Vysokorychlostní trať na 80 km/h. V Nizozemsku omezili provoz na dalším úseku

Vysokorychlostní vlak v Nizozemsku v oblasti Groene Hart. Foto: ProRailVysokorychlostní vlak v Nizozemsku v oblasti Groene Hart. Foto: ProRail

Problémy se týkají trati otevřené před patnácti lety, analýza ukázala chybu v projektu.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

Kdepak udělali soudruzi z NDR, pardon z Holanska chybu? 🙂
Špatné tlumení nějakých vlastních kmitů?

Petr Herbrik

Mě těší jen jedna věc: že šlendrián není jen u nás.

Jaaa

Mezi šlendriánem a chybou je taky rozdíl…

Gunduľ neubiješ

Jo, klasické středoevropské hovádko, má radost z toho, že i sousedovi chcípla koza….

Smejky

To je hrozně, hrozně smutná vlastnost.

Addams

To som ani nevedel, koľko máme VRT na Slovensku ? 😀

Jiří kuba

V. Česku skoro všechny… 🙂

Jiří Kocurek

Až opadne nadšení z toho, že všude se staví jenom vysokorychlostní tratě …

V Nizozemí postavili Betuweroute s rychlostí 120 km/h a ještě je to navíc ostrov střídavé trakce, bez vlaků osobní dopravy.

Pedro72

Tak ona ta trať taky nevyvolala velké nadšení, nicméně těch 80 a víc kontejnerových vlaků denně z ostatních tratí a ze silnic odvedla.

Jiří Kocurek

Dokonce proti ní byly prostesty, že bude občanům k ničemu a že se to má vozit po existujících plavebních kanálech.

X 1

Na Betuweroute byl nenižší počet vlaků za den v době Covidu a to 96 vlaků/den. Běžně BETUWE projede 200 – 300 vlaků denně. Mohlo by i více ale naráží se na nedostatečnou kapacitu na Německé straně. Tam se teprve letos začalo stavět.

Jiří Kocurek

No právě, dedikovaná nákladní trať, kde vlaky nezdržuje osobák, nemusí ani čekat a pouštět rychlík = odvozí toho hromadu.

Ještě aby to pochopili ultras…

Kuneš

To je ten západ, který se pořád snažíme dohnat? 😀

Michal M

Doporučoval bych ti svézt se v Amsterdamu S-Bahnem a tvůj lahváčový humor tě záhy opustí…

Jan Čech

Nemusí to být S-Bahn, stačí jakýkoliv vlak. Jedna karta na veškerou hromadnou dopravu v zemi,

Jan

Už není potřeba ani ta speciální karta. Stačí jakákoliv bezkontaktní platební karta. Loni jsem zjezdil půl Nizozemí a všude stačilo si jen pípnout mobilem a nemusel jsem řešit žádné jízdenky. Ten jejich univerzální ticketing je fakt úžasná věc. Je to zajímavé především pro občasné cestující, kteří se v systému jízdenek vůbec nevyznají. To je zrovna cílová skupina, kterou je jinak dost těžké do veřejné dopravy dostat. Klimaticket, 49€-Ticket, Generalabo apod. jsou sice fajn, ale je to řešení pro lidi, kteří tou dopravou jezdí tak jak tak a tím pádem ten modal-split moc nezmění.

Martas

Je vidět, že máte smutný život 😉

Kuneš

Co je mi do nějakýho Amsterdamu? Mě zajímá, aby to fungovalo tady, ty lahváči.

none

Mě zajímá, aby to fungovalo tady.
To je co?

Kuneš

Chytrému napověz, hloupého trkni.

Anonymní alkoholik

Tak to už vás ovšem někdo pravděpodobně potrkal. Vícekrát a nenávratně. 😀

X 1

Budeme se učit z chyb předchůdců.

janvagala

No a tady se píše o nás? To sem taháš ty.

mgr.pavel

A proto se posmíváte jednomu případu z ciziny, aha.

Kuneš

Přesně tak.

Okoloidúci

Ah bože, tento primtívny humor.

Inak podravuje vás prepadávajúca sa trať pri Kravinej :))

Alibaba

Ne, tenhle ne, a proto know-how pro SŽ bude z Francie.

Hans N.

A neměla by být na ty mosty s omezenou funkčností zavedena památková ochrana? Krajina si za těch pár let zvykla, rychlost 80 neplaší krávy ani brouky okolo se pasoucí. 😀

Nemel

Jako na naší rychlodráze na letiště! 🤩

bkv

Tam se snižuje rychlost kvůli nevyhovujícím mostům?

Asdfasdfasdf

Na 0 km/h kvůli nevyhovujícím obyvatelům.

Jiří Kocurek

Obyvatelé Suchdola protestují proti okruhu. Kupodivu jim tam nikdo neposílá motorkáře, aby tam nadělali randál.

Nicméně někteří jsou přesvědčení, že když se na Praze 6 bude dělat randál lokomotivou, tak to prý pomůže… nepomůže a nepomůže ani tento způsob zákopové války.

Nemel
J.K.

Nooo, nechci se chlubit ale nové spojení na západ už takhle projektujeme.:-)

Ne vlastně ne, oni budou mít dvě koleje, zhýralci.:)

Jiří Kocurek

Ještě pochopit rozdíl mezi VRT a tratí s provozem nákladních vlaků.

Dejv

No zůstávám v klidu. My jsme v roce 2009 měli prvních pár úseků na 160 s přejezdy a klepali jsme si po ramenech 🤦 Takže ani v roce 2109 se do Prahy neprojedu VRT 👍

Jiří Kocurek

Co myslíte, jezdí jim po té VRT příměstské osobáky, zastavující co 5 kilometrů?

none

Čím pomalejší vlak, tím delší dobu bude na mostě.

Sněhulák

to jo, ale co dynamické síly, které jsou násobně vyšší než ty statické?

bkv

To někteří nemají potřebu řešit. Výtoňský most budiž příkladem…

Slávek

To by chtělo vysvětlit i řidičům LKW, kteří běžně jezdí rychlostí 90 – 100 km/hod.

Sněhulák

Ona je na mostech obecně snížená rychlost?

Slávek

Nejen na mostech mají LKW jezdit max. 80 km/hod.

SYN

Also, LKWs sollen max. 80 fahren?

Kamil Novotný

No a proto my to můžeme na 80 rovnou u Boleslaví naprojektovat a bude to bez problémů.

Gregyros

Neříkejte to SŽ, ještě by prohlasila každou lokálku za VRT😬

Frantisek X

Lokálku, u níž není schopna rychlost zvýšit někde ani na 60, natož na 80 km/h? A není to označení samo nakonec jedno?

bkv

A sníží tam rychlost taky ve stejném rozsahu?

Jiří Kocurek

Ano, procentuálně se to již povedelo na trati přes Mšeno. Po opravě byla rychlost zvýšena nejméně 6násobně (z 10 km/h).

bkv

Jenže v tom Holandsku jdou opačným směrem…

Pája

Tak zásadní rozdíl mezi SŽ je ten, že v NL hledají vhodný způsob, jak rychlost opět zvýšit tak, aby byl provoz bezpečný i při jízdě vysokou rychlostí. Ne jak zdůvodnit proč to nejde.

bkv

A jaký ten vhodný způsob bude? Tipuji, že rekonstrukce mostů…

Pája

Rekonstrukce konstrukce, úprava uložení trati a nebo v krajním případě jejich úplná výměna. Nebude kvůli tomu XXX studií, které mají za úkol zdůvodnit, že je to v pořádku a s péčí řádného hospodáře.

Alibaba

Kde (u jaké pomalé jízdy) SŽ hledá důvod proč to nejde?
Asi se něco najde s nějakými pomalými okolo přejezdu, a jinak problém jsou zpravidla peníze, než technické řešení.
Ale jinak jsem si toho systémově nevšiml.

mgr.pavel

Nebo naopak by tak dlouho projektované nové VRT začala projektovat na Vmax 80 😀

Alibaba

Tohle je pomalá jízda, takže až bude VRT na 320, tak nějakou tu pomalou s rychlostí 80 km/h bude taky moci vyhlásit.