SŽ dokončila rekonstrukci koridoru z Dětmarovic do Polska, náklady přesáhly tři miliardy

Trať Dětmarovice - Petrovice. Zdroj: SŽTrať Dětmarovice - Petrovice. Zdroj: SŽ

Kromě 11 kilometrů trati prošly modernizací také dvě stanice a jedna zastávka.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Szony

Krásný, ale dynamickou váhu se v Petrovicích opravit nepovedlo.

Původní Dan

A že se modernizovala už jednou modernizovaná trať, to v článku není napsané proč? Chápu, že SŽ se tím nechlubí, ale uvádět by se to mělo.

HLN

Úžasný výkon, 4roky opravovat 11 km

Jiří Kocurek

Srbsko by to dělalo 5 za úplné výluky trati.

PetrK

já se raději srovnávám s těmi lepšími, ale ok, nejsem kocurek

Gergon

Nejsou lidi a ani nebudou. Vítáme tě v kolektivu. Pokud se začne s výstavbou VRT, tak na odbornou , hlavně elektro práci nejsou u nás kapacity. Tečka

VIZEK2442

Tak na úvodní fotce není žst.Dětmarovice ale úplně jiná.
1.U skutečné žst.Dětmarovice jsou naproti VB 4 chladící věže a na fotce nejsou.
2. Na fotce trať směrem na „Petrovice“ je v pravém oblouku,ve skutečnosti vede rovně.
Autor článku by měl dodat fotku skutečné žst.Dětmarovice.

Trumbera

Na fotce jsou Petrovice (dětmarovické zhlaví)

VIZEK2442

Petrovice beru.Ale ten popisek u fotky je zavádějící.

Dan

Nikdo netvrdí, že se jedná o žst. Dětmarovice. U fotky je doslova napsané „Trať Dětmarovice – Petrovice“, nevím co je na tom pro vás zavádějící…

PetrD

ty chladící věže tam už dlouho nebudou…

Gergon

A kčemu ti to bude hnidopichu. Podstatou je obsah članku ané foto.

Trumbera

Hlavně je trochu smutný, že kromě průběžných kolejí je tam pouze jedna delší než 750m. To je na čerstvě zrekonstruovanou přechodovou stanici krapet bída…

Luděk

Vrátí se tak EC do Polska na trať přes Zebřidovice? Současný stav přes Chalupki vrací cestovní dobu do dob Rakouska..

Slosor

Žádné 21. století se ještě pár let konat nebude. Zrovna dnes na mě vyskočila zpráva o zahájení modernizace úseku Zabrzeg – Zebrzydowice. Načasování nemohlo být lepší. 🙂

Twix

O kolik by to bylo dnes rychlejší? V době, kdy některé EC začaly jezdit přes Chalupki po „rekonstrukci“ tratě (ačkoliv to pořád znamenalo troubení vlaku na jednokolejce před nechráněnými přejezdy), vycházelo to časově tak nějak stejně. Z hlediska obsluhy sídel na polské straně to bylo spíš lepší – resp. později se to ještě vylepšilo tím, že vlaky z Rybnika nejezdily přes Mikolów ale po spojce do Tychů.

Kkarel

Zebrzydowice. Asi chyba Google.

panda

co tam dělali 4 roky???

PeDazOl

Rekonstrukci. 🙂 🙂 🙂

Miroslav

Bouchali kladivem do kolejnic jen aby si všichni mysleli že něco dělají když už furt sedí u toho a čumí jen tak po okolí.

Gergon

Čekali na tebe

Jan

V úplně placaté krajině jsme za 3 mrd. postavili trať na 100km/h!

David

Těch 100kmh tam možná bude kvůli té zmínce o ETCS … Což bude znamenat, že než bude tak tam mají jen světla a jen na světla se víc než těch 100 nemůže.

182-097

Neni pravda.

Lukyn

Jezdí se tam 140.

Ostravaček

Mrzí mě jediné -> stavba nebyla vůbec koordinovana s Polskou stranou (nebo naopak), protože v Polsku má zase v blízké budoucnosti zase být modernizaci Zebrzydowic a tratě na Czechowice (nebo aspoň to tak psali před nějakou dobou na Polských serverech)

peter.hudec88

Tá spolupráca všeobecne nie je ideálna, aj aktuálny stav na Jablunkove, cca 10 rokov dozadu na českej strane prebehla komplexná rekonštrukcia, no ŽSR na ňu nadviazali až teraz. Keby sa to robilo zároveň, bol by pokoj, takto je výluka dvakrát…

a8n

Když nelze zaručit, že bychom se vůbec dočkali… Ono se stačí podívat na most přes Moravu, kde se navazující úsek na české straně kvůli koordinaci odkládal a stejně s tím nakonec byly problémy, kdy na české straně pomalu hotovo a na slovenské téměř nekopnuto.

peter.hudec88

Ďalší príklad bohužiaľ…

Kkarel

Tam asi nějaká koordinace byla. Nemůžete rozkopat 2 přechodové stanice najednou. V době rekonstrukce byla veškerá agenda převedena do Zebrzydowic.

X 1

Ten obrázek je před tou rekonstrukcí za 3mld, že jo? Že jo?!!!?

Pražák

taky mě to dost zarazilo, ale zdá se že je to PO rekonstrukci

Miroslav

Tak to si děláš pr-..
Je to po rekonstrukci a pokud vidím správně, jsou tam vidět ty staré hnusné dřevěné pražce…

Nemel

Dle satelitního pohledu na Google Maps je evidentní, že je to stav před rekonstrukcí.

Jaroslav Tyle

Trakční napájecí stanice je v Dětmarovicích. Jedná se o novou v Petrovicích?

Smutný pohled

Ne. Je tam spínačka 🙂

Vlastimil Nový

Pořád je škoda, že i nyní tyto nové stavby na koridorech plně nenahrazují, nebo neruší přejezdy (jako třeba na Slovensku). Pak se díváme, že např. kousek vedle v Lutyni se srazí expres s kamionem…

Miroslav

Toto, jen aby se ušetřilo těch pár milionů navíc znamená stejně vysoké riziko nehody a v horším případě i oběť jako před rekonstrukcí.
Můžeme si říkat o slovenské železnici cokoliv, je pravda že nemají peníze a jezdí se tam pomalu ale už více než pár let dokázali odstraňovat veškeré přejezdy na koridoru. Celá trať z Žiliny do Bratislavy je bez jediného přejezdu co tak vím.
Pokud nakonec dojde ke stavbě Kúty – Devínská Nová Ves, kde kromě odstranění všech přejezdů má být traťová rychlost zvýšená na 200km/h, tak budou mít čím se chlubit..

Alibaba

Kdyby se tady: https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9qj5kxWtYzLDBQ&x=18.5259170&y=49.8981016&z=18 obnovil z historie zrušený nadjezd, tak by se daly zrušit dva přejezdy směrem do Petrovic, protože je i doplněná nějaká komunikace podle trati z podjezdu, co je opodál.

Jiří Kocurek

„z historie zrušený nadjezd“

Vešel by se i nad trolej, aby silnice nestoupala příliš? (20% a podobné vylomeniny)

Kousek západněji je podjezd, úzký tak na 1 auto. https://mapy.cz/s/hapoherobe

krásný historický, Zetor Proxima se nevejde, hádám. Bludišťákem po hlavě.

Alibaba

Tak samo, že by se musel postavit vyšší nadjezd, myslím, že prostoru na rampu je tam dost.
A ten nadjezd navrhuji právě proto, aby tam mohla i vyšší vozidla, která neprojedou tím podjezdem na který odkazuji, že je opodál.

Tomáš Záruba

Aneb “co jsme tehdy odflákli”…

David

Určitě bude zabezpečení jen na světlech…

Ladislav

To není hezké takhle si rýpnout .