pruvodce

Zlom na trhu s novými auty. Poprvé do Evropy dorazí více aut z Číny než opačným směrem

Elektromobil MG. Foto: MGElektromobil MG. Foto: MG

Růstu čínských značek nahrává jejich náskok v elektromobilitě.

Odebírat
Upozornit na
guest
109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
peter

Esta taka mala poznamka. Stelantis v roku 2022 predaval len Berlingo len ako EV. V takom Francuzku predaj modelu spadol na 1/7 povodnych cisel. Jasne, EV nechcu len Cesi a Slovaci.

peter

Akurat citam, ze Citroen Berlingo sa nebude dat do konca roku objednat ako spalovak, len ako EV. Dovod, flotilove emisie. Aby Stelantis plnil emisie, urcene europskou komisiou, tak pozastavil predaj spalovacieho Berlinga. A aby bol bizar este vacsi, tak pozastavena je len verzia M1 – t.j homologizovana ako osobne auto. Verzia N1 – to znamena homologizovana ako nakladak, sa objednat bude dat nadalej aj v spalovacej verzii.

Kebab

Takhle zařízli i osobní Suzuki Jimny, takže šlo koupit jen dvoumístné s mříží, přitom zájem byl takový, že byly vidět obratem na prodej skoro za dvojnásobnou cenu. Ale jistě, EU za to vůbec nemůže…
Bohužel v USA je to podobné, o Challengera s V8 je pořád zájem obrovský, ale holt je potřeba přijít s EV Daytonou, kde je zájem ve srovnání s V8 neznámý. Tohle už opravdu nemá s tržním hospodářstvím nic společného.

MHD

Jestli by nakonec nebylo lepší vyrábět to, co zákazníci chtějí a pokutu za nadlimitní emise promítnout do ceny. A klidně ji i vyčíslit extra. Já bych si za kvalitní motor klidně připlatil.

digi

Jak čtu tu debatu níže, není problém s tím že evropští podnikatele si tak zvykly na dotace ze dokud mají zisk tak nejdou do žádného rizika (jakákoliv inovace je riziko že to nevyjde) a pak stačí dost hlasitě řvát a vyhrožovat ( hladem třeba ) a dotací dostanou??

OndraS

Sebekriticky doznávám vinu na úpadku evropského autoprůmyslu. Doteď jsem si nekoupil ani jedno nový auto, ba naopak vhodnou údržbou prodlužuji život čtyřem youngtimerům z devadesátých let. Doufám však, že plíživym házením klacků pod jejich kola mi bude časem mé nevhodné chování a prolévání benzínu motory s maximálně Euro2 znemožněno. Rád bych si totiž nějaký čínský elektromobil zakoupil a rád si na něj vzal úvěr, jen k tomu nemám dostatečnou motivaci.

proč je to vůbec povoleno?

Občas si chodím přivydělávat do jedné firmy, kde používají malé elektrododávky od saicmotor. rád bych poznamenal, že nejsem žádný fanda elektromobility, ale když nemáte na výběr.. nic horšího jsem nikdy neviděl. dojezd je výsměch, klimatizace má jen stupeň ano/ne, žádné nastavení teploty, když zařadíte zpátečku příliž zbrkle, tak to přestane reagovat úplně a musíte vypnout a zapnout motor. což je ideal, když parkujete a stojí za vámi tramvaj) bezpečnost – 0, funkčnost – 0. nechápu, kdo povolil, že tu takové svinstvo vůbec smí jezdit.

Xaver

To s tou klimatizací je nějaká čínská specifičnost. Nedávno jsem si půjčil SUV Jetour, sice klasický spalovák, ale u klimatizace nešla nastavit teplota. Ale hlavně, že to mělo všude displeje, světýlka a jiný pitomosti na efekt, ale jízdní vlastnosti mizerné a spotřeba nadprůměrná (cca 11 l).

czhunter

Troufnu si říct, že klimatizace ani dojezd nepodléhají žádnému státnímu „povolování“

Libor

Nic vám nebrání založit doručovací společnost a doručovat potraviny v mercedesech v plný palbě 😉

karel

Titulek je zavádějící. Je třeba započítat auta, která evropské automobilky vyrábí v Číně…

Prngr

Proč?
Řeč je o exportu a importu

karel

Řeč je o trhu s novými auty….

Jožin z bažin

Dékujeme nevzdělaným greendealistům za likvidaci evropského průmyslu 😱

Zdrasa

A teď trochu faktů – evropský průmysl začal na západě upadat už v 80. letech vlivem globalizace, kdy firmy objevily levnou pracovní sílu v Asii. Zároveň přitom zapomenuly, že v Asii se umí dobře učit, takže nebudou po desetiletí vyrábět furt ty jednoduchý věci, ale naučí se je dělat samy, což je přesně to, co se stalo tady. Ale proč si kazit tu jednoduchou realitu fakty – to bychom pak museli přemýšlet a snažit se. Hodit to na jakési greendealisty je lehčí (a přitom ignorovat, že podobné zelené plány má i Amerika nebo samotná Čína) a navíc to nevyžaduje žádný… Číst vice »

czhunter

Jožin vám rád vysvětlí, že pomatení greendealisti a komistická ultralevičačka Thatcherová zničili už autoprůmysl v Británii v 80. letech

A vůbec to nesouvisí s tím, že britské automobilky vyráběly zastralé křápy …

czhunter

*komunistická

qěcy

To je hlavně globalizací.

Zdrasa

Nojo, zatímco my jsme se tu 10 let hádali o tom, že elektroauta jsou zlo a šílený neomarxistický progresivismus, Čína se neflákala a jela vývoj. A tohle je akorát výsledek. Naše potřeba hlavně nic neměnit, neposouvat se a nenarušovat klídeček a smrádeček se nám zase jednou vrátila a vymstila.

Prngr

Elektroauta by primárně bez dotací a dalších tlaků skoro nikdo nekupoval

Zdrasa

Možná ne. Co to mění na tom, co jsem napsal?

Prngr

Čínské spalováky tak populární nejsou a bez tlaku na elektrifikaci by EU-spalováky byly lepší (vývoj se napřel jinam) a levnější (spalováky dotují vývoj a prodej EV).
Kdyby EU netlačila ještě i poviinnou výbavu, bylo by ještě lépe

czhunter

EU spalováky by moc lepší nebyly, protože už dekádu předtím s nulovými investicemi do jiných typů pohonů (2005-2015) byl jejich vývoj prakticky žádný.

qěcy

K založení vlastního vývoje nejdřív nakradla co šlo. Ale i to je chyba firem dobrovolně poskytujících svoje znalosti rozvojovým bezdkrupulózním státům a vyznávajícím globalizací a katování kostů za každou cenu.

Kebab

Přesně tak. Kdo chce moc, nemá nic.

Sova

EU si pod vlivem zeleného náboženství zlikvidovala svou průmyslovou páteř a uměle přesunula poptávku do elektro segmentu, ve kterém hraje druhé housle… Co přesně je na aktuálním vývoji překvapivého? Voliči jsou s tím evidentně v pohodě, když tam letos ty stejné šílence zvolili znovu.

Y.K.

Mužete rozvést to zelené náboženství?
Nemáte to postavené na hlavu? Chyba je to, že v automobilky začínají hrát druhé housle i když žádný zákaz spalovacích motorů ještě dekádu nebude, tedy se začínají rozcházet s poptávkou.

Prngr

Pokud ti někdo řekne, že produkt za 10 let nesmíš prodávat, hodíš všechny investice do „nové“ (ve skutečnosti starší) technologie – kterou ale nechtějí zákazníci.
Nechtějí elektroauta evropská, americká – ani čínská

Y.K.

Nechtějí a proto rostou dovozy…

Prngr

Rostou dovozy všech aut
Elektro by bez dotací a dalších tlaků nekupoval skoro nikdo

vlachjan

Tesly jsou americké a prodávají se celkem dobře… Asi mají Fršprung dur techníkk….

Prngr

I Tesla začíná mít problém s odbytem

Vojtěch

Protiřečíte si už v první větě. Zbytek světa (USA, Čína, Japonsko, Korea) mají taky podle vás “zelené náboženství”? Nebo proč tak rychle přešli na EV? (polovina z celkového prodeje aut v Číně). EU má problém s byrokracií a zavazanyma rukama, kdy inovace probíhají 2x pomaleji než v USA a 3x pomaleji než v Číně.

Až za 15 let budou EV tvořit ~90% světové produkce, opravdu chcete, aby Evropa tvořila samostatný ostrov v souostroví oplývajícím zbožím jiné nekompatibilní kategorie? Kde a jak nahradíme zisky z exportu?

Prngr

Přeskočilo ti?
USA přešlo na EV? Prodávají se tam ještě hůř než v EU!
Čína potřebuje odbyt pro své elektrárny a v řízeném hospodářství vše „funguje“ jinak
90 % světové produkce? Jsi blázen … Kde jsou bývalé plány plány? Výroba EV se třeba i v USA vůči plánům snižuje a v továrnách znovu jedou spalováky

Y.K.

Poněkud hrotíte. Proč používáte minulý čas, když se všude jedná o budoucí s velmi pdoobnými parametry. A tím je zákaz spalovacích motorů v příští +-dekádě víceméně všude po světě.

Nemyslím si že bude ochota to uvolnit, protože jinak stát nebudou moci splnit závazky co daly a situace se nám poněkud nezlepšuje, zatím to vypadá spíše na opak.

Prngr

Minulý čas používám, protože v MINULOSTI VW, Ford, Volvo, Mercedes – skoro všichni mimo Toyoty – stanovili absurdní elektrické plány a teď od nich udstupují, posouvají je … protože jim konečně došlo, že zákazník to bez nekonečných dotací vůbec nechce

Black

Aby EV tvořila 90%světové produkce, muselo by 90% lidí tato vozidla chtít a hlavně na tato vozidla mít. Kolik let Vám je, že tomu věříte? Já jsem se za celý svůj život nesetkal s tím, že by 90% lidí chtělo jednu a tu samou věc.

Y.K.

Tohle je hloupá argumetace. Jeden typ a jedna věc jsou rozdílně věci. 90 % lidí má telefon nebo počítač. Divné?

Black

OK, asi jsem se to formuloval špatně. Takže znovu. Mobil pořídíte za cca 5 tis., EV za cca 1 mil. Co myslíte, čeho si lidé koupí více? P.S. S tím počtem telefonů souhlasím, s těmi počítači, ze znalosti věci, coby profesí dlouholetý ajťák, ani náhodou.

Prngr

Jenže si můžeš VYBRAT.
Nikdo nenařídil sledovat filmy jen na VHS. Nikdo nezakázal Apple. Nikdo neomezuje velikost mobilů (maj větší spotřebu …)

czhunter

Mně nikdo nenařizuje koupit si elektroauto.
Dokonce mi nikdo nenařizuje si koupit vůbec žádné auto.

David

Přechod na EV nejvíc tlačil VW, aby ten přechod byl součástí kompenzací za podvody s emisemi. Viděli v te změně něco, co jim pomůže zatočit s konkurencí. Akorát dopadli tak, že se jim pořádně nedaří mít ani funkční palubní systémy.

EV znamená hlavně mít počítač na kolech a to je nad jejich síly.

Prngr

Primárně bez dotací EV nikdo nechce.
Ale máš pravdu, že VW se zbláznili a měli pocit, že lidé budou nařízené nesmysly milovat.
Vykašlali se na zákazníky. A hromadně firmy v oboru

Ondra K.

Současný stav si způsobily z většiny evropské automobilky samy. Dlouhé roky se vyrábělo víceméně pořád to stejné, majitelé rejžovali zisky a investice do vývoje byly minimální. Toyota zahájila vývoj hybridů už koncem 80. let, přičemž dokončení vývoje a rozjezd sériové výroby brzdily tehdejší možnosti výpočetní techniky. Jinak by Prius šel do prodeje ještě dříve. Následně Čína nejspíš pochopila, že s konvenčními spalovacími auty nemá šanci prorazit, neboť technologie spalovacích motorů je složitá a evropské automobilky mají v tomto náskok ve vývoji. Tak si našli cestu v podobě masivního vývoje EV, ve kterým zužitkovali předchozí zkušenosti s výrobou baterií. Výsledkem je… Číst vice »

karel

Tak si našli cestu v podobě masivního vývoje EV, ve kterým zužitkovali předchozí zkušenosti s výrobou baterií.
Zapomněl jste dodat, že Číňané zafinancovali ekologická hnutí, aby jim v tom „útoku“ na automobilové trhy pomohly.

Prngr

Poslední věta je nesmysl. Prodej spalovacích aut EU automobilkami stále dotuje vývoj elektrických aut. Kdyby „neživily“ výrobu spalováků, okamžitě zkrachují, protože by neměly co prodávat

Sova

„živit stávající výrobu spalovacích aut“?

To je blábol roku, vždyť spalovací auta naopak živí automobilky! A kdyby ekobyrokracie neregulovala a neházela klacky pod nohy, mohlo by to fungovat normálně dál. Samozřejmě by se segment elektroaut postupně zvětšoval, ale přirozeně a postupně, ne zákazy a nařizováním.

qěcy

Ne. Příčina je o desítky let dřív. V politice samotných západních firem, zejména těch největších, těch co snižují náklady za každou cenu. Nedomýšlení důsledků zejména dlouhodobých.

Apex

Už jsem to tu psal v jiných (leteckých) diskusích… Dobrovolně jsme v zájmu rychlých zisků sdíleli své znalostí a zkušenosti a mysleli jsme si, že se nic nestane a že Čína bude navždy zlatý důl… Bohužel jsme hrubě podcenili jejich mentalitu a schopnost se učit. Ale hlavně to, že v Asii prostě jinak funguje vnímání času. Že pro Asiaty není smyslem rozhodující krátkodobý zisk, ale dlouhodobý rozvoj…toho, co jsme uměli, jsme se dobrovolně vzdali a to, co neumíme, to evidentně nedoženeme, protože dnes zaostávame i ve školství a nikdo není ochoten tvrdě pracovat.

Avoda

Ale to, co píšete, přece nemá žádnou souvislost s tím, že lidé naprosto dobrovolně ty auta (a jiné výrobky) z Číny kupují.

Zlámalík

Kdyby je Evropa nevycvičila, neměli by to. Nebo ne na takové úrovni. O to jde. A kupují je proto, že to tamní strana a vláda dotuje.

vlachjan

Můj bratr pracoval cca před deseti lety jako kvality inženýr pro jednoho z mnoha dodavatelů automobilek vyráběli plastové díly. Ve stejné době VW dělal svůj masivní China push. Do jejich fabriky najela hromada inženýrů ze škodovky dělat „audit kvality“. Fotili, natáčeli a zapisovali pečlivě jednotlivé kroky produkce. Když se bratr při pauze neformálně bavil s jedním ze škodováckých inřenýrů, bylo mu prozrazeno, že Škodovka má obrovský problém s kvalitou dodavatelů, a že se koncern snaží je naučit, jak to dělat.
Nyní je zřejmé, že se to již naučili.

Apex

No, jak to, že nemá? Nikdo nás nenutil k tomu, abychom jim dali své knowhow v tolika oblastech, že dnes najít výrobek, který není nebo nemá komponenty z Číny, je docela umění. A oni jsou velmi pilní, takže naučit se poskládat dohromady jednotlivé komponenty už není nic tak složitého. Pak už jen jde o to prodat a v tom jsou opravdu dobří a vědí, že každý kupuje, co považuje za výhodné. Takže si snadno spočítali, že pokud budou nabízet s akceptovatelnou kvalitou a přiměřenou cenu, tak si kupce najdou. No a s vývojem cen aut v Evropě jim stačilo jen… Číst vice »

karel

Ale ano….nutili automobilky, aby měly čínského spoluvlastníka, pokud tam chtějí vyrábět. Že potom ukradli veškeré „know how“ je další věc….

Apex

A on někdo automobilky nutil, aby na takovou podmínku přistoupily?

karel

Konkurenční tlak hochu…..

digi

A teď nečelí konkurenci??

karel

Chytře jste vynechal vedoucí úlohu Čínské komunistické strany….😫

Apex

Ale i o tom západní investoři věděli… a zjevně jim to nevadilo

karel

Ano, ale zaostávání ve školství má původ v kultuře a nastavení rodinných vztahů. Respekt k rodičům atd…..

Janči

Kam dali Nemci a hlavne vw tie obrovské obrovské peniaze čo zarobili v Číne? Nejaké závratné investície sa zrovna z toho nespravili a obaja sa sťažujú, že nie sú prachy. Dúfam že dnešná situácia bude slúžiť ako dobrá facka pre európsky priemysel. Na druhej strane, ak nechceme dovoz pracovnej sily z tretieho sveta v Európe, nie je lepšie si nechať doma vývoj, to čo sa dá vyrobiť domácou pracovnou silou tu a ostatok poslať napr do tej činy? Nemať bezhlavo ekonomický rast, ale skôr sa venovať kvalite. Európske firmy to budú mať pod svojou značkou tak či tak, zarobia, problém… Číst vice »

MP22

To je dobrá myšlenka, jenže národní ekonomika je založena na nepřetržitém růstu HDP. Mnohem lepší bude ty auta vyrábět zde, ale masivně zainvestovat do robotizace a automatizace ve výrobě. Třeba BMW do toho slušně šlape a už jim za oceánem první roboti ve fabrice pracují.

Ale tady v Evropě si to odbory nenechají líbit, situace s vidlemi v průmyslových tkalcovských stavech se bude opakovat, jenže s tím rozdílem, že tenkrát jsme zpomalovali rozvoj celé moderní civilizace, dnes nás ta moderní civilizace holt obejde a nakonec si nás stejně koupí:)

karel

Přesně! Aktuální problémy se zaváděním digitalizace ve veřejném sektoru jsou toho nejlepším důkazem. Zajímavé jak se média bojí ukázat na pravého viníka prstem….😫

digi

Já to vidím jinak.. evropští podnikatele si zvykli že jim stát jakoukoliv inovací zadotuje a proto proč by si znizovali zisk když stačí dostatečně hlasitě jedete a stát vám ty prachy dá… proč jít do rizika s inovací když se lehčeji čeká na dotace…

czhunter

jj, vtipné je že i škodovka si nechala za Covidu vyplatit miliardu na státních dotacích, přestože měla toho roku 20 miliard zisk.

https://www.echo24.cz/a/HByEj/zpravy-ekonomika-kdo-nejvice-cerpal-z-programu-antivirus-covid-mpsv-urad-prace-nku

Prostě každý natahuje ruku ke státu a ti nejbohatší nejvíc.

vlachjan

Ona značná část problémů VW pramení právě z toho, že ten tovar co deset let v číně celkem úspěšně prodávali tam teď nikdo nechce. Je to dáno souběhem dvou věcí: Jednak v Číně byla dlouhou dobu vysoká nadinvestice do autoprůmyslu, která teď při zpomalení čínské ekonomiky vede k výprodejovým cenám a jednak ona ta EV, v okamžiku, kdy máte dostatečnou kapacitu výroby baterií, jsou vlastně celkem levná a jednoduchá na výrobu. Oprotim tomu vozy se spalovacími motory jsou komplikované, na výrobu drahé a obecně docela otrava, když se s tím autem pohybujete výhradně pár kilometrů denně po velké čínské megapoli… Číst vice »

Prngr

jj, elektroauto se většině lidí „tankuje“ řádově pohodlněji než benzín :)))

Milan2

Haloooo
Dobrý den tak tady to máte evropo, je konec evropského průmyslu
Máme gendersocioeko ale to neji komu prodat a vše ostatni už se naučila čína

Avoda

Gendersocioeko mne taky netěší, ale Evropský parlament ani Evropská komise nediktují ani jinak neurčují občanům EU a Evropy vůbec, jaké výrobky si mají kupovat.

peter

No, napr. pokial europska komisia umelo zdrazi elektricku zavadzanim CO2 povoleniek, tak to ma dost velky dopad na naklady na vyrobu.

Prngr

A vlastně zákaz spalovacích motorů pomocí limitů emisí 2035 je co?

digi

Naši pro to nehlasovali?? Bureš to nedohadoval?? Neházejme naší neschopnost na EU…

Prngr

Rozhodla to EU včetně nás …

karel

EU se nechala „ukecat“ ekoteroristy, které si Číňané chytře podplatili., aby bylo jasno.

digi

Takže jednoduše , rozhodli jsme ti my…

Avoda

Co to má společného s tím, co si kupuje zákazník?
Nutí někdo lidi kupovat ty čínské auta? Nenutí!

Mne taky nikdo nenutil si koupit čínský mobil, proto ho nemám.

A jaké je souvislost zákazu spalovacích motorů od roku 2035 s nákupními preferencemi zákazníků v roce 2024 mne tedy opravdu zajímá.
Děkuji předem za vysvětlení.

Apex

To sice nenutí, nikdo pochopitelně nestojí u zákazníka s pistolí u hlavy, ale drtivá většina zákazníků prostě poměřuje užitnou hodnotu s cenou, kterou je za výrobek vynaložit. A tím, jak se ceny aut vyrobených v Evropě navýšily, ať už díky nesmyslným legislativním požadavkům na různé „asistenty“ nebo pro nutnost křížového financování vývoje a rozvoje elektromobility, jak mizí z trhu normální vozidla (myšleno ne-SUV) za prijatelnou cenu, tak vzniká na trhu díra, kterou jsou evidentně Číňani schopni zaplnit, minimálně cenovou nabídkou. A nedělejme si iluze, těch, co si z hrdosti nekoupí výrobek, protože je z Číny, je naprosté minimum.

Prngr

Vysvětlení?
Čínská auta kupuje (zatím) stále minimum lidí
To spíš číňani přestávají kupoivat evropská
Automobilky se (i díky nařízením EU) vykašlaly na preference zákazníků.

Kdyby VW měl koule a byl tam tvrďák – vizionář, tak řekne:
„EU se zbláznila, EV lidi chtít bez dotací nebudou. My to zatím vyrábět nebudeme. Budeme vyrábět to, co chtějí naši zákazníci. Odpadly by tím nesmyslné investice. Spalováky by byly ještě kvalitnější a levnější

karel

Ano. O tomto jsem jinde psal již před léty. Evropské automobilky se nechaly postupným zaváděním emisním limitů jako žába v hrnci. Již při zavedení normy EURO 6 se automobilky společně měly EU radě postavit a bojovat. Vozy plnící normu EURO 6 jsou totiž už prakticky „čisté“. A EV? Na těch se mohlo v klidu podle poptávky pracovat ještě dalších 50 let….

karel

….nechaly uvařit…

czhunter

Evropské automobilky ty emisní limity vymyslely a tlačily dopředu – přetože jimi zabraňovaly prodeji amerických aut na evropském trhu. Měly to po dekády (cca 1970-2010) docela jasně rozdělené – „cla bez cel“ – EU si dá limity na CO2, které americká auta vězšinou nesplní. USA si dá limity na NOx, která evrospká auta nesplní. Udělat auto které by dobře plnilo CO2 i NOX je skoro nemožné. Trh tak byl pěkně rozdělený, konkurence vyštvaná, jediný kdo se tam dokázal dostat byli Japonci (kteří na tom pracovali 50 let) a Korejci (20 let). Bohužel Tesla, která ukázala „že to jde“ (i když… Číst vice »

karel

Hahaha….zabraňovaly prodeji amerických aut….hahaha….kterých aut? V EU se prodávala jen hrstka US aut a nikoho na EU trhu neohrožovaly…..

czhunter

Zkusím to napsat tak, abyste to pochopil i Vy i když je to těžký úkol:

VŠEM KROMĚ TÉ HRSTKY

czhunter

To je něco, co vás při nákupu nového auta v roce 2025 vůbec nemusí zajímat.

Nebo jak to ovlivňuje jedslti si DNES koupíte evropské nebo čínské auto???

czhunter

Edit: 2024. Už žiju o rok napřed.

martin749

Čína se nebála změn a tak má náskok. Narozdíl od evropských výrobců, kteří se změnám snažili bránit frázemi typu – to nejde, bylo by to moc drahé, bylo by to na dlouho, není to tradiční, atd.

PaoloAlto

Že vy jste jeden z těch,co si přeje návrat komunistů k moci? Když tak adorujete tu Čínu.

Black

Pokud to nevíte, tak Vám sděluji, že Čína je technologicky tak daleko, že vyslala do kosmu kosmonauta. O jejich cca 30 tis. km VRT ani nemluvě. Pro Vás to, že Vám někdo sděluji realitu a ověřitelná fakta, znamená, že si přeje návrat komunistů?

karel

Hitler také předstihl celou Evropu ve stavbě dálnic….chtěl byste žít pod Hitlerem a nebo pod čínským bolševikem?

Black

Ano, uznávám, že Hitler předstihl Evropu ve stavbě dálnic, ale to neznamená, že bych chtěl žít pod Hitlerem. Co to plácate za hlouposti? Proč mně vkládate do úst něco co jsem vůbec neřekl?

karel

Tvl…takové věci se dají uskutečňovat jen pod diktátorem…žil jsi za komunistů? Asi ne. Tak nevíš o čem mluvíš, hochu…

Black

Jaké věci?

Black

P.S. Za komunistů jsem žil a dokonce vystudoval. A vůbec netuším, proč mne oslovujete „hochu“

martin749

Kde v konstatování, že jako pokaždé v historii, má navrch ten, kdo se drží zákonů evoluce a inovuje, adoruji Čínu a chci návrat komunistů k moci? Vy budete evidentně jeden z těch „ochránců tradičních hodnot“, kteří neomylně vedou cokoliv od firmy přes společenské zřízení až po celé civilizace na smetiště dějin.
Víme, že nás nakonec spalovací motory (a spalování fosilních paliv celkově) nakonec zničí, takže je potřeba je opustit. A tomhle závodě vyhraje a přežije ten, kdo se novým podmínkám přizpůsobí jako první.

Náhodný Kolemjdoucí

A to teda byla chyba těch gendersocioeko, že evropské automobilky zaspaly s elektromobilitou a evropské vlády se cly?

Prngr

Elektromobilita je furt na prd. EU nám jí vnucuje

Prngr

Milí mínusáři, podívejte se na prodejnost elektroaut v ČR.
97 % Čechů EV nekupuje, takže jsou idioti, že nepoznají výhodu EV?

czhunter

Vtip je v tom, že vaše vyjádření moc nedávají smysl.

1) EU nám VNUCUJE elektromobily.
2) 97 % Čechů EV nekupuje.

Tak buď teda EU ty EV zas tak moc nevnucuje, nebo jsou Češi národem krtupřísně hrdinných odbojářů, kteří i přes kruté a brutální vnucování EU dokáží statečně a neohroženě vzdorovat.

První možnost je správně.

karel

Automobilky nezaspaly….automobilky se nechaly „ukecat“….😫

Padre

Tak jestli chceš Evropě pomoci a ne jen kecat tak si kup evropské auto.

Prngr

Moc zdražili a přestali vyrábět to, co zákazníci chtějí

Avoda

Ano, a proto lidé naprosto dobrovolně kupují elektromobily z Číny.

Cítím tady inteligenci průměrného voliče Okamury nebo Fízla a Dýzla.

Prngr

Naprosto dobrovolně kupují zcela zanedbatelné množství Ev z Číny
Nálepkuješ skvěle, ale jsem pravičák, chci volný trh bez absurdních EU-nařízeních – máme nejdražší elektřinu, světově nekonkurenční pracovní právo a pod …

Okamura, Policejní strana a pod – to je vše levice, jejímž ty jsi očividně také zástupcem – zeleným fanatikem – nebo pomatencem

czhunter

Nikdo ale nemluví o „EV z Číny“, ale o „AUTECH z Číny“.

Volný trh v automobilovém průmyslu neexistuje cca 80 let nikde na světě.

Zhruba od WW2 je to těžce oligopolní prostředí, které si přes lobbisty píše zákony na míru tak, aby se chránilo (třeba všechny ty emisní normy jsou dílem automobilek, které se snaží vytlačovat zámořskou konkurenci)

peter

Europske auto. Kolegovi pred 2 rokmi skoncil operativny leasing na Audi Q3 – platil mesacne nejakych 11 000 Kc. Teraz ma operak na dalsie europske auto Skoda Karoq – uz ho ten operak stoji mesacne 15 000 Kc.

Fakt by ma zaujimalo, kolko ludi v cechach si dovali dat 1/3 primernej hrubej mzdy na leasing europskeho auta.

Nose Peak

Každá země je dobrá v něčem jiném. Třeba my jsme světová špička v inovacích v oboru měření emisí, viz vedlejší článek…

David

Tak když může kde kdo zablokovat novou halu na baterky, že on tam pracovat nebude a bude mu to kazit výhled…

Aby pak na ty důchodce a úředníky měl pak kdo vydělávat

Prngr

No, zrovna plány na výstavbu továren na baterky se spíš ruší a odsouvají …

Zdrasa

Aha, takže za neschopnost evropských automobilek může gendersocioeko… ještě že tyhle kulturní války máme, jinak bychom snad museli začít přijímat zodpovědnost za vlastní činy a snažit se. Takhle se vymůžeme vymlouvat na menšiny.