Zelená pro dostavbu slovenského dálničního tunelu. NDS má smlouvu na dodavatele technologie
Stavba D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Foto: Skanska
Tunel Višňové má být průjezdný v roce 2025.
Tunel Višňové má být průjezdný v roce 2025.
jen směle bratia, většinou jezdím do košic vlakem (jednička v pendolinu s donáškou čepovaného mi vyhovuje), občas mě donutí vlízt do letadla, ale občas by se mi hodilo si tam i něco dovézt a představa, že vlezu ve 2 ráno v praze do auta a v 8 na pohodu jsem na místě mě přijde lákavá.
jak to vlastně vypadá s nějakým jiným propojením než přes blavu? trocha okresek neuškodí, ale nejezdím se tam kochat.
chcete li z blavy do kosic po dalnici jedte pres Madarsko……….kilometrove trochu delsi ale jednak je to vicemene stale po rovince, kdyz skousnete trochu budapestskeho traffic jam festivalu na polookruhu metropole jste v kosicich stopro rychleji a pohodlneji, nez pouzit dalnici pres zilinu a shnit v kolonach u strecna (plus nadm. vyska podtatranske dalnice +- 100 mnm taky neni v tomhle obdobi uplne na pohodu
No ja budem namietať. Z Košíc do Bratislavy je to stále najkratšie cez Zvolen cca 400km. Ak to otočím, z BA do Zvolena je D1 po Trnavu + R1 po Zvolen, takže 130. Zvolen treba prejsť, ale prakticky je to rýchlocesta až do mesta a aj to sa prechádza mimo centrum okolo Bučiny a pokiaľ tam človek nejde v špičke, dá sa to prejsť rýchlo, i ked teda je tam 50tka, ale o chvíľu je to za mestom. Pár km za Zvolenom začína R2, ktorá je prakticky prázdna a za pár minút tých 20 km je človek v Kriváni. Potom… Číst vice »
Vždyť nakonec bude nejrychlejší spojení do Košic, pokud by dostavěli R7 Bratislava-Lučenec. Nemuselo by se jet ani přes tu Trnavu, Nitru a Zvolen. Jenže toho se asi ani nedožijeme, přitom by to teoreticky nemusela být tak náročná stavba jako D1…
jen nechápu proč uvádějí naprosto nesmyslné časové úspory. Od konce dálnice pod Dubnou skalou na tu křižovatku Košická/Nemocničná je to min 40 min a obvykle 90 – 120 min. A na Hričovské podhradí je to dalších 20 min.
Protože to je „jak kdy“ V době kdy nebyl provoz, zejména ve směru na východ (pátek večer) jsem úsek Hričovské Podhradie -> Dubná Skála jel několikrát jen 25 minut (to je jen cca o 10min více než to bude po nové dálnici). V opačném směru obvykle v neděli večer, tj. v provozu a mockrát bylo zdržení oproti těm teortickým 25 minutám třeba jen 20 minut navíc (tzn. 45min dubna skala -> hrič. podhradie, maximálně do 60min celkem), ale vím že občas je to i horší. Zrovna teď v neděli jsem jel od Kralovan přes Zázrivou a to od Kralovan až… Číst vice »
presne tak. Počíta sa ideálny súčasný stav mínus nový stav. Ale vieme aká je realita. Už aby to bolo….
Takže vzhůru do Tater v létě 2025, nebo až 2026???
Klidně dneska spacím vlakem.
spíš v zimní sezóně 2025/26… aktuálně to vypadá na zprovoznění ke konci roku 2025 jak tunelu Višňové, tak obchvatu Ružomberka… Každopádně po zprovoznění těchto dvou velkých staveb se dají očekávat pravidelné komplikace v chybějícím úseku mezi nimi – Turany-Hubová…
více info zde – rozhovor s ministrem: https://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?t=7712
Záleží, na co čekáte. Pokud na souvislou dálnici Žilina – Tatry, tak to bude nejdřív 2032.
snívajte s nami….Turany-Hubová tak skoro nebude. Vodná EIA ešte stále nie je, resp. je to brzdené, práve sme po voľbách peniaze na to nebudú a navyše obce okolo Turian jačia, že nebudú mať vodu, už je to vraj niekde na súde. A peniaze nie sú a nebudú, eurofondy skončia na D3 a naša ekonomika je v pr….
To, či práve na D3 budú eurofondy, je to diskutabilné. Možno iba na Brodno – Kysucké Nové Mesto.
Tunel pod Velkou Fatrou rozhodně není do 2032, ale ve hvězdách. Ale máte pravdu, že nejdříve 2032. Tomu vyhoví i 2050.
Číst celý článek o tunelu na Slovensku a až v posledním odstavci se dozvědět o jaký tunel jde, je dost zvláštní struktura článku.
Slovenský správce dálnic Národná diaľničná spoločnosť (NDS) udělal poslední krok k tomu, aby mohl být dokončen nejdelší tunel na Slovensku. V tendru s odhadovanou cenou 71,5 milionů eur (1,7 miliardy korun) na dodávku technologie pro tunel Višňové vybrala společnost PPA Controll s cenou 54,4 milionů eur.
Je to přesně druhá věta.
Omlouvám se.
v pohodě, stane se. alespoň jste mě přinutil si vzpomenout, že mám ještě doplnit mapu:-)
Nepochopil jsem kdo Vám mohl dát mínus…
Já si hned dokážu představit tak deset potenciálních adeptů.
Rozdávanie mínusiek občas nechápem tiež.
Bude se někdy dodělávat i tunel Branisko, nebo ten zůstane „na věky“ takto?
Raz ho určite dokončia, jeden z prvých krokov už bol urobený.
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/673526-tak-predsa-dialnicny-tunel-branisko-sa-docka-druhej-rury/
no jo, ale jestli to pujde jako vzdycky, bude to prvy a na dlouho posledny krok…
Nezůstane, ale prioritu to moc nemá (tj. 2030+).
Zrovna tady je to dobre rozhodnuti, on takovy prujezd Ruzomberkem je na … A pomuze vic nez druha roura.
Tak pro 10k aut za den, které se tam teď pohybují je to prozatím dostatečné a prioritní stavby jsou jinde. Např. I/11 (nahrazovaná postupně dálnicí D3) má intenzity přibližně dvojnásobné a stále prochází skrze obce.
Tak isto je teraz prioritnejšia R4 z Prešova na poľskú hranicu.
co myslite je realne tohle propojeni
https://mapy.cz/s/mobovenude
A komu či čemu by to mělo sloužit o tolik lépe, než současné komunikace, aby to stálo za ty peníze?