pruvodce

V Tallinu vyjely s cestujícími nové tramvaje od Pesy, postupně nahradí české KT4

Nová tramvaj Pesa Twist v Tallinu. Foto: Sergej Zjuganov / TLTNová tramvaj Pesa Twist v Tallinu. Foto: Sergej Zjuganov / TLT

Postupně se ve městě objeví 23 nových tramvají.

6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka - původní

Nevím no, byl jsem tam 19.8. a náhodou si jednu takovou vyfotil s cestujícími. Tak si říkám, jak funguje ta novinařina.. 🙂

Jan Tichavský

Já jsem tam taky zahlídnul a natočil jednu na lince asi dva dny před tím zahájením provozu. Ale to je předpokládám jejich oficiální informace, když k tomu měli nějakou slávu. Včera už jezdily asi všechny tři zatím dodané kusy, 2x na 1 a 1x na 2 pokud jsem to správně odpozoroval. Ještě dnes ráno jsem se jednou z nich svezl na vlak do Rigy. Mimochodem čekal jsem, že pojede víc lidí v 7 ráno do práce a bylo tam prakticky prázdno.

Honza D

V Evropě dochází k mohutné modernizaci tramvajových provozů a leckde vzniká otázka, co se starými vozy. Jedno řešení se nabízí – darovat nebo za symbolický peníz prodat na Ukrajinu, kde po skončení války bude pro obnovu tramvajových provozů velká potřeba nových tramvají. A pokud by to z nějakých důvodů pro současné majitele nebylo schůdné, tak vytvořit fond, přes který by se obchod uskutečnil.

Bóbika

Tak po skončení války bude lukrativnější dodávat vše nové.

Pavel Vavříček

Hlavně infrastrukturu a zázemí by měli modernizovat. Aby ty nové vozy zvládly jezdit. Samozřejmě i údržba se nesmí zanedbat

Jiří Kocurek

Těžko říct, když neznáme nároz ukrajinské strany. Vozy cca 40 let staré už před sebou moc nemají a vozit jim tam starý šrot …?

Viděl bych ještě jinou cestu: Licence za symbolickou 1 Kč a že by si stavebnice stavěli sami, jako do dělá DPMB.

Jan Tichavský

Pokud jsou v dobrém stavu, tak Ukrajinci myslím berou všechno, co je k dispozici, levné a vhodné pro jejich provoz. Lvov takhle přišel k hodně ex Německým vozům a poslední várka z Berlína jim pěkně omladila provoz, jejich vlastní tramvaje byly dost zubožené. Vinnycja měla obdobně několik dodávek ze Švýcarska a nahradila tím komplet své české tramvaje, z nichž si sama několik rekonstruovala na nízkopodlažní verzi. Co je víc potřeba je modernizace infrastruktury. V některých provozech je to otázka života a smrti, protože je dost nákladné dělat opravu ulice, vyměnit koleje, sloupy, troleje, zatímco těch svých pár vozů se dá… Číst vice »