pruvodce

SŽ zmodernizuje vozy pro „dráteníky“ MVTV2, zakázku získala Škoda

Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia CommonsMontážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons

Každé vozidlo bude rozebráno, všechny díly zkontrolovány a podle potřeby buď opraveny, nebo vyměněny.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vbb

No tak sláva.
Kromě původních MVTV2 (ex M153.0 a 892) tu máme 1 kus MVTV2.1 (v Havl. Brodě tuším), pak sérii MVTV2.2 (el. přenos) a sérii MVTV2.3 (hydromechanika). A budeme mít MVTV2.4.
Ach ten pokrok, kde se to jen zastaví… (citace).

Hegeš

Žádné 2.4 nebude. Je to normální generálka a změna schváleného stavu.

milan.83

Zvláštní je, že se v článku o modernizaci MVTV 2 objevila fotka MVTV 2.2. To lepší nebyla? To je jako psát o Octavii a dát tam fotku Fabie 🙂

Otakar

Není 2.2 lepší, než 2? Tedy jako psát o Fábii, ale dát dam fotku Octávie?

vbb

Ne, to je jako psát o Škodě 100 (MVTV2 je ze stejné doby) a dát tam fotku nějakého Enyjáka či Kokodáka.

Vavrroch

Tenhle koncept by se mohl ujmout.
Motorový vůz „Drateniq“, ozdoba šotoportálů.

Hegeš

MVTV 2 není z doby jako Škoda 100. 🤦 R.v. je 1983 a 6 ks je z roku 1992.

vbb

M 153.0 byl vyráběn od roku 1981, nicméně je postaven na základě vozu M 152.0, který byl vyráběn od roku 1973.
A to je období výroby Š100.
(liší se v podstatě jen interiérem a prohlídkovou věží, ale rám a skříň vozu, podvozky či trakční agregát jsou shodné)

Hegeš

Mně opravdu nemusíš popisovat, jak vypadá M 152 a M 153. 😂
A píšu znova, že SŽ má MVTV 2 z roku 1983 a 6 ks z roku 1992.
Škoda 100 byla vyráběná v letech 1969-1977.

Karl vB.

Trošku mimo téma:
Asi před rokem tady proběhla zprávíčka, že ÖBB si od ŠG nechají v Šumperku zmodernizovat nějaké lůžkové vozy.
Zatím je ale velmi vydatné ticho po pěšině.
Prosím, nemá k této zakázce někdo nějaké čerstvé informace?
Děkuji

P Z

Jsou v Šumperku a pracuje se na nich. Nové interiéry.

Karl vB.

Děkuji

B.W.B.

V Šumperku mají opravdu mnohaletou tradici…
(zPrastozNova)

noerf

Je zvláštní, že Elektrizace železnic koupila vozy Tesmec, zatímco Správa železnic opravuje vozy MVTV2, které původně vznikly z konceptu řady 810 a jsou podobně staré.

a8n

SŽ kromě toho kupuje ke stávajícím třem ještě šest MTW100. Jen je trochu rozdíl dát 17,5 milionu za opravu a lehkou modernizaci stávajícího vozidla, nebo 117,5 milionů za nové.

Jiří Kocurek

MTW100 toho ale umí o dost víc.

Hegeš

Tak zrovna Tesmec opravdu není lepší než MVTV 2 po generálce.

Karel

Rekonstrukce MVTV 2 už existuji a mají elektrický přenos. Jakou převodovku ?

Hegeš

Elektrický přenos mají MVTV 2.2. Ale to byla modernizace v roce

Hegeš

Pardon…tramvaj s sebou mrskla, tak jsem se nechtěně dotknul tlačítka přidat.
Modernizace v podobě MVTV 2.2 proběhla v roce 2012. A byla drahá. Proto tehdejší SŽDC přistoupila v další vlně k levnější variantě, že které vzešla MVTV 2.3.
Elektrický přenos je trakčně skvělý, ale rekonstrukce MVTV 2 už dnes nemá smysl. Ten rám má svý za sebou. Nákup vozidel od firem Plasser & Theurer nebo Geismar je smysluplnějším využitím finančních prostředků.

Franta Pepa Jednička

I přes své neduhy je MVTV 2 zatím stále potřebné vozidlo.
Dokud bude stejnosměrný systém, tak například kvůli práci pod napětím, což Plasser & Theurer odmítl takové vozidlo vyrobit z důvodu, že to běžně nedělají (alespoň verze co jsem slyšel od zaměstnanců SŽ), proto to například MTW100 nemá.
Za další výluky, dle slov dráteníků, se z toho (MTW100) kvůli výšce špatně „terčuje“, a trvá to i déle, z důvodu nemožnosti jezdit s otevřenými dveřmi (tudíž odblokovat, otevřít, zavřít, zablokovat, jet).
Takže pokud jsou slova dráteníků pravdivá, tak mi přijde smysluplné držet si i MVTV2.

Hegeš

Potřebnost MVTV 2 tady nikdo nezpochybňuje. Proto se ta generálka dělá. Psal jsem o modernizaci (jako 2.2 a 2.3). P&T skutečně odmítli dělat izolovanou plošinu, protože to na západ od nás nikdo nepotřebuje. Jiní správci infrastruktury objednávají ne kusovky, ale série v řádech vyšších desítek vozidel. V P&T jsou ochotni izolovanou plošinu vyvinout, pokud si SŽ objedná obdobné množství, aby ten vývoj měl smysl. MTW 100.013/7, což jsou stávající 3 kusy staršího modelu, mají režim přepravní a pracovní. V přepravním je stroj trakčně poháněn přes hydodynamiku a v pracovním přes hydrostatiku. V pracovním režimu je možné mít dveře odblokovány. Takže… Číst vice »

Pája

No jo, ale co ten drátenik? Hópne? Nehópne?

Pájin

Bude z toho RegioWire.

Jaminator

To mě pobavilo po ránu, dobrej vtip

M 474 003

Těch náhradních dílů, co bude k dispozici.

Hegeš

Jakých třeba? 😀

Mirek

Nemyslíte tehdejší Vagónku Tatra ve Studénce?