pruvodce

Železnici v Pojizeří čekají příští rok dlouhé výluky, omezení čeká i před pěti lety opravenou trať

Motorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czMotorová jednotka řady 845 společnosti Arriva vlaky ve stanici Jesenný. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na příští krok naplánovala Správa železnic na tratích podél Jizery a Kamenice tři rozsáhlé výluky.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

tady někdo zapracoval na to, že se vlakem nedostaneme nikam.

dip

předělat železnici na tramvajový provoz, zničit kolejová rozvětvení, zalít betonem, ozábradlit, doplnit signalizaci na jakýkoli pohyb kdekoli, znemožnit naložení/vyložení nákladního vozu, optimalizovat, vydělat! bravo! váš green deal/great reset! 😉

Tomáš Záruba

Obnova Jesenného pořád nic, to až zase někdy jindy, jako reko Kořenova…?

Pepa

Před 5 lety to konečně vytrahli a udělali trať, teď udělají skály za 150 dní, co by asi dělali za 5 let kdyby se dělalo všechno najednou? Navíc Jesenný není na křižování potřeba, protože objednatel nic takového momentálně nepoptává. A přeci byste nechtěli po SŽ budovat něco „do foroty“?

MilanSima

Tak díky tomu, že se zredukoval Jesenný, tak je teď mezi Velkými Hamry a Železným Brodem úsek 14 km bez možnosti křižování. Jestli je to moc, nebo málo, toť otázka.

Kamui

Názorný důsledek až příliš důkladného rozdělení původních unitárních drah na dopravce a infrastrukturu. Ve většině jiných zemí se šlo formou účetního rozdělení a vzniku nějaké formy holdingu, u nás máme dvě, vlastně tři zcela nezávislé entity (ČD, ČDC a SŽ) plus další dopravce. SŽ žádnou dopravu neprovozuje, a tudíž nemá sebemenší motivaci výluky nějak optimalizovat. Naopak jde cestou nejmenšího odporu a hledá jak si to co nejvíc usnadnit. Viz tohle nebo třeba kompletní uzávěry trati Brno – Havlíčkův Brod.

zyx

To si vysvětlujete úplně špatně. Pokud by SŽ bylo motivováno k tomu, aby v maximální míře byly koleje pro dopravu, tak stejně jako jinde by hledali řešení, aby to tak mohlo fungovat. Ale ministr takto SŽ nemotivuje, tak to pak takhle dopadá. A jelikož pro unitární železnici byl cestující pouhý substrát, stejně jako je teď pro SŽ, tak by to bylo stejné.

Kamui

Pro ministra je nějaká trať Brno – Havlíčkův Brod pod rozlišovací schopnosti.

Jiří Kocurek

A když tam jel, tak byl oheň na střeše, že si tam dává v poledne oběd.

zyx

Nevím proč pod tento článek zmiňujete trať téměř na druhém konci republiky. Ale jinak, ministr nemusí vědět kde je ta vámi zmiňovaná trať, ale měl by sakra dobře vědět, podle čeho se odvíjí plat hezouna a dalších kravaťáků v SŽ, a zda tam nechybí motivační složka v závislosti na sjízdnosti tratí.

Cargo

Tohle je ta ,,lepší organizace výluk”, které požadoval pan náměstek ?

Jarda

bude i ozubnicová výhybka?

V. P.

Ano, bude v Dolním Polubným + další kolej

Jarda

zbytečné…

Petr-666

#mynic v praxi

Jan pesina

Vůbec nechápu když dělali rekonstrukci trati žel.brod-tanvald,proč tu sanaci zářezu a skal neudělali zároveň zbytečna výluka zase takhle z aut do vlaku lidi nedostanou

Petr-666

protože dva bakšiše jsou víc než jeden

Jan pesina

Ale potom nemají baksis z lidí kteří by jeli vlakem

Petr-666

vy kromě jízdného dáváte ještě bakšiš úředníkům?

Vít Jůza

Obávám se, že ty skály pracují tak, že není od věci vždy po několika letech na ně vlítnout znova.

zyx

A opraví to všechno o čem vedí? Nebo si zase něco nechají na příště?

Petr-666

Jako aby pak už nebylo z čeho dostat provizi?
Tak hloupí nejsou.

kix

neblázněte, to by přeci nešlo udělat všechno najednou..

Jan

Cyklistické peklo…

Pepa

Proč, sednou na ty kola taky jednou a holt je nebudou jen vozit 😀

Petr

Nejspíš by pak po jízdě nestihli poslední vlak.

Jiří Kocurek

Ještě pořád všude kostky?

Jan

Hodně cestuji s kolem po Evropě, ale v žádné jiné zemi není tolik problémů s NAD…

Apekon

V NDR tuhle taky problém, a vykázání z posledního spoje .. spíš výsada východního bloku.

marcel.stancl

A do toho ještě výluka Liberec – Frýdlant, přestavba Hrádku nad Nisou to bude zavřené všechno a NAD?

zyx

A psalo se že souběžně s Tanvald – Harrachov bude oprava Lučanského nebo Smržovského tunelu. Tedy otázka je, co bude jezdit vlak. Zatím vypadá všude na NAD.

fous55

Stáhnou tam asi autobusy z celé ČR. S místními to odjezdit nepůjde.

Petr-666

žádné autobusy, rozmazlenci – na pokladně nafasujete mapu, buzolu a vyrazíte hezky po svých 🙂

Vavrroch

A méně pohyblivé převezou cyklisté na rámu.