v případě nestandardní situace na jeho straně, není chyba DB.

HLN

Mě jako zakaznika absolutně nezajimá co kdo zavinil, železnice postupovala jako vždycky těžce ANTI zakaznicky

Karl vB.

V tomto případě je zákazníkem DB , který platí dodavateli (ČD) za smluvně dohodnutý produkt, splňující smlouvou dané parametry.
Vlak ČD vše splňuje, DB převezme a platí, pokud ne, tak DB nepřevezme a nezaplatí.

likvidátor shotoushků

A kde se tam asi tak zhmotní?!

tarten

Velká pomoc by bylo i vyřadit tamty dva vozy a jet dál.

HLN

Protože držet zálohy a strata se řádně o zákazníky by bylo moc logické

Jan pesina

Zlatý vlaky s polospoustecimi okny vono dneska jet regiofoxem kterej řve hůř jak rakev a taky tam bylo docela teplo hodinu z Pardubic do Žďárce tak vám říkám někdy zlatý béčka ,rakve,hydry

Petr

Soihlas

likvidátor shotoushků

Zcela v pořádku, ten český bordel na kolečkách potřebuje takové zacházení 👍

Fungující klima je naprostý základ!

Hhh

Takže je lepší zůstat trčet někde v zapadákově na nádraží, než to těch pár hodin bez tý klímy přežít a dojet.

X 1

Před časem převzal Německý vlakvedoucí vlak s vozem bez funkční klimatizace, na trase Amsterodam – Berlin. Nechal tam cestující sedět. Cestou jeden cestující zkolaboval a zemřel. Pitevni zprava potvrdila že výrazný vliv na úmrtí cestujícího mělo celkové přehřátí organismu vlivem nefunkční klimatizace. Vlakvedoucí s posádkou skončili u soudu.
Zkrátka oni si to již nevezmou na triko.
Před pár lety si vystávkovali vyšší platy, výměnou za větší zodpovědnost. Tak se nyní, nepřevzetím vlaku, takhle chrání.

Tomáš Záruba

To se ovšem týká oněch dvou vozů. A zbytek vlaku, kde to normálně fungovalo?

Karl vB.

Taky by se mohlo stát, že sice dojedete, ale nemusíte to přežít.
A třeba si toho ani nikdo nevšimne, protože se okolí bude domnívat (a možná i tiše závidět) , že se vám v tom vedru podařilo usnout.

Ghv

Raději bych jako cestující tudíž zákazník dojel s nefunkční klimou ale s jistotou že sedím včas do cíle. Než aby mě Němci vysadili z vozu a nechali napospas.
Pak bych mohl za snížení komfortu požadovat kompenzaci a jistě bych byl spokojenější než toto.
Vadí mě že u nás nemá nikdo koule jim to vrátit, taky v jejich vozech kolikrát kde co nefunguje, ale toto si nikdo nelajzne

Vsaslik

I v těchto teplotách??? Bez oteviracich oken?? To je konec.

Frantisek X

Tam nejsou nouzové „ventilačky“? No jo, jednou na to nadužívání techniky chcípneme…

Richmond

jsou

Tomáš Záruba

Přesednout (tedy spíš přesunout se a pak holt stát) by ale měla být volba reálně přicházející v úvahu. Zvlášť pro ty do Drážďan by to určitě bylo lepší.

likvidátor shotoushků

No a Němci si vůz s tak zásadní závadou nepřevezmou. Je to jen problém ČD .

Náhodný Kolemjdoucí

Já bych řekl, že je to problém hlavně cestujících, ale ze strany DB asi nezájem…

Marek

Tak ať Češi udělají to samé. pokud přijede souprava z Německa a nebude tam něco fungovat, soupravu nepřebírat. A je to.

peter.hudec88

Z Nemecka dojde ČD súprava a ČD si ju neprevezmú? To by dávalo zmysel že?
Navyše z Děčína smer Praha aj keby naraz odriekli to EC jazdí furt niečo a nie je problém pokračovať v ceste, čo sa o smere do Nemecka tak jednoducho nedá povedať

Vid

To běžte vysvětlit Arrivě. Hlavně že z Německa se sem tahají šroty, kde se pečou cestující pravidelně každý den. Ty vyklápěcí okna jsou na nic.

likvidátor shotoushků

Za ty prachy můžou být pasanti ještě rádi. A mimochodem je to zcela v souladu s objednávkou MD/krajů 😛

Vid

Tak takové vlaky ať si strčí MD/kraje někam. Do toho v létě nevlezu. Buď klimatizace nebo stahovací okno. Když je fungující klimatizace základ, tak tu pojízdnou saunu Arriva bez klimatizace neměla vůbec nabízet.

Tonda Čihák

Ty by jezdili samostatně, takže by je nikdo nekontroloval

Jozef

Mysleli ste asi RGJ ? RJ 256 Vindobona jazdí každý deň.

MaT

To není RJ 256, ale rj 256, když už chcete někoho opravovat…

Lukáš

Ja jel s ICE, ve ktere nefungovala klimoska. Asi taky cesky bordel v nemeckych VRT vlacich, ze?

matejsediv

Tak tohle zas nechápu. Místo vlaku bez dvou vozů (stačilo by i jen z nich přesunout lidi) nemáme vlak žádný. Takže cestující místo toho aby přijeli včas v trochu narvaném vlaku, tak přijedou o 2 hodiny pozdě v pořádně narvaném vlaku. Jaký to má smysl proboha?

fobinar

jakej smysl hledas. Cakly Drahy na to maj aparat kde nejde o zakaznika ale o to zamestnan co nejvic lidi kolem

HLN

Nechapu za co ty minusy máte… Prozakaznický přistup je pro železniční dopravce sprosté slovo

Vid

No mě by zajímalo, jak to vlastně dopadlo. Za 2 hodiny prý povinně místenkový vlak vyprodán, takže tam Němci nikoho z toho předchozího vlaku nevezmou. Takze cestující odkázáni na osobní vlaky dále do Německa?

likvidátor shotoushků

Smysl je takový, že si četa nepřevezme vlak ve špatném stavu. Železnice fakt není něco víc…

Matěj Šedivý

Smysl by dávalo nepřevzít si vlak, který by byl ve stavu nebezpečném pro provoz, to v tomto případě nebylo. V tomto případě měl vlak v podstatě sníženou kapacitu.
Nejlepší řešení v tomto případě je vlak normálně převzít a pak uplatnit po ČD sankce za nedodržení kapacity.
Tímto akorát spoustě lidem výrazně zkomplikují cestu. A to i těm, kteří chtěli využít noční vlak z Berlína.

Air Traveller

Jako forma nátlaku na ČD , aby si dalo vagony konečně do pořádku, to není špatné.

Dokud ČD nedojde, jak se mají chovat k cestujícím, tak ať to dělají.

XP3

Ano, od DB, které jsou poslední roky vyloženě vzorem funkčnosti, spolehlivosti a přístupu k cestujícím, toto opravdu sedí…

Okoloidúci

Hej no.

Hlavne ich “warm und kalt” ICEčka, ktoré sami bez hanby púšťajú aj bez funkčnej klímy

Matěj Šedivý

Dobře, ale nátlak může mít i formu, která nevystaví cestující takhle šílené situaci.

Air Traveller

Pokud nic jiného nepomáhá …?

Soudě dle ostatních komentářů není nefunkční klima u ČD nic mimořádného.

likvidátor shotoushků

Železnice není holubník. Nemají soupravu v pořádku, nepojede. Tečka a konec.

Matěj Šedivý

Vážený pane, i letadlo, dopravní prostředek s řádově vyššími požadavky na bezpečnost, lze provozovat pokud není 100% v pořádku. V příručce se zkratkou MEL jsou přesně vyjmenovány závady, které neohrožují bezpečnost letu a je možné s nimi letět. Přijde vám letectví jako holubník?

Air Traveller

Máte pocit, že nefunkční klimatizaci je možné na základě MELu ignorovat?

já jen abychom zůstali u tématu.

Matěj Šedivý

Bavím se v tomto případě obecně, ne o klimatizaci. Obecně platí, že v letectví stejně jako na železnici existují závady, které neohrožují bezpečnost provozu. U železnice je takovou závadou porucha klimatizace části soupravy.

Air Traveller

Vy víte, co je v dohodě mezi ČD a DB o vlacích na téhle větvi? Nebo se jen domýšlíte?

Jinak tak trošku motáte dvě lehce nesouvislé věci

Tento případ není ani tak o MELu (či nějaké podobné analogii na drahách), ale spíše o pronájmu.

Pokud bych byl aerolinka, která si pronajímá letadlo, tak se při vyhodnocování stavu letadla (a případnách závad) nebudu řídit striktně podle MELu , ale podle jeho skutečného stavu a tím, co bylo dohodnuto.

matejsediv

Dobře, chápu váš úhel pohledu. Ale takhle bych se na to díval spíš v případě, že bych si soupravu přebíral na dlouhodobý pronájem. V případě, že jí přebírám na trati, tak se nejdřív snažím minimalizovat dopad a pak uplaňuji sankce po viníkovi, čož by v tomto případě byly ČD.

Tomáš Záruba

Část soupravy nebyla v pořádku => část nepojede (resp. zamkne se).
Cokoli navíc je čirá svévole a navíc úplná blbost (která mě ale ze strany DB v posledních letech naprosto nepřekvapuje) z věcného hlediska, viz míra dopadů na další vlaky.

HLN

Ono by je to přešlo kdyby musely cestujicím zaplatit veškerou vzniklou škodu

Jarda

Nepojedou vůbec, špatně jste to pochopil.

Karel.

Zlaté ČSD.

Martin Toman

A co z toho?? Když to Němec bude přebírat, nebude u ČD motivace s tím něco dělat.

Leinad

ČD bude pořád platit sankce. A řešit, že vymístenkovaný devítivozový vlak měl šest vozů, takže třetina cestujících nejela a muselo se přebookovat a platit kompenzace.

T..

Není nad vozy se stahovacími okny😁

Martin Písek

Ničemu se nedivím a dobře ČD tak. Vagóny které jsou v DE šedesát let vyřazeny z provozu, oni kupují a považují za top železniční dopravy v Česku. Já bych je vůbec nepustil přes hranice ČR. To co jezdí na EC třeba Linec Praha je k zblití. Vagón 1.třídy je kolikrát nižší kvality než celý zbytek vlaku protože zkrátka jiný nemají. Nedávno jsme si dali rezervaci do Prahy do toho děleného vozu kde mají být kupé pro cestující s dětmi. Jel vagón, který jezdil před 15lety Rybník Lipno, tam nebyli ani zásuvky, o nějakém Wi-Fi vůbec nemluvím. Ve vlaku EC v… Číst vice »

Frantisek X

60 let vyřazené? To (!) snad ne. 🙂 Funguje to a je to použitelné? Tak co. Abyste se všichni z toho hypertrofovaného konzumu to… Ovšem, také můžete platit jízdné na úrovni „železnice 21. století“. Nevím, já radši normální cenu a méně „serepetiček“.

Richmond

přehánět umíte hezky, ale realita byla asi o dost jinde

Karl vB.

Tak jistě, z/do Lince vám pojede vagon, který si své už zaslouženě odžil na trati Rybník – Lipno.
Nebyl to náhodou Rybák?

Pan Král

100% Viděl jsem to 🙂

Karl vB.

Uff, tak to je síla.
Musím sebekriticky uznat, že na dnešní dobu už asi nejsem dostatečně kreativní.
Můžete prosím uvést, o jaký vagon se jednalo?

Leinad

Tak na Lipence jezdí například BDs, což není moc daleko od běžných rychlíkových vozů.

Karl vB.

Já jsem tím jel, když to na začátku 80. let byl poslední výkřik moderny na československých kolejích.
Koukal jsem na vagonweb a pokud to reálně vypadá tak, jako na fotkách a je to čisté, tak se v tom ty 4 hodiny dají přečkat.
Chápu ale, že pokud se někdo nechá z televize ovlivnit komickými výstupy pana Trojana ve službách ČD, tak holt čeká něco úplně jiného a je zaskočen.
Teď je na rakouské straně výluka, takže by někdo jí postižený mohl podat informaci, jak probíhá NAD (SEV) Rybník – Linz v režii ÖBB..

Rudolf

Úplně normální jezdim sice jen rychlíkem z Olmu do Opavy ale klima nikdy nejde vždy otevřená okna na čas nejeli ani nepamatuji když prší tak přes zavřená okna do vlaku teče a furt nějaké technické problémy ale co čekat od státní firmy

XP3

Doporučuji RegioJet přes Ostravu, tam funguje vždy vše, protože je to soukromá firma a tam přeci nikdy žádné problémy nejsou.

Rudolf

Bohužel nejezdí v čas v který potřebují jet ja

Rudolf

Nechápu ty palce dolů dnes zpoždění závada na soupravě 🤣 a okna dokořán

Okoloidúci

Akože byť ČD tak by som sa na takú spoluprácu vybodol a uvažoval nad vozením pod vlastnou licenciou.

Ak bude DB rušiť spoje kvôli takýmto banalitám, tak ich RJ (ako potenciálna konkurencia o ktorej sa šepká) rozdupe ako hašlerku.

Tom

Tak to není žádná banalita.To máš jako auto bez klimatizace.

Leinad

Ale pořád jsou jiná řešení. Klimatizace ve 2/3 vlaku funguje, tak odvést 2/3 cestujících s místenkou.

noerf

Regiojetu se toto stát nemůže, protože pojede na vlastní licenci a podnikatelské riziko. Otázka je, zda-li dostane kapacitu na požadované trasy do Berlína a zda bude mít dostatek vagónů k provozu těchto linek.

Jarda

Nedostane.

Mates

Nefungujúca klíma je banalita? Tak to ďakujem pekne.

Roman Beneš

Když je 24 stupňů, asi to banalita je. Dneska, když je asi všude nad 30 (ve stínu samozřejmě), je to ovšem týrání cestujících. Ovšem padla tu správná připomínka: Proč nepřesunout cestující z 2 vagonů do ostatních a vlak mohl jet? Takhle zůstanou viset na cestě.

likvidátor shotoushků

Nejspíš bude problém operativně vyřadit vozy, kapacita na německé straně a navazující spojení, rezervace. Tak je lepší to zrušit úplně…

Náhodný Kolemjdoucí

Lepší to zrušit úplně, ti cestující v Děčíně to jistě také ocení a příště pojedou autobusem.

Frantisek X

Jen aby to ty „sardinky“ pak taky nepřestalo větrat. 🙂 Ale jinak jo, no. Lepší je se „péct“ hodiny na nástupišti a risknout ještě větší přetlak…

Okoloidúci

Na R8 pravidelne nefunguje klíma a keďže sú to rovnaké Bmz, tak nejde ani otvoriť okno. A nikoho to netankuje a všetci cestujú.

Áno, byť bez klímy je vo vedre extrémne nepríjmené, ale ešte horšie je ostať trčať hodinu na stanici v polovici trasy a dúfať, že sa možno dostanem aj do Berlína.

Karl vB.

Pokud se už na zítra plánuje uskutečnění zkušební jízdy do Flensburgu s novými vozy SJ, tak si myslím, že by bylo vhodné zatnout zuby a přečkat to..

Petr-666

nefungující klimatizace v těchto vedrech NENÍ banalita.

Zdeněk

Nesmíte být příliš precitlively:-)

Karl vB.

Dnes bylo v Děčíně v 18 hodin asi 30°C, to znamená, že ve vagoně, který není nijak větraný muselo být vevnitř horko, jak v troubě.
Do Berlína je to z Děčína 3 hodiny jízdy.
Cestující nebylo kam přesunout – neděle večer.
Pokud by v těch nefunkčních vozech někdo zkolaboval, zcela jistě by došlo k následnému vyšetřování MU.
Při tom padají otázky typu:
– Jste si vědomý vašich povinností při přebírání vlaku?
– Co jste udělal pro to, abyste předešel tomuto možnému riziku?“
.

Frantisek X

Pokud by šlo operativně normálně větrat, pak to není žádná extra újma. Otázkou je, zda to jde.

Jan

Celkem pak podle mě jedou ještě 3 vlaky, nikoliv 2. Z Prahy v 17:31, 18:28 a 20:28.

Tonda Čihák

Klasický Němci, co od nich očekávat.Do Německa by ČD nikdy nejel

František

Jakože byste rád jel ve vedru vlakem bez klima? Za plnou cenu? Proboha proč?

Jarda

Protože Češi jsou zvyklí, tak jako jíst nekvalitní české potraviny.

Náhodný Kolemjdoucí

Aby bylo to srovnání dobré, tak byste místo toho měl držet hladovku.

Tonda Čihák

Tak,kdy se potřebujete dostat do cíle, tak to nějak přežijete, jako jsem já přežil v prosinci cestu vlakem EN Slovakia v zimě bez topení, což je dvakrát horší, než v létě bez klimatizace

Richmond

za mě je horší se péct než být v zimě

XP3

V celém vlaku nešlo topení, jo? Tak to je určitě pravda 😀

Náhodný Kolemjdoucí

Mám pocit, že část cestujících by raději nějakou kompenzaci ale dojet včas než čekat hodiny na další vlak.

Frantisek X

V podobném horku na nádraží…

HLN

Kompenzace je pro železniční dopravce sprosté slovo

peter.hudec88

Áno, vtedy sa nájde tooooľko výhovoriek, že to nie je ich chyba, že to je chyba tretej strany, vyššej moci a neviem čoho ešte s že nemáte nárok na nič

Air Traveller

Představte si, že byste si koupil auto s klimatizaci, ale fabrika ho dodala bez klimatizace (klimatizaci nahradte čimkoli, co jste chtěl .. a fabrika to nedodala).

Taky bste to přijel s klidem anglického gentlemana, a nebo to auto vrátil prodejci?

Tonda Čihák

Taky proto by nikdy s ČD do Německa nejel, kdy vím jaký jsou Němci.Třeba se zadařía začne jezdit do Německa i RJ, ale to od Němeců těžko pochybuji

patres666

prečo keď príde voz že klima nejde ale v niektorých prípadoch je ta klima funkčná ?

Průvodce původní Aleš

Můžete vysvětlit, jakou řeč ovládáte? V jedné větě máte češtinu, slovenštinu, srbštinu a celkově je to horší než babišovština.

Patres666

Je to slovenčina len slovosled je divný

Průvodce původní Aleš

„nejde“ je slovensky? 🙂

patres666

Ne ty vole svahilsky , a ako to má byť dobre po slovenský, zaujímalo by ma koľko z vás tu pracuje pri vlakoch nakoľko dnes tu bol voz čo ho ty … neprebrali voz klimuje neviem či keď to skúšali nemali náhodou 50 svetrov na sebe

Doctor

Čo to tuna zkúšaš ?!

Jozef

To čo ste chceli touto vetou povedať??

Patres666

Asi toľko som chcel povedať že pristavila voz z poruchou klímy ale klíma vo väčšine prípadoch ide

Patres666

Nie

Jirka Karny

U ČD je nefunkční klimatizace standard, málokdy jde v celém vlaku. Vždy když jedu, mám slušnou sbírku dobropisů a obvykle jedu de facto zadarmo. 🙂 Nicméně nedivím se Němcům, že náš předpotopní východoevropský vozový šrotopark na svoje území nechtějí.

Martin Hanzal

Víš co, Jirko? Projeď se někdy po Německu a pak přijď diskutovat.

Jan T.

Jo, tam se ruší vlaky bez náhrady i když by dopravce mohl a jsou to ICE, tedy nejvyšší kvalita. Jeďte si dalším a jestli je tam nějaké místo neřešíme.

Pavel

Ale za nefunkční klimu je sleva jen 30 Kč na jízdence, ne?

Doctor

Tak. Zrovna včera jela známá Arrivlakem z Prahy do Příbrami a pan strojvedoucí, že mu to nechladí,zapnul v té konzervě topení. Venku 30 ve stínu. Přudaná hodnota …😉

Ic540

To není jen tam…………………
Dnes Kysučan bez klimy i bez záchodu.
Tady běžný stav u vozů z SK…
WC až v jedničce….Škoda mluvit…
Foto a drobný proslov dodám zítra či pozítří tradičně na k reportu sekce 320…
Tady jde v mnoha ohledech o zvířecí farmu by se dalo říct…
Němcům se nedivím…👍👍👍
Kdyby to však v Čadci někdo nepřevzal asi by se taky děly věci…

Nedbal

Chocholoušek stále úřaduje

Okoloidúci

Ako bonus som mal dnes na Kysučanovi sekeru 20+ minút. Pomerne dosť som sa obával prestupu na R RJ v Bohumíne.

Ic540

Pane diskutující kolego bohužel ohledně zpoždění nemůže být do 9-10 měsíce změna. Prostě stav je takový že nelze až na velmi světle výjimky uskutečnit přestup v Žilině…

No Němcům držím palce a fandím i přes zjevně mínusy co utržím. Bordel co je tadyje do nebe volající…

Paradoxně všichni mají nařízené dělat co můžou. No jde to snad když něco stabilně není funkční…?

To jen někteří pomazaní se mohou snad spokojeně olizovat…za mě neskutečně jak tam zjevně tak tady je to na použití něčeho hodně ostrého a velmi nepříjemného…uf…bolí mě břicho….

Matěj

U Českých drah bohužel standard i u dalších vlaků EC (jezdím cca 2-3x týdně různé dálkové spoje). Asi ve třetině až čtvrtině případů je s klimatizací problém (nefunguje vůbec, nebo nechladí, případně chladí příliš). O vozech B bez klimatizace na EC Valašský expres ani nemluvě. A ano, vím, že s Regiojetem je to mnohem horší.

Jaaa

Zatím mi vždycky klima šla, ale pravda jezdím hlavně Pendolinem nebo Railjetem.

Antonín

Nejen u ČD – onehdy jsem jel Švýcarskou soupravou mezinárodním rychlíkem Vídeň – Graz – Innsbruck – Curych, klima také nešla a navíc nebyly ani zásuvky ani WiFi a byli to Švýcaři, takže k těmto poruchám nedochází jen u ČD, ale i u jiných dopravců.

Zdeněk

To snad jezdí ŐBB?

Jozef

V OeBB vozňoch Wifi je, v SBB nie je.
El. zásuvky sú v každom vozni. Len ste ich asi nevedeli nájsť…

BDT

Dnes Silva Nortica, zase bez WiFi z Velenic, až do Veselí nad Lužnicí, klimatizace jede půl hodiny na plno, pak půl hodiny nic…

Lumir

Mne se líbí, jak z toho drahy dělají ojedinělou věc. Přitom je to naprosto běžné a deje se to téměř denně.
Jde spíš o to, jaký personál jede. Někdo to neřeší a prostě to převezme. A pak se najdou poctiví a dráhy z toho div neudělají, jací jsou ti Němci lumpové.😁

udavač

Je neděle večer, a jsou-li v Německu ty vlaky vyprodané, tak se jejich (vlakovému) personálu ani nedivím: proč si má přidělávat problémy, za které vůbec nijak nemůže!

VojtaDrevik

Podle mě je lepší jet alespoň bez klimatizace, než zůstat v Bad Schandau a nemít se jak dostat dále do Německa.

Lesan

V teplotách nad 30 stupňů je dost o hubu v těchto vozech vézt cestující bez klimatizace – jediná úzká výklopná okénka jsou dvě na krajích chodby a dvě na WC, takže není šance ani za jízdy vysokou rychlostí interiér aspoň trochu použitelně větrat. V takových situacích pak mohou někteří cestující kolabovat a to rozhodně není žádaná situace.

HLN

Přesně, dopravce má mít povinnost zajistit nahradni dopravu! Nikoli mechat cestujiciho dlouhe hodiny na nadraží

Občan

Chápu, že některé vlaky ČD na této lince opravdu mohou mít problém s klimatizací. Za poslední rok už jsem ale na této lince 2x zažil, že jediný problém s klimatizací byl na straně německé obsluhy, která ji neuměla zapnout a po přejezdu hranic ji Češi hned spustili. 😀

udavač

Tam spíš bývaly nějaké problémy s napájecím napětím: když v Německu klimatizace fungovala, u nás najednou nešla, a naopak. Ale to zjevně není tento případ.

Jiří Novák

Přesně to jsem zažil i já v roce 2019

Poskok

Zase Německá schopnost improvizace at its peak…

Michal M

DB Fernverkehr za ty vlaky platí ČD cash. Žádný KEVy jako se ZSSK a PKP, prostě platba na dřevo.
Ten systém je evidentně tak nastavený, že buď vlak převezmou a cálujou, nebo nepřevezmou a necálujou, nic mezi.

Knížecí rada

A kdo cáluje kompenzace za odřeknutý vlak?

HLN

Nikdo, tu železnice nevystavuje

Vít Jůza

Tu platbu cash na dřevo bych chtěl vidět.

Průvodce původní Aleš

Předpokládám že je to obrazně. Prostě za ten vlak dostanou České Dráhy peníze a ne nějaký clearing.

Náhodný Kolemjdoucí

Mají Hans a Jurgen na sobě Lederhosen?

Jan

On to spíš bude Mehmet a Yusuf…

Honza135

Z vašeho příspěvku jsem vyprskl smíchy. 🤣 Vynikající, hned jsem si živě představoval, jak by takové předání peněz vypadalo. Podle vašeho popisu se to podobalo organizovanému prodeji drog. 😁

A ano, to bych taky chtěl vidět 😁

Frantík

Němci možná jsou (byli) dobří v organizování ale ne flexibilitě…

Knížecí rada

Sedět si v pohodě a v klídku ve voze s funkční klimatizací, jsem nasranej, jak doga.

J.K.

Asi tak. Ta linka potřebuje konkurenci jak sůl.

HLN

Spíš zrušit úplně…

Patrik K

Dobry vecer,
plne souhlasim a respektuji. Pokud je vuz tlakotesny tak bez klimatizace je to opravdu spatne.

J.K.

Tak možná stačilo vyřadit ty dva vozy…

Vid

Taky nechápu, proč se ty dva vozy nevyřadí a zbytek soupravy nejede dál? Němci jsou idioti. Chtěl bych vidět ty jejich bezporuchové vlaky, kde se nikdy nic po cestě nepokazí.

Kolemjdoucí

Tady je o nich písnička.

https://youtu.be/wXjhszy2f9w?feature=shared

Vid

Případně proč se neotočí nějaké EC, co přijede z Německa zpět do Německa a porouchaná souprava zpět do Prahy? Odřikat kvůli tomu hned 2 vlaky.

Šimon Kuchař

Protože z Německa téměř žádné EC nejezdí z vozu DB nejezdí do Čech. 😂

Jméno

Nejsou…jednou je ten vlak označen jako vlak vyšší kvality tak by měl splňovat nějaké standarty. Idioti jsou naopak CD že si vůbec dovoli takové vlaky vypravit. A o „kvalitách“ tohoto spoje se ví dost.

Jakub P

Byl tam na to prostor a personál, kterej by to udělal?

Vid

V Děčíně si myslím pořád je staniční záloha v podobě lokomotivy 743.2. Takže práce tak na 10 minut vyřadit 2 vozy.

udavač

A čím ty vozy v Děčíně nahradíte, když Němci řeknou, že zkrácenou soupravu stejně neberou, protože ji mají u sebe vyprodanou celou?

Vid

Tak lepší nasrat lidi ze dvou vozů, které nejsou řazeny, než nasrat lidi z celého vlaku. Plus ještě ten obratový vlak komplet odřeknut.

Poskok

Aha, takže když nepojede vůbec nic, tak se ten problém vyřeší lépe, jo?

Iss

Prej 10 minut práce….chtěl bych tě vidět,jak bys to vyšíboval v Děčíně za 10 minut😀😀😀

HLN

Když se chce, všechno jde

Iss

Prej na 10 minut…chtěl bych tě vidět, jak bys to za 10 minut vyšíboval😀😀,v Děčíně 😀😀za 10 minut ani neobjedeš…

udavač

Nfbo je jen „zamknout“ a nechat jet, ale to by v Děčíně musela být nějaká pohotovostní záloha aspoň několika vozů schopných pro mezzistátní dopravu, aby bylo možno přidat je operativně jako náhradu za ty „zamčen. Ale taková záloha tam asi není a v soupravách vnitrostátních rychlíků takové vozy také nejezdí.
Asi je něco hodně špatně, když si ČD takovou zálohu nejsou schopny dovolit (a třeba ji i pravidelně denně obměňovat využitím na nějaké méně frekventované poslení večerní vlaky) …

jan.sekanina

Zaloha ČD v Děčíně je. Spis vidim nechopnost na strane ČD a DB řešit situaci.

Lesan

Takové vozy by se spotřebovaly hned první den. Je jedno, jestli jsou v Praze či v Děčíně, prostě je těch vozů provozuschopných málo a turnusová potřeba vysoká. Dokud ČD budou kreslit řazení „papírově“ a nezohlední do počtu turnusovaných vozidel daných řad reálnou provozuschopnost vozů, tak se nic moc nemůže změnit.

Frantík

Zamykání je dobře prozákaznický přístup…

Poskok

Určitě více prozákaznický, než to odřeknout komplet.

Y.K.

To jistě je. Ale nejedoucí vlak je ještě horší, možná nějaká kompromisní varianta? Ostatně pamatují nejednou výpadky klimy i ve vozech DB a pečení se do Hamburku.

Vid

A taky hned soupravu v nejbližší stanici odstavili a lidi z celého vlaku vyhodili, ať jedou dalším spojem?

Y.K.

Nejedoucí spoje jsou teď evergreen na síti DB.

HLN

Doplnit staršími vozy

František

Dobře udělali, mezinárodní vlaky v létě bez klimatizace na evropský tratě prostě nepatří.

libor

zato na vnitrostátní linky je to bez klimatizace v pořádku. Ještě, že mám auto s klimou…

asdfasdfasdf

hlavně až se vám v autě klimatizace porouchá, tak ho nezapomeňte ihned odstavit. To by tak hrálo abyste brázdil silnice s vozem s nefunkční klimatizací!

Milda

V autě si otevřete všechna okýnka a pohoda, ale nové nebo modernizované železniční vozy s klimatizací tuto možnost nemají, nachází se zde pouze malá okna nouzové ventilace na začátku a na konci vozu, a například vozy řady Bmz, ze kterých se skládá většina soupravy Berlineru, v kupé žádné otevírací okna nemají, z čehož vyplívá, že v takovýchto vozech bez funkční klimatizace, nebo alespoň ventilace, se opravdu jet nedá, natož ve třicetistupňových vedrech.

mgr.pavel

OK, tak v těch dvou vagonech nebude nikdo sedět. A vlak může jet dál, ne?

Průvodce původní Aleš

Můžete mi z příspěvku id Milda vykopírovat, kde píše něco o nějakých dvou vagónech? Nebo reagujete na nějaký již smazaný příspěvek?

udavač

Je to zcela nenápadně v 1. větě 3. odstavce textu – také jsem to nejdřív přehlédl …

KAVKA VLADIMÍR

Stačí umět číst.

udavač

Když jsou ale v Německu povinně místenkované a vyprodané, tak se nelze Němcům divit, že by chtěli mít kapacitu vlaku využitelnou celou a personál vlaku se nechce hádat s cestujícími, kteří mají zaplacené řádné služby. A v Děčíně asi žádná záloha schopných náhradních vozů není.

Frantisek X

Chtěli mít celou, nebudou mít žádnou, a další vlaky o to přeplněnější, to je logika. 🙂 Leda by měli za hranicemi soupravu záložní, která by jela bez vazby na původní vlak ten zbytek trasy.

Petr-666

čímž si „po údernicku“ zajistíte, že ČD budou na technický stav nasazovaných vozů nadále zvysoka kálet – proč něco řešit, když to stejně vždycky druhá strana „zkousne“.

Ares

Tak zkuste jet v autě s vyplou klimou, ale pozor, nesmíte otevřít okno. Jak dlouho vydržíte. To jste tak hloupej?

patres666

Jeden z tých vyradených vozov fungoval ale prečo im na trati nefungoval otázka

František

Nestačilo by, kdyby za to nechtěl po cestujících peníze a ještě jim něco neříkal o voze vyšší kvality?