pruvodce

V Bratislavě vykolejil nákladní vlak u nákupního centra, rozryl trávník u Dunaje

Vykolejení nákladního vlaku na vlečce v Bratislavě. Foto: čtenář Zdopravy.czVykolejení nákladního vlaku na vlečce v Bratislavě. Foto: čtenář Zdopravy.cz

Ke stejné nehodě došlo na tomtéž místě před pěti lety.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Horák
Jan Sova

Jen chvilku vytrvat a bratia slováci měli I. podvodní tunel ve Střední Evropě.

jirka.polacek

Asi už chystají novou hlavní stanici na nečekaném místě

Jakub Rákosník

Přímo pod okny Dopravného úradu…

Tonda Čihák

Přišel na návštěvu si něco vyřídit 😀

esc

V té budově ovšem sídlí Ministerstvo pro cestovní ruch a sport.

off

Ruda pro železárny v Linci? Odkud se to vozí, že se vyplatí to poslat do Bratislavy a tady to překládat na loď, a ne to buď rovnou poslat do Lince, nebo nasypat na loď někde níž po proudu?

vlachjan

Tipoval bych z Ukrainy nebo Běloruska?

Jiří Kocurek

Taky si říkám, ale nevím, zda je volná kapacita na železnici kolem Dunaje a jak je zařízený odběratel co do kapacit vykládky – jak to chtějí dovézt.

Petr

A poslat to přes ČR ani nezkoušejí. 😀

Bram

Kapacita železnice volná je, ale v Rakousku tlačí na to, aby železná ruda jezdila do Lince po vodě. Už se to před lety rozebiralo obsáhlém článku v Železničním magazínu. Co na tom, že ložené lodě plují proti proudu Dunaje, takže jde jen o umělé zvyšování vytížení vodní cesty. Nic víc v tom není, hlavně ne ekologie, protože vlak s železnou rudou by mohl jet s elektrickou lokomotivou z Čierne nad Tisou až do Lince. Ale protože jsou v Rakousku velcí „ekologové“, tak se železná ruda prakticky v centru Bratislavy musí přeložit na motorovou loď a jet za nemalých exhalací lodních… Číst vice »

Dálnice

Nakladni vlak u nakupniho centra? Ze by splneny sen Frantiska a Jaaa? Zasobovani obchodu zeleznici. A pak ze to nejde…

Tonda Čihák

Všechno jde, kdy se chce a tady je to ten příklad

Dálnice

Tak az si budete stavet obchodni centrum, doufam, ze si k nemu natahnete vlecku 😉

Addams

V Bratislave máme viacero obchodných centier neďaleko oz železnice: Avion S.C., Aupark, Galéria, Bory, Vivo, Danubia.

petr.kolar1

Pohádky o mašinkách – O mašince, která nechtěla jezdit po kolejích

knedlo

To koľajisko kedysi viedlo až k mojej bývalej škole – SPŠ strojníckej, asi trištvrte kilometra (popod Starý most). Postupne z neho bolo ukrajované, najpr pre parkovisko, potom nábrežie pri Eurovei. Na súčasnom ukončení nie je šturec, preto poškodenie nie je výrazné. Prakticky iby kocúr zabrdol do botaniky.

Pája

Tak to dopadá, když se štreka ukrajuje a ukrajuje a ukrajuje….znám to v jednom konkrétním areálu bohužel až moc.

majna.juraj

Památám, že sa tam do ,,šturcu“ vošlo 25 Ea (Vsa) vozov s rudou . Kolko teraz? Päť?

Jan

Asi chtěla vyzkoušet plavbu po Dunaji ale gravitace byla proti…

Tomáš M

Hlínožrout……

Bram

Ta výtažná kolej je prostě krátká, měří jen 150 metrů. Dříve byla delší (zhruba dvojnásobně dlouhá), takže je zjevná blbost těch, kteří jí nechali postupně zkrátit.

M19

Jakože jel moc rychle a nestihl to ubrzdit? 😁

Addams

Možno mal rušňovodič poznanie trate len podľa pôvodnej dĺžky koľaje a myslel si, že má pred sebou ešte aspoň o 100 m koľaje viac …

Tomáš Záruba

Jízda podle rozhledu… nic?

Pája

Marně na fotkách i mapách hledám šturc. Chápu, že estetický pohled na běžný šturc není.

jiný Petr
Pája

Máte pravdu. To ukončení kusé je přírodní. Na jiných mapách to nebylo tak zřetelné Díky

Jan T.

Tak už je jasný proč to tam vykolejuje, když je ta kolej tak rozřezaná (ano, vím, že je to blbě spojená fotka).

Michal Tvrdý

To je predsa začiatok tej ficovej širokorozchodnej trate …. 🙂

Kryštof

Zemní zarážedlo – nic? Asi by to chtělo kouknout do vzorových listů… Ne všecko musí být na železnici železné…. Tady splnilo účel – zeminu loko tlačiila před sebou a sedla si do ní – to jí zastavilo… Kolejnicové zarážedlo by samo takovou hmotnost neubrzdilo. Taky by to nakonec muselo sednout do zeminy/sterku…

Pája

Ale jo, já koukal na jiné mapy a tam ten „kopeček hlíny „, jaké se používají i na vlečkách a kolem jednoho jezdím na kole nebyl znát. Jako by kolejnice končily v rovině s trávníkem. A protože byl večer a vedro a já utahaný, položil jsem tuhle tupou otázku. Odkaz od pana Petra mně dovedl mimo jiné i k dalším fotkám. Někdy člověk potřebuje jen popostrčit správným směrem. Takže vám oběma moc děkuji 👍

hroch.obojzivelny

Děkuji, doplnil jsem si vzdělání. Podle výkresu ale zemní zarážedlo má fungovat tak, že pod hlínou kolej pokračuje, tj. vozidlo se zabrzdí hrnutím hlíny, ale přitom zůstává na koleji…? Tohle podle fotky vypadá spíš jako že kolej náhle skončila, dál už byla jen tráva a kocour se zahrabal…?