pruvodce

„Tři dny nikdo nenastoupil.“ Vlaky v Lokti skončí před Ohří, z trati do Horního Slavkova má být cyklostezka

Motorový vůz 810 ve stanici Loket předměstí. Foto: Martin Vrut / Wikimedia CommonsMotorový vůz 810 ve stanici Loket předměstí. Foto: Martin Vrut / Wikimedia Commons

Současná krajská vláda má v programovém prohlášení obnovení provozu na trati do Horního Slavkova.

366 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Co třeba místo železničních tratí udělat cyklostezky. Stát by ušetřil…

Alibaba

Na cyklostezky stačí vyhradit jeden pruh na stávajících silnicích.

Pavel

Prosím , zaměří se někdo na desítky prázdných autobusů ROPID, jezdících ve středních Čechách kolem Prahy? Př. BUS 542 Poděbrady – Rožďalovice, 14 dnů jezdil v prázdném buse jen řidič? BUS 463 Mladá Boleslav – Městec Králové průměrně 2 – 3 cestující ve spoji atd… atd… Prázdné BUSy kolem Benešova, Poděbrad, Peček, Mělníka, Nymburka, Mladé Boleslavi … Takhle se to děje několik let. Optá se někdo pana Boreckého z ROPIDu, proč motoráky slabou frekvenci odnesly hned a o autobusy se nikdo nezajímá? Notabene – parkují ve vesnicích, v městečkách na každé volné ploše, řidiči nemají zázemí, na toalety chodí „za… Číst vice »

ušatá

Když je nákladní, osobní ničemu nevadí a že zde byla vždy silná. Ty osobní vlaky bývaly plné. Dobře si to pamatuji. Měl jsem možnost sem často jezdit a to i na delší dobu než třeba jeden, dva dny.

rodilyslavkovak

a kolik měly ty osobní vlaky vagónků 🙂
jo, ta jedna sólo singrovka (52 míst k sezení) v některých časech bývala relativně plná.

ušatá

Kolik tam za den jede vlaků? Kde je tedy smysl a koncepce? Samozřejmě že smysl to bude mít po opravě celé trati na Slavkov. Kde je tam přestup na autobusy, jak se to plánovalo a pak znemožnilo? Jak se bude vozit nákadní doprava, která se zde plánuje? Zase po silnicích? Tak kde je ten grýndýl a odpovědnost? Tu cyklostezku ať si udělají z té siulnice a lidi a příroda tu bude mít klid.

Lokální fanoušek hromadné dopravy

Ve všední dny 4 páry vlaků, o víkendu jeden🤡. Návaznost na autobusy v předměstí by mohla být celý den… Kdyby ze zastávky u nádraží autobus neodjel 1 minutu před příjezdem vlaku 🤡… nebo radši vůbec nezastavil 🤡. Ale s tímto máme v KV kraji bohaté zkušenosti, například se Sp vlaky do Norimberku 🤡. A ještě k tomu autobusy do Slavkova neodjíždí od hlavní vlakové zastávky ale od autobusového nádraží které je na druhé straně Ohře o kilometr vedle 🤡. Návrh s cyklostezkou místo silnice má mojí plnou podporu, jezdit na této silnici na kole je o hubu.

Kevin

U nás taky jezdí vlakem málo lidí a přitom se dá od nás krásně dojet do centra pardubic s přestupem pár minut odsud. A víte v čem je problém? V tom, že prakticky nic nejezdí! Přesněji řečeno, interval je dvě hodiny, což už je mimo použitelnost i pro ty, kteří spoj chtejí použít jako atrakci. Navíc poslední spoj jede někdy v 7 večer, což pro lidi, kteří jezdi na odpolední je nepoužitelné. Ne že by se nedostali do práce, ale jaksi zpátky nic nejede…

Možná by to chtělo při tvorbě grafikonu začít myslet.

dopravák

Bořice?

Kubík

Při skoro nulové frekvenci spojů jakou tam kraj objednal se nedá divit, že tam nikdo nenastupuje, když to v roce 2006 obnovili měl tam být přestupní terminál bus/vlak s přípoji, nic z toho se nestalo. Jistě bez obnovy celé tratě až do H.Slavkova to nedává smysl a o to patrně politikům jde. Je neuvěřitelným paradoxem, že současně při obnově tratě K.Jez-H.Slavkov Kounice se místo obnovy tratě do Lokte vytrhal úsek do nádraží H.Slavkov, který je však úředně dál dopravnou. V Polsku se obnovuje plno tratí, kde se nejezdilo 30 let (Karpacz, Sr.Góra. Stronie Sl. atd.) a jde to. Zde se… Číst vice »

HHonza

V Německu a v Polsku je situace trochu odlišná, tam došlo v minulosti k masivní redukci železniční sítě, u nás se stále jedná spíše o jednotlivé případy. Cena za obnovu trati do Slavkova byla před cca 10 lety odhadnuta na 300 mil. Kč. Od té doby značně zapracoval zub času, zloději a podstatně se zvýšila cena stavebních materiálů i práce. Dnes by zprovoznění vyžadovalo udělat nový svršek, odvodnění, reko všech umělých staveb a komplet nový most v Lokti. Laickým odhadem něco kolem 1 mld. Kč. Otázkou je, jaký má dnes trať potenciál a jestli by se do podobné obnovy v… Číst vice »

ušatá

Kraj tam řadu let chtěl obnovu dopravy, bylo to i z důvodu rozvoje průmyslu a stovek tisíc tun přeprav nákladů ročně, což právě ale limituje to, že by se to muselo přepravovat po silnici, což je nežádoucí. Takže je vůbec otázka, komu to zase slouží a o co jde?! A samozřejmě to bojkotovala SŽDC a nyní SŽ, která dělala, že žádné argumenty nejsou a vše sabotovala. A toto má být výsledek? Čili co za tím zase je? Ta ODS by nám to měla sdělit – přesněji v diskusi s odborníky řádně vysvětlit.

HHonza

A když tam konečně došlo k obnově části trati pro potřeby průmyslu, skončilo to akorát velkou blamáží (firma zkrachovala).

rodilyslavkovak

Jaký průmysl máte prosím ve Slavkově na mysli?

Kamil Maršálek

Minimálně to odvodnění je udržované (březen 24). A svršky mostů (zábradlí, náletové dřeviny).

ušatá

Spíš jen některým politikům a jejich zájmům. Kdo by pak jezdil po silnicích, když by dráha fungovala a ještě k tomu dobře!

Derek

Ideální by bylo zrušit celou trať ! Bylo by hned i lepší místo pro cyklostezku z Louček do Lokte! Kraj má přece autobusů, že neví co s nimi! Těch „pár“ místních ať vezme čert! Na kolech zde jezdí plno návštěvníků z celé republiky. Jenže ti, páni krajští radní, ke krajským volbám nepůjdou….

Luděk

Od začátku vzniku krajů a přenesení kompetencí ohledně objednávek osobní dopravy na ně, hlásám, že je to špatně. A přesně z tohoto důvodu. My nejsme velké Polsko, kde každé vojvodství má svoji dopravu. Tady v malé zemi má fungovat jasná obslužnost podle tratě. Ty tratě nebyly budovány nesmyslně od nikud nikam, ale vždy spojovaly elká centra, přestupní uzly. Místo aby vlak započínal a končil cestu např. v České Třebové a Prostějově hl.n., tak kvůli krajským hranicím končí v nějaké Dzbeli. Nebo aby spojoval Valašské Meziříčí a Ostravu hl.n., zaveze vás na zastávku Frenštát p.R.-město.. Toto je obecně strašně špatně. Proto… Číst vice »

HHonza

Trať 144 trpí čímkoliv jiným, jen ne rozdělením republiky na kraje, nachází se totiž v celé své délce v jediném kraji, a to v Karlovarském. A to je jeden (nikoliv ale jediný) ze jejích problémů. Karlovarský kraj totiž není jen region, to je diagnóza, jak se můžeme dnes a denně přesvědčit nejen v dopravě. Nevím, jak znáte realitu tohoto kraje, ale podle toho, co navrhujete, asi moc ne. Jediný smysl by trať měla pro turistické propojení Bečova a Lokte, obě místa jsou celkem vyhledávané cíle a takto by se dala stihnout jako jednodenní výlet z Karlových Varů. Ideálně zavést přímé… Číst vice »

Luděk

Souhlas, že tato trať netrpí rozdělením na kraje. Ovšem jinde rozdělení na kraje mnohé tratě zpřetrhalo a zničilo jejich účel a životaschopnost. Tady se stalo totéž, i když z jiného důvodu. Nicméně to gró spočívalo v tom, že aby měly tratě životaschopnost a mohly sloužit, měly by být zachovány v celé nějaké smysluplné délce, tedy Nové Sedlo-Bečov-Blatno. Ukončení provozu mezi Loktem a Slavkovem ji jednoduše zničil a odsoudil k zániku..

ušatá

Tady byla příčina v tom, že trať se velkým provozem v podstatě rozsypala(nákladní doparva) a nedošlo k její opravě, tak se zastavil provoz a příroda i lidi trpí neúnosnou silniční dopravou, která se má ještě zvětšit. A to jde přitom o chráněnou krajinnou oblast a prameniště minerálních vod. Fraška!

Emil

Hlavně se kdysi přestala dělat údržba, až to došlo do téhle fáze a nikdo za to není zodpovědný ☝️

Luděk

Co se týče trati Bečov-Toužim-Žlutice-Blatno, opět souhlas, zdechl tam pes, krajinu jsem nejednou navštívil a to i proto, že je skoro liduprázdná. Ale Toužim i Žlutice byly v minulosti okresní města, v jednom žijí 4 tisíce ve druhém 2,5 tisíce obyvatel. Myslím, že ten region si zaslouží malebnou lokálku pro študenty, víkendové turisty, babky, co jedou do města pro léky. Tady by prostě měly státní dráhy zajistit nějaký minimální provoz, protože udržet železniční dopravu jen tam, kde je to rentabilní, ok.. chápu, ale myslím, že stát není jen firma na generování zisku, ale i doplácí kohezně do regionů, kde ta… Číst vice »

ušatá

Toužim, Žlutice i Bečova měly být centry nejen osídlení, ale i průmyslu zde. Takže jen je malé zpoždění a pro rekreaci je tu ideální klid a pohoda. Takže smysl to má i pro případ veden í Sp či R od Prahy a Plzně. Jen ta úprava tratí je potřeba.
A ty náklady rostou proto, že se zavčas nedělala řádná ůdržba. Tak ať to mají na svém hrbu ti, co to způsobili. Minimálně by tomu mohli pomoci vlastníma rukama, bay jim to došlo.

HHonza

Nějaký symbolický sezónní víkendový šotoprovoz by se asi uživil, ale na pravidelné dojíždění to opravdu moc není.
Průmysl tam nikdy moc nebyl, byl to především zemědělský kraj. Ale vzhledem k vyšší nadmořské výšce tam zemědělství není příliš rentabilní, a proto se dnes vpodstatě zredukovalo na sekání trávy a pastvu dobytka, tudíž příliš pracovních míst nevygeneruje. Průmyslovou výrobu tam dotáhl až nástup socialismus ve snaze ten kraj pozvednout. Hodně z toho už skončilo, něco málo se jakž takž drží, díky čemuž se ten kraj drží aspoň trochu nad vodou.

HHonza

Jenže aby se ta babka dostala lokálkou do města pro léky, musí nejdřív šlapat kilometr od baráku na vlak a potom opět kilometr od nádraží do lékárny. A o to tu jde. Kraj je to malebný a lokálka malebnost ještě dotváří. Ale něco jiného jsou šotosny a realita všedního dne…

HHonza

Dokud byl dnešní Karlovarský kraj řízen z Plzně, nestálo to za nic. Aby taky ne, dřívější Západočeský kraj byl naprosto nesourodý celek spojující území s naprosto odlišnou historií, odlišnými problémy i potřebami. Pro Plzeňáky jsme byli jenom „okresy tam někde na severu“. Avšak od doby, co to vzali do rukou místní mafiáni vydávající se za politiky, je to snad ještě horší. Určité řešení by bylo ve sloučení kraje s Ústeckým. Pak by vznikl superkraj, který by opravdu neměl konkurenci v tom, kdo je z celé republiky nejhorší. Plný zavřených fabrik, vybydlených vesnic, problematických obyvatel a kriminality. Všechny rozvojové dotace už… Číst vice »

Luděk

Kraje jsou samy o sobě zlo. Já bych vytvořil Západočeský čistě pro vymezení pro statistiku, soudnictví a policii, ale politickou moc by neměly žádnou (ještě v jejich hranicích by se identifikovaly děti při školních olympiádách).. 🙂 ale základem by byly okresy. Na západě Čech by to byly: (Plzeň, Kralovice, Rokycany, Přeštice, Klatovy, Domažlice, Stříbro, Tachov, Mar. Lázně, Cheb, Sokolov, K. Vary a Ostrov). Výhledově by mohla i Toužim, ale pouze v případě, že by region jižního Karlovarska přesáhl alespoň 20 tisíc obyvatel. Ale tady ta trať by mohla obsluhovat Loket (hrad), Hor. Slavkov (6 tis.), Bečov (hrad), Toužim (3,5 tis.),… Číst vice »

HHonza

Existence či neexistence dráhy má na život v té oblasti naprosto marginální vliv. Vlaky z Bečova do Žlutic jezdí 7x denně a prakticky nikdy nevozí více než 10 cestujících. Naprostá většina lidí tam ani nevnímá, jestli nějaký vlak jezdí nebo ne. Mám tam půlku rodiny, takže si myslím, že o tom něco vím.

ušatá

Ale tak tomu bude stále? A co ty plány, které se uvádějí?

HHonza

Jaké plány máte na mysli?

xyz

Jak do toho napasujete Rakousko a jeho objednávku regionální dopravy spolkovými zeměmi?

Mmch. hranice krajů na t-323 je až skoro u Valmezu, tzn. přestup ve Frenštátu je relativně hluboko ve vnitrokrajském vnitrozemí.

Jinak vám tento argument nepasuje právě na zmiňovanou trať, ležící výhradně na území jednoho jediného kraje.

(mmch. i Kralovice – Mladotice je úsek výhradně na území jednoho – Plzeňského – kraje a k zastavení provozu tam došlo v době unitární železnice + při neexistenci krajů).

Luděk

Zažil jsem fungování dopravy na bázy číslování tratí (jezdily osobní vlaky např. Val-Mez.-Ova, Přerov-Bohumín, Bohumín-Čadca, Brno-Havl.Brod, Kolín-Havl.Brod apod.) Vše fungovalo, protože ten princip stál na faktu, že jízda vlaku začínala a končila ve velkém přestupním uzlu, dnes funguje na bázi hranic krajů (které jsou zoufale špatně vymyšlené-aby ne, když jde o komunistické paskvily z 60. let), takže vlaky končí a začínají např. v Křižanově, zmiňované Dzbeli, v Hranicích (směr Ova), nebo na Svinově (směr Jablunkov), zmiňovaný Frenštát. To je městečko pod Beskydami, ale tam není velké nádraží s přestupy do vícero směrů. Tam prostě musíte mít cíl cesty. Kdežto Valmez… Číst vice »

Petr Herbrik

Tohle krásně ilustruje českou logiku, která fantasticky dokazuje, proč jsme tu tak v pr…i. Chceme vozit lithium vlakem, ale trať zrušíme.

libor

a je jisté, že se lithium bude těžit a vozit?

ušatá

Nejen to lithium. Tady je toho víc ale vázne to právě kvůli té nezajištěné železniční dopravě. Ano vyskytly se nápady postavit nové silnice a krajinu zdevastovat. Naštěstí se to dosud nepodařilo! Ta doprava se odhadovala ročně na nejméně 80 000 t, ale až přes 300 000 t.

Petr Herbrik

Jisté v téhle době není nikdy nic (tedy snad kromě jisté morální kvality politiků), ale na této trati není potenciál jen v lithiu, kdysi bylo jednáno i o tom, že z lomu KMK Granitu by se živec nevozil do Chodova na nádraží kamionama, ale nakládal by se již ve Slavkově do vagonů, ale koukám, že zatímco ve zbytku republiky většině obcím kamiony v centru města vadí, zde evidentně ne.

libor

hrozná logika je spíš to, že je jistý zákon, že trať se má udržovat za každou cenu, i když je jasné, že není co vozit…

Aleš

Údržba přes vzrostlé stromy ani není vidět,ale peníze od státu na ní SŽ pobírá stále…kam asi jdou…

Anonymus

Konecne spravne rozhodnuti.zrusil bych zbytecnych trati. Uvolni se tim ruce i dopravcum, kteri pak nestihaji jinde.

ušatá

A co nestíhají?

VanThomas

Jenom pro představu o stavu té trati. Na jaře jsem šel z Lokte do Slavkova.
Tunely jsou suché, kamenné mosty očištěné od náletů. Vzorně vyčištěné jsou i všechny propustky.
Samotná trať je nepřekvapivě komplet na výměnu, neschnilý je možná jeden pražec z padesáti. K tomu jak je celkem známo chybí jeden most a od nádraží ve Slavkově jsou snesené koleje.
Podle mě se s tou cyklostezkou počítá dávno a podle toho se k tomu přistupuje. Těleso a mosty se udržují, koleje se nechávají osudu…

kubisek

Zaznělo krásně v rozhovoru s Boreckým. Místo toho, abychom stavěli nové tratě, kde to je potřeba, tak raději bičujeme starou vyžilou kobylu.

ušatá

A že on už navrhnul nové stavby, rekonstrukce, modernizace. Zatím odmítal prakticklavních tahů.

ušatá

Máte pravdu, dělal se zde průzkum před pár lety a ta trať je ze stavebního i dopravního hlediska v pořádku – tedy aspoň ty nejdůležitější prvky a její obnova je reálná a v podstatě by to by bylo i rychlé – a ani by nebyla drahá. Jako vždy se nechce a nynější vedení změnilo původní záměry! Proč!? jak tu dopravu a průmysl vůbec chce řešit? Likvidaci zdejší krajiny, stavbou dalších supersilnic a likvidací chráněného území? To by chtělo víc než jen jednoduché vysvětlení!

HHonza

Most v Lokti je údajně také na výměnu a levný určitě nebude.

Klokan
BDT

Četl jste vůbec ten článek? Nikdo neruší lokálku do Lokte, jedná se o cca 300-400 metrů tratě že stanice Loket, do stanice Loket předměstí, tam se žádná náklady doprava neprovozuje.

ušatá

Ruší se to proto, že se nedodržela původní koncepce a ta doprava se tu stala směšnou. Ale je to záminka ke zrušení celé trati! To tak špatně čtete?

MilanSima

A co když po volbách bude tedy chtít kraj tu trať kvůli té těžbě trať obnovit? Co na to SŽ?

Jarda

ono by to tak rychle nebylo…

J.K.

Než se povolí tězba a obnoví trať, tak bude za lithium technologická náhrada.

rodilyslavkovak

O těžbě se mluví už dobře deset let, zatím se nevytěžil ani gram a rozhodně se ani v nejbližší době nevytěží.
Schválená EIA počítá s vozbou přes úsek z Kounice do Krásného Jezu, který byl obnoveno kvůli vagónce Legios v roce 2013, které v roce 2014 vyhlásila úpadek a slavkovský závod byl v roce 2019 definitivně zavřen. Investice za všechny prachy, že.

ušatá

Jenže je tu území, které je určené pro průmysl, zavlečkované, takže pro průmysl i sklady má být také využito a železnice má sloužit pro dopravu. Takže sem lze umístit cokoliv, co by vyžadovalo jinde zábory půdy a výstavbu dopravních napojení! Takže kde je nějaký problém? A ta fabrika by mohla jet, jen politici by museli mít zájem, aby se v této zemi vyrábělo, něco jsme mohli i vyvážet a nebýt jen něčím ,kde li´šky dávají dobrou noc

rodilyslavkovak

Aha. A kdo ho rozhodl že je „určené pro průmysl“. Soudruzi z ÚV? Dyť si výše stěžujete že je to CHKO a prameniště minerálních vod … a najednou je určené pro průmysl.

ušatá

SŽ to odmítá řadu let i přes požadavky kraje na nákladní i osobní dopravu. To už se řešilo několikrát a tento podnik se z toho nikdy nemusel zodpovídat. Proč?

rodilyslavkovak

Protože je státní 🙂

Strousberg

Mistr Bureš zařízne kdeco.Ten snad má na rušení tratí diplom

Jarda

stejně jich je mnoho…

Anonymus

Zrusil bych mnohem vice zbytecnych trati…

Szony

Kdysi tam jezdívala plná 810tka ze Slavkova do Chodova a v Loktu už lidi chodili na stojáka, ale to už by dnes nebylo i kdyby to jezdilo sebelépe. Lidé se naučili jezdit všude kam potřebuji autem a vlaky využívat hlavně pro pravidelné dojíždění a to hlavně ty dálkové.

Pája

Zas tak horké to nebude. Nám tu nasadili místo Regín opět Žraloky, jezdí v taktu a lidi si cestu postupně nachází. Fakt je to o tom, co a jak rychle jede, jak je trať udržovaná, jak blízko je to na zastávku a taky KDY to jede. I když chápu, že tupě škrtat a vymýšlet výmluvy je mnohem pohodlnější.

Szony

Tak třeba na trati z Pardubic do Chrudimi tam to jde ale i kdyby sebevíc vylepšili trať Chrudim – Moravany tak ty lidé tam nepůjdou

HHonza

Zrovna s tratí 144 se toho ale moc vymyslet nedá. Ať tam bude jezdit cokoliv, směrové poměry na trati pořád nebudou dovolovat žádnou závratnou rychlost, do Varů to i přímými vlaky bude se značným závlekem daleko a polohu horního nádraží na kopci nad městem také nikdo nezmění.

New Johnny Cash

Kdysi bylo kdysi a dnes je dnes.

Roman

Spíš autobusem, který lidem staví u baráku…. Víc v tom nehledejte…

rodilyslavkovak

To jste si asi s něčím spletl, tam jezdily až do konce singrovky 820, šukafony se objevily těsně před konce provozu a to ještě jen občas. A na stojáka to vážně nepamatuju.

ušatá

Já ano. Dotyčná má pravdu.

HHonza

Ono je to znát i na obsazenosti vlaků na trati 149. Před 20 lety, kdy to ještě jezdily ČD s 810+Btax nebo 714+Btax+Btax za 1:33, tam jezdilo v podvečer pracovního dne klidně i 50 lidí. Dnes, ačkoliv byla do trati nalita cca 1 miliarda a jízdní doba zkrácena o cca 20 minut, tam nízkopodlažní vozidla vozí vzduch.

Karl vB.

Města jsou představiteli místní samosprávy, tedy zástupci občanů tam bydlících. Pokud by tomu projektu místní obyvatelstvo Lokte a Horního Slavkova nebylo nakloněno, zastávalo negativní názor (jako zde prezentují autoři některých velmi emotivních reakcí), tak by asi žádný soudný obecní, nebo krajský funkcionář toto téma neotvíral těsně před krajskými volbami (letos v září), aby své voliče zbytečně nedráždil. Vzhledem k tomu, že tomu tak není, lze nabýt dojmu, že místním obyvatelům projekt buď nevadí, nebo budou rádi, když se ty ruiny změní v něco smysluplného, co jim může napomoci zlepšit život. Trať H.Slavkov – Loket je nepoužitelná už delší dobu a… Číst vice »

Jan Sova

Trať/pražce polít olejem a počkat na změnu. Buď cyklostezka, přažce půjdou pryč, nebo časem lokálka pro svoz Lithia, třeba pražce ještě vydrží….

ušatá

Situaci tam asi moc neznáte. Ta trať se řeší se SŽ a krajem už řadu let, ale pro neodpovědný a zabetonovaný přístup SŽ se nic nepodařilo. A ani SŽ nedávala žádné relevantní odpovědi a zdůvodnění. Prostě nedělala nic, nereagovala a jen opakovala, ať jim zajistí, kolik lidí tam pojede a o nákladní dopravě se raději ani nezmiňovala. A lidi rezignovali, protože prostě nic nejde a kdo má peníze a moc si prosadí ,co chce. Smutné, že? Ptejte se na to i zdejších lidí a pochopíte. Jinak kraj po řadu let objednával aspoň minimální dopravu a jak je v zemi zvykem,… Číst vice »

Dejf

No tak nalejme si čistého vína, aby ta trať někoho přitáhla, tak by musel aspoň fox jezdit mariánky-vary v hodinovém taktu s tím, že by každý druhý spoj jezdil přes tuhle trať. Nereálný…
Takže jestli tam nebude využití pro náklady při těžbě lithia, tak udělat z toho cyklostezku je rozumné využití. To co je tam teď je fakt tragédie. Pro odpůrce cyklostezek, těleso tím zůstane nadále majetek eráru a pokud by bylo nutné z toho zase udělat trať, tak to půjde.

Pája

Trať by z toho už nikdy nikdo neudělal.

ušatá

To těžko, to by nikdo nezaplatil. Stačí, že to nechtějí dnes, nato po vybudování té cyklostezky.

Staňa Míček

Nechápu ty cyklostezky. Teda vlastně… Běžte už s těmi cyklostezkami na tělese dráhy do háje!
Když po nějaké trati nejezdí cestující a ani náklad, tak ji uzavřete, s tím problém nemám. Ale kde je sakreš dáno, že za x let tam nemůže vzniknout potenciál na obnovení té které trati?
Co je levnější? Vykoupit zpět pozemky, odstraňovat cyklostezku a znovu instalovat kolej, nebo odstranit nálety dřevin a rekonstruovat kolej?

likvidátor shotoushků

Fňuk fňuk dědo

Staňa Míček

Děkuji za kvalitní příspěvek do diskuze.
Mimochodem jsem r. 1987, takže i když se první šedé vlasy už objevují, děda rozhodně nejsem.
Hezký den.

likvidátor shotoushků

Nemáš za co. Cyklostezka naopak těleso trati zakonzervuje. Když bude potřeba, železnici je možné kdykoliv obnovit.

Staňa Míček

Tím si bohužel nejsem vůbec jistý. Zvlášť, když se ta cyklostezka postaví za dotace z EU a pozemky se převedou na obce.

likvidátor shotoushků

Udržitelnost EU projektů je obykle 5 let a pozemky se na nikoho nepřevádí, tentokrát máš za co.

Staňa Míček

Kyjov – Mutěnice je jako vlastník uveden spolek „Dobrovolný svazek obcí Mutěnka“.
Tak nelži, jo? 😉

likvidátor shotoushků

Co má společného tahle trať s Loktem? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤦‍♂️

Staňa Míček

„pozemky se na nikoho nepřevádí“
To je citace z tvého příspěvku výše.

likvidátor shotoushků

U Lokte se nic takového neplánuje, zase máš za co mysliteli 🤷‍♂️

Staňa Míček

Takže jsi do teď nepochopil, že to celou dobu myslím obecně?

Ladislav

Nebude to levné jak výstavba cyklostezky tak zpětná obnova tratě.

likvidátor shotoushků

Obnovit z cyklostezky železnici bude levnější než z ruiny železnici.

Staňa Míček

Ale náklady na výstavbu cyklostezky se ti někam ztratily, že?

likvidátor shotoushků

To si stěžuj voleným zástupcům a ne mně 🙃

Staňa Míček

Já jsem si tobě stěžoval?

Ladislav

Kdo z toho tu ruinu udělal? Objdnavatel dopravy ? Nebo SŽDC neúdržbou majetku?

Karl vB.

ČSD a nástupnické ČD.

Karl vB.

Doplnění faktů pro mínusáře:
1. Provoz na trati v úseku H.Slavkov – Loket byl ukončen v roce 1997.
2. Legendární SŽDC vznikla až 1.1.2003 vydělením z ČD.
3. ČD jsou od 1.1.1993 nástupcem zaniklých ČSD.
Závěr:
V letech 1997 – 2003 byla trať v „pěči“ ČD.

ušatá

Jenže žábou na prameni je celou dobu ta SŽDC- SŽ, se kterou se nedalo na ničem dohodnout.

ušatá

Právě tam je třeba hledat odpovědnost a osoby, které by měly být postiženy. Pak by konečně se mohlo začít leccos měnit.

ušatá

Nesmysl!!!!! Máte o tom vůbec ponětí? Viděl jste někdy stavební rozpočty na dopravní a jiné stavby?

Michal M

Důvod pro obnovu tratě nikdy nenastane.

Ladislav

To je nad slunce jasné že ne tonepopírám ale nechat trať beztrestně rozkrást a potom kňučet že na opravy nejsou peníze?

ušatá

Ten už nastal, jen se nebere na vědomí.Navíc nikdy nenastal závažný důvod pro zastavení provozu z důvodu nezájmu nebo nulové dopravy. Ten nastal pouze zdevastováním trati, kde namísto opravy a údržby došlo k zastavení provozu. Stejně jako třeba u Kralovice – Mladotice atd.

Martin

Tak to je nesmysl…

ušatá

To jste se dozvěděl kde? A kde to už proběhlo? Někde v zahraničí?

ušatá

Výborná, inteligentní a nosná odpověď. Závidím vám, na vás opravdu jen tak někdo nemá, doroste!.

Jakub P

Odstranit cyklostezku a polozit kolej bude nejspis v takovem pripade (kdyby nastal) vyrazne levnejsi nez sanovat mosty, propustky, naspy a tunely, na ktery desitky let nikdo nesahl…

Staňa Míček

Já chápu jak to myslíte, ale já o tomto přesvědčený nejsem. Zahrňte do nákladů i zpětný odkup pozemků, změnu územního plánu a z toho vyplívající soudy.

likvidátor shotoushků

Nikdo na nikoho nic nepřevádí, znova a znova i pro méně chápavé 🤦‍♂️

Staňa Míček

Ale převádí. To, že to ignoruješ na věci nic nemění.

likvidátor shotoushků

Ukaž mi takové usnesení nebo důvodovou zprávu 🐵

Staňa Míček

Viz výše mutěnka. 😉

Jakub P

Zpětný odkup pozemků proč? Pokud by se ty pozemky prodávaly, bude potřeba zahrnout iutržené peníze za ně. Jejich časová hodnota může být snadno vyšší než cena zpětného odkupu zadlouho.

V případě přeměny na cyklostezku se ovšem spíš nabízí bezúplatný převod na obce/kraj, kde může být podmínka bezúplatného převodu zpět , kdyby se náhodou trať někdy obnovovala.

Staňa Míček

Jasně. A proti tomu vůbec nikdo nebude bojovat. To zaprvé.
Za druhé ty převody nemovitostí jsou taky zadarmo? Nebo je to práce pro X úředníků? Co třeba ochranné pásmo dráhy? To nebude potřeba obnovit? Atd atd….

Hoermalmeister

Zpětný odkup pozemků mi přijde dost zvláštní argument, proč nestavit cyklostezku, když na tom místě nic nebude, tak SŽ spíš pozemky někomu prodá, než když na ni bude cyklostezka, to bude maximálně ve vlastnictví obcí, ale není to přece nutnost. Pozemek může být SŽ a údržbu platit obce, stát jako stát, všechno je o nastavení smlouvy. Stejně jako změny ÚP, dopravní plocha jako dopravní plocha, les ale dopravní plocha není. Tohle jsou všechno argumenty pro Vaši protistranu!

PS: Soudy „vyplývají“

Marťas

A to by se pak dělat nemuselo, až by pokládali tu kolej…?

David

Ta cyklostezka je pro konzervaci tratě a objektů asi to nejlepší, navíc ten svršek se dá položit krásně na ten asfalt. Nicméně – to, že někde najednou bude silná poptávka po vlaku? Tak možná začátek těžby toho litia a nutnost někam pravidelně (vícekrát denně) posílat 1000-1500t vlaky.

fous55

Tak těžký vlak po takovém sklonu na dané trati nikdy nepojede. To je tak na brejlovce s pěti vagony.

ušatá

A víte, co tu v minulosti jezdilo? Zkuste si to najít a pak vám také rychle dojde, proč se ta trať po mnoha letech provozu rozsypala.

Jan Štěrba

Faktický provoz na trati v úseku Loket – Horní Slavkov skončil v roce 1997, co bylo přesnou příčinou, nevím, ale obnovení trati je mimořádně nákladná záležitost a cestující zpět do vlaku nenastoupí… Je to škoda, ale zároveň musíme být soudní

likvidátor shotoushků

Špatný technický stav, nulová vytíženost, vzdálenost od sídel…

Petr Šimral

Pouze a jen špatný technický stav tratě.

Trať využívalo 1500 cestujících a byla na ní relativně silná nákladní doprava (STASIS, živec, ramínkáři).

HHonza

Zastavení provozu v roce 1997 byla prasárna. Obnova trati v roce 2024+ by byla zhovadilost, 1500 cestujících denně už se nevrátí, lidé se naučili jezdit autem nebo přímými autobusy bez přestupu v Sedle či Jezu. Stejně tak nákladní doprava, Stasis není, živec už se nenakládá ani v Chodově, obnova tratě těžaře těžko přiměje změnit názor. Jediným pádným důvodem by bylo lithium, ale tam nikdo netuší, zdali se vůbec začne těžit. A pokud ano, stejně by přeprava po železnici musela být vynucená úřady, rozhodně by nevycházela z vůle těžařské firmy.

ušatá

Budete se divit, ty zdejší firmy i ty,co zde mají své zájmy, tak tu dopravu po železnici chtěly a snad i chtějí. Jen uvádějí, že není snaha jim vyhovět, aby zde podnikaly, takže vše vázne. Čili je to poněkud jinak. Proč ale, že?

Szony

Vy jste určitě místní to se pozná – nebo spíš jen hňup? Důvodem zastaveni provozu byl její špatný technický stav stejně jako 90% ostatních tratí po revoluci jinak byla využívána jak cestujícími tak i nákladními vlaky.

ušatá

Zajímavé, jak se vám nedostává skutečných faktů. Proč píšete o tom, o čem nic nevíte. To vás někdo k tomu nutí?

Jan

Lokálka Chodov – Nové Sedlo u Lokte – Krásný Jez už byla jednou zrušena celá (resp. byl na ni zastaven provoz). Po obnovení provozu z N. Sedla do Lokte se ukazuje, že zájem o dopravu prostě není. Tak nevím, co se tu pořád řeší?!

Alibaba

Protože logicky by měla pokračovat do Slavkova.

likvidátor shotoushků

Asi nejste drážní důchodce, takže to fakt nepochopíte 😉

Horal

Vy máte nějaký psychický problém se staršími lidmi? Chováte se totiž jako hlupák. Jen na okraj také budete jednou starý. Posměch vůči stáří ukazuje na vaši d…….

Miloš

Ten se pravděpodobně stáří nedožije.

ušatá

Ten má nějaké své specifické problémy. Asi ho možná vyhodili někdy z vlaku pro nějaký delikt a dodnes to nemůže rozchodit. A nějaký důchodce ho možná přetáhl holí. Kdoví. Měl by se nám svěřit a třeba by se mu ulevilo.

Michal M

Bylo to tam myslím docela dobře upřesněno, jaké staré lidi má na mysli…

Karl vB.

Myslím, že pán měl na mysli zřejmě duševní stáří, to je nezávislé na tom fyzickém.
Znal jsem paní, která byla mnohem akčnější, než její, o více, než 20 let, mladší dcera.

Achilles

Zájem není, protože ta trať je jen krátký cancour. Kdyby se to celé znovu propojilo, tak by to fungovalo. Na trati byl zrušen provoz kvůli špatnému stavu svršku, ne kvůli nízkému využití.

Pája

Přesněji řečeno je tam 26 let výluka. Za tu dobu by se dala postavit úplně znova včetně tunelů, mostů a případné elektrifikace

Pepa

Kez by vsechny tyhle nesmyslne lokalky zrusily a modre gumy propustili!

M19

Kéž by člověk nemusel číst hloupé komentáře.

Pepa

Tak je sem nepis..

likvidátor shotoushků

Nechceš tu rovnou dělat cenzora správných názorů? 🤷‍♂️

Mako

Kéž by takoví lidé nemohli napsat takovou blbost.

Miloslav

Tím vykřížkovaným je skutečně poslanec ODS Bureš. Prodává se tak k dalším škůdcům železnice po bok Správy železnic.

likvidátor shotoushků

Smiř se s tím, že ti není povinnost financovat záliby 🤪

Ondřej Wagner

Nevím, jaký je volný prostor v úseku mezi Novým Sedlem a Karlovymi Vary, ale nebylo by pro obyvatele a návštěvníky lepší, kdyby všechny vlaky z Lokte zajížděly do Karlových Varů, případně až na dolní nádraží. Jinak myslíte si, že se udrží osobní doprava v úseku Chodov – Nová Role?

Sova

Osobní doprava v úseku Chodov – Nová Role čítá v aktuálním JŘ dva páry vlaků ve všední dny, o víkendech nula. Tam už není moc co udržovat 🙁

Aby to šlo brát vážně, musel by se provoz navyšovat. A to pochybuji, že se stane.

Ondřej Wagner

A má vůbec význam tu osobní dopravu v tom úseku zajišťovat?

Sova

Neznám tak dobře místní situaci, to by chtělo někoho kdo se tam pravidelně pohybuje. Z toho co se zjistit online: – Obsluha zastávek Božičany a Mírová asi nebude to stěžejní, při současném stavu se na to nikdo nemůže při cestách veřejnou dopravou spoléhat. – Spojení Chodova a Nové Role je několikrát denně možné realizovat s krátkým přestupem v KV. Otázka je jak je přestup spolehlivý, jestli je v obou směrech zajištěno čekání. Podle historie na IDOSu jsou zpoždění v poslední době častá a ne vždy se čeká. Celkově by hodně pomohlo odstranění úvrati v Chodově. Pak by bylo možné tuhle… Číst vice »

Ondřej Wagner

Obecně dva páry spojů denně ve všední den je dost na nic. To je dobré snad jenom pro ty, kteří mají pevnou pracovní dobu od 6 hodin do 14.30, ale takových lidí je čím dál méně. To už je lepší zajistit celou dopravní obslužnost autobusy.

ušatá

Tam je to snad jen pro účel nástupu do práce a z práce – směny.

Bespi

Ono to nema ani realny vyznam. Maximalne pro pro ty co prestupuji na dalkovy vlak. Ale i pro ty by bylo vyhodnejsi jezdit k tomu vlaku autobusem.

HHonza

Osobní doprava v úseku Chodov – Nová Role se samozřejmě neudrží, současný stav dvou párů vlaků v pracovní dny je jen taková parodie na provoz, aby se neřeklo. Podobně to kraj už léta praktikuje v úseku Aš město – Hranice v Čechách. Dle mého názoru se neudrží ani doprava v úseku Nové Sedlo – Loket, do Varů nebo do Sokolova s přestupem v Sedle tím nikdo nejezdí, všichni radši použijí přímý bus, který se tam uživí, ačkoliv jezdí mimo objednávku kraje. Ta trať je v podstatě jen pro těch pár turistů, kteří potom přestupují na rychlík, a průměrné obsazení vlaků… Číst vice »

Ondřej Wagner

Spojů mezi Loktem a Novým Sedlem je hodně. Ale asi by ta trať prilakala více lidí, kdyby cestující z Lokte mohli jet přímo až do Karlových Varů. Ale nejsem schopen rozhodnout, zda by vlaky končily v hornim nebo dolním nádraží. Ve směru z Lokte na Sokolov se bude vždy přesedat.

HHonza

Spojů je tam hodně, protože tam celý den na těch několika kilometrech pendluje jeden orchestrion jako přípoj na prakticky všechny vlaky jedoucí po trati 140. Přesto většina loketských využívá přímý autobus. Protažení vlaků do Varů (ideálně až na dolní nádraží) by obsazenosti mohlo trochu pomoci, na druhou stranu by pravděpodobně musel být zredukován počet spojů. Cestovní doba by ale kvůli závleku do Chodova a na horní nádraží byla delší než u autobusu. Navíc na to, jak jsou Vary malé, tak jsou roztahané, takže pro dojetí na většinu míst by stejně byl nutný přestup na MHD. A jelikož kraj doposud nebyl… Číst vice »

ušatá

Určitě by to bylo rozumnější.

Zesp

No jo, podívejte se na ten jízdní řád. Když jsem to viděl, tak se už ničemu nedivím. Několik spojů denně a ještě jen v pracovní dny. To je pak fakt o ničem. To se divím, že to ještě vůbec jezdí… Ale škoda…

Karl vB.

A koukal jste se i na autobusy?

Vojtěch

Tam bude jezdit na kole úplně stejně lidí, jako jezdí vlakem 😁

likvidátor shotoushků

Tak to je analýza dne, vyhrál si 🙂

Vojtěch

Já vím, ale děkuji za uznání 😉

ldx

Pokud cesta na kole vyjde rychleji (počítám trénovaného jezdce, ne důchodce s kloboukem), tak nepochybně.
A rodiny s dětičkami si pojedou autem.
Aneb vlaky musí nabídnout služby 21. století, ne 19. + patřičná propagace.

Vojtěch

Přesně, čistě ze Slavkova do Lokte jezdí naprosté minimum lidí, většina potřebuje někam dál, ale to už je zase z Lokte do kopce a daleko (Vary nebo Sokolov). Potenciál pravidelné cyklodopravy tady prostě není a výletníci, kteří se většinou dostanou do Slavkova omylem a nebo cyklobusem, to jsou ty stejné počty, jako dnes odveze vlak.

Martin

Mmch. vi nekdo, proc je trat v nesjizdnem stavu mezi Slavkovem a Loktem? A proc tak nejezdi vlaky ze Slavkova do Varu pres Loket?
K cemu jsou pak dve kuse trati, kdyz vlakem se neda nikam jinam dostat nez k trati kde se musi prestoupit?

Miloslav

Víme, trať je ve výluce a stát, potažmo Správa železnic se nechová k majetku jako řádný hospodář, nechal jí chátrat do současného stavu. Stejně jako léta neudržuje most, přes který nyní chce omezit provoz. A kraj radši leje peníze do oprav silnice, kterou ničí těžká auta s pískem….

Kandelábr

V roce 1997 byl na tom úseku omezen Českými drahami provoz a zavedena výluka, v rámci hledání úspor a první na řadě byly z tehdejšího pohledu nerentabilní lokální tratě.
Další byla třeba trať do Morkovic, Kralovice – Mladotice atd.

Do Lokte z Nového Sedla provoz zůstal, z Krásného Jezu do H. Slavkova-Kounic se sezónní provoz vrátil v roce 2013, protože firma ve Slavkově měla zájem převážet nové vagony z fabriky po kolejích. Tuším, že tak to bylo.

Kandelábr

Mezitím nejkrásněji úsek ze Slavkova do Lokte chátrá a chátrá.

fous55

Nesjízdná je zejména proto, že kus nad Loktem už před mnoha lety někdo ukradl most. Zloděje nikdy nevypátrali.

VanThomas

Vypátrali a dokonce i „odsoudili“.
V listopadu 2012 dostal roční podmínku…

ušatá

Podmínku? Dnes snad není Silvestr ani Apríl? Ta škoda snad přesahovala v mnohém deset tisíc a náprava v milionech?! To už rozum nebere! Jste si tím jistý?

ušatá

Jen z toho důvodu – mimo jiné – že tam někdo ukradl most, dále proto, že se nechala trať zarůst a muselo by se to vyčistit a pak že je tam sesuv půdy v několika místech. Vše ale snadno a jednoduše řešitelné. Byly na to už i projekty, ale opět milá SŽ spinkala a spinká. Prostě jí to někdo nařídil a i přes požadavky kraje se nic nepohnulo!!!!!!

Pája

SŽ se opět nechce dělat to, co je její zákonnou povinností. Evidentně dostává z rozpočtu zbytečně moc prostředků.

likvidátor shotoushků

Konečně se to zruší, aby se přestaly vyhazovat peníze daňových poplatníků 👍

Pája

Vy naivko, SŽ by se musela zrušit celá, jinak si ty prachy vybere jinde.

Martin

Me zaujala informace, ze by mela byt vyuzivana v souvislosti s tezbou lithia, to pak budou vozit auty?

Marťas

Na kolech 🤪🤪🤪🤪🤪🤪

David

Cargo kolo, bez elektřiny – a vozit to budou ti, co neprojdou s autem na emisních.

likvidátor shotoushků

Postaví se znova. Muselo by se to udělat i tak.

ušatá

Přesně tak. A nejen to lithium. A protože se to nechce nechat na silnicích a ještě k tomu budovat další potřebné stavby a zdevastovat krajinu, tak se nic neděje a firmy to vzdávají! Prostě hospodaření jak vyšité. Už z toho je nepochopitelné, komu a proč ta sjízdná železnice vadí!?

Oreo

To je zajímavé vlaky se ruší ale že jezdí poloprázdné autobusy to kraje nese..

Air Traveller

Nebude to tom, ze km autobusu vyjde kraj levnejc, nez km vlaku?

ušatá

Bohužel, i když skutečná cena je někde jinde. Pro zájemce z jistého materiálu jedné univerzity se jedná minimálně ocen za 1 km od cca 65 – 120 Kč. Ale kraj platí třeba 40 Kč. Jak je to možné? Jak tady vlastně funguje ekonomika?

likvidátor shotoushků

Základní dopravní obslužnost, nastuduj si význam

Zesp

Tady ještě malá fotogalerie dopravny (?) Loket a úseku z Lokte po tunel směr Loket předměstí:

Úsek Loket – Loket předměstí:
https://www.rajce.idnes.cz/dopravnizesp/album/tu-loket-loket-predmesti

Zesp
Někdo

A co má být?

likvidátor shotoushků

Potenciááááál 🤣🤣🤣

Pája

Tolik hodin a už nalitej 🤔

Martin

Já nechápu, jak může státní organizace kašlat na zákony (udržování tratí ve sjízdném stavu) a prochází jí to úplně bez problémů. Když se obyčejná osoba (FO i PO) vykašle na nějakou zákonnou povinnost (třeba placení daně), tak na ní státní aparát nastoupí do několika dní.

A jinak samozřejmě že když trať není provozní ve svém potenciálu, tak tam bude doprava skomírat. Viz nedaleká Protivec – Bochov, kde pro Bochov jsou spádové spíš Karlovy vary, ale trať se tam už nikdy nepostavila a proto to s osobkou bylo marný už začátku.

Marťas

Paradoxně trať Protivec – Bochov je ve výborném stavu na hodně vysokém náspu – jeli jsme tam pár let zpátky fotopárou… Udržována byla hlavně kvůli vojákům. Jinak osobní doprava naprosto nemá opodstatnění a náklady sem tam dřevo z Bochova

Ondřej Wagner

Trať z Protivce do Bochova by bylo nejlepší prodat tomu, kdo by o ní měl zájem.

likvidátor shotoushků

A kdo by jako o ní měl mít asi tak zájem? 🤪🤣

Ondřej Wagner

Obce, spolky, nákladní dopravci apod.

likvidátor shotoushků

Něco jako nádraží v Ústí nad Orlicí? 😆

Ondřej Wagner

Pokud by o trať neměl nikdo zájem, tak by se prostě zrušila.

Karl vB.

Z toho důvodu je záměr tam udělat cyklostezku.
Pokud by někdo za těch 30 let projevil vážný zájem, tak by to snad dneska vypadalo už jinak, ne?

ušatá

Ta trať má sice spád do KV, ale pokud by Bochov se rozrostl (což asi bude rfeálné), pak je nutné spojení jak na Plzeň i Prahu, jsou tam dále u trati obce, které mají docela slušnou velikost i pozemky, takže by to vše při dobře udělaném ÚP mohlo vypadat jinak a i ta trať by mohla být i pro tu osobní dopravu. Vše závisí jen na tom, jak se bude hospodařit s krajinou, jak bude pochopena role užitečnost kolejové dopravy atd.

Michal

Trať se obnoví, ne kvuli lidem , v oblasti se bude výhledově těžit Lithium. Státní úředníci si nevidí ani na špičku vlastního nosu a to mají dostat přidáno ! Za co !

Ondřej Wagner

Nemělo se lithium spíše těžit v Krusnych horách a to zejména v okolí Cinovce?

Petr Šimral

Ve Slavkově už je vytěžené a substrát leží na výsypce. Je ho tam troška – 5 miliónů tun.

rodilyslavkovak

5 miliónů tun je toho substrátu. Z toho lithia je tak 5000 tun.

Michal

• Potenciální zdroje v ČR: Krušné Hory (revír Cínovec) a Slavkovský
Les (revír Krásno – Horní Slavkov)

ušatá

Jenže tam nešlo a nejde jen o lithium, ale i další suroviny, ale hlavně výrobu.

Alibaba

Fascinuje mě množství příznivců cyklostezek, jakoby se nedalo jezdit po normální silnici, ta se stavět už nemusí a určitě v tomto místě není vytížená na krev.

Za mě obnovit trať, aby měla smysluplné ukončení/propojení ve Slavkově, na předměstí Lokte to opravdu nemá smysl.

libor

ono dnes se jezdí víc autem než vlakem, tím jsou silnice více vytížené a tím je méně bezpečné pro kola, tj. cyklostezka věc dobrá a často slouží i pěším… 😉

Oreo

Silnice jsou přetížený ..hromada kamionu co vozí zboží přes půl světa a auta v kterých sedí jeden člověk.. protože lidé jsou líní použít MHD. Cyklostezku ať si postaví ale vedle trati.

Karl vB.

„…a auta v kterých sedí jeden člověk.“
A kolik jich sedí v takovém motoráku?
„Tři dny nikdo nenastoupil.“

ušatá

A jak a proč by tam jel? Když tam je pár spojů a na nic nenavazují? Chápete? už to tu bylo i napsané. Přitom záměr byl úplně jiný, jen se nenaplnil, takže konečně někdo může prohlašovat, že se to zruší protože tam nikdo nejezdí. To je jako kdybyste měl otevřenou hospodu jen ve všední dny odpoledne od 14 do 17 hodin. Kolik byste tam měl lidí? Asi by pak byla také pro nevyužití zrušená.

Alibaba

Jak méně bezpečné?
4 mrtvoly na železnici je tragédie, několik stovek na silnici je jen statistika…

Jakže místo provozování bezpečnější železniční dopravy budeme provozovat nebezpečné silnice?

A co na té silnici vyhradit jeden pruh pro cyklisty a kola, na druhém budou jezdit auta a podle semaforů střídat směr jízdy?

ušatá

To vše bude do doby než ta silniční doprava bude muset hradit své náklady. Ano, tomu se politici brání, protože chtějí být voleni a sami sockou jezdit něchtějí.

firon

Po normální silnici se jezdit dá, ale je to někdy o život. Jezdí tam náklaďáky, rodinu s dětmi byste tam asi neposlal.
Už v druhé půlce 90. let bylo nádraží ve Slavkově a dokonce i mosty na trati zarostlé náletem a nepoužitelné. Už tehdy se řešila přeměna, nic z toho nebylo, trať se taky neobnovila, ztracených 30 let…

Shodou okolnosti jsem tam byl nedávno na kole, Slavkov jak po vymření, kdo by se tam přes ty kopce tahal. Pokud bude atraktivní cyklotrasa, určitě to tam ožije.

https://gbartos.blogspot.com/2024/07/xc-slaffkovsky-les-z-kavecka-notorickou.html

Alibaba

Když je teda Slavkov na vymření, jaktože tam na silnici jezdí tolik aut, že je tam nebezpečno? neprotiřečíte si trochu?

firon

To už se budeme tahat o slova. V Lokti živo, spousta otevřených podniků, plno lidí v centru a u reky. V Slavkově zdechl pes. Jasně, že Lokti může máloco konkurovat, ale Slavkovská sorela a zbytek historického jádra nejsou marné a řada lidí by to z Lokte na kole dala, kdyby nemuseli v provozu.

Karl vB.

Ona ve Slavkově silnice končí?
Nevím, jak teď, ale dříve tam fungovaly porcelánky a ty dráhou rozhodně nikdy nic posílat nebudou.

Alibaba

Ani kaolin si přivézt nemůžou?

rodilyslavkovak

Porcelánka skončila už dávno, pak byl ještě krátký pokus o oživení v letech 2013 – 2017

Brzda dopravy

Ono se totiž hodně ušetří, když se za den najezdí zhruba o 6 km méně, řekl bych tak kolem 3 litrů nafty…
Zase se budeme mít lépe, kraj ušetří sto korun denně a určitě je dobře investuje…

Ovšem záleží, jestli chtějí šetřit, nebo vozit lidí. Kdyby postavili dočasnou zastávku u mostu přes Zahradní ulici, určitě by tam vystoupilo víc lidí než 0. Ale to je zase nápad, který by neprošel proti drážně-krajské byrokracii, protože proto…

noerf

Problém je, že máte náklady na dopravce. U 810 okolo nad 100 Kč/km a nezanedbatelné náklady na údržbu tratě, kterou chce SŽ prodat. Na výstavbu cyklostezky lze získat dotaci a materiál lze získat i z likvidace stavební sutě (cihly, tašky), za jejichž likvidaci stavební firmy obvykle platí a nemusí se dávat na skládku. A veřejná zpráva bude mít příjem z nájmu ploch pro občerstvení a DPH z prodeje. V případě odkoupení trati a jeji obnovy by to znamenalo investici v řádu stovek milionů Kč a náklady na provoz dopravní cesty (údržba, řízení) v řádu milionů Kč ročně a náklady na… Číst vice »

Oreo

Proč v Polsku obnovují tratě.pokud by se celá trať opravila a zmodernizovala ..taky má potenciál ..alespoň turistický.810 nejezdí za 100kc na kilometr to je kravina.

noerf

Jenže v Polsku se jednavo tratě podobné jako Klatovy – Sušice – Horažďovice, kdežto v ČR řešíme tratě Březnice – Rožmitál pod Třemšínem, kde je výrazně nižší množství obyvatelstva i přepravní potenciál.

likvidátor shotoushků

V Polsku se obnovují tratě do okresních měst 🤣🤣🤣🤣 Ty mysliteli……

fous55

Ve Swieradově zřídili okres? Fakt?

ušatá

Skutečná čistá cena 810 na 1km je cca 30 – 40 Kč.

Pája

Takže bude vlastně nejlepší v celé ČR všechny tratě přebuddovat na cyklostezky? 🤔

David

Železniční trať má smysl do směru, kde jezdí aspoň co 15 minut autobus (kapacitně). Kolik takový tratí je?

Jakub P

Ne, ani zdaleka ne všechny. Někderý vybraný jo.

noerf

Jsou tratě vytízené, kde by bylo vhodné zvýšit počet traťových kolejí, jsou tratě, které mají potenciál, pokud se zrychlí a upraví trasování, jsou tratě, které zůstanou a jsou tratě, které je vhodné zrušit. Udržovat stav jako před sto lety nelze pořád, bez nějakého rozvoje na straně jedné a rušení na straně druhé.

Karl vB.

To snad nemůže být ani řečnická otázka.
Vážně navrhujete z koridoru nadělat cyklostezky?

ušatá

Ano, já jsem pro. Už se nemohu dočkat, je to můj sen a jistě i dalších přispěvatelů. Jen se k tomu ještě nechtějí přiznat.

ušatá

A třeba z Prahy do Pardubic bude krásná široká cyklostezka. Paráda. Nakonec u nás je možné všechno, i to nemožné.

Sova

Pokud bude SŽ dále tolerováno kašlat na své povinnosti a propojení z Lokte do Slavkova zůstane nefunkční, tak asi vážně nemá smysl udržovat v Lokti tunel, most přes Zahradní ulici a most přes Ohři. Jenom kvůli tomu, aby se dalo zajíždět o pár set metrů dál na Loket předměstí a zpět (kam stejně jezdí jen menší část vlaků, které Loket během dne obslouží – nevím jestli je to nějaký záměr nebo o to fakt prostě není poptávka). Spíš by stálo za úvahu udělat zastávku blíž centru, pro lepší využití místními i turisty. A pro místní obsluhu by mohla vzniknout zastávka… Číst vice »

Sova

Podotýkám že by to samozřejmě byla náhrada, dvě nové zastávky za dvě původní, hůře umístěné.

Tukan

Proč by to dělali? Vždyť je jednodušší to zrušit (:

Jan Sommer

Vám připadá nádraží Loket daleko od centra??
By asi mělo být na náměstí pod hradem,ne??

Sova

Daleko? Ne. Zbytečně dál než by mohlo být? Ano. Vzdálenost do centra by šla zkrátit na polovinu (aniž by musel vlak stavět na náměstí, ha ha). To není úplně málo. Pro pravidelně dojíždějícího už to může být zajímavý rozdíl a pro některé turisty taky. Zrovna v Lokti má vlak slušnou šanci, bus zde taky do úplného centra nezajíždí, na rozdíl od jiných obcí.

Zesp

Tak to tedy byla náhoda, že jsem při letní dovolené v těchto pro mě vzdálených krajích při cestě z parkoviště do města zrovna natrefil na 810 do předměstí a neváhal ho zvěčnit… A počkat si chvíli na zpáteční spoj. Ani jsem netušil, že to bude za chvíli asi už nevratná historie…

https://youtu.be/Tk4odP30qp8

Pastýř

„Správa železnic konstatovala, že most přes Ohři nebude opravovat“

Skáza železnic přímo deklaruje, že bude kašlat na své povinnosti provozovatele dráhy týkající se její provozuschopnosti?

standa

takže když budete mít provozuschopnou dráhu kde nikdo nejezdí budete spokojený ? bude vám to dávat smysl takto utrácet peníze? najednou je vám fuk že se vyhodí miliony z okna?

D1

Tak tahle trať nejezdí vlastně kvůli tomu, že se neudržovala delší dobu. Absence neúdržby vedla k horším jízdním časům a k menší atraktivitě spojení. Pak se provoz přerušil a už nikdy neobnovil. No a nyní ty pahýly nedávají dopravně smysl. Tak se to zase nebude udržovat a následná oprava bude tak drahá, že nakonec nebude vůbec nic. Takže je jedno, že je tam nízký provoz, je povinností SŽ to udržovat!

Oreo

Radši budu dávat peníze na trať než třeba na ty černé nefakcenka

Pája

Ona spíš ten navazující úsek, který je oficiálně 26 lež ve výluce měla dávno zprovoznit, ne?

likvidátor shotoushků

Prosě se zruší a bude to 🙂

standa

takových tratí je.

libor

Správný hospodář by to zrušil celé v úseku Sedlo – Loket. Ta trať je stejně v takovém dezolátu, že jízda vlakem je otřesná. když chcete jet KV (popř. Sokolov) – Loket, stejnou parádu udělá bus s mnohem větším počtem zastávek a doveze vás na místo (lákavější) a bez přestupu. Letos jsme byli navodě – Ohři a potřebovali se dostat Vojkovice -Loket, vlak nejel, ale bus jel přímo. Super! a když někdo chce relaci Kyselka – Loket, opět je potřeba vzít bus. Takže vlak opravdu nemá smysl… Ať se bus s vlakem hezky doplňují, někde je lepší vlak, jinde zase bus.… Číst vice »

Honza

Určitě jste nejeli přímým busem mezi Vojkovicemi a Loktem, leda že by to byl váš osobní/pronajatý. A Kyselka? Asi tím, že tam nejezdí osobní vlaky.

libor

jeli, byly to sice dvě linky, ale už ve Vojkovicích přijel bus a měl tam nápis Sokolov. Prostě linka číslo 421307 2 a 421304 9 jel jeden bus, na jednu jízdenku! 😉

libor

a ta Kyselka byl příklad toho, že ne všichni chtějí jezdit na výlet jen tam, kam jezdí vlak, co vozí lidi. Jsou i jiná místa 😉

Pája

Správný hospodář by především trať do Slavkova nedržel 26 let ve výluce.

khahi

Nerozumím proč není provoz zastaven k 1.9.2024, když je tam nulová frekvence cestujících. Neskutečné mrhání penězi daňových poplatníků. Cyklostezku aspoň někdo využije…

David

Asi tak, pokud to nezkazí a místo štěrku tam bude hladky asfalt, přitáhli by i lidi na bruslích.

Navíc cyklostezka pak může mít význam i pro místní přepravu, stačí třeba místním přispět na elektro kolo/nabíječky … Mnohem lepší než to cpat do nepoužívaného vlaku co nejezdí podle potřeb těch lidí.

Chleba Nakup

Ještě pak provést sčítání cyklistů, ať se vidí, jestli i cyklostezka byly účelně vynaložené peníze.

Antonín Prokop

Ne do Horního Slavkova…jezdilo to dál. Rozkradeno neúdržba a nezájem politiků…Taková dotace na cyklostezku to slibuje bakšiš

likvidátor shotoushků

Tak si to zaplať a pak si tam jezdí vlakem až do aleluja… Jinak to dědkovské šotokecy

likvidátor shotoushků

*to jsou

Oreo

Tento stát peníze má ale nakupuje nesmysly jako f-35

El Barto

Copak, pán by raději MIGy nebo něco předchozí generace, abychom náhodou neměli v něčem výhodu?

Jsme v NATO, tak ty peníze do armády musíme dát, a F35 jsou jen způsob, jak dostát svým závazkům.

Někdo

Tak uvidíme co po volbách.Za mě by to byla škoda.

Herold

Škoda (a vyhazování peněz) je, že to ještě pořád jezdí.

Někdo

Dávám palec dolů.

Někdo

No tak promiňte.

Herold

Je mi to úplně jedno.

likvidátor shotoushků

Kvůli tomu dneska neusnete 😭

Clovek

Příznivci železnice to neradi slyší, ale po cyklostezce by se pohybovalo násobně víc lidí, než jezdí po trati. Taky je jednodušší na údržbu, a její uživatelé v kraji víc utratí. A neplatí to zdaleka jen o této trati.

Frantisek X

Ten konec je pěkná blbost. Utratit mohou úplně stejně, od vlaku se dá jet na kole někam dále, a lidé bez kola nemusejí přijet vůbec, případně vyžadují provoz parkoviště. Je smutné, když kraj (okres, obec) chce turisty, ale neumí nabídnout nic než stezku pro kola, navíc přestavěnou z funkční železnice. Jako jo, pokud srovnáváte nesmyslný cancour do Lokte předměstí, který dále nepokračuje do Horního Slavkova a Bečova nad Teplou (!), se stezkou pro kola, která tam povede, tak asi ano. Ale tady je problém úplně jinde. Zajímavé také je zřízení nového ‚autobusáku‘ v Lokti úplně mimo železniční stanici, od níž… Číst vice »

Herold

O jaké funkční železnici přestavěne na cyklostezku je konkrétně řeč?

Jakub P

Od vlaku by se dalo na kole dojet nekam dale, kdyby ty vlaky mely rozumnou kapacitu pro kola. Zatim je to u nasich zeleznicnich dopravcu dost bida. Leckde furt sukafony pro prepravu kol naprosto nevhodny a v mistech, kde by byl zajem velky, vagon s par ks haku…

Jakub P

Kombinace kolo a vlak ma skutecne obrovsky potencial jak pro rekreaci a turistiku, tak pro beznou dopravu. Bohuzel u nas to zatim lide od zeleznice spis sabotuji. Jak dopravci (zminena vozidla, byt to se napr. u CD pomalu zlepsuje), tak „dobra sprava“ moznostmi bezpecneho parkovani kol u nadrazi…

Kuba Turek

Ve dvojici jezdíme šukafony po celé republice dost často i s bicykly nebo velkými koloběžkami. Bez problémů.

Jakub P

Jo, jde to. Ne, nedivím se, že to převážnou většinu lidí od využití této kombinace odrazuje (nemluvě o tom, že kdyby to zkusilo víc lidí, velmi brzy by došla kapacita).

Sova

Jednodušší na údržbu je určitě, protože po vyčerpání dotace a splnění jejích podmínek už tu cyklostezku nikdo udržovat nebude. Jako jiné podobné nebo řadu dotačních rozhleden, z nichž mnohé musely být následně pro špatný stav uzavřeny nebo odstraněny.

Děkujeme pěkně…

Elb

Vždyť ten cyklo fetiš tady posledních 10 let taky skomírá..

Oreo

Jo máte na to data ? Cyklostezku Nový Jičín – Hostašovice využívá denně pár desítek lidí a to hlavně v létě jinak je to mrtvé..

Radek

A hlavně!Je to ekologické.🤣

Ojin

Co takhle zkrátit jenom o 300 metrů a udělat koncovou zastávku v místě mostu přes ulici Zahradní?

Honza135

Kompromis, který přijmou všechny strany. Jsem pro.

Roman

Trať po které bude v sezóně jezdit nějaký historický vláček a vozit některé ze statisíců turistů kteří během roku navštíví Loket by určitě smysl měla a určitě i generovala nějaký zisk. Pokud trať zruší je to nevyužitá příležitost která jinde nemá obdoby. Pro osobní přepravu to ale asi smysl nemá, to je pravda.

Frantisek X

Že by se jeli projet z nádraží, kam musejí dojít pěšky nebo dojet autem, přes Ohři na předměstí a zpět? To nevím. Většina by dost možná ráda navštívila také Bečov nad Teplou, jenže tam koleje chybějí. Co uděláme? Vytrháme je, donutíme lidi přelézt na kola (pokud tam na nich nejsou primárně) a pošleme je na zámek zpocené? Asi ne, že… Buď počkají na krajský (nově) mikrobus (?), nebo – tradá auty. Místo, aby na silnici bylo místo třeba i pro ty cyklisty – a náklady se vozily vedle po kolejích. Logika tohoto systému mi přijde být kdesi…

Petr C.

Nevíte někdo jak jsou na tom vlaky na druhé straně trati, tzn z Krásného Jezu do Horního Slavkova Kounic? Jezdi v těch turistických vlacích někdo kromě strojvedoucího?

Frantisek X

O tom už se také dlouho mlčí. Inu – přerušeným korytem řeky také mnoho vody nepoteče.

Strojvedoucí_z_Kounice

Na Kounické je to nárazově, jeden pár se jede s 1-3 lidma a další 2 páry klidně po 10 – 30 lidech. Jeden víkend je dohromady 25 lidí, další víkend jen za jeden vlak 20 lidí a celkově vyšší desítky lidí. Ovšem kdo chce jezdit do Kounice, na předměstí plné indů a ničeho.

ušatá

Už několik let se řeší prodloužení provozu z KOunice do Slavkova. Bylo ta za pár korun ale opět nechuť a snaha tomu zabránit.

pepaH

Záleží na tom,jak často jezdí vlaky.Pokud pojede vlak tam,tak budu poptávat vlak zpět.Když vlak nebude,tak pojedu jinak a ani vlak tam nebude mít cestující.Další otázka je jaký potenciál provozu má úsek do Slavkova

Frantisek X

Určitě větší, než na loketskou periferii za řekou. A dále máme Bečov, do Lokte by se dalo (s přestupem či spojením vlaků) dojet od Mariánských Lázní… Po cancourech je to mrtvé. Podobně jako od Rakovníka přes Mariánskou Týnici do Plas. Slavkov navíc, pokud vím, dosud generuje i nákladní dopravu…

Jungr

Nádherná trať s fantastickýmui raritami – například s ukradenýmn mostem ( kterému asistovalka policie ČR!! přijela a lustrovala účastníky aby mohli v kráděži a sdělila ,že mohou !!!) https://www.lidovky.cz/svet/cesti-zlodeji-ukradli-desetitunovy-most-a-zaujali-cely-svet.A120502_102446_ln_zahranici_mtr , ale třeba také v zajímevém přechodu přes „horský“ hřeben z Lokte do Krásného jezu. Histrocky je také zajímavá kvůli důlní činnosti (důl Stannum – těžna wolframu), následně i kriminálu v Horním Slavkově a související těžké výrobě. Dnes trať už nikdo nepotřebuje (doly skončily, výroba skončila) – paralelně je přece silnice – i když se serpentinami či zatáčkami. Proto i cyklostezka je jen iluzorní zástěrkou – nikdo ji nebude udržovat. Tunely… Číst vice »

Webster

Na bývalé trati Ostrov – Jáchymov, která je nyní cyklostezkou, jeden tunel je a nevím teda, jestli se tam nějaké revize dělají a zda se dělat musí..

Jakub P

Ona i v Praze vede cyklostezka po bývalé trati na Vítkově starým tunelem a po starém železničním viaduktu a nikdo s tím nemá problém. To samé v zahraničí – tam kde je z trati cyklostezka a byly tam nějaké mosty nebo tunely, je cyklostezka bez problémů používá.

boční zájmy

tři dny to je opravdu vypovídající časový úsek

jva

Jistě, budeme ty nuly evidovat měsíc, pak do cestujících započítáme sčítače a budeme jásat, jak jezdíme vytíženi…

chytrolíne

do politiky s váma člověče 🙂

Michal141

Tak ono to asi šlo spočítat už dávno předtím v delším časovém úseku, vybrat termín uprostřed prázdnin na 3 dny je opravdu nic nevypovidajici údaj, byť to na situaci s tou trati a její nízké vytíženosti asi nic nezmění.

Krasnolipak

Už se těším na cyklostezku. Snad zastupitelé a radní nepodlehnou šotořevu, případně nostalgickým vzpomínkám místních důchodců, kterým bylo před 50 lety ve vlaku krásně. Paralelou je Kozí dráha ve stavu klinické smrti a kraj doplácející x set Kč na jednoho cestujícího v relaci Děčín – Telnice (kde je ta péče řádného hospodáře?). Už tu mohlo být pěkné cyklospojení s využitím 100x více lidmi. Kladným příkladem budiž cyklostezka Varhany po bývalém tělese trati Česká Lípa – Kamenický Šenov, hojně využívaná.

Krasnolipak

Mínusující osoby zdvořile žádám, aby se svezli Kozí dráhou a projeli/prošli po stezce Varhany. Lze to hezky v jeden den a třeba sami změníte názor. I pokud ne, tak je to hezký výlet 🙂

tondovo

Můžu potvrdit. Vloni jsem tam šel a stezka byla plná cyklistů, běžců i pěších.

Frantisek X

Snad jste tam měl kde zaparkovat a cyklisté Vás ani jednou neporazili, když jich tam byly takové davy. 🙂 Jo, holt „po silnicích nelze, protože auta“, tak zrušíme vlaky, aniž bychom se je snažili udělat použitelné. Výsledkem je krajina plná dalších asfaltových lánů.

tondovo

Můžete být klidný, přijel jsem vlakem a všichni jsme se chovali ohleduplně.
Ale hlavně: „Pravidelný osobní provoz na trati byl ukončen roku 1979 a úsek trati Kamenický Šenov – Česká Lípa byl snesen.“ Tolik Wikipedia. Takže už tenkrát, kdy nebyla IAD tak rozvinutá jako dnes, ta frekvence cestujících asi nebyla nic moc.

Pája

Tak to ukončení v roce 79 nebylo úplně v pořádku už tehdy. Ale ocelový most vydržel mnohem déle. Zrovna tuto trať bych tedy jako kladný příklad zrušení nedával.

ušatá

To rušení tehdy vycházelo od stejného typu lidí jako dnes. Razilo se totiž, že železnice je přežitek a vše se přepraví auty. A opět i zde byla doprava silná, jen ta trať se nějak rozpadala, takže nač opravovat, když ji můžeme zrušit. No a využila se k tomu rodná strana, takže an i těch prostestů pak moc nebylo. Škoda té trati, byla nádherná.

Miloš2

..a bruslařů i „prkýnkářů“.Jen škoda,že se nevyužila i ta zbývající část trati Varhany-Kamenický Šenov.

Petr

Ano také se těším na cyklostezku Tochovice-přehrada. Jenže jsme jen dokázali vytrhat vlečku. Až skončí dotace na cyklostezky, tak bude konec s jejich stavbou do polí.

Staňa

Velké nadšení provázela i přeměna trati Nezamyslice – Morkovice. Několikrát jsem si ji projel, vždy 17 km bez kontaktu s cyklisty. Smysluplně vysypané milióny na cyklostezce odnikud nikam.

Pavel

Já jsem tam jel a lidí na cyklostezce jsem tam potkal víc než v šukafonu. Pro děcka do školy to slouží.

Twix

To věřím že tam jezdí cyklistů málo, ale to velké nadšení tam opravdu někdo prezentoval, nebo jste si to vymyslel? Nebylo to spíš tak, že vlak je tam úplně k ničemu, tak holt aspoň cyklostezka bude lepším využitím tělesa?

Pája

Tohle je typický příklad nedokončené trati. Ten kousek přes pole, aby mohla pokračovat do Kroměříže a dál.

Kuba Turek

Zrovna tady se to nepoužívá ani tak na výlety o víkendu (není tam moc co vidět a je to odevšad daleko), ale na místní dopravu na kole mezi vesnicemi. Mimochodem, že jedno dítě nezabiješ na silnici autem, ušetříš státnímu rozpočtu průměrně zhruba 20 000 000 Kč na daních. A když by bylo zmrzačené, tak by stát přišel při péči o něj ještě mnohonásobně více. A to se vyplatí.

Vesper

Ono je víc drah s pochybnou užitností. Třeba trať do Sedlčan, tam pendluje 810, nějaké cestující asi vozí, ale celá trať vede v bezprostředním souběhu se silnicí I. třídy. Pokud do Sedlčan nejezdí nezanedbatelné množství nákladních vlaků (o tom pochybuji), tak se 810 dá nahradit 1:1 autobusem a ušetří se za údržbu dvojí paralelní infrastruktury.

Ingip

Problémem silnice 18 z Olbramovic do Sedlčan je z hlediska veřejné dopravy to, že se až na jednu výjimku vyhýbá obcím. Ve 30. letech ji postavili „podle pravítka“ jako vojenskou silnici. Trať taky není trasovaná úplně ideálně, ale přece jen nějakou místní dopravu pobere.

Clovek

Koukl jsem se do mapy a trať se vyhýbá sídlum víc než ta silnice.

Bakiy

A i ten manipulák tam jezdí…

Petr

Silnice I/18, byla stavěná jako první dálková silnice (prazáklad dálnic u nás). Bohužel na rozdíl od Německa jsme malí megalomani a tak to je dnes jen silnice první třídy vyhýbající se obcím.

Michal M

To není úplně pravda. Sice v minulém GVD rozjebali návaznosti na rychlíky v Olbramovicích, ale špičkové vlaky jezdily tak plné, že se v sólo šukafonu snad i stálo.
Navíc je snad celá po opravě, má bezstykovku a zprovozněnou výhybnu někde v půlce. Kdyby tam jezdil Regioshuttle, asi tomu není co vytknout.

Frantisek X

Ještě krátké prodloužení přes řeku blíže těm Sedlčanům (a „autobusáku“), kdyby se povedlo. Delší docházka podél (možná i proto) frekventované silnice může odradit.

ušatá

Ono by bylo dobré ji vést ještě pravým obloukem kolem Sedlčan, kolem mlékárny a pak časem dál třeba až na Příbram. Nakonec, ono to kdysi bylo takto i plánované, jen se to nezrealizovalo a je to území nikoho. I ty Sedlčany dnes už upadají.

Twix

Ten Regioshuttle tam co nevidět vyjede, vozy jsou už dodané, v Benešově byl prezentován. Souhlasím že sedlčanka smysl má a využívaná je, do Benešova člověk dojede rychle a bez přestupu (kromě toho se i z obcí ve směru do Sedlčan spíš nastupuje), dál po koridoru do Prahy je to taky slušné, zvlášť když člověk chce třeba na Prahu 10. Autobus ze Sedlčan do Prahy se motá přes Cholín a Štěchovice, podél Vltavy silný provoz a pořád uzavírky kvůli padání skal, žádná velká výhra to není.

Alibaba

Na silnici I/18 došlo k několika zlepšení parametrů silnice (přeložky). takže by to i na této trati chtělo zlepšit přeložkami parametry a pak třeba propojit vlaky se spěšňákama jako přímé do prahy.

Kuba Turek

Jezdím tam o víkendu párkrát za rok. Je to sice „koňka“ a mlátí to se mnou ze strany na stranu, ale co tak pozoruji, jezdí v každém spoji cca 20 lidí po celý rok.

Karl vB.

20 lidí? To je z poloviny naplněný autobus.

ušatá

A velmi pohodlná a příjemná doprava, kterou neplatí uživatel a dopravce, ale skrytě státní rozpočet a naše zdraví.

ušatá

Logikou likvidátorů železnic – když je tam ten souběh, tak tu silnici zrušíme a uděláme z ní cyklostezku a vš e jinak pojede po kolejích. No ne?!

Tomáš

Jestli chtějí cyklostezku, tak ať si jí postaví úplně celou taky za vlastní. Ne že zase budou parazitovat na drážním tělese. A ti cyklisté, kdy ti se kdy finančně na něco sami složí?
Když ale místní nejsou ochotni se dopravovat vlakem aby podpořili zachování spojení, tak to je ale také problém.
Ta trať je krásná, nechápu proč o ní nemá zájem nějaký železniční spolek.

Clovek

Jestli se cyklisté mají skládat na cyklostezku, kdo se podle vás má skládat na vlak, do kteŕeho tři dny za sebou nikdo nenastoupil?

Frantisek X

Ukončete spoje na periferii za Loktem a na periferii před Horním Slavkovem a počítejte frekvenci v koncových úsecích, pak vám nutně vyjde, že to k ničemu není. Musíte to vůbec počítat? Řeč byla pravděpodobně o tom propojení, do nějž se teď chce investovat v asfaltové formě (aneb v podstatě paralelní silnice k té stávající).

Jakub P

Houby paralelní silnice. Cyklostezka paralelní k silnici, na kterou bych si třeba s dětmi asi na kole netroufnul (úzká, plná zatáček, do kopce).

BDT

Ona ani teď není stanice (ani jedna) v Lokti umístěna ideálně, pro turisty, je to ještě dobré, vystoupí z vlaku vylezou kopec a jsou v historické části obce, ale pro většinu obyvatel je to delší procházka, mimo jiné, historická část Lokte je mimo sezónu úplně mrtvá a moc místních tam nepotkáte a každý třetí dům tam slouží jako penzion, apartmány nebo něco podobného…

janvagala

Nechápete. A to je přesně ono. Proč to jiní neudělají, vždyť je to přeci škoda. Tak to zkuste sám.

Karl vB.

1. „Jestli chtějí cyklostezku, tak ať si jí postaví úplně celou taky za vlastní“. Dotazy: – Podle této vaší teorie si má VRT v nové trase „úplně celou taky za vlastní“ postavit kdo? – Jaká železniční trať „za vaše vlastní peníze“ byla postavena? 2. Dopravovat se vlakem z důvodu zachování spojení. 🙂 Takový hlubokomyslný postulát ve zdejší diskusi už dlouho nepadl. Tak tam koukejte mazat a denně „z důvodu zachování spojení“ se dopravujte alespoň 2x (oběma směry)! Místní mají v hlavě mozek a k volbě jiného druhu dopravy mají očividně pádný racionální důvod. 3. Založte si vlastní železniční spolek (když… Číst vice »

Frantisek X

Tak jistě, když není vlak, dopravují se jinak. Třeba pak i na tom kole, když už je to po silnici „o hubu“, protože motivace jezdit všude auty.

Karl vB.

V dobách mého mládí (hluboko v 20. stol.) jsem tam jezdíval. Jezdily tam myslím vykloktané Singrovky, při jízdě do kopce se třásly, jak v posledním taažení, stoupání trati do Slavkova jim dávalo řádně zabrat. Jednou jim tam motorák kleknul. V Krásném Jezu, kde se vlaky setkávaly, sečetl výpravčí lidi a ten zbylý funkční motorák vypravil tam, kam jela většina cestujících. Tu jednu paní, co chtěla jet jiným směrem, výpravčí přesvědčil, ať se vrátí domu a jede na nákup zítra. Tak strašně moc to bylo za staré doby vytížené.

libor

Lidi nejsou blbci, vyberou si nejvhodnější způsob dopravy a nepojedou pomalým, drahým vlakem s přestupem a ještě půjdou 2km na nádraží (místo třeba 400m na bus zastávku). Ten vlak nemá snad žádnou výhodu krom záchodu ( ale třeba při cestě 30min se to dá vydržet i s prostatou v 70ti letech) 😉

ušatá

A když vystoupíte, co pak? Kam zajdete? A nejde jen o prostatu ale i cosi většího a tužšího!

Poutnik99

Nemá smysl provozovat dráhu v místech, kde je zájem mizivý. Alespoň peníze půjdou na tratě, kde to má větší smysl.

Všichni ti odpůrci rušení by především měli sedět v těch vlacích, které tak urputně brání, ne jen za klávesnicí…

Marťas

Aby mohly téct řeky, musí přitékat potůčky. Navíc nahoře kolem Horního Slavkova je velký těžební i výrobní potenciál, takže se bavme především o dopravě nákladní a během sezóny o dopravě turistické.

Krasnolipak

A je ten váš potenciál dopravy něčím podložený nebo jde o pohled do mapy „hele tady jsou nejaky fabriky a kamenolom“?

Marťas

Podložený je za prvé tím, že jsem tam mnohokrát byl (nádherná příroda a veliký turistický potenciál) a za druhé tím, že už byla obnovena část trati z Krásného Jezu do Slavkova – Kounic kvůli fabrice, dopravu poptávala i další fabrika o kus dále ke Slavkovu (tam se bohužel nic neděje) a dále plánovaná těžba lithia… O pravidelné dopravě je asi blbost se bavit, možná vlaky ve špičkách a o víkendu z Lokte do Horního Slavkova, ovšem coby turistická linka přes sezónu jednoznačně… Držet se názoru odborníků na kola, už hafo tratí, kde dnes s úspěchem jezdí turistické linky, neexistuje… Namátkou… Číst vice »

smasska

Hostivice – Rudná je možná „silný“ provoz a utopené peníze v nových zastávkách, jen je škoda, že si toho za ta léta nestačili všimnout i cestující.

Twix

Jak to, že nestačili? Z Chýně to jezdí dost obsazené (minule jsem tam ráno jel asi s 35 lidmi), dál na Zličín taky. Až se vylepší trať z Hostivice aspoň na Veleslavín, včetně samotné stanice Hostivice, kde S65 nebude muset 10 minut hnít z dopravních důvodů, bude to ještě atraktivnější. A samozřejmě chtělo by to kulturnější vozidlo.

smasska

Ta trať (v úseku Rudná – Hostivice) je doslova vedle milionové Prahy a vytíženost má srovnatelnou jako jiné lokálky někde v lesích. Jaké lepší podmínky už má mít? Tohle je vyloženě „depotenciál“.

Twix

Ty lepší podmínky jsem z velké části uvedl:
1) lepší vozidlo než 810,
2) přestavba uzlu Hostivice aby to nesdílelo kus tratě s jinými linkami,
3) rychlejší železnice Praha – Kladno,
4) návrat S65 na hl.n. bez dvojí úvratě na Smíchově,
5) protažení S6 na hl.n.,
6) další obytná výstavba v Chýni (hlavně u Chýně jih) a Rudné u nádraží – zčásti probíhá,
7) pokračující zasekání příjezdů do Prahy auty – také probíhá

Ondřej Wagner

Podle mne bude trať Hostivice – Rudná mnohem více využívána jakmile bude v provozu rychlá moderní železnice z Prahy do Kladna. A kdyby na této trati byl časový prostor, jakože nebude, a trať by umožnovala po elektrizaci přímé spojení z Masarykova nádraží až do Rudné, tak by ještě více byla využívána obyvateli Chyne.

ušatá

Opravdu? Takže tam jezdím s duchy?

ušatá

Ne, stačí si najít různá jednání a zápisy. A to trvá už hezkých pár let. Sám jsem se řady zúčastnil, takže vím, o čem mluvím. Jedno stále však nechápu, jak je možné blokovat po řadu let věci dobré, ekonomické, přínossné.

Alibaba

Takže bude dobré ji zase smysluplně propojit do Slavkova.

Gajda

Jenže často ten mizivý zájem právě někdo způsobil. Vlaky do Lokte jezdí jen z Chodova, nikoliv už z Varů. Pendluje tam jen 810. Ono by to třeba v taktu dvou hodin s RS1 v celé původní délce trati vypadalo úplně jinak. Tak se dělá maximum pro to, že tam jednou nepojedou vůbec.

Oreo

Cyklostezku si strčte.. ukončení vlaku v lokti to je kravina.

Marťas

Ruší se lehce, obnovit už nepůjde… Zničit dříve krásnou trať s tunely v nádherné přírodě s obrovským turistickým potenciálem je totální zhovadilost. Všechny věci se nedají přepočítávat na peníze…

Poutnik99

Požádejte o odkup a začněte tu “perspektivní” dráhu provozovat…

Michal M

Kolik přispěješ?

noerf

Historicky byla zvyklost, že pokud je průměrná obsazenost spojů alespoň 15 osob, lze objednat vlak. Rušení objednávané dopravy na železnici bude častější vzhledem k přesunům obyvatel mezi obcemi a regiony.
Jiná věc je, že nové tratě se reálně nestaví a optimalizace stávajících tratí a uzpůsobení přepravním proudům je nízká.

*h8*

problém je, že slovo optimalizace se dnes stalo synonymem pro rušení, příp. omezování provozu

Krasnolipak

Naprosto v pořádku. Je potřeba zrušit tratě s provozem 4 párů vlaků o víkendech á 10 osob a soustředit prostředky v těch ostatních.

Frantisek X

A hlavně přestavovat a stavět další silnice a parkoviště, že jo. Protože tak si to přece „společnost žádá“. Jak to už leckde vypadá, vidíme sami. Nebo někteří zaslepeni stále nevidíme, bohužel. Přizpůsobovat koleje, to ne.

Karl vB.

Pokud byste jezdil intenzivně vlakem a vaším výchozím bodem by byla Lysá nad Labem, tak by možná i ve vaší hlavě zatížené železniční obsesí, začal vrtat červ pochybnosti, jestli náhodou nezkusíte ten fuj!autobus, nebo dokonce auto.
https://zdopravy.cz/parodie-na-zeleznici-poctvrte-behem-peti-dnu-nejezdi-vlaky-pres-lysou-kvuli-strznemu-trakcnimu-vedeni-215469/

Alibaba

A co to opětně prodloužit do Slavkova?

Jakub P

Tu trat neznam, takze k jejimu potencialu se nebudu vyjadrovat.pokud ho ta trat skutecne ma a nejde jen o sotosny, at je zachovana a provozovana.

Ale pokud jsou jedine skutecne realne alternativy cyklostezka nebo trat zarostla naletovymi drevinami, je jednoznacne, pri ktere variante si tu malebnou trat s tunely a krasnou prirodu kolem uzije vic lidi…

Frantisek X

To právě vůbec jasné není. Srovnává se nulový či nouzový stav železnice s vidinou spásných kol. Nejde přece jen o to „užít si trať“…

Jakub P

Jak píšu, pokud má ta trať skutečně potenciál k železniční dopravě, ať to tak je. (Zrovna váš názor je v tomto nicméně pravidelně natolik zkreslený, že ho nebudu brát za bernou minci, to fakt ne, ale opakuji, pokud tam skutečně je potenciál pro fungující železnici a nejsou to jen šotosny, prosím).

Pokud jsou ovšem mnou výše zmíněné alternativy jediné reálné, jednoznačně volím cyklostezku namísto úplně zbytečně zarostlé trati k ničemu.

HHonza

Obávám se, že odpověď je celkem jasná. Zatímco v roce 1997, kdy byl na trati nesmyslně zastaven provoz, protože tehdejší naprosto antiželezniční vláda odmítla poskytnout 30 (!) milionů na její opravu, sice vozila 1500 lidí denně a existovala, dnes by patrně byla žhavým kandidátem na zastavení osobní dopravy. A zatímco tehdy na ní fungovala silná nákladní doprava, dnes by nákladiště a vlečky zely prázdnotou a pomalu zarůstaly náletem. Místní průmysl už neexistuje, těžba živce sice dále pokračuje, jeho nakládka v Chodově, která nahradila neprovozní stanici Horní Slavkov, už je pár let mrtvá, vše obstarávají kamiony.

janvagala

Všechny věci se nedají přepočítávat na peníze…
A kdo to bude platit? Jestli máte plán jak to dělat, aby to vydělalo, tak z chutí do toho

Frantisek X

Ta cyklostezka sama o sobě bude také vydělávat? 🙂

Karl vB.

Asi by posloužila více lidem…

janvagala

Ne nebude. O tom sem tu nic nepsal. Ale mít jen chytrý řeči jak by to šlo, ale jen se nechce a proč to nevezme nějaký spolek a proč to přepočítávat na peníze…. Kecy.
Já železnici fandím, ale když tam o ni není zájem a nikdo nejezdí, tak je to jen bezedná díra na peníze.

dizgrafy

„Všechny věci se nedají přepočítávat na peníze…“
Oblíbená hláška jedinců, kteří chtějí něco prosadit, ale z jejichž kapsy to placeno nebude. 😀

firon

Obrovský turistický potenciál, to jste trefil. Na kolech tam bude jezdit o několik řádů víc turistů, kteří tam nechají o několik řádů víc peněz. Viz velmi frekventovaná cyklostezka Vary-Loket, na kterou se to napojí. Všude v Evropě předělávají nevyužité lokalní tratě na cyklostezky, jsou obrovsky populární (např Alpe-Adria). Už se na to, že se našimi italskými tunely na této trase konečně projedu, velmi těším!

Frantisek X

A Evropa se topí v autech a kamionech. A tváří se, že převedením toho na elektřinu bude najednou vše svěží a zelené. 🙂 Ne, nebude. Jednotková spotřeba energie zůstane v podstatě stejná. „Všude v Evropě“ navíc předělávali tratě dávno zrušené, když nebyla vidina jejich brzké obnovy. O těch ‚několik řádů‘ (k nimž jste přišel jak?) nestoupnou současně náklady na údržbu silnic a parkovišť, zdraví místních apod.?

Alibaba

V úsecích, kde na cestě Alpe-Adria využívá železnici byla zpravidla železnice postavena novou lepší trasou (hlavně úsek od Tarvisia dolů na jih).

firon

Těch tratí je hodně, ve Španělsku, v Itálii, i na Balkáně. A cyklisté je vyhledávají, protože se po nich z pochopitelných důvodů dobře jede. A docela podpurují lokální turismus.

Alibaba

Ve Španělsku je v těch pustinách zrušeno hodně tratí, protože v těch pustinách nikdo nechce žít a spousta lidí se stěhuje do civilizace. Na dotčených tratích byl v minulosti v podstatě nepoužitelný jízdní řád pro místní živit, kdy tam jely cca 3 páry vlaků za den a i to bylo občas hodně. V Itálii je kult automobilové lobby, takže taky sousta tratí dávno zrušených a na pobřeží je spousta přestavěných. A na Balkáně těch cyklostezek na zrušených tratích moc není, protože těch tratích tam moc nebylo, sem tam něco na zrušených úzkorozchodkách, co si jich zrušily kvůli tratím normálního rozchodu… Číst vice »

Pája

Už ani ne, tenhle trend se pomalu překlápí do obnovy tratí.

Jakub P

Ale ani zdaleka ne všech, A nutno říct, že většinou tam, kde to rušení narozdíl od ČR proběhlo opravdu ve velkým a došlo i ke zrušení takových tratí, které bychom my tady považovali za hlavní.

Petr

Bohužel,přírodní krásy a tunely Vám složenky nezaplatí…je to kruté,ale je to tak .