pruvodce

Velká zakázka pro Alstom. Italské dráhy objednávají 70 lokomotiv TRAXX

Lokomotiva TRAXX Universal. Foto: AlstomLokomotiva TRAXX Universal. Foto: Alstom

Součástí zakázky je i údržba lokomotiv na 12 let.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Už mohou traxxy MS3 do Rakouska? Původně se mluvilo o jaru 2024 jako termínu schválení pro tamní provoz.

Kubrt

Označení Traxx Universal bylo Alstomem zavedeno pro všechny evropské traxxy, bez ohledu na napájecí systém. Druhá skupina má být Traxx shunter, kde budou všechny loko s věžovou kabinou (třeba Prima H3).
Tyto aktuální stroje jsou tedy Traxx universal – ovšem čistě stejnosměrné, dříve Traxx DC3. Jedním z důvodů této objednávky je i „záchrana“ závodu ve Vado Ligure, který nemá zakázkovou náplň. Tady se tradičně vyrábějí DC stroje, ale popravdě nevím, proč se tam nikdy (?) nevyráběly jiné verze, když ty komponenty (nejen výzbroje) se vozí po Evropě hore dole. Že by absence vlastní zkušební koleje s proměnným napájením?

Neodrážet Nespouštět

Spekulace: Možná proto, že po všech těch akvizicích má Alstom víc výrobních závodů a řad vozidel ve výrobním programu, než je potřeba a chce to trochu pročistit. V tu chvíli je nejlepší příležitost vnutit místním nějakou mašinu výměnou za prodloužení života závodu o pár let.

Michal Němčanský

Trochu taky spekulace: Jde o to, zdali ta akvizice Bombardieru nabyla tak trochu zajíc v pytli. Totiž ten Bombardier měl tu poslední dekádu takovou řekněme nepovedenou – zjednodušeně – stovky vlaků dodány po termínu a s vadami, některé zakázky zrušeny. I zde na zdopravy najdete např. článek Twindexxech pro SBB – ten je o tom že to už nějak fuguje (po letech). Nicméně jako celek je to, že prostě největší zakázku SBB v historii prostě podělali. Dá se dohledat, že předtím se uvažovalo, že to koupí Siemens i to že to zatrhla EK, jenže to může být mimojiné…

Kubrt

Zajíc v pytli? O problémech Bombardieru s různými zakázkami se obecně vědělo, věděli o nich i u Alstomu.
Ad Siemens a EK: no nevím, nevidím velký rozdíl, z pohledu tržní síly, jestli Bombardier koupil Siemens nebo Alstom. Možná původně byly obavy z přílišné velikosti spojených firem Bombardier + někdo, ale v čase se zjistilo, že jiná možnost není, tak se přijalo řešení s odprodejem Hennigsdorfu a Reichshoffenu mimo strukturu nového konglomerátu (vlk se nažral..).

a8n

Jednak byl nejspíš větší regionální překryv v rámci EU mezi Siemensem na Bombardierem než mezi Alstomem a Bombardierem a taky by se případná koupě Siemensem neobešla bez nařízení prodeje lokomotivní divize Bombardieru, přičemž vyvstává otázka, nakolik by takové spojení ještě dávalo smysl.

Jan Šlezingr

V Itálii probíhá nějaká forma konverze na AC, nebo je to vyhrazeno jen pro VRT?

Kubrt

Nevím o tom, že by 3 kV DC opouštěli (na konvenčních tratích).

Jiří Kocurek

V Tyrolsku o tom uvažují v návaznosti na základnový tunel pod Brenerem, co jsem tak v rychlosti našel: https://enotrac.com/en/references/study-on-the-conversion-of-the-railway-network-to-25-kv-in-the-province-of-bolzano/

Mates

To by malo byť pasé. V tuneli bude od talianskej časti z dôvodu nedostatku peňazí 3kV DC

Michal Němčanský

Před pár lety byla znovu zprovozněna trať Meran-Mals (Vinschgerbahn). Při tom znovuzprovoznění předpřipravily elektrifikaci, která právě asi probíhá a bude to 25kV AC. Co se týká Vinschgerbahn tak jsem před časem narazil na pozoruhodnou studii, která pojednává o železničním spojení 1000mm z východu Švýcarska právě do Mals https://verkehrsprojekte.wordpress.com/wp-content/uploads/2017/03/bahn_ch-i_graubc3bcnden-vinschgau.pdf což je zčásti již více jak 100 let starý záměr, jelikož Engadin Linie RhB byla původně tak nějak zamýšlena.