Nový čtyřpruh u Budějovic. Písecká výpadovka má stavební povolení

Nová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechTollNová přeložka odvede kamiony z obce Dasný. Pramen: CzechToll

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zdolalo zásadní milník na cestě k dlouho plánované velké modernizaci silnice I/20 u Českých Budějovic.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Libcha

Dva obchvaty a ani jeden kruháč? To čumím, ŘSD se překonalo 🙂

Petr David

15.9. 13:17
Hlavně , že se betonuje!

medvěd

Silnice supr, ale v Budějkách to bude síla (brzda). Snad to Severní spojka snese (napojení na D3).

Paja

Jak to souvisí s touhle přeložkou ??

Paja

Ale původně tam jeden byl, v Češnovicích, ale pak byl odejit.

Krispy

Skvělá zpráva. Cesta na Plzeň z ČB je totiž vskutku předpotopní. I když jde tady hlavně o úsek na Písek, tak by si také I/20 zasloužila zlepšení na rozhraní JČK a Plzeňského kraje. Blatné už dlouho říkám „Zvratná“ , a to navzdory krásnému zámku, protože doprava tam je tak pomalá, že bych zvracel.

Marcel

Dle sčítání ŘSD z roku 2020 – denní intenzity 20 tis. vozidel. Vážně to není na čtyřpruh až do Písku? D3 bude kdo ví kdy 🙁

David

Hlavně Písek bude mít brzo dálnici až z Prahy a tam napojenou na okruh. Nejspíše část dopravy na jih vezme, když ještě dlouho bude chybět kus D3.

Míla

V Písku napojenou na okruh? Myslíte průtah nebo se opravdu plánuje okruh?

mlokXCM

V Praze napojenou na okruh.

Paja

Ale prosímvás … už teď je doprava z Prahy na jih balancovaná mezi lidi co jezdí na Písek a na Tábor. A moc se nezdá že by s tím rozdělením něco hlo, ani otevření D3 z ČB do Tábora.

Vladimír Bílý

Na všechno možné i nemožné jsou stavební normy … až to někdy bolí. Ale na to, aby se na jedničce s 15k+ vozidel denně stavělo automaticky 2+2, na to norma jaksi bohužel není. A když už tam to 2+2 je, ukončí to ŘSD pro jistotu okružní křižovatkou. Kocourkov.

Gejza

Hlavně, že se staví dálnice tam, kde neprojede ani 10k vozidel denně.

jkjk

To je ale ze značné části příměstská doprava, dále od města to klesá na nějakých 11 tis.

David

Dle sčítání ŘSD z roku 2020 je na tom úseku, který se plánuje jako čtyřpruhový intenzita provozu 17 tis. vozidel denně. Na tom, který se plánuje jako třípruh jsou intenzity 11 tis. vozidel denně.

Petr David

Čtyřpruh až na konec světa! Ať si vnočata na videu mohou pustit, co to byla příroda. Bravo!

Pako

Tady měl být 4-pruh už před 50-ti lety a byl by klid. Na konec světa rozhodně ne, jenom na odbočku na Netolice.

Petr David

Tak klid by rozhodně nebyl, protože každé uvolnění dopravy generuje další dopravu.

Miky

Netolice jsou tak trochu konec světa : )

Marcel

Přesně tak! Podívejte na západ od nás. Třeba Německo. To je samá dálnice a stromy nikde kam oko dohlédne. Ještě že jsme takoví ekologové.

Petr David

16.9. asi8:50
Tak ústup přírody před betonem je všude, se světovými stranami nemá nic společného. Nevím, jestli jsme ekologové, vidím ale, že budoucnost děti malokohoo zajímá.

Honza

Jediná cesta je, že zalobují politici, nejlépe místní. Stejně jako se to povedlo senatorce z KDU-CSL u D43/D73 z Brna na sever.

Paja

Vzhledem k tomu že má brzo začít přestavba I/20 na střídavý třípruh tak se obávám že už je pozdě.

Pako

20 je leda tak číslo silnice. Pokud se kouknete opravdu pozorně na pentlogram z CSD 2020, tak uvidíte, že po odbočení na Týn je to 36 tis., po odbočku na Netolice 17 tis. Potud se taky bude dělat 4-pruh. Dál až do Písku je to mezi 11-13 tisíci a bude zde do roku 2026 dodělán třetí střídavý pruh. Stejný 3-pruh je z Benešova do Mirošovic a zvládne i víc jak dvojnásobek.

Marcel

Máte pravdu, přehlédl jsem a omlouvám se. Nicméně i tak mi přijdou intenzity dostačující na kapacitní 4 pruh.

Paja

Zvládne i dvojnásobek? Myslíte ty každodenní kolony ve špičce? O pátku/neděli nemluvě? 🙂

Mysel

Ano. Mirosovice – Benesov je klasickou ukazkou toho, jak zoufale nedostatecny je stridavy tripruh na takove useky. A o konkretnim provedeni s balisetovym svinstvem nelze psat jinak nez vulgarne..

Miky

Pokud by vedl čtyřpruh Praha-ČB jako D4/D20, pak by „nevycházela“ I/3 jako dálnice. A vzhledem k tomu, že D3 ČB-Mezno už stojí, tak čtyřpruh do ČB-Písek nebude, i když by čistě prakticky byl potřeba. Ale možná časem nějaká ta „Schnellstraße“ 2+1 přijde, tam fakt člověk nikdy neví, kdo zpoza horizontu v protisměru vyletí.

qěcy

Jak hodlá stát a JČK řešit zavalení Budějovic tranzitem z D4 po jejím brzkém dokončení?

Karel Mio

Lide z Dasneho a Cesnovic zatarasi I/20 kupou sterku.

Tomáš Gottschalk

Jeslti ta spojka začíná/ končí kruháčem, tak to moc teda nevytrhne.

David

Ten kruháč bude mít výrazně vyšší kapacitu než ta světelná křižovatka na druhém konci.

qěcy

To je na velkou hnědou šišku smradlavou. Zaprvé je to dlouhé, tranzit objede Budějce ze 2/3, za druhé tam idioti naprojektovali okružní křižovatky. Takže budou zácpy jako prase. A je jedno, jestli kamiony nebudou smět jezdit po SJ průtahu.

Jihočech

Nejde jen o zavalení ČB ale i 1/20 od Písku do ČB. Střídavý třípruh je hezká snaha něco zlepšit, ale obávám se, že to nebude stačit. Dokončení D3 je zatím utopie. Preference trasy Praha ČB přes Tábor se ukázalo jako špatné strategické rozhodnutí, ale už s tím tak musíme žít…

qěcy

Nemusíme. Můžeme to změnit. Beztak se chystá vašem nějaká dálnice D20, akorát je to zatím jen představa. Takže kdyby se rozhodlo aspoň o tom, že bude, tak by to bylo fajn.

A dál bych chtěl, opravdu moc chtěl, aby někdo zakázal vkládat OK do silnic první třídy. Hlavně do tranzitních. Jedničky jsou určeny pro dálkovou dopravu stejně jako dálnice a jakékoliv snižování rychlostí, nebo dokonce kolizní body jsou nežádoucí.

Dalnice D3

Dalnice D3 neslouzi jen ke spojeni Prahy a CB ale i k napojeni Benesova, Tabora (+SU a Plana), Sobeslavi a Veseli. Tam je vam při nejlepší vuli nejaka D4 k nicemu. Potrebne jsou ovšem samozrejme obe, o tom zadna…

Jiří Kocurek

„Já bych ty tranzity zakázala“ opáčila Věra Pohlová a natáhla se pro hrnek kafe. „Dřív se káva vyráběla tady!“

Frantisek

Jaké zavalení? Indukce přece neexistuje, tu říkají. A dálnice přece jedině pomáhají. 🙂

Kebab

Přesměrování účelově zaměňované za indukci nikdo nikdy nezpochybnil.

Paja

Je to sice krmení trolla, ale nedá mi to 🙂
Pane, ten čtyřpruh z Češnovic do Budějc žádnou indukci nezpůsobí, protože jinudy se do Budějc z toho směru jet nedá (přes Čejkovice leda svérázní nadšenci), takže ty intenzity tam zůstanou.
A D4 taky těžko něco naindukuje. Kdo jede z Příbramska do ČB, stejně jede po I/4. A jestli žijete v iluzi, že kamiony začnou jezdit do Rakouska/na Slovensko/do Maďarska místo po D1 nebo I/38 nově po D4 a pak na Budějce tak to se s váma klidně vsadím že ne 🙂

Paja

To vaše „zavalení“ je opravdu hodně nepravděpodobné. Už teď se dopravní proudy od Písku a Tábora setkávají v ČB na okraji města. Takže i kdyby se udály nějaké významné změny v preferncích řidičů stran toho kudy jet z Prahy do ČB (což opravdu nečekám) tak se pořád z pohledu „zahlcení ČB“ nestane vůbec nic. Jen bude možná ještě víc nehod na kruháči u Globusu.