Vytížená nákladní trať byla téměř den mimo provoz kvůli prověšenému trakčnímu vedení
Montážní vůz trakčního vedení MVTV. Foto: Pohled111 / Wikimedia Commons
Úsek z Litoměřic do Ústí nad Labem čeká v příštích letech modernizace.
Jojo, a pak nám tu šotofanatici budou tlačit přesuny všeho na železnici…
nene, ted je v mode tvrdit, ze se toho opravuje moc.
Inu, dobrá správa…
Já dnes cestou z busu NAD chvílemi sledoval, jak se na Ferdinance čety SŽ činí. Ovšem přiznám bez mučení – holky se vracely ze škol na víkend, v busu jich bylo několik a já nevěděl kam s očima. (Připadal jsem si chvíli jako Abrhám ve filmu Vrchní prchni – ty představy vedoucího knihkupectví…) No každopádně je mezi Moravským Pískem a Starým Městem několik pracovních vlaků, mezi Starákem a Otrokovicemi jsem toho viděl míň. Některé samostatné plošiny byly jakoby se pracovalo i na návěstidlech. Ovšem – berte mně Prosím s rezervou, protože já fakt nevěděl, kam s očima…
Investice nesmí nahrazovat údržbu. To by si mělo vedení SŽ uvědomit. Investic jest mnogo, ale opravny trakce na údržbu nemají peníze, čas a taky málo lidí.
pro běžne lidi se ty koleje jeví v pořádku, z ústí do litoběřic někdy jezdím, navic elektrifikovaná trať, jen škoda že kdyř delají rekonstrukci tratě lovosíce – bliževedly, tak že součast trati nebyla i elektrifikace, mohli by jí pak protahnout až do české lípy a tu trasu by obsluhovala elektricka lokomotiva, misto te přestarle regionovy bez zasuvek.
A co nebo koho tam ta E-loko bude vozit?
pokud se na tu trat bude kašlat, tak spíš brzo skončí, pokud by byla rekonstruována, tak by měla potencionál se zatraktivnit i s možností třeba protažení nějakych osobních spojů, zaroven lepší propojení českolipska a litoměřicka, to by se hned dobře jezdilo, pokud by udelali i trasu česka lipa liberec, tak už by pak mohli jezdit elektricke vlaky až do liberce, pak už jen stačí elektrifikovat z lípy do děčína a muže jezdit i rychlík ustí-liberec pod dráty. Stačilo by jen nekašlat na tratě, ale když by u toho přemejšleli mozkem, tak je mohli zatraktivnit, zaroven by se otevřeli možnosti pro… Číst vice »
A takových poruch bude čím dál tím víc.
Proč myslíte?
Protože #mynic
Teďka si ušetřili práci, ukolejnění pověšené přes návěstidlo, 60 mega škody na zabezpečovačce. Plus ta věc o trakčním vedení plném stahovaček, hákovnic a s tím souvisejících neustálých oprav během opravy.
Údržba se už provádí více méně jen papírově. SŽ nemá schopné lidi na údržbu ani na odstraňování poruch. Není výjimkou, že je v kraji v nepřetržitém provozu jen jedno OTV a i to je problém obsadit. Zbylé OTV většinou zajišťují jen výluky.
Bohuzel, je to tak. Kluci mladi nastoupi, neco se nauci a utecou pryc. Pokud si SZ mysli, ze udrzi mlade pracanty za 23t kc, tak mysli spatne. Kluci co potrebuji $ a maji rodiny utikaji hodne rychle.
Asi bude potřeba člověka v terénu zaplatit, aby si vydělal plus mínus stejně jako u konkurence za podobnou práci. A to i za cenu toho, že se řízne do §1 a dodavatelských řetězců podle něj udržovaných..
Zanedbaná trať bude velmi pravděpodobněji více nákloná k poruchám a vadám🙂
Například posunuta rekonstrukce trakčního vedení u Dřís a celkově snížení peněz na údržbu.
Nejsou peníze. SFDI čekají v následujících letech tvrdé škrty a o každý projekt se bude bojovat.
Každopádně „neudržovat“ trať, která je tak důležitá pro náklady, by bylo velmi zlé rozhodnutí….
Jenže dokud nebude mít někdo koule a nezačne rušit nepoužíváné lokálky, tak těch peněz/lidí na dúležité tratě nebude dost.
Jenže šotoušci by nejraději zrušili autbus, aby cestující museli na vlak za vesnici a ten jim výhendově přiblíží do tunelu 20 metrů hluboko. Takže na vlak po schodech jak 7 pater paneláku. Aby tou lokálkou lidi jezdili.
A nebo budou vymýšlet jak to udělat, aby se přes koleje nedalo vůbec dostat a novou pračku museli vézt spěšninovým vozem. Ten nutno objednat, po dvou týdnes Národní dopravce dodá … vyjádření k žádosti, nikoliv pračku.
Za údržbu nesjízdných lokálek si Spržel účtuje nesmysly, pokud by se to zathlo, v lepším případě by začala více čarovat s výkazy.